החברה האמריקאית שגורמת לשיאומי להיראות יקרנית

חבורה של יוצאי אמזון מסיאטל החליטו להקים חברה חדשה של מוצרי בית חכם במחירים נמוכים במיוחד – והם לא עצרו שם

תמונה: Wyze

אם אתם חובבי טכנולוגיה, סביר להניח שכבר התחלתם להפוך אלמנטים בבית שלכם לקצת יותר חכמים, ולמרות שבזק טענה בסקר האחרון שלה שכמעט שליש מהבית הישראליים כבר חכמים, אנחנו עדיין בספק אם הבית החכם כבר הגיע למיינסטרים. חבורה של יוצאי אמזון חשבו שהחסם העיקרי נובע מהמחיר היקר של רכיבי בית חכם, והחליטו לשבור את השוק עם חברה בשם Wyze שמציעה מוצרים טובים, במחיר זול במיוחד. זה השתלם להם – ובגדול.

לקחו את כל מה שלמדו אצל האקסית, ויישמו בחברה החדשה

Wyze נוסדה ב-2017 על ידי יון ז’אנג (מנכ”ל), דונגשנג סונג (CPO), אילנה פישמן (COO) ודייב קרוסבי (שיווק). ארבעתם עובדים לשעבר באמזון, שהחליטו לקחת את הידע שצברו בתאגיד הענק כדי למצוא דרך להנגיש את בשורת הבית החכם להמונים.

תמונה: Wyze

נראה שאת ההחלטה החסכונית הראשונה של החברה, Wyze כבר קיבלה בתחילת עבודה ב-2017, כאשר 4 המייסדים טסו לסין כדי למצוא יצרניות שכבר עברו לשלב הייצור ההמוני, ונחתו על אחת הספקיות של לא אחרת מאשר שיאומי. בכך החברה כבר חסכה לעצמה לא מעט עבודת מחקר ופיתוח, והתעסקה בעיקר בשיפור ופיתוח התוכנה שתלווה את המוצרים שתשיק בארצות הברית.

באוקטובר 2017 השיקה Wyze את ה-Wyze Cam הראשונה. זוהי מצלמה חכמה לבית שיש לה את כל הפיצ’רים הבסיסיים שיכולתם לבקש (לפחות ב-2017): צילום ב-1080P, עדשה רחבה ב-110 מעלות, זום דיגיטלי x8, ראיית לילה, סאונד דו-כיווני, זיהוי תנועה, זיהוי צלילים, העלאה אוטומטית לענן, תמיכה בכרטיסי זיכרון ועוד. הטוויסט היה במחיר שנקבע על 20 דולר.


זהו מחיר שובר שוק, אפילו בסטנדרטים של ימינו, שמתחרה אולי בענקיות הסיניות. במחיר הזה Wyze לא בנתה על שולי רווח עצומים ממכירה של כל יחידה כמו המצלמות האחרות שתומחרו בקו ה-100 דולר ליחידה, אלא מרווח מבוסס כמות. בכך, המייסדים של Wyze יישמו את התורה שהפכה את אמזון לתאגיד הענק שהיא היום. הקו הזה השתלם במיוחד עבור החברה, שכבר ביום הראשון למכירת המצלמה מכרה את כל המלאי שלה ובתוך פחות משנה מכרה יותר ממיליון יחידות.

רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות? רוצים לקבל את כל הידיעות הכי חמות? להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

הכנסות בכמעט 100 מיליון דולר בשנתיים, אבל אז הגיע המשבר הראשון

ב-2018 השיקה Wyze גירסה חדשה של המצלמה ומצלמה נוספת שניתן לשלוט על הזווית שלה מרחוק ובהמשך גם מצלמת חוץ אלחוטית עמידה בפני פגעי מזג האוויר. אבל בית חכם הוא לא רק מצלמות חכמות, וב-2019 השיקה החברה נורה חכמה במחיר של 9 דולר ליחידה (או 30 דולר ל-4 יחידות) ומתג חכם במחיר של 15 דולר ל-2 יחידות. בשלב מסוים המצלמות החכמות של Wyze הפכו לכל כך פופולאריות שהן כבשו את המקום הראשון בטבלת מכירות המצלמות של אמזון, שמחזיקה בעצמה מותג מוצרי אבטחה לבית בשם Ring. לא נעים. החברה דיווחה ב-2019 על הכנסות מרשימות במיוחד בשווי 95 מיליון דולר, והשלימה סבב גיוס בהיקף של 20 מיליון דולר בהובלת Norwest Venture Partners.


במהלך שכמעט כל חברת בית חכם עושה, גם Wyze השיקה שירות פרימיום שאיפשר לה להתחרות בשירותים של Nest, Arlo ו-Ring שכבר הציעו שירותים דומים. השירות החדש איפשר להעלות סרטונים לאתר באורך מלא וללא הגבלה תמורת 1.5 דולר לחודש על כל מצלמה שיש לכם. דיל לא רע בכלל. אבל השירות נדחה ועימו גם פיצ’רים נוספים שהחברה הבטיחה להטמיע. כיום החברה מדווחת על יותר מ-100 אלף מינויים לשירות הפרימיום שלה.

רגע לפני סוף שנת 2019 שהייתה שנה מצוינת עבור Wyze לפחות בכל הנוגע למכירות, הגיע הקוץ האמיתי באליה. חברת אבטחה גילתה שפרטיהם האישיים של יותר מ-2.4 מיליון משתמשים נותרו חשופים ללא כל הגנות בשרתי החברה במשך 3 שבועות ארוכים. “הרבה פעמים שמענו אנשים שאומרים ‘אתם מקבלים את מה שאתם מקבלים’ ומשערים שהמוצרים של Wyze פחות מאובטחים בגלל שהם פחות יקרים”, אמר מנכ”ל החברה לאחר הדליפה המדוברת. “אבל זה פשוט לא נכון. תמיד לקחנו את נושא האבטחה במלוא הרצינות, ואנחנו מאוכזבים מאוד מזה שאיכזבנו את המשתמשים שלנו”.

בתחילת 2020 החברה ניסתה לשים מאחור את הנזק של דליפת המידע הגדולה עם מוצר חדש, מנעול חכם לדלת, הפעם במחיר קצת פחות קליל של 100 דולר. השנה Wyze גם יצאה לראשונה מתחומי הבית החכם אל עולם הגאדג’טים החכמים והציגה רצועת כושר, אוזניות מבטלות רעשים, פעמון עם מצלמה, תרמוסטט, רובוט שואב ומשקל חכם. כולם במחירים תחרותיים, בוודאי בהשוואה ליריבות האמריקאיות.

ועכשיו: שעון חכם ב-20 דולר


בתחילת חודש דצמבר 2020 חשפה את Wyze Watch, שעון חכם שמגיע עם מסך 1.4 או 1.75 אינץ’, חיישן דופק ורמות חמצן בדם, יכולת ניטור שינה וכושר, קבלת התראות, עמידות במים וכמובן אפשרות שליטה על כל רכיבי הבית החכם שלכם. אמנם אין כאן פיצ’רים מתקדמים כמו אלו שתמצאו בשעונים של אפל, סמסונג או גארמין, אבל Wyze מתמחרת את השעון ב-20 דולר. זהו מחיר שעשוי לקרוץ ללא מעט לקוחות קיימים שלה, ומשתמשים שטרם התנסו בשעונים חכמים, ומחפשים אלטרנטיבה זולה לאלו של הענקיות.

בשנת 2021 החברה מתכננת להשיק שירות פרימיום נוסף שאמריקאים מאוד אוהבים עם מוקד חירום שזמין 24/7 ושיכול לזמן את המשטרה וכוחות ההצלה במקרה הצורך. מחיר השירות טרם נחשף, אך גם הוא צפוי להיות זול יותר מהאלטרנטיבות הקיימות בשוק.

Wyze היא מקרה מעניין של יזמים שלוקחים את הניסיון שהם צברו, ומיישמים אותו בחברה הבאה שהם מיישמים. בפרק זמן של כ-3 שנים, Wyze הצליחה להפוך לאחד השמות החמים ביותר בשוק הגאדג’טים האמריקאי. עם אסטרטגיה חכמה של ייבוא מוצרים סיניים זולים, עטיפה שלהם בתוכנה נוחה לשימוש וכמובן תמחור מוזל הרבה יותר מרוב המוצרים המתחרים. אם היא תמשיך בקצב הגידול שלה, היא תוכל להמשיך ולשבש עוד מספר משפחות מוצרים. רק שגם תגיע לישראל.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

3 תגובות על "החברה האמריקאית שגורמת לשיאומי להיראות יקרנית"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דקל
Guest

המחיר יהיה זול כזו תהיה פלטפורמה פתוחה
בה כל אחד יוכל להוסיף כל רכיב עם דרייבר הרלוונטי
והתחרות תהיה על רכיבי החומרה של יצרנים שונים

zork
Guest

איזה כיף! עכשיו ננוכל לקנות קצת יותר בזול את המכונות שמיועדות לרגל אחרינו.

אברי
Guest

אין לנו מספיק חברות מדבקה סיניות אצלנו שצריך עוד אחת? מי זרוצה יכול לקנות ישירות מהאתרים הסיניים את המוצרים האלה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: