5 דרכים לדעת מה זוממים המתחרים שלכם

רוצים לדעת מדוע המתחרים מצליחים? ומה הן התוכניות העתידיות שלהן?. פרק חדש בפודקאסט ”שיווק בצהוב” מביא לכם מספר טיפים ואסטרטגיות שיעזרו לכם להבין את המתחרים טובים יותר

מקור: Pixabay

גם אתם תהיתם פעם, למה המתחרים שלכם מדורגים גבוה יותר מכם במנועי החיפוש, או למה הם מקבלים יותר אהבה מהקהל הפוטנציאלי? בעזרת כמה כלים ואסטרטגיות שנציין כאן, תוכלו ללמוד על המתחרים שלכם, על אסטרטגיות השיווק שלהם וכך להבין מה הם הצליחו לפצח, איפה הקשיים שהם נצבים בפניהם ואיפה יש הזדמנויות – כלומר, מה המתחרים שלכם עדיין לא עושים.

1. כשניגשים למוצר חדש או בעיה חדשה אפשר לעשות Reverse engineering ולהבין אילו מסרים עובדים טוב לחברות אחרות, מתוך הנחה שאם משהו עובד טוב יעשו יותר ממנו ואם משהו לא עובד טוב יפסיקו אותו מהר. לצורך זה, אפשר להשתמש בכלים הבאים:

Facebook ad library – פייסבוק מציגה אוסף של כל המודעות המופיעות כעת בעמודי פייסבוק ואינסטגרם של כל חברה; ביוטיוב אפשר לראות את סרטוני הוידאו ושם אפשר לראות גם את כמות הצפיות; כלים נוספים כמו adbeat ו-Moat, אלה הם מנועי חיפוש של מודעות שמאפשרים לנתח את הקריאייטיב של המתחרים שלך. עם כלי כמו Wayback Machine אפשר לראות את הגלגולים של אתרים מתחרים, הרבה פעמים זה מספר מה הם בדקו, מה עבד יותר טוב, איך הם הגיעו למסרים שיש כיום ועוד.

2. לחפש את השם של היזם/החברה/דמויות מפתח, לקרוא מאמרים ולהקשיב לפודקאסטים שלהם. ולהבין אילו אסטרטגיות עבדו ולא עבדו, מה התוכנית לשנה הנוכחית או הבאה, וגם דברים כמו האם הם מרוצים מהפעילות בערוץ שיווק מסוים או מתכננים להגדיל את הצוות.

אגב, עובדים בכירים שעזבו חברה מרגישים יותר חופשי לשתף במידע פנימי, הם יכולים לשתף את זה בבלוג האישי, בראיונות או אפילו בדיונים בקהילות מקצועיות בפייסבוק.

3. להתקשר כלקוח פוטנציאלי ולבקש דמו. שיחה עם עובד בחברה יכולה לתת לכם כל-כך הרבה ידע. אתם רק צריכים לדעת לשאול את השאלות הנכונות ומי שבצד השני לעיתים ישתף במידע פנימי, כמו למשל נתוני ה-MRR של החברה. מה שחשוב זה לדעת איך לשאול, ולבנות לעצמכם סיפור אמין, כי לעיתים אפילו יסתכלו בפרופיל הלינקדאין שלכם לפני השיחה.

4. כלים נוספים שמאפשרים לנתח ערוצים שעובדים טוב אצל המתחרים, מילות מפתח, פעילות SEO ועוד:

SimilarWeb – מאפשר לנתח את הטראפיק באתרים שונים.
Builtwith – כלי שמאפשר לכם לראות אילו כלים ואפליקציות מותקנים על אתרים של חברות אחרות.
SEMrush – כלי פרימיום שבין היתר מסייע במחקר מתחרים ובמחקר מילות מפתח.
Ahrefs – כלי שמציע מגוון כלי SEO, בין היתר אפשר ללמוד אילו אתרים מקשרים למתחרים שלכם, האם יש להם לינקים שבורים ברשת ועוד.

5. אסטרטגיה שנויה במחלוקת היא להזמין לראיון עובדים מחברות מתחרות, בלי כוונה אמיתית להעסיק אותם, והם נותנים המון מידע… או להתקשר לעובדים שפוטרו או התפטרו ופשוט לשאול שאלות ואולי לקבל תשובות.

לסיום נאמר שזה חשוב וצריך לשים לב למה שהמתחרים עושים, אבל לא צריך להגיב להכל כי יש הרבה דברים שהם ייחודיים לעסק שלהם שלא בטוח יתאימו גם לכם. וכמובן שאם נתעסק כל היום בלחכות את המתחרים, אז תמיד נהיה אחריהם.

שיווק בצהוב

שיווק בצהוב הוא פודקאסט עם פרקים קצרים וממוקדים, בהם איריס שור ושרון חלבני מסירות מחסומים וחושפות אסטרטגיות שיווק מהלב של הסטארטאפים ומניסיון של שנים

הגב

4 תגובות על "5 דרכים לדעת מה זוממים המתחרים שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
yoni
Guest

כאשר משהו פומבי, אי אפשר לבא בטענות שניצלו/קראו/בדקו אותו.
אבל 5 שנוי במחלוקת ו-3 לא? לבזבז זמן וכסף של החברה כאילו מתעניינים במוצר, כאשר אתה מתחרה? מי רוצה לעבוד בסביבה כזאת… נורא. הרי זה פשוט לשקר, תזהרו, כי הפעם הבא – אתם אלה שישקרו להם.

נועם
Guest

איכ

nope
Guest

3 זה עבירה פלילית, כנ”ל לגבי reverse engineering

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

ממש אבל ממש לא עבירה פלילית, אין לך מושג מה הולך בחברות הגדולות בקטע הזה..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: