להפוך 90 דקות ארוכות של כדורגל ל”סטורי” מגניב: WSC גייסה 23 מיליון דולר

חברת WSC Sports פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה אוטומטית של תקצירי ספורט ויזואליים בזמן אמת

צילום: שני כהן

הסטארטאפ הישראלי WSC Sports פיתח טכנולוגיה שיוצרת סרטוני ספורט מותאמים אישית לכל פלטפורמה ולכל אוהד – באופן אוטומטי ובזמן אמת. כעת, הוא מודיע על השלמת סבב גיוס C בהיקף 23 מיליון דולר דולר בהובלת O.G Tech Ventures, זרוע ההשקעות בהייטק של איל עופר. כמו כן לקחו חלק בגיוס גם קרן ההון-סיכון NTT DOCOMO, קרן ההשקעות של HBSE, וכן Maor Investments, ISF Go4it Capital, והמשקיעים הקיימים ביניהם אינטל קפיטל ו-iAngels.

כל רגע השיא בסרטון אחד

הטכנולוגיה שפותחה על ידי WSC Sports סורקת ויודעת לזהות את המהלכים המתרחשים בכל רגע נתון על המגרש כמו הטבעות וקליעות, במטרה להתאים לכל משתמש פיד אישי מותאם עם הקטעים הכי מעניינים. כדי להבין מה הם בדיוק רגעי השיא, המערכת מנתחת את המתרחשת ונעזרת בתגובות ותרועות הקהל, או לחילופין ההתלהבות של השדרנים, כדי להבין מתי היה אירוע שיש להתעכב עליו. בשיחה עם גיקטיים מסביר דניאל שיכמן, מנכ״ל החברה, כי המערכת מאפשרת לכל משתמש לקבוע את החוקים שלו לגבי התוכן שיווצר מבחינת אורך, רזולוציה ועד לאן הוא ישלח אליו. ״התהליך מתבצע על ידי מודלים שונים של machine learning בתחום הוידאו, האודיו והדאטה, על מנת לאפשר למערכת לקטלג כל אירוע שמתרחש במשחק״, אומר.

כיום WSC Sports עובדת עם כ-100 גופי ספורט מובילים בעולם, ובין לקוחותיה ליגת ה-NBA, הבונדסליגה הגרמנית, PGA Tour, אליפות ארה״ב הפתוחה בטניס, MLS, FIBA ו-Warner Media. בשנת 2018, החברה ניתחה וערכה יותר מ-17,000 אירועי ספורט ברחבי העולם וייצרה יותר מ-850,000 סרטוני וידאו ללקוחותיה. המערכת מאפשרת לכסות כיום כ-14 ענפי ספורט, כאשר עליה ״ללמוד״ כל ספורט באופן נפרד; ״כל ספורט הוא שונה ודורש טיפול ואימון שונה של המערכת ושימוש ברשתות שונות ללימוד הספורט – בייסבול שונה מהותית מכדורסל שמתנהג אחרת מגלישה״, מסביר שיכמן.

שיכמן משתף בדוגמה מעניינת לשימוש במוצר שלהם במסגרת שיתוף פעולה בין ליגת NBA וחברת NIKE; ״חברת NIKE יצרה גופיות חכמות של שחקנים, וכשאוהד רוכש גופיה של שחקן כלשהו יש לו יכולת לסרוק עם הטלפון הנייד את הגופיה ולקבל סרטוני וידאו וגיפים שונים של השחקן והקבוצה; כל אלה מיוצרים באופן אוטומטי בכל יום על כל שחקן בליגה. מקרה זה מהווה דוגמה ליכולת של החברה לייצר וידאו מותאם לכל מטרה ובסקייל גבוה – מה שמאפשר לבעלי זכויות השידור לייצר הכנסות חדשות ולאפשר חוויות חדשניות ומיוחדות לאוהדים״.

WSC Sports הוקמה בשנת 2011 על ידי דניאל שיכמן, אביב ארנון, שמואל יפה וחי גל. מאז, החברה מכפילה את עצמה מידי שנה בהכנסות, כמות הלקוחות וכמות העובדים; לאחרונה התרחבה גיאוגרפית ופתחה משרדים בניו יורק ובאוסטרליה. סך הגיוסים בחברה מאז הקמתה עומד על 39 מיליון דולר, ובעזרת ההשקעה האחרונה היא תוכל להתרחב לענפי ספורט חדשים ולפתח מוצרים נוספים.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: