מה היתרונות והחסרונות של רימרקטינג בסטארטאפים?

קמפיין רימרקטינג מאפשר לכם ליצור קשר מחדש עם משתמשים על-ידי הצגת מודעות של מוצרים או שירותים שהם בדקו בעבר באתר שלכם. איך משתמשים בכלי הזה נכון והאם יש לו גם חסרונות? איריס שור ושרון חלבני מ”שיווק בצהוב” עם המידע

מקור: Unsplash

קמפיין רימרקטינג מאפשר לנו ליצור קשר מחדש עם משתמשים על-ידי הצגת מודעות של מוצרים או שירותים שהם בדקו בעבר באתר שלנו. באמצעות סוג כזה של קמפיין אנחנו יכולים ליצור ערך אמיתי, על-ידי הצגת מודעות רלוונטיות ולהפוך את המבקרים באתר, ללקוחות.

יש כמה יתרונות ברורים לקמפיין רימרקטינג, בין היתר:

מודעות רימרקטינג מקבלות בדרך כלל CTR גבוה יותר. וגם משתמשים נוטים להבחין במודעות כאלה יותר ממודעות רגילות, מה שעוזר לנו כמפרסמים להילחם ב-banner blindness. זה לא עולה הרבה. בקמפיין רימרקטינג אנחנו לא מפרסמים למיליון לקוחות ומקווים שמשהו יפגע, אנחנו מפרסמים לקהל מאוד ממוקד של כמה אלפי לקוחות שכבר היו במגע עם המוצר.

כמובן שגם למשתמשים זה עוזר. בוודאי קרה לכם שחיפשתם מוצר מסויים, ואז הילדים קראו לכם, הסלאק קופץ עם התראה חשובה ואתם פשוט שכחתם איפה הייתם… אז מודעות רימרקטינג מזכירות לכם את האינטראקציה עם המוצר או השירות ומעודדות אתכם להשלים את הפעולה.

הנה דוגמאות למצבים בהם כדאי להשתמש בקמפיין רימרקטינג אצלכם בסטארטאפ:

  • אם אתם חברת SaaS ואתם רוצים לשדרג את הלקוח מחבילה בסיסית למתקדמת, אפשר להציג פרסומת עם פיצ׳רים שנפתחים בחבילה המתקדמת
  • אם אתם חברת SaaS, והלקוח שלכם צריך לחדש את המינוי, זה זמן טוב להציג לו מודעות המזכירות לו את יתרונות המוצר. כמובן שאתם צריכים להיות איתו בקשר לאורך כל התקופה, כי אם תבססו את זה רק על רימרקטינג זה לא יגרום לו לחדש
  • אפשר להציג הנחה ללקוח שביקר בעמוד המחירון ויצא
  • אם לקוח הוסיף מוצר לסל הקניות ולא רכש, אפשר להציג לו פרסומת עם המוצר ואולי גם הנחה על רכישה
  • אם אתם חברת SaaS, ואתם מאפשרים Free Trial, אתם יכולים להציג למשתמש מודעות המבוססות על ההתקדמות במוצר. למשל, אם הוא נכנס לפלטפורמה, לחץ על כמה כפתורים וזהו, אז אפשר להציג לו סרטון כללי שמדבר על היתרונות המוצר. לעומת זאת, אם הוא כן התקדם, אפשר להציג פרסומת שמדברת על פיצ’ר מסוים
  • אם יש לכם חנות ולקוח רכש מכם מוצר, אפשר להציג לו מוצר משלים במודעת רימרקטינג. כמובן שצריך להיות מאוד עדינים. זאת אומרת שאם חוויית הקניה הייתה לא טובה, והלקוח לא מרוצה מהמוצר. זה עלול דווקא לעצבן אותו

אבל לא הכל מושלם: יש גם חסרונות

לפעמים משתמשים יכולים להתעצבן אם הם רואים את המוצר בפרסומות שוב ושוב וזה משפיע על הערך והמוניטין של המותג, והם יכולים לחסום אתכם. ולכן אנחנו כמפרסמים נדרשים ליצור מודעות חדשות בתדירות גבוהה.

פתרון טוב ויעיל הוא באמצעות חלוקת המשתמשים באתר לקבוצות למשל: משתמשים שנכנסו לאתר לפני יום עד חמישה ימים ומשתמשים שנכנסו לאתר לפני שישה עד עשרה ימים. כל קבוצה שכזאת מקבלת מודעות חדשות. וככה אף משתמש לא רואה את אותה המודעה יותר מכמה ימים.

עוד סוגיה שכדאי לשים לב אליה: אם אתם לא מגדירים את הקמפיינים נכון, המודעה יכולה להופיע למשתמשים שכבר רכשו ואז זה גם מעצבן אותם וגם מבזבז לכם כסף.

טיפ לסיום – גם אם יש לכם מעט טראפיק או שאתם לא מפרסמים כרגע, חשוב להכין תשתית לקמפיין רימרקטינג, כדי שביום שבו תרצו לעלות לאוויר, כבר יהיה לכם קהל שתוכלו להציג לו את הפרסומות שלכם.

הפרק המלא מחכה לכם כאן:

שיווק בצהוב

שיווק בצהוב הוא פודקאסט עם פרקים קצרים וממוקדים, בהם איריס שור ושרון חלבני מסירות מחסומים וחושפות אסטרטגיות שיווק מהלב של הסטארטאפים ומניסיון של שנים

הגב

1 תגובה על "מה היתרונות והחסרונות של רימרקטינג בסטארטאפים?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
זהר
Guest

סליחה על הקטנוניות, אבל להגיד שהצמד מ”שיווק בצהוב” זה קצת כמו לשווק את חב”ד כארגון המעודד משפחתיות.
נכון יותר יהיה להגיד: חברת אוריבי מגישה (https://oribi.io) תוכן ממומן.
בלוג שהוקם על ידי מייסדת החברה ואשת השיווק החדשה של החברה, במטרה לייצר הכנסות מלקוחות חדשים.
מהלך שיווקי חביב שמייצר “יישות” חדשה ו”אובייקטיבית” הנותנת ייעוץ “כללי” תוך הכוונה לכלים נפוצים… אה… לא… שנייה… בעצם רק ממליצים על הכלי של אוריבי.
עכשיו נפל האסימון.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: