”אשכרה משלמים לכם בשביל לשחק במחשב?”: אלו הישראלים שמפתחים משחקים

זו אחת התעשיות המושכות והיצירתיות ביותר באקוסיסטם, אבל האם עובדי חברות הגיימינג הישראליות באמת משחקים כל היום? מה עושה עובד שלא אוהב משחקים ועל איזה משחקים – לא שלהם – הם ממליצים?

Work hard play harder, פלאריום

רבים מאיתנו רק מחכים שייגמר היום, כדי לחזור הביתה (או בימים אלו לסגור את הלפטופ), להתרווח על
הספה, להדליק את הקונסולה (או ה-PC, אנחנו לא שופטים) ולשחק. אבל יש אנשים, שלא באמת עושים את ההפרדה הזו. האנשים היחידים שיכולים להגיד “משלמים לי כדי שאני אשחק במשחקי מחשב או אפליקציות בטלפון”.

אבל איך זה בפועל? במה זה שונה מעבודה בסטארטאפ רגיל ומה השאלות שתמיד שואלים אותם. שוחחנו עם מספר עובדים בחברות משחקים ישראליות.

במה העבודה בחברת גיימינג שונה מהעבודה בסטארטאפ או בחברת טק רגילה?

ז׳אנה ברזנר, מנהלת משאבי אנוש ב-Overwolf, מספרת שלפחות אצלם בחברה, מרבית העובדים הם גיימרים: ״זה הופך אותנו למחוברים מאוד למוצר. חלק אינטגרלי מהתרבות שלנו הוא לשחק בשעות העבודה, ולהתנסות במוצר כל הזמן, כך שהעובדים למעשה שותפים באופן בלתי נפרד בהכנסת פיצ’רים חדשים, איתור באגים ושיפורים במוצר״, היא אומרת. לדברי ברזנר, עבור רבים מהעובדים מדובר בתחביב ילדות שהפך למקצוע והם מעידים, כמאמר הקלישאה, שלעבוד בתחום מהווה הגשמת חלום עבורם. נועם רחבי, Product Team Leader בפלייטיקה סבור שהשוני טמון במשמעות של העבודה: ״אנשים מגיעים אלינו כשהם רוצים בריחה מצרות היום יום, ואנחנו מספקים להם הנאה. זה יכול להיות על הספה בערב או בתור לקופת חולים, אבל כשהשחקן מגיע אלינו הוא יודע שהוא הולך ליהנות. בסוף אנחנו פה כדי לעשות פאן לאנשים וזה כיף״.

מי שמסכימה לקביעה כי מדובר בעבודה מסוג שונה, היא בתיה איבניצר, מנהלת משאבי אנוש של פלאריום ישראל שאומרת: “העבודה בחברת גימינג שונה בתכלית”. לדברי איבניצר, ״בעוד שברוב חברות הסטארטאפ, מסייבר ועד דאטה, אתה לא באמת רואה את מה שאתה מפתח ורוב החברים שלך לא ממש יכולים ליהנות מהפיתוחים שלך, בחברת גיימינג כל מה שאתה עושה נמצא בחוץ ושמיש. כל אחד יכול לשחק, ליהנות, ואתה מקבל פידבק מיידי מהקהל. זו תחושה נהדרת״.

פן נוסף של השוני הוא ההנאה והיצירתיות שהעבודה בתעשיית הגיימיניג כוללת: ״מבניית הדמויות, דרך בניית העלילה ועד לניואנסים הדקים ביותר שיש בכל משחק – זה כיף גדול״, אומרת איבניצר.

היצירתיות ניכרת גם בעמדות העבודה. אוברוולף

“קהל הגיימרים מאוד תובעני”

היוזרים בעולם הגיימינג הם בעלי סף ריגוש גבוה, וכדי לשמר אותם לאורך זמן צריך לרגש אותם, לחדש להם, לעניין אותם ולאתגר אותם – מה שמשפיע, כמובן, על אופי וקצב העבודה.

ברזנר מסכימה שהקהל הייחודי של התעשייה הוא המקור לחלק מהאתגרים: ״זהו קהל מאוד תובעני, ואין להם סיבולת לשום ירידה בביצועים, עלינו להבטיח שהפלטפורמה והאפליקציות לא פוגעות בחוויית המשחק, מה שמחייב אותנו להמון עבודת low level, אופטימיזציה של ניצול משאבים, ניטור ביצועים לאפליקציות וכן הלאה״. הפן הטכנולוגי מזמן, לדבריה, לא מעט אתגרים ייחודיים לעבודת החברה: ״לדוגמה, באיזו מערכת הפעלה או חומרת מחשב היוזר משתמש – כי בניגוד למוצר SaaS שפועל על דפדפן ווב, אצלנו יש שוני אשר מצריך התאמות טכנולוגיות. מאחר והטכנולוגיה שלנו מתלבשת על משחקים קיימים, עלינו להתמודד עם כל שינוי או עדכון שעוברים המשחקים, ולהתמודד עם ביצועים ב-scale משתמשים מאוד גבוה (מיליוני נקודות קצה)״.

מבחינת רחבי, האתגר המשמעותי טמון בכמות המתחרים: ״בגלל שאנחנו מתחרים על הזמן הפנוי של האנשים יוצא שאנחנו מתחרים לא רק במשחקים אחרים, שזה שוק ענק עם המון צרכנים בעלי העדפות שונות, אלא מתחרים גם בענקים אחרים כמו יוטיוב ונטפליקס. ברגע שמבינים את זה גם מבינים את גודל האתגר״, הוא אומר.

בפלאריום רואים את האתגר הגדול דווקא במיידיות: ״כל מה שאתה עושה יוצא מייד החוצה לצרכן הקצה. הפידבק שאנו מקבלים מהשחקנים הוא מיידי וזה דורש חשיבה שהיא הרבה יותר מאתגרת מאשר חברה רגילה שפועלת בשוק ה-B2B״, אומרת איבניצר.

גם גיוס עובדים מהווה לפעמים אתגר: ״למצוא אנשים בשוק שאוהבים, מכירים ומשחקים משחקי מחשב ובנוסף גם מקצועיים מספיק כדי לאייש את המשרות הפתוחות, זה לא תמיד פשוט״, מוסיפה ברזנר.

בריחה מהיום יום. פלייטיקה

באמת? יש אצלכם עובדים שלא אוהבים משחקים?

״יש כמה בודדים, וגם כאלה ששיחקו רק קז’ואל אבל נכנסו לזה גם עם הזמן״, אומרת ברזנר. ״בכדי להצליח בעבודה שלך בחברה כמו פלאריום חייבים לבוא לעבודה עם תשוקה ואהבה עמוקה למה שאתה עושה״, אומרת איבניצר. ״מעבר לכך, כתפיסת עולם, מי שרוצה להצליח בעבודה לא יכול לבוא רק בשביל לקבל משכורת, חייב להיות משהו עמוק יותר שגורם לו לקום בבוקר עם חשק ליצור משהו חדש טכנולוגית, רעיונית ואפילו HRIT. אנחנו מאמינים שהעובדים שלנו קורצו מה-DNA הזה והתוצאה היא אווירה של יצירה וכיף, שמתאפשרת רק כשהעבודה והתחביבים שלך זהים״.

איזה אביזרי גיימינג, ציוד, קישוטים מיוחדים של גיימינג אפשר למצוא אצלכם?

״כל הקירות שלנו מקושטים בתמונות מהמשחקים שישר מכניסים לאווירה״, מספר רחבי. ״יש לנו המון אביזרים פזורים במשרד ותלויים מהתקרה. כשאנחנו משיקים פיצ’רים חדשים במשחק אנחנו מקפידים לפנק את העובדים במתנות כיפיות שקשורות להשקה״. המשרדים של פלאריום מלאים בובות של דמויות מתוך משחקים, ציורי קיר הלקוחים מתוך משחקים, משחקי ארקייד כמו של פעם, דמויות בגודל אדם וקונסולות משחקים בכל פינה.

באוברוולף יש מנוי ל-Lootbox ומוזיקת רקע שלקוחה ממשחקים מתנגנת בכניסה למשרד, במטבח וגם בשירותים. ״ברחבי המשרד, וגם אצל כל אחד על השולחן, תמצאו בובות (פופ ואחרות), מגזינים של גיימינג וכמובן מחשבי גיימינג חזקים וציוד היקפי לגיימרים מקצועיים כמו מקלדות מכניות, עכברים, ואוזניות של Logitech-G״, מפרטת ברזנר.

“אז בעצם משלמים לך בכדי לשחק”

וכמה שאלות זריזות: כשמישהו אומר שהוא עובד בחברת גיימינג. מה השאלה הראשונה שהוא נשאל? איבניצר: ״איזה כיף, אז בעצם משלמים לך בכדי לשחק?״; רחבי: ״אז אתה כל היום משחק במשחקים בעבודה?״ (והתשובה היא כן דרך אגב); ברזנר: ״אשכרה משלמים לכם בשביל לשחק במחשב?!״

איזה משחק הכי פופולרי אצלכם בחברה (לא שלכם כמובן)? ברזנר: ” League of Legend, PUBG, Apex legends”; איבניצר: “Overwatch – Pc, Pubg battlegrounds – pc, Fifa – console”; רחבי: ” Call of duty, Clash Royal, Archero”.

קונסולה או PC? כולם בערך: PC…

Geektime Insider

קבלו הצצה מבפנים לחברות המובילות בהיי-טק הישראלי. רוצים גם אתם להופיע בגיקטיים אינסיידר? שלחו לנו מייל ונשתף איתכם פרטים נוספים

הגב

12 תגובות על "”אשכרה משלמים לכם בשביל לשחק במחשב?”: אלו הישראלים שמפתחים משחקים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
One Nose
Guest

ממליץ על הספר Blood, Sweat, and Pixels שמתאר תהליכי פיתוח של 10 משחקים (גדולים! AAA).
מרתק.

שמואל
Guest

איפה מגישים קוח חלום שלי לקום בבוקר ורק לשחק שבו העבודה שלי

אור
Guest
בצל כחול
Guest

נשמע כמו כתבה על חברות שמתחננות לאנשים שיבואו אליהם כי מתחת לפני השטח זה לא באמת ככה כמו שהם מציירים את זה…

סטודנט ירושלמי
Guest
סטודנט ירושלמי

פלייטיקה זה הימורים, לא משחקים

Roei
Guest

מה הכוונה משלמים להם רק בשביל לשחק? מישהו צריך לבנות את המשחק לא?

משחקים בקוד
Guest

חלק מהעבודה זה לחקור משחקים אחרים כדי “לקבל השראה” להבין טרנדים וכ”ו
וכמובן שצריך לעשות גם טסטים למשחקים שכותבים

מסך כחול
Guest

מתכנת שיש לו סף סיבולת וסבלנות נמוך מומלץ לו שיתרחק מהתחום הזה
זה תחום למזוכיסטים ולמכורים בלבד- תסכול והשפלה על בסיס יומי
זוכרים את המשחק שההשקה שלוי התעכבה בשנתיים?( בטח שואלים איזה מהם )
יש לזה סיבה טובה…

ביטון
Guest

אם נניח לרגע שהכתבה אוטנטית. הלם! הם משחקים במשחקים של חברות ענק ומקבלים כסף

שירה
Guest

איזה מגניבבב
אחלה עבודה….

טלי
Guest

נסיתי לשחק עם Overwolf והמחשב נתקע כל הזמן

Niv
Guest

Overwolf got me ban from League of Legend :(
Shitty app

wpDiscuz

תגיות לכתבה: