אחרי חשיפת גיקטיים: יאנדקס משיקה רשמית רכב אוטונומי בישראל

לאחר שנצפה ברחובות תל אביב, הרכב האוטונומי של יאנדקס מקבל אישור רשמי ממשרד התחבורה ויחל בנסיעות בכבישים ציבוריים ברחבי ישראל

תמונה: Yandex

רק לפני חודש חשפנו לראשונה בגיקטיים כי יאנדקס, הידועה גם בתור ״הגוגל הרוסית״, החלה לבחון את הרכב האוטונומי שלה בכבישי תל אביב. כעת, יוצאת החברה בהצהרה רשמית וחושפת כי קיבלה אישור רשמי ממשרד התחבורה להפעלת הרכב האוטונומי שלה בישראל.

הרכב יוכל לנסוע בכבישים ציבוריים במצב אוטונומי מלא

יאנדקס, ענקית האינטרנט הרוסית השיקה מספר שירותים בישראל לרבות שירות המוניות Yango (שבינתיים סבל מפרצת אבטחה שחשפה מספרי טלפון של לקוחות) ושירות המוזיקה שלה, Yandex Music, הודיעה היום (ג׳) כי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים אישר לה לבצע נסיעות מבחן לרכב האוטונומי שלה במצב אוטונומי מלא ובכבישים ציבוריים. כלומר, יאנדקס תוכל להפעיל את הרכב שלה למטרות בדיקה כאשר כל המערכות האוטונומיות פעילות, ובליווי של נהג בטיחות מאחורי ההגה, ממש כמו נהגי ניסוי של חברות אחרות.

ביאנדקס מציינים כי ישראל היא המדינה השלישית בה היא בודקת את הרכב האוטונומי שלה, כאשר האחרות הינן ארצות הברית ורוסיה כמובן. הפלטפורמה של יאנדקס, המבוססת על תוכנה וחומרה, ניתנת להתקנה כמעט בכל רכב ומאפשרת להפוך גם רכבים סטנדרטיים לחלוטין לרכבים אוטונומיים. בפברואר השנה יאנדקס החלה לבחון את שירות הרכבים האוטונומיים שלה בכבישים ציבוריים ברוסיה ובאוגוסט השיקה את שירות המוניות האוטונומיות שלה באיזור שמסביב לאוניברסיטה ברוסיה עם שני רכבים שיכולים להסיע נוסעים בחינם ברחבי האיזור. על פי רכבי הניסוי שלה בעבר, יאנדקס משתמשת במעבד גראפי Nvidia GTX ובחיישני LiDAR על גג הרכב, אשר מאפשרים לרכב לזהות את כל מה שמסביבו, ולקבל החלטות בזמן אמת בנוגע לאופן הנהיגה. בחברה טוענים כי השלימו 2,000 נסיעות במצב אוטונומי עם נוסעים ברוסיה.

תמונה: Yandex

“ישראל נבחרה כיעד מובהק מבחינתנו להמשך בחינת המערכת מכמה סיבות עיקריות: בראש ובראשונה, זו אחת מהמדינות הראשונות בעולם עם חקיקה ורגולציה מוסדרות בכל הנוגע להיתרי נסיעה ברכבים אוטונומיים בכבישי המדינה. אנו גאים להיות אחת מהחברות הראשונות בישראל שקיבלה היתר שכזה. כמו כן, מספר יצרנים של ציוד מתאים למערכת האוטונומיות מקורם מישראל או בעלי מרכז מו”פ בישראל״ כך לדברי דימיטרי פולישוק, ראש מערך מחקר ופיתוח הרכבים האוטונומיים בחברת יאנדקס. ״כבר ביצענו ניסויים ׳חיים׳ למערכת ה-AI אל מול סטודנטים ב- Y-Data School בתל אביב. לכן ישראל נבחרה כיעד אסטרטגי מבחינתנו, עם מהנדסים רבים בתחומי הבינה המלאכותית ולמידת מכונה, אנו לא פוסלים את האפשרות שנעסיק מפתחים מקומיים לפרויקטים העתידיים שלנו”.

יאנדקס היא לא החברה היחידה שמבצעת ניסויים ברכבים אוטונומיים בכבישי ישראל, כאשר גם מובילאיי הישראלית מבצעת ניסויים בירושלים. לחברה ישנם מספר כלי רכב אוטונומיים והיא מתכננת להרחיב את הצי שלה לכמה עשרות מכוניות לצורכי ניסוי.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

15 תגובות על "אחרי חשיפת גיקטיים: יאנדקס משיקה רשמית רכב אוטונומי בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון
Guest

ואוו. כל הכבוד. פריצת דרך משמעותית לעבור את משרד התחבורה…..

לא ישים
Guest

אחרי דקה עם בני דודינו הרכב בלי נהג בלי גלגלים בלי מנוע ובלי מצלמות, כמו שאמר זה מחגיגה בסנוקר “הלך הכסף דוד”

ממממ
Guest

נראה לי שפשוט יוסיפו לכל רכב אוטונומי גם תותח אוטונומי ע”מ לפתור את הבעיה הנ”ל.

עופר
Guest

רעיון טוב, אבל לא מהסיבות שצוינו עד כה:

תנאי הנהיגה בישראל קשים הרבה יותר מאשר ברוב ארה”ב, אנגליה, אוסטרליה, צרפת, גרמניה וכו’. מצד שני הם לא כאוטיים בצורה קיצונית כמו בהודו ובתאילנד.

לימוד-המכונה (Machine Learning) שייעשה על פי תרחישי הנהיגה בישראל יהפוך את התוכנה להרבה יותר חסינה והרבה יותר חזקה: “קשה באימונים – קל בקרב”.

יאן
Guest

כנראה שלא יצא לך לבקר במוסקבה. שם התנאי נהיגה בעיר יותר קשים. כל אחד שם טייס, טס לפחות 100 קמש בתוך העיר העצמה איפה שמותר 40 או 50 קמש. ואיפה שמותר 80 קמש, אז כולם טסים 140 קמש.

נעלולי פלא
Guest

סוף סוף האופנוענים יהפכו למלכי הכביש, אף רכב אוטנומי לא יעיז להתעסק איתם, ואפילו יפחד מהם. ואני לא בטוח שלתת למכונה ללמוד התנהגות בכביש מישראלים זה רעיון טוב, אחרי כמה ימים היא תתחיל לצפור כל שנייה לקלל את כל העולם ולחתוך נתיבים חופשי, ואם היא תעשה תאונה יבוצע בה ובשולחיה לינץ’ תקשורתי כזה ענק שהם יחשבו פעמיים. יאללה הלכתי לקנות אופנוע.

נרקיס
Guest

מחפשים נסיינים? ????

עופר
Guest

למה? אתה תוכנה?

נרקיס
Guest

מחפשים נסיינים? ????

עופר
Guest

כתבת כבר פעם אחת, לא צריך פעם שניה

אמיר וורש
Guest

אבל מי אתה עופר שאתה פוסל אותו ככה

רוני
Guest

הגיע הזמן, בהצלחה

איילת
Guest

לא יודעת אני שמעתי דברים מטורפים על יאנגו.. כמות הרשאות מטורפת שמבקשת אישור למחיקת מסרונים והסרה של חשבונות.. קיצר הזוי בשביל אפליקציה שאמורה לתת שירות כזה טריוואלי…משהו שם לא מריח לי טוב

אסף
Guest

מציע לכם להיזהר מהאפליקציה הזאת, דורשת יותר מידי הרשאות וכל מיני בקשות מוגזמות…גישה למיקרופון, לס.מ.ס במכשיר,הוצאת שיחה…משהו פה לא תקין, אני מתרחק כמה שאפשר…

מרדכי
Guest

למה כל הנסיעות הן עירוניות?
שיתחילו לנסוע בבין עירוני ויגיעו למקומות שבאמת צריך אותם. כאלה שיש בהם 2-3 אוטובוסים ביום. זה יהפוך את הנסיעה ממשהו שעושים סתם בשביל החוויה למשהו שממש משנה לאנשים את החיים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל