חוגגים עצמאות: 8 הישראליות שרכשו ישראליות השנה

מאז יום העצמאות ה-69 של המדינה נרכשו 8 סטארטאפים ישראלים על ידי חברות ישראליות, שעד לא מזמן היו באותו הסטטוס. הנה סיכום קצר של מה שהיה לנו בשנה האחרונה

Pixabay

מקור: Pixabay

ברוב המקרים, אקזיט הוא הישג מרגש ומשמח עבור כל חברה, אבל ברגע שמדובר בחברה ישראלית שרוכשת חברה ישראלית אחרת – השמחה כפולה. לרגל יום העצמאות ה-70 של המדינה, ריכזנו עבורכם את כל הרכישות “כחול-לבן” שהושלמו בשנה האחרונה.

1. סייברארק רכשה את Vaultive

חברת האבטחה הישראלית CyberArk (סייברארק) רכשה את הסטארטאפ הישראלי Vaultive, ספקית טכנולוגיית אבטחה בענן. פרטי העסקה לא פורסמו, אבל החברה הנרכשת גייסה מאז הקמתה 19 מיליון דולר. בעקבות הרכישה, הצוות הישראלי שמונה כ-20 עובדים ישתלב ב-CybeArk עצמה, בעוד שצוות המכירות שפועל מארה”ב יפסיק את פעילותו.

Vaultive מאפשרת לעסקים ושירותים למיניהם לוודא כי המידע המסווג עימו הם עובדים לא יגיע לידיים הלא נכונות, זאת באמצעות שירותי הצפנה בתוך רשתות פנימיות. מוצריה מאפשרים לעסקים לעבור לשירותי ענן מבלי שיצטרכו לוותר על השליטה בתוכן ולתת ״לחתול לשמור על השמנת״. על ידי שימוש בטכנולוגית ההצפנה שפיתחה החברה היא מסייעת לארגונים לשמור על הבעלות באמצעות מפתח לתוכן הרגיש על ידי כך שניתן להצפין את המידע עוד לפני שעזב את הרשת הפנימית לטובת שירות ענן כזה או אחר. בהתבסס על הטכנולוגיה של Vaultive, סייברארק תספק שקיפות ובקרה מוגברת על משתמשים עסקיים בעלי הרשאות חזקות, וכן על מנהלי שירותי ה-SaaS (תוכנה כשירות), ה-IaaS (תשתית כשירות) וה-PaaS (פלטפורמה כשירות).

Vaultive הוקמה בשנת 2009 על ידי מעיין טל, יוצא ממר״ם ובן מצקל, יוצא יחידת 8200.

2. Innovid רכשה את Taykey

חברת האד-טק הישראלית Innovid (אינוביד) רכשה את חברת Taykey (טייקי) הישראלית גם היא, שפיתחה טכנולוגיה להתאמה של פרסום לטרנדים ברשתות חברתיות וברשת. החברות לא חשפו את סכום העסקה. הטכנולוגיה שפיתחה Taykey מאפשרת למעשה למפרסם להגדיר את קהלי היעד שלו ולדעת בכל רגע נתון מה מעניין אותו ומה טרנדי. המערכת מתממשקת עם פלטפורמות הפרסום הפופולאריות, וכך יכול המפרסם בזמן אמת ובצורה פשוטה להסיט את תקציבי הפרסום שלו להיכן שהקהל נמצא באותו רגע. החברה השיקה במקביל גם פלטפורמת פרסום חדשה שתאפשר למותגים להשתמש בתובנות ובמידע על הטרנדים, לצרכים שיווקיים אחרים, ולא רק לפרסום.

Taykey הוקמה ב-2009 על ידי עמית אבנר ואיתי בירנבאום והספיקה מאז לגייס כ-32 מיליון דולר ממשקיעות כמו קרן Marker LLC, קרן Sequoia, זרוע ההשקעות של תאגיד SoftBank היפנית וקרן MSR.

הרוכשת, חברת Innovid עוסקת גם היא באד-טק ופיתחה פלטפורמה המאפשרת למשרדי פרסום לכלול מודעות וידאו אינטראקטיביות. הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת למשרדי פרסום שעובדים עבור מותגים ומשווקים לכלול מודעות וידאו אינטראקטיביות לטלוויזיות, מחשבים ניידים, סמארטפונים, טאבלטים וקונסולות משחקים. מאז הקמתה גייסה Innovid כ-50 מיליון דולר, כשהגיוס האחרון נעשה על פי שווי של כ-100 מיליון דולר.

3. חוליו רכשה את אפליקציית הכרטיסים של Spontix

Hulyo, ששייכת לקבוצת גוליבר, רכשה את אפליקציית רכישת הכרטיסים Spontix (ספונטיקס). כמו חוליו, גם Spontix מציעה כרטיסים ‘מהרגע להרגע’ – רק שהיא מתמקדת בכרטיסים להופעות בידור ולא טיסות לחו”ל. Hulyo שילמה תמורת החברה כ-700 אלף דולר.

הפלטפורמה שפיתחה Spontix מאפשרת לרוכשים ספונטניים לקנות כרטיסים לאירועי תרבות וספורט ברגע האחרון ובהנחה משמעותית, ולחסוך כך עד מאות שקלים. המערכת מקבלת את הכרטיסים המוזלים ישירות ממפיקי האירועים בעזרת מערכת הניהול שמוטמעת במערכותיהם. הפעילות של Spontix תמוזג במלואה עם זו של חוליו, שהתמחתה עד עכשיו בעיקר בהזמנת טיסות לחו”ל.

Spontix הוקמה ב-2017 על ידי היזמים דורון ביז’ונר ויונתן וולובלסקי והם פעלו ללא השקעות חיצוניות.

4. טדי שגיא רכש את RelevanTech הישראלית

חברת RelevanTech (רלוונטק), שפיתחה פלטפורמת פרסום למפעילות הסלולר, נרכשת על ידי חברת Glispa (גליספה) שבבעלותו של טדי שגיא. RelevanTech מציעה חבילה דיגיטלית, המאפשרת מוניטיזציה חלופית עבור יצרניות סמארטפונים (OEM), ספקים, ומפיצים. ל-RelevanTech שותפויות עם מפעילות סלולריות ברחבי העולם אשר מאפשרות התקנה מראש של כלי גילוי האפליקציות במכשירים ניידים. האפליקציה שפיתחה החברה מציעה חוויית משתמש הכוללת תוכן המוטען מראש ומאפשר התקנה שלו בלחיצה אחת מהירה וקלה. החברות לא חשפו את סכום הרכישה, אולם לגיקטיים נודע כי RelevanTech גייסה כ-1.2 מיליון דולר מחברת Webpick הישראלית של היזם נדב ברנדשטטר. RelevanTech הוקמה על ידי דקל בוני ויניב בסיל.

5. טדי שגיא רכש גם את הסטארטאפ הישראלי JustAd

טדי שגיא לא עוצר, ורכש את הסטארטאפ הישראלי החמישי שלו; חברת JustAd, שמפתחת פלטפורמה לשילוב אלמנטים אינטראקטיביים בוידאו.

סטארטאפ האדטק הישראלי JustAd (ג’אסט-אד) מפתח פלטפורמה ליצירת תוכן אינטראקטיבי בצורה פשוטה וללא ידע בתכנות. התוצר הסופי של פלטפורמת ה-Creative Factory ניתן להטמעה על גבי מסכי טלוויזיה, סמארטפונים, טאבלטים, קונסולות וממירים חכמים ומקליטים. JustAd הוקם ב-2008 על ידי יריב אראל ושחר תלמי והספיק לגייס מאז 5 מיליון דולר. בעקבות המכירה ל-Glispa תעסיק החברה הרוכשת כ-300 עובדים ב-10 המשרדים שלה בעולם.

6. WeWork רכשה את Unomy הישראלית

ענקית מתחמי העבודה השיתופיים WeWork (וויוורק) של היזם הישראלי אדם נוימן רכשה את הסטארטאפ Unomy (יונומי). הסטארטאפ פיתח פלטפורמת מודיעין עסקי שמאפשרת למשתמשים לאסוף מידע על גופים אחרים, לקוחות ומתחרים בקלות.

הפתרון שפיתחה Unomy מבוסס על סריקה בזמן אמת ממאגרי מידע המצויים באינטרנט אודות חברות והעובדים בהן. המידע מגיע מאתרי חדשות, גוגל, מאגרי מידע, רשתות חברתיות, שיתופי פעולה עם ספקי מידע רלוונטים אחרים ועוד, כשבעצם כל האינפורמציה נאגרת בדאטה בייס אחד. המידע מנותח אז באמצעות טכנולוגיית Machine learning ו-NLP, עיבוד שפה טבעית, כדי לבנות פרופילים מקיפים ומעודכנים של אותן חברות. בסופו של דבר, הפרופילים מונגשים למשתמשי הקצה על גבי ממשק ידידותי למשתמש, או באמצעות תוסף לדפדפן.

Unomy נוסדה בסוף שנת 2013 על ידי גל הר צבי, אורי מנור, יובל אמיר ודימה קוצין, ומאז הקמתה עד המכירה גייסה השקעות בגובה 2.4 מיליון דולר מהקרנות Janvest Technologies של ראש המוסד לשעבר, דני יתום, Altair Capital, Leta Capital. במשרדי החברה, הממוקמים בשדרות רוטשילד בתל אביב, מועסקים כ-20 עובדים, שיצטרפו לצוות הפיתוח של WeWork.

על WeWork אנחנו לא באמת צריכים להרחיב.

7. Gett רוכשת את Streetsmart הישראלית

חברת הנסיעות הישראלית Gett (גט) רכשה את הסטארטאפ הישראלי Streetsmart, שמפתח מערכת לניהול ציי מוניות. סכום העסקה לא פורסם, אך ככל הנראה מדובר במיליוני דולרים בודדים.

Streetsmart (סטריטסמארט) פיתחה מערכת שעושה אופטימיזציה עבור מסלולי נסיעה של נהגי מוניות. אפליקציית הנהגים עושה שימוש באלגוריתמי ניתוח Big-Data ובינה מלאכותית (AI) על מנת לתכנן מסלולים אופטימליים מותאמים אישית לנהגים בהתאם לנתוני זמן אמת, במטרה לקצר את הזמן עד לאיסוף הנוסע הבא ובכך מקווה Gett לסייע לנהגים למקסם את רווחיהם ולהפחית את זמן ההמתנה של הנוסעים, תוך הגדלת היעילות הכוללת של הצי. הטכנולוגיה מאפשרת אופטימיזציה של ציים גדולים עם אלפי רכבים תוך התחשבות במיקומם של כלל הרכבים בצי, כלומר ניצול נכון יותר של היצע הרכבים ופיזור נכון יותר של הצי בהתאם לביקוש הנסיעות.

Streetsmart הוקמה בשנת 2015 על ידי המנכ”ל אסף רוז ויובל נצר, שהיה אחד מהעובדים הראשונים במרכז הפיתוח הישראלי של גוגל. מאז הקמתה גייסה החברה כ-2 מילון דולרים.

8. JFrog רכשה את Dimon

חברת JFrog הישראלית, המפתחת תשתית גלובלית להאצת תהליכי ניהול, אחסון והפצה של תוכנה, הודיעה על רכישת הסטאראטפ הישראלי Dimon. המוצר של Dimon (דימון) לוקח בחשבון שבוטים הם ללא ספק הטרנד התורן והחם בעולם הטכנולוגי, ומציע פתרון שנועד לוודא שהם פועלים כשורה, לא מאבדים הקשר או מנהלים אינטראקציה שגויה עם המשתמשים. הטכנולוגיה של Dimon מאפשרת לבעלי בוטים וצ’טבוטים בפלטפורמות כמו סלאק, פייסבוק מסנג’ר או סקייפ לזהות ולפתור בעיות עם אלו באופן אוטומטי ומייצרת תרחישים אופציונאליים לאינטראקציות בין משתמשים והבוט כדי לוודא שזה מגיב כראוי בכל סיטואציה. במידה והמערכת תזהה באג היא תיידע את מי שעומד מאחורי הבוט כדי שהלקוחות הפוטנציאלים או המשתמשים הקיימים לא יחושו מתוסכלים ויתעצבנו מהמערכת הפגומה.

בעקבות הרכישה הצוות של Dimon הצטרף למרכז הפיתוח של JFrog במטרה להמשיך ולפתח את מוצר הדגל שלה, ה-ארטיפקטורי (Artifactory), אשר מאפשר למפתחים מתוך הארגון לשתף, לאחסן ולהפיץ קוד. מאחורי Dimon עומדים צמד היזמים ערן ברנשטיין ונועם שמש.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

1 תגובה על "חוגגים עצמאות: 8 הישראליות שרכשו ישראליות השנה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסף
Guest

כלומר כל המכירות בהפסד?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: