יאהו מנסה להצליח היכן שגוגל ופייסבוק כשלו – משיקה שירות שיתוף לדואר האלקטרוני ברשתות חברתיות

יאהו תשיק שירות חדש לפלטפורמת הדואר האלקטרוני שלה שתאפשר לה לכתוב תגובות בפייסבוק דרך הדואר האלקטרוני, ולשתף את המידע בין האנשים הנמצאים בפנקס הכתובות של משתמשיה. האם תשכיל החברה לדאוג לפרטיות המשתמשים או תחזור על הטעויות של קודמותיה פייסבוק וגוגל?

יאהו צפויה להשיק בחודש הקרוב אפשרות שיתוף לשירות הדואר האלקטרוני הפופולארי (פחות בישראל). לאחר הרעש התקשורתי בעקבות הפגיעה בפרטיות של שני הענקים פייסבוק וגוגל, החברה מנסה ללכת על קצות האצבעות ושלחה הודעה מקדימה ל-280 מליון משתמשי שירות הדואר האלקטרוני שלה לבדוק את מצב הגדרות הפרטיות שלהם.

את ההודעה והתזכורת שקיבלו השבוע המשתמשים, שלחה חברת יאהו! לפני חשיפה של השירות החדש שיתחבר לפלטפורמת הדואר האלקטרוני שלה ויאפשר לשתף את הפעילות ברשת של המשתמשים והעדפותיהם עם כל מי שנמצא בפנקס הכתובות שלהם, אלא אם כן הם יבצעו צעדים למנוע זאת. תוספת אחרת שיאהו תציע במסגרת השינוי היא לפרסם תגובות בפייסבוק דרך שירות הדואר האלקטרוני. שירות זה כבר הופעל בחלק מהחשבונות. גם לטוויטר מתכננת החברה בקיץ הקרוב חיבור.

חברת יאהו! בודקת כעת את האפשרויות שעומדות לרשותה כדי להשיק את השירות בזהירות ובמחשבה תחילה, ומנסה ככל יכולתה ללמוד מהטעויות של פייסבוק – אשר עדיין נמצאת תחת מתקפה של משתמשים שונים וגם של גופים האמונים על פרטיות בעולם, שהוציאו מכתב זועם לחברה, בו הם מגנים את צעדי החברה וקובעים שהפגיעה בפרטיות בה אינה מתקבלת על הדעת. גם גוגל, אשר הרוח מעט שכחה כנראה ממנה עקב האירועים האחרונים סביב הרשת החברתית פייסבוק, טעמה את נחת זרוען של הרשויות ושל המשתמשים אשר זנחו רובם לבסוף את השימוש ב-Google Buzz, אשר חשף קשרים שונים, ומידע אישי של משתמשי השירות הדואר האלקטרוני של גוגל ללא כל הרשאה מקדימה, או אזהרה שהדבר כלל אפשרי.

בניגוד לפייסבוק, יאהו החליטה לאפשר לבצע ביטול של השירות החדש באמצעות פעולה פשוטה של לחיצה על כפתור יחיד ולמדה גם את הלקח מהצורה שבה גוגל חשפה את פרטי אנשי הקשר והודיעה כי לא תאפשר זאת בשירות שלה.

בסופו של דבר, יאהו! תצטרך להבין את הצרכים האמיתיים של משתמשי השירותים השונים, ואסור לה ליפול למלכודת דומה של “שיתוף ללא גבולות”, אשר גורר ביקורת רבה בארץ ובעולם. הפרטיות לא מתה, ורבים מתחילים להפנים שבין שיתוף וחשיפה ובין פרטיות יש הרבה מאוד אפשרויות שונות המגבילות את השיתוף לפרמטרים המוגדרים מראש. משתמשים רוצים לדעת ולקבל את האחריות על מה הם חושפים, וגם אם הם מעוניינים בזה, הם צריכים לדעת שהשליטה נשארת בידיים שלהם.

http://www.ft.com/cms/s/2/762b2366-5dff-11df-8153-00144feab49a.html

מורן בר

מייסדת ומנהלת החברה, יזמית בעלת נסיון רב שנים בתעשיית ההיי-טק עם רקע נרחב בתחום האחסון והתקשורת ובעולם המדיה החברתית. היתה שותפה למיזמי אינטרנט גדולים וביניהם אתר 2eat הישראלי. בוגרת ממר"מ ועו"ד העוסקת בתחום דיני הפרטיות וטכנולוגיה.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: