הסטארטאפ הישראלי WSC Sports מגייס 100 מיליון דולר מבעלים של קבוצת NBA
סטארטאפ הספורט-טק מגייס את הסכום המרשים, אחרי שלקוחותיו יצרו תקצירים לאירועי ספורט באורך מצטבר של 9 שנים
מכירים את הקלישאה "כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף הגרמנים מנצחים"? אז אם זה היה תלוי בסטארטאפ הישראלי WSC Sports, היא היתה יותר בכיוון של "כדורגל משחקים דקה וחצי". אחרי הכל, המוצר שלו מתמחה בלהפוך משחקים שלמים לתקציר – ללא מגע יד אדם.
9 שנים של תוכן וידאו נוצר בשנה
סטארטאפ הספורט-טק הישראלי WSC Sports פיתח טכנולוגיה שסורקת ויודעת לזהות את המהלכים המתרחשים בכל רגע נתון על המגרש – כמו שערים, הטבעות וקליעות משלוש – לדוגמה – במטרה להתאים לכל משתמש פיד אישי מותאם עם הקטעים הכי מעניינים אותו. כדי להבין מה הם בדיוק רגעי השיא, המערכת מנתחת את המתרחשת ונעזרת בתגובות ותרועות הקהל, או לחילופין ההתלהבות של השדרנים, כדי להבין מתי היה אירוע שיש להתעכב עליו.
המערכת מאפשרת לכל משתמש לקבוע את החוקים שלו לגבי התוכן שיווצר מבחינת אורך, רזולוציה ועד לאן הוא ישלח אליו. התהליך כולל שימוש במודלי ML שאומנו על קטלוג כל אירוע שמתרחש במשחק – כדי בסופו של דבר להפוך את אותם משחקים ארוכים לתקצירים מוצלחים יותר.
נכון להיום, ל-WSC Sports יותר מ-200 לקוחות, בהם כמה שמות ענקיים בעולם הספורט כמו ESPN, ה-NBA, ליגת ההוקי האמריקאית, פדרציית הכדורסל העולמית (FIBA) ונאסקר. בשנה האחרונה יצרו הלקוחות של WSC יותר מ-3.4 מיליון תקצירי ספורט על גבי הפלטפורמה של החברה, באורך מצטבר לש יותר מ-9 שנות תוכן וידאו במצטבר.
מגייסים 100 מיליון דולר
עכשיו מודיעה WSC Sports כי השלימה סבב גיוס D בסך 100 מיליון דולר, שהובל על ידי קרן (ION Crossover Partners (ICP, שהשקיעה בעבר במאנדיי, פייבר וסימילארווב. בסבב השתתפה גם קרן Detroit Venture Partners של דן גילברט – הבעלים של קבוצת ה-NBA קליבלנד קאבלירס (כן, ההיא עם לברון ג'יימס ודיוויד בלאט); אינטל קפיטל ו-O.G. Tech.
WSC מתכננת להשתמש בהון שגייסה למימון המשך הצמיחה שלה, לצד התרחבות לתחומים נוספים כמו OTT (או בעברית: שירותי סטרימינג); הימורים בספורט – אחד התחומים החמים כיום בארה"ב ו-NFTs. החברה מעסיקה כיום כ-270 עובדים במשרדיה שבישראל, בניו יורק, בסידני ובלונדון.
דניאל שיכמן, מנכ"ל WSC ואחד מהמייסדים, אמר עם ההודעה על הגיוס: "אנו רואים היום מגמה ברורה לפיה בעלי זכויות שידור מאמצים דרכים חדשות להתחבר אל אוהדי הספורט, וכמו כן לייצר הזדמנויות נוספות ליצירת הכנסות. עם השינוי בהרגלי צריכת תוכן ספורט, תקצירי המשחקים הופכים לרכיב משמעותי לשם יצירת קהל צופים נאמן, שימור אותו קהל ואיתור מקורות הכנסה נוספים עבור חיזוק המותג. המוצרים החדשים שהשקנו בשנת 2021 עבור גופי שידור, ספקי OTT ומפעילי הימורי ספורט נותנים את הפתרון לסוגיות אלו ומדגימים את המגוון הרחב של אפשרויות יצירת התוכן בו הפלטפורמה שלנו תומכת".
הגב
1 תגובה על "הסטארטאפ הישראלי WSC Sports מגייס 100 מיליון דולר מבעלים של קבוצת NBA"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
רעיון מעולה, מעניין איך התוצאות ייראו על המסך שלנו.