עסקת ענק: יאהו רוכשת את טאמבלר תמורת 1.1 מיליארד דולר
ענקית האינטרנט רוכשת את שירות הבלוגים הפופולרי במטרה לזכות בתוכן גולשים, תנועת מובייל מתחדשת וקהל צעיר ורענן כחלק משינוי האסטרטגיה שמובילה מאריסה מאייר
בהמשך לדיווחים המוקדמים יותר על אירוע הכרזה מיוחד, מועצת המנהלים של ענקית האינטרנט יאהו הסכימה לרכוש את Tumblr, שירות הבלוגים הפופולרי תמורת 1.1 מיליארד דולרים במזומן, כך מסרו גורמים אשר קשורים בהסכם, ביום ראשון בערב. העסקה נחשפה לראשונה באתר הטכנולוגיה AllThingsD ולאחר מכן באתרים רבים ברחבי העולם. לא ברור מתי ההצבעה הרשמית על ההחלטה לרכוש את השירות התקיימה, אך מקורות המקורבים לדירקטוריון מסרו כי הרכישה הייתה מסקנה מתבקשת, והתקבלה פה אחד בהצבעה שהתקיימה יותר מוקדם בעמק הסיליקון.
התעניינו בעסקה: פייסבוק, מיקרוסופט, גוגל, טוויטר
כחלק מעסקת הרכישה, מנכ"ל טאמבלר, דייויד קארפ, שיקבל נתח לא רע בכלל של מזומנים מהעסקה, יישאר ביאהו למשך ארבע שנים לפחות וינהל את השירות, בדומה להסכם שנחתם בין פייסבוק לאינסטגרם והשאיר את קווין סיסטרום במנלו פארק. למרות הדיווחים על פזילה של ענקיות אינטרנט אחרות כגון גוגל, מיקרוסופט, פייסבוק וטוויטר לרכישת טאמבלר, ב-AllThingsD מדווחים כי לא היו הצעות מתחרות אחרות. עם זאת, דווח כי בטאמבלר החזיקו בהצעות ראשוניות גם מפייסבוק וטוויטר בתחילת השנה, כך שככל הנראה יאהו לא הייתה לבד בזירה עד להחלטה הסופית על הרכישה.
הרכישה של טאמבלר היא הגדולה ביותר של ענקית החיפוש יאהו תחת המנכ"לית החדשה, מריסה מאייר, אשר סוגרת בתפקיד 300 ימים. הרכישה נועדה לסייע ליאהו לכסות את הפער הגדול שנפתח מענקיות האינטרנט בזמן האחרון, בכל מה שקשור לשימוש ברשתות חברתיות ומכשירים ניידים. על פי המקורות, יאהו שקלה את סוג העסקה עם שירות הבלוגים, כאשר גם השקעה אסטרטגית וגם רכישה טוטאלית עמדו על הפרק ולאחר התלבטות של שישה שבועות, מריסה מאייר ראתה כי אתר הבלוגים צומח במהרה והחליטה על המהלך המסמל את האסטרטגייה החדשה של יאהו בעתיד המושתתת על קהל צעיר ותוכן גולשים.
יאהו תשנה את פניה בעקבות הרכישה?
כאשר תושלם הרכישה, היא תהיה עסקה טובה מאוד עבור המשקיעים בחברה. מאז הקמתה בפברואר 2007, טאמבלר גייסה כ-125 מיליון דולרים ומוערכת בשווי של כ-800 מיליון דולרים. בין המשקיעים בחברה ניתן למצוא את קרנות ההון סיכון ספארק קפיטל, יוניון סקוור ונצ'רס, סקויה קפיטל, גריילוק פרטנרס, אינסייט ונצ'ר פרטנרס וקבוצת צ'רנין.
אין ספק, כי רכישת שירות הבלוגים שנוסד ב-2007 והצליח לאגד תחתיו עד היום מעל ל-108 מיליון בלוגים, יכולה לספק ליאהו שפע של תוכן גולשים ולעזור לה לעמוד במשימה. טאמבלר מארח 51 מיליארד בלוג-פוסטים, מספר הגדל בכ-74 מיליון פוסטים מידי יום. כמו כן, מספר הצפיות בשירות הבלוגים עומד על כ-216 מיליון מבקרים, אשר יחדיו יוצרים כ-16 מיליארד דפים נצפים מידי חודש, מה שמעמיד את האתר במקום התשיעי בין עשרת האתרים האמריקאיים הפופולריים ביותר.
אנחנו רק מקווים, כי שירות הבלוגים לא יקבל יחס דומה לפליקר על ידי ענקית החיפוש וייעזב בצד. בכל מקרה, החברה תקיים אירוע הכרזה ביום שני בבוקר, כך שגם הנושאים הללו אינם צפויים להישאר ללא מענה.
הגב
4 תגובות על "עסקת ענק: יאהו רוכשת את טאמבלר תמורת 1.1 מיליארד דולר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
אני חושב שהמחיר של tumbler הוא לא הגיוני ביחס לסכום שהחברה מכניסה…מישהו פה תמחר גבוה מדי את החברה הזו.
רווחים 13 מיליון דולר עם 16 קמפיינים פרסום והוצאות של 12 מיליון דולר לשנת 2012 … שווי 1.1 מיליארד דולר? הא?
יש לי בלון מלא אוויר ואני מוכר אותו, למעוניינים, הצעות החל ממיליון דולר
כנראה הכנסות זה לא הדבר היחיד שחשוב.
אולי גם דריסת רגל והשפעה שוויים כסף.