ענקית הסלולר הסינית Xiaomi בדרך להשתלט על העולם

עם מכשירים זולים במיוחד, התמקדות בשווקים המתפתחים על חשבון המערב ושימוש באסטרטגיה של מאו טצה טונג, יצרנית הסמארטפונים הסינית Xiaomi מבססת את מעמדה בשוק העולמי. אפל – מלפנייך.

מקור: Xiaomi

הפוסט נכתב על ידי גורדון ג’. צ’אנג

Xiaomi, יצרנית הסמארטפונים הסינית, הודיעה בשבוע האחרון כי היא מתכננת להתחיל ולשווק את מוצריה בעשר מדינות נוספות כבר בשנה הקרובה. עד סוף שנת 2014, על פי התכנון, תוכלו למצוא את המכשיר Mi3 בהודו, בברזיל וברוסיה, כמו גם באינדונזיה, מלזיה, מקסיקו, הפיליפינים, תאילנד, תורכיה ו-וייטנאם. החברה משווקת כבר היום במרבית המחוזות בסין, כמו גם בהונג-קונג, בטיוואן ובסינגפור.

מרחיבה את התחרות

האם לחבר’ה במטה חברת אפל יש סיבה לדאגה? בהחלט ייתכן שכן. ה-Mi3 מציג ביצועים שלא נופלים מאלו של האייפון 5c (כך על פי מומחים בתחום), אך מחירו בסין נמוך בהרבה מזה של מקבילו האמריקאי – ועומד על 1,999 יואן בלבד (כ-320 דולר) לעומת 4,488 יואן (כ-723 דולר) אשר עולה מכשיר האייפון החדש. המכשיר הסיני גם כולל מסך גדול וחד יותר ביחס לאייפון 5c, ומצלמה עם יכולות משופרות.

אמנם קשה להתייחס לשוק הסיני כאל מקרה מבחן, אך אם הוא מרמז ולו במשהו על שווקים נוספים ברחבי העולם – לאפל בהחלט יש סיבה לדאגה. החברה האמריקאית הידרדרה עד למקום השישי ברשימת המכירות של יצרניות הסמארטפון במדינה, כשגם Xiaomi עקפה אותה בנקל.

החברה הסינית נחשבת למטאור בתחום הסלולר העולמי, לאחר שהחלה לשווק את מכשיריה רק בחודש ספטמבר 2011. כעת, פחות משנתיים וחצי לאחר מכן, בחברה מתכננים לייצא למעלה מ-100 מיליון מכשירים מחוץ לסין במהלך השנה הקרובה.

אז כיצד עומדים ביעד הזה? בחברה הסינית החליטו להתמקד בשלב הראשון במיוחד בשווקים המתפתחים ברחבי העולם. להערכתם, “לא פחות מחצי מיליארד משתמשי סמארטפונים יתווספו לשוק בשנים הקרובות – ומרביתם יגיעו מהשווקים המתפתחים”.

מתמקדת במחיר

כדי לבסס את מעמדה בשווקים אלו, בחברה מתכננים לשווק את המכשירים במחירים זולים במיוחד – כאלו שיאפשרו לרבים מהתושבים בשווקים מתפתחים אלו לרכוש סמארטפון לראשונה בחייהם. בחברה גוזרים רווחים נמוכים במיוחד על כל מכשיר – זאת בנוסף לעלויות הייצור הזולות גם הן. אמנם בכדי לרשום רווחים גדולים באמת החברה תידרש לשווק כמות מכשירים עצומה – אך זה בדיוק מה שהם מתכננים לעשות.

האסטרטגיה השיווקית הזו נוסתה כבר בהצלחה על ידי החברה בשוק הסיני, ואפשרה לה לנגוס נתח נכבד משוק הסמארטפונים במדינה – ולהרגיז חברות ענק שונות דוגמת Huawei המקומית או אפילו סמסונג, יצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. הוגו בראגרה, אשר עזב את משרדו במטה חברת גוגל בשנה שעברה כדי לנהל את מיזם הסלולר הסיני השאפתני, כבר הודיע באופן רישמי כי אסטרטגיה זו תמשיך להנחות את החברה גם בשווקים החדשים אליהם תחדור.

באותה נשימה בראגרה גם הצהיר כי אין בכוונת החברה “לפלוש” לשווקים המערביים, בהם ארה”ב ומערב אירופה – לפחות לא בקרוב. אבל לא מדובר בחדשות טובות עבור החברות השולטות בתחום כיום, בהן אפל וסמסונג: הדבר מרמז בעיקר על אסטרטגיה וחשיבה לטווח ארוך, אשר מטרתן להפוך לשחקן משמעותי בשוק העולמי בסופו של דבר. אין ספק כי גם השוק האמריקאי והאירופאי נמצאים ברשימת היעדים של בראגרה.

האסטרטגיה הזו מזכירה את זו של ההוגה הסיני הדגול מאו צה טונג, לפיה “כדי לכבוש את העיר צריך תחילה לשלוט בכפרים שמסביב לה”. בחברה הסינית קוראים את המפה, ומאמינים כי ביסוס מעמד החברה בשווקים המתפתחים הגדולים בעולם, ובראשם ברזיל והודו, יספקו להם מיליונים רבים של לקוחות. עם מאגר לקוחות עצום אשר הולך וגדל מדי יום, גם רווחים נמוכים לכל מכשיר יספקו לחברה שורת רווח סופית מרשימה למדי, אשר תאפשר את המעבר לשלב הבא בתוכנית שלהם. מה הוא יהיה בדיוק? לבראגרה התשובות.

וידאו: Mi 3: Accelerate your life. The fastest Xiaomi phone ever.

הפוסט פורסם לראשונה בפורבס ישראל.

לקריאה נוספת:

הפרחים למיקי מאוס: כיצד הביאה חברת דיסני לזינוק במניות החברות הפועלות בשנגחאי?

אקזיט ענק למשפחת ורטהיימר: מוכרת את מפעל “טכנולוגיית להבים”

Avatar

פורבס ישראל

הגב

4 תגובות על "ענקית הסלולר הסינית Xiaomi בדרך להשתלט על העולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
א.א
Guest

מה…?
אני מצטער, אבל הלוגיקה כאן כ”כ פגומה שזה מפליא.

1. נתח שוק זה לא הכל.. להפתעתי הרבה, לא מזמן גיליתי שלמרות נתח השוק המצומצם שלה, אפל היא יצרנית המובייל הרווחית בעולם (יותר מ3 יצרניות המובייל הרווחיות ביותר ביחד), אפילו הרווחים מפרסום במובייל בIOS גבוהים יותר.

2. אין קורלציה בין פופולאריות של מכשירים בשווקים מתפתחים לפופולאריות שלהם (או של היצרנית שלהם) בשווקים מפותחים. אם כבר, אולי זה להיפך. המכשירים לא מכוונים לאותן מטרות או סטנדרטים.

שאלה כללית.. למה להשוות את הMI3 ל5C? הוא מכשיר דגל ואמור להיות מושווה ל5S.
לדעתי הוא עדיף גם ממנו, אך זה כבר טעם אישי.

James Crow
Guest

“בהחלט ייתכן שכן. ה-Mi3 מציג ביצועים שלא נופלים מאלו של האייפון 5c”

עם כל הכבוד לכותב המאמר, המכשירים של שיומי מתעלים על מכשירי הדגל של החברות הגדולות גם מבחינת מפרט וגם מבחינת ביצועים (כמובן כל מכשיר והזמן שהוא יצא)

בארץ ניתן לשבח רק את חברת באג שהביאה את מייזו במחיר זול (יחסית למחיר באמריקה).

היה לי גלקסים,נקסוסים,אייפון אבל שיומי (שיש לי כעת) זה עולם אחר.

אלכס
Guest

טוב הרום שלהם באמת שונה מאנדרואיד והוא פשוט רץ ללא בעיות על אס3 שלי

אלכס
Guest

אני משתמש מושבע של הרום miui של xiaomi. כל חודש אני מנסה רומים חדשים מכל מני סוגים וחוזר ל miui. השאלה היא האם אני אקבל תוספת לחוויית משתמש אם ארכוש מכשיר של xiaomi? למה להשקיע הרבה כסף אם הרומים שהם מייצרים עובדים חלק כמעט על כל מכשיר זול.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: