איך בכל זאת מתחילים לשווק כשהמוצר או הפיצ’ר עוד לא בחוץ?

סטארטאפ נדרש לא פעם לשווק את המוצר שלו עוד לפני שהוא יוצא ולפני שכל הפיצ’רים בשלים. איך עושים את זה נכון? איריס שור ושרון חלבני מ”שיווק בצהוב” עם המידע

בסטארטאפ, אנחנו רוצים לשווק למכור את המוצר שלנו כמה שיותר מהר, מתוך ידיעה שמתחילים להשתמש בו באופן מיידי, למרות שהוא לא מכיל את כל הפיצ׳רים הכרחיים, והוא לא מושלם. למה? כי זה מאפשר לנו לאסוף מידע על משתמשים ולהיתקל בתרחישים שלא יכולנו לחזות וכך לצבור מהירות וגמישות.

יש סרטים שמשווקים חודשים לפני שמסיימים להפיק אותם. ויש פלטפורמות מימון המונים כמו IndieGogo ו-Kickstarter שבהם אתה משווק ומוכר חלום. אבל כשהלקוח מקבל את המוצר לשימוש, המוצר גמור. לעומת זאת, בסטארטאפ, אתה רוצה לשווק למכור את המוצר שלך כמה שיותר מהר, מתוך ידיעה שמתחילים להשתמש בו באופן מיידי. למרות שהוא לא מכיל את כל הפיצ׳רים הכרחיים, והוא לא מושלם.

ריד הופמן המייסד של לינקדאין אמר פעם שאם אתה לא מוציא גרסה כשאתה מובך ממנה, אז כנראה שהשקת מאוחר מידי. ומה שעומד מאחורי המשפט הזה, הוא שאם אתם מוכנים להיות נבוכים, אז אתם מגיעים לשוק מהר יותר, אוספים מידע על משתמשים, נתקלים בתרחישים שלא יכלתם לחזות וכך אתם צוברים מהירות וגמישות.

בנוסף לכל זה, אחד הדברים המאתגרים עבור אנשי מרקטינג, זאת הציפייה שכשהמוצר או הפיצ׳ר יוצאים מפיתוח, נהיה מוכנים להבעיר מנועים, לצאת לדרך וברגע נביא אלפי לקוחות חדשים. אבל בשלב הזה, אנחנו עדיין לא יודעים מה עובד ומה לא עובד ולכן, ההמלצה שלנו היא להגיע לנקודה הזאת כמה שיותר מוכנים, אז בפרק הזה נבין נבין איך עושים את זה נכון.

נבין למה הפחד של אנשי מרקטינג לשרוף את הקהל שלהם הוא קצת מוגזם, ויש טקטיקות שמאפשרות לנו לפרסם מוצר שלא קיים בלי לשרוף אף אחד. כמו לאפשר רישום לבטא לפני שיש מוצר, לבנות אתר המדמה את התהליך, ובסוף התהליך כשהלקוח הפוטנציאלי שם את פרטי האשראי, להציג לו עמוד שגיאה, וכך להבין האם יש לקוחות שבאמת מוכנים לשלם על המוצר, ועוד.

נדבר על החשיבות של לדבר עם לקוחות קיימים או פוטנציאלים וללמוד את השפה שהם משתמשים בה, את הערך שהם רואים במוצר, ומשם לבנות את המסרים של השיווק. נעלה את הדילמה של להיות כנים עם הלקוחות, אל מול ליישר קו עם המסרים השיווקיים של המתחרים שמבטיחים מרצדס ובסוף מוכרים סוסיתא.

ונמשיך בעוד טקיטיקות שמאפשרות למצוא באגים, לבחון את ה-Funnels, ולהבין האם המוצר או הפיצ׳ר החדש באמת נותנים ערך למישהו מקהל היעד שהגדרנו, כמו להזרים הרבה טראפיק זול ממדינות עולם שלישי וכך להגיע לקהל יעד שהמוצר נותן לו ערך אבל לא מסוגל לשלם את המחיר הרגיל. או להציע את המוצר במחיר זול משמעותי ממחיר השוק, ולהבין אם אנשים מוכנים לשלם, זאת אומרת, המטרה היא לא להרוויח בשלב הזה, אבל לראות שאנשים מוכנים לשלם עבור המוצר וכך להבין שאנחנו נותנים ערך אמיתי.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

שיווק בצהוב

שיווק בצהוב הוא פודקאסט עם פרקים קצרים וממוקדים, בהם איריס שור ושרון חלבני מסירות מחסומים וחושפות אסטרטגיות שיווק מהלב של הסטארטאפים ומניסיון של שנים

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: