תביעה ייצוגית בגובה מיליוני ש”ח נגד יבואני הקורקינט של שיאומי בישראל

בכתב התביעה שהוגש בבית המשפט המחוזי בתל אביב טוענים התובעים שהיבואניות משווקות לכאורה מוצר פגום עם פוטנציאל ממשי לסיכון חיים; מוקדם יותר השבוע הודיעה שיאומי על ריקול של הדגם הבעייתי

מקור: Xiaomi

אתמול (ב׳) הודיעה שיאומי על ריקול של הקורקינט הפופולארי שלה, ה-M365. עתה מתברר שעוד לפני הקריאה לתיקון שהוציאה הענקית הסינית, הספיקו מספר לקוחות ישראליים להגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד היבואניות השונות של הקורקינט בישראל.

נזק כולל של מיליוני שקלים

כזכור הודיעה שיאומי על תקלה מכנית בקורקינט החשמלי שלה, M365, שעשויה לגרום לו להתפרק תוך כדי נסיעה. הבעיה הבטיחותית החמורה נובעת מבורג המצוי במנגנון הקיפול של הקורקינט שבמקרים מסוימים יכול להשתחרר, ולהוביל לכך ששני החלקים המרכזיים של הקורקינט – הכידון ומשטח הרכיבה, יתנתקו האחד מהשני. מה שאומר שתוכלו למצוא את עצמכם תוך כדי נסיעה על הרצפה, כשרק הכידון נשאר בידיכם. בהודעה רשמית שפרסמה היא ציינה כי מדובר ב״כמות מוגבלת״ של יחידות פגומות, 10,257 יחידות ליתר דיוק.

מקור: עיבוד תמונה, גיקטיים

אלא שכעת מתברר כי כבר ביום חמישי שעבר – מספר ימים לפני ההודעה של שיאומי – הוגשה לביהמ”ש המחוזי בת”א בקשה לאישור תובענה ייצוגית על ידי 7 מבקשים שהינם אנשים פרטיים, כנגד חמשת היבואנים הבולטים של הקורקינט של שיאומי לישראל: חברת המילטון – היבואית הרשמית, חברת קריסטלינו [המפעילה של xistore], חברת קאיה מולטימדיה, למד גרופ ו-״שי מוצרי איכות״.

עוה”ד שקד כהן ומשה בן דרור שהגישו את התביעה הסבירו כי במסגרת התובענה הייצוגית התובעים מבקשים מביהמ”ש, בין היתר, לקבוע כי על היבואנים להחליף ללא עלות את הרכיבים “הבעייתיים” המחברים בין כידון הקורקינט לגוף הקורקינט. על פי עו”ד כהן, הרכיבים הללו קורסים ונשברים, וזאת לעיתים קרובות בזמן נסיעה, דבר שגרם ועוד עלול לגרום בעתיד לפציעות חמורות בקרב המשתמשים. לדברי עו”ד כהן, כל עוד הרכיבים הללו לא יוחלפו בקורקינט מדובר ב”פצצה מתקתקת”: “הרכיבים הללו עשויים להישבר במהלך הנסיעה ללא כל התראה מוקדמת”.

טענה נוספת שעולה בתביעה נוגעת להתנערותם לכאורה של היבואנים באופן גורף וללא יוצא מן הכלל, ממתן אחריות על השברים בקורקינט, זאת בניגוד לכאורה לחוק הגנה הצרכן והוראות תקנות האחריות. לדברי עו״ד שקד כהן, ״מפניות רבות שהתקבלו אצלנו מצד לקוחות שרכשו את הקורקינט ומבדיקה שערכנו אל מול היבואנים עלה, כי על אף שהיבואנים מכירים שקיימת תופעה רחבה של שברים ברכיבים המחברים את הכידון לקורקינט (בורג הכידון ולשונית הקיפול), הם מסרבים להחליף את אותם רכיבים בלא תמורה במסגרת תקופת האחריות, וגובים סכומים בהיקפים עצומים עבור התיקון של השברים הללו״. בכתב התביעה מצוין גם כי למרות שאותן יבואניות מודעות לכאורה לבעיה המדאיגה, הן ממשיכות כאמור לשווק את אותם קורקינטים בעייתים, וגובות סכומים שיכולים להגיע עד ל-600 ש״ח עבור החלפת הרכיבים הבעייתיים, גם בתקופת האחריות.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

נקודה מעניינת נוספת שעולה בבקשה האישור לתביעת הייצוגית היא ששיאומי אכן החליפה את שני הרכיבים הבעייתיים לכאורה בסדרות החדשות של הקורקינט לכאלו שהם חזקים יותר, מה שעשוי להעיד על פגם מסוים שהיה קיים בסדרות הישנות. ״עם זאת, מבדיקה שערכנו עלה, כי נכון להיום מרבית הקורקינטים שנמכרים בישראל אינם מהסדרות החדשות, והיבואנים מוסיפים למכור את הקורקינטים עם אותם רכיבים בעייתיים״, אומר עו״ד שקד.

״נוכח העובדה שהתקלה ידועה לכל, חלק מהיבואנים ומהמשווקים של הקורקינט הגדילו לעשות ומציעים ללקוחותיהם, כבר במעמד הרכישה, לרכוש בורג ולשונית קיפול “מחוזקים”, בעלות לא מבוטלת של 150 ש״ח כל אחד, וזאת, כך לדבריהם, כצעד מניעתי, שכן “זה עניין של זמן” עד שהרכיבים האמורים יישברו. והדברים מדברים בשם עצמם״, נכתב בבקשה לאישור התביעה הייצוגית.

סך הנזק המצרפי של 7 המבקשים עומד על 6,916 ש״ח. אך מכיוון שמדובר כאן בבקשה לתביעת ייצוגית – הם תובעים פיצויים בגובה 5 מיליון ש”ח עבור הנזק של כלל המשתמשים בקורקינט הפופולארי. ״כיוון שאין בידי נתונים אודות היקף המכירות של הקורקינט והסכומים שנגבו עבור תיקונו על ידי היבואנים הנכללים בתביעה, אין באפשרותי לכמת במדויק את גובה התביעה, ולכן היא הוגשה באופן פורמאלי בלבד על סך של 5 מיליון ש״ח״, אמר לגיקטיים עו״ד שקד. בהמשך, ניתן יהיה לכמת את גובה התביעה במדויק. מבחינת הסטטוס, כעת הם מחכים לתשובת היבואנים שנדרשים להשיב תוך 90 ימים.

מקבוצת המילטון, יבואנית שיאומי בישראל נמסר: “החברה פועלת על פי דין ותגיב בערכאות המתאימות”. 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

11 תגובות על "תביעה ייצוגית בגובה מיליוני ש”ח נגד יבואני הקורקינט של שיאומי בישראל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ASD
Guest

לא ראוי לפרסם כתבה על תביעה מיותרת שכל מטרתה להלל את עוכרי הדין

אורי כהן
Guest

למה מיותרת? שמעתי כבר מזמן שהקורקינטים של שיאומי מתפרקים.
כל הכבוד שמישהו עשה משהו סוף סוף

שום כתוש
Guest

כנראה שאתה עובד בהמילטון או משהו….
אם איך שאני מכיר את החברה הזאת הם בטח עכשיו פנו ליצרן וקנו ממנו את כל הסדרה הישנה במחיר מוזל כדי להוזיל עלויות.
גנבים

ניר
Guest

כל הכבוד! כבר מספר פעמים יצא לי להגיד שהאחריות של המילטון מביכה. כשהיה לי קורקינט של שיומי והבורג נשבר אחרי שלושה חודשים, הם גבו ממני כסף לתיקון.
בלי קשר לנושא, ממליץ להשקיע קצת יותר כסף, להוסיף 2000 שקל ולקנות קורקינטים מתקדמים ובטיחותיים יותר. זה לא משחק, זה כלי תחבורה שמסכן חיים ולא שווה את החיסכון כמובן.

יוני
Guest

כל הכבוד על היוזמה!!

זינלכם
Guest

צרכן ישראלי קונה מוצר סוג ז ורוצה לקבל מרצדס נשיאותית מדינה שצריכה תיקון דחוף

רובורוק
Guest

אצל XISTORE זה נהיה דרך חיים
קניתי מהם שואב אבק שהלך לו המנוע תוך חצי שנה
כמובן שהחברה מתנערת מהאחריות בטענה שיש במכשיר אבק! איזה קטע , חשבתי שזה בדיוק התפקיד של שואב אבק, לשאוב את האבק.
חברה שמתנערת מהלקוחות שלה, מוטב שתקנו ממקום אחר.

N D
Guest

ברור שמתנערת…. יש אבק ????

N D
Guest

ברור שמתנערת…. יש אבק ????

Ben
Guest

גם ממני התנערה אותה חברת Xistore עם שירות גרוע ביותר. לא ממליץ לרכוש מהם כלל!

אלעד
Guest

זה אחד הקורקינטים הכי גרועים שהיו לי.
אתם מוזמנים לקרוא את החוות דעת שפרסמתי בzap , רק שאחרי מלא אנשים פרסמו שזה טוב.. מעניים למה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: