שלושה שלבים לשיווק נכון של הסטארטאפ שלכם

האם כתיבת תוכן לפעילות סושיאל, או שידור Webinars רלוונטים זה שיווק? ואם זה הופך לכלי המרכזי של החברה ליצירת לידים זה הופך להיות מכירות? מה יקדם את המוצר הכי הרבה להשגת היעדים העסקיים?

תמונה: flickr, cc-by,Rego - d4u.hu

תמונה: flickr, cc-by,Rego – d4u.hu

אחד הסיפורים שאני אוהבת נוגע לחוואי שקנה בשוק “כוח” למאה מכות מעדר. הוא יכול להסתובב ברחבי החווה שלו ולהכות מאה פעמים עם המעדר ואז בסוף התהליך תהיה לו חצר גדולה מכוערת למדי זרועה 100 בורות קטנים ומיותרים. והוא יכול לרכז את מאה מכות המעדר באזור אחד ממוקד ובסוף יהיה לו בור גדול ועמוק לתוכו יוכל ליצוק יסודות ולבנות עוד יחידה, או שיוכל להכניס צנרת ולהקים לו בריכה גדולה…

הנמשל ברור. כדי שהשיווק יוביל לתוצאות מהירות ולפריצת דרך לשוק הבינלאומי אנחנו צריכים לזהות ולהגדיר איפה הכי נכון להשקיע את מאמצי השיווק והמכירות של החברה בנקודת הזמן. לאחר שזיהינו את המסלול הנכון יש למקד את מכלול הפעילויות, הקמפיינים, והמכירות באותו מסלול. מה שיוביל למקסום התוצאות העסקיות.

השיווק בנוי משלושה שלבים:

1. אסטרטגית השוק שמגדירה על סמך מידע מדויק ואובייקטיבי מהשוק: מי קהל היעד הפוטנציאלי ביותר, איך נכון להגדיר את המוצר כדי שיניע אותם לחפש ולבחור בו, ומה הקטגוריה בה נכון לחברה לשחק במטרה להוביל אותה.

2. מכלול הפעילות השיווקית שמצד אחד היא רחבה ככל האפשר, מגוונת, יצירתית וכמובן מניעה לפעולה ויחד עם זאת היא מאוד ממוקדת באותן אבני יסוד עליה החלטנו באסטרטגית השוק. מה שיאפשר לנו להשקיע פחות ולהשיג הרבה יותר.

3. המכירות שמגיעות כתוצאה מהפעילות השיווקית ומהוות למעשה לחיצת היד או מקש האישור – שמסמן את סגירת העסקה.

ככל שאסטרטגיית השוק ממוקדת ומדויקת יותר כך הפעילות השיווקית אפקטיבית יותר והמכירות מגיעות מהר יותר והרבה יותר מכפי שיגיעו ללא התהליך. איפה עובר הגבול, בהנחה שזיהינו את אסטרטגית השוק הנכונה לסטארטאפ שלנו? איך ממקסמים את פעילות השיווק והמכירות כך שיניבו את מקסימום התוצאות האפשריות?

הפעילות השיווקית נבנית על שתי הבנות יסוד: איפה נמצא קהל היעד עליו החלטנו באסטרטגיה ואיך נכון לנו להגיע אליו כך שנצליח להניע אותו בזמן הקצר ביותר למכירה הגדולה ביותר. כשאנחנו כותבים תוכן איכותי רלוונטי לבלוג שלנו, מקדמים אותו בכל כלי המדיה החברתית מה שמוביל ללידים שמובילים למכירה. זה שיווק או מכירות?

הפעילות השיווקית צריכה להביא אלינו את הקונים הפוטנציאלים. פעילות המכירה היא זו שתגרום להם לרכוש (או להשתמש) במוצר. המכירה היא הטיפול הנכון בלידים שיניע אותם לקניה. להלן דוגמא לקמפיין שהוכיח שוב כי שימוש נכון ברשתות חברתיות ובכלים השיווקיים הבסיסים מנצח כל פעם מחדש. הדוגמא אמנם מתייחסת לחברה גדולה שמעצם טיבה השקיעה בקמפיין רחב למדי, אולם המוטיב המוביל הוא שילוב הפעילות במדיה החברתית עם פעילות PR נכונה ומימוש חשיפה למכירות.

חברת  EMC שהינה חברה בינלאומית מובילה בתחום IT כשירות, תכננה השקה של 41 מוצרים חדשים שלפי הגדרת החברה הוגדרו כ”פורצי דרך” והוחלט כי יש להשתמש ברשתות החברתיות הקיימות בכדי לקדם וליצור באז סביב אירוע ההשקה.

כשבועיים לפני קיום האירוע הוציאה החברה מייל אישי לכל מובילי הדעה בתעשייה שבו היא מזמינה אותם לאירוע “שבירת השיאים” לכבוד ההשקה.

במקביל לשליחת המייל השיקה החברה משחק חדש בפייסבוק והעלתה סרטונים לערוץ היוטיוב שלה, החברה גם השיקה קמפיין בטוויטר – השילוב הנכון של שלוש הרשתות החברתיות הוביל לעניין גדול בקרב התעשייה ואכן נרשמה נוכחות גבוהה באירוע. אולם החשוב מכך היה שגם במהלך האירוע עצמו החברה דאגה לעדכן את חשבון הטוויטר שלה באופן תמידי והעלתה פוסטים, תמונות וקטעי וידאו מהאירוע עצמו, מה שהוביל לאפקט רחב ביותר.

אנשי המכירות נערכו להגיע בזמן קצר ביותר לכל הלקוחות הרלוונטיים בין אם באמצעות הרשת ובין אם פיזית ובכך תרגמו את עוצמת הפעילות השיווקית למכירות.

במקרה של EMC הנקודה המעניינת היא שבעקבות השימוש הנכון בקמפיין ברשתות החברתיות הצליחה החברה להגביר את עוצמת המותג בצורה כל כך גדולה שמניית החברה עלתה בתקופת ההשקה לשיא של 10 שנים.


בחסות חברת Gaia VSM


Gaia VSM מתמחה בבניית אסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ ישראליות במטרה לסייע להן ליצור פריצת דרך נכונה ומהירה לשוק הבינלאומי.

Gaia פיתחה מודל ייחודי ומכוון תוצאות המאפשר ללקוחותיה לעבור תהליך מובנה, מקצועי ומהיר של גיבוש אסטרטגיית שוק. במסגרת התהליך, מסייעת Gaia ללקוחותיה להגדיר במדויק את המוצר מנקודת המבט של הלקוח הפוטנציאלי, לזהות מהם שווקי היעד המתאימים ביותר ולאתר את הלקוחות הפוטנציאליים הראשונים והמשניים הבשלים לאמץ את הטכנולוגיה. אסטרטגית השוק מתורגמת יחד עם החברה לתכנית פעילות שיווקית שתביא למקסום ערך החברה והשגת היעדים העסקיים.

החברה הוקמה על ידי חיות יוגב, בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בתפקידי ניהול, אסטרטגיה, שיווק ומסחר בחברות מקומיות ובינלאומיות מובילות. צוות Gaia כולל מומחים בעלי ניסיון בשוק ההיי טק בתחומי ההשקעות, גיוס הון ותקשורת שיווקית. לפרטים נוספים לחצו כאן.

 

חיות יוגב | מנכ"לית Gaia VSM

חיות יוגב היא מנכ"לית חברת Gaia-VSM המתמחה באסטרטגיות שוק ושיווק לחברות סטארטאפ טכנולוגיות. ל-חיות ניסיון של עשרים וחמש שנים בעולם השיווק והאסטרטגיה בשווקים מקומיים ובינלאומיים.

הגב

2 תגובות על "שלושה שלבים לשיווק נכון של הסטארטאפ שלכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משתמש
Guest

האתר של GAIA לא עובד….

איתי
Guest

מה זה עוזר לדעת מה עשתה EMC, חברה ענקית שיש לה מיליוני לקוחות שהיא יכולה להפיץ להם אימייל ויכולה להשקיע בשיווק, בדף פייסבוק, במשחקים שיווקיים וכו’?

מה סטארטאפ, שאין לו קהל לקוחות מוכן יכול לעשות?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: