אקזיט: פיק-אפ הישראלית נרכשה ב-15 מיליון דולר

כשחברה יודעת לזהות בעיות בזמן ולשנות כיוון, זה מפתח אמיתי להצלחה. זאת כנראה אחת מהסיבות שהסטארטאפ הישראלית PicApp נרכש על-ידי ענקית המדיה ההודית Ybrant Digital

עיבוד תמונה. יח"צ

בהודעה שפורסמה אתמול בבלוג החברה, הודיע אייל גורה, מנכ”ל ומייסד הסטארטאפ הישראלי PicApp, כי שיתוף הפעולה של החברה עם חברת השיווק הדיגיטלי ההודית Ybrant Digital עלה מדרגה ובמסגרת הסכם שנחתם לפני מספר שבועות בין שתי החברות, Ybrant תרכוש את PicApp ותשלב את הפתרון שפיתחה החברה בסל המוצרים שמציעה ללקוחותיה. שווי העסקה מוערך ב-15 מיליון דולר.

משנים כיוון

הסיפור שמאחורי פיק-אפ מתחיל ב-2002, עם ייסודה של חברה אחרת בשם PicScout על-ידי אייל גורה, שהיום הוא גם המייסד והמנכ”ל של PicApp. חברת PicScout הישראלית (אשר עדיין פועלת כיום) פיתחה טכנולוגיה המאפשר ללקוחותיה לחפש תמונות השייכות להם ומוגנות בזכויות יוצרים ברחבי הרשת. במסגרת המחקר בתחום חיפוש וניהול תמונות ברשת, פיתחה Picscout את הטכנולוגיה המאפשרת לפרסם בתוך תמונות. בשנת 2007, גורה גייס את סיבוב ההשקעה הראשון של החברה מהאנג’לים יאיר גולדפינגר ולני רקנאטי ומקרן ההון סיכון הישראלית כרמל ונצ’רס. סכום ההשקעה שגייסה החברה עמד על 3.2 מיליון דולר ובעקבותיה הופרדה הפעילות של PicApp לחברה נפרדת והחברה יצאה לדרך חדשה.

בתחילת הדרך, התמקדה החברה בפיתוח פתרון שיאפשר לבלוגרים ובעלי אתרים קטנים להנות מתמונות המוגנות בזכויות יוצרים על-ידי הטמעה שלהן באמצעות Widget שאפשר לחברה להפיץ פרסומות על-גבי התמונות ולחלק את הרווחים בין בעל התמונה המקורית, בעל האתר והחברה. לאחר שהמודל הכלכלי של החברה לא הצליח להוכיח את עצמו, החליטה החברה בשנה שעברה לשנות כיוון והשיקה Widget נוסף, המאפשר לבעלי אתרים להטמיע תמונות באתרים שלהם ולגולשים באותם אתרים, להקליק על התמונות ולקבל תמונות נוספות הקשורות לאותה תמונה ותכנים נוספים דוגמת כתבות או סרטוני וידאו, הקשורים לנושא התמונה. כיום, כמעט שנה לאחר שהושקה הגרסה החדשה של ה-Widget, אתרים גדולים דוגמת Answers.com הישראלי ופלטפורמת הבלוגים Blogher כבר הספיקו לאמץ את הפתרון, יחד עם אלפי בעלי אתרים קטנים.

שותפות אסטרטגית

החיבור בין PicApp ל-Ybrant התחיל קצת לפני שהחברה השיקה את הגרסה החדשה של ה-Widget, בתור שותפות אסטרטגית שמטרתה להפיץ את הפתרון של PicApp למגוון הלקוחות הגדול של Ybrant. אחרי ש-PicApp שינתה כיוון, נראה כי Ybrant ראו ערך נוסף משמעותי בפלטפורמה החדשה שהחברה מציעה וכתוצאה מכך, החליטה החברה להדק את מערכת היחסים, עד לרכישה שהוכרזה השבוע.

Ybrant Digital היא אחת מחברות השיווק הדיגיטלי המוכרות בעולם. למרות שנוסדה בהודו, הצליחה החברה שנוסדה לפני קצת יותר מ-10 שנים, לחדור לשווקים ברחבי ארצות הברית, אירופה, אסיה, אוסטרליה ודרום אמריקה ולזכות בלקוחות ענקיים דוגמת SAP, Porsche, Fod, UPS, 3M, צבא ארצות הברית ועוד. ב-2009 רכשה Ybrant את אורדיאון הישראלית ב-20 מיליון דולר, ועל בסיסה הקימה את הסניף הישראלי של החברה. לפי הדיווחים, עובדי PicApp יעברו למשרדי החברה, הממוקמים בהרצליה פיתוח כבר בימים הקרובים.

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: