חברת WIX הישראלית משלימה סיבוב גיוס רביעי בגובה 40 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית WIX משלימה סבב גיוס הון בגובה 40 מיליון דולרים, על-מנת להשיק מוצר חדש לפלטפורמת הסלולר ולהמשיך ולפתח את קווי המוצרים הקיימים של החברה.

לפני שעה קלה, הודיעה חברת WIX הישראלית, המפעילה אתר אינטרנט ושירות המייצרים אתרי אינטרנט מבוססי פלאש, על השלמת סבב גיוס רביעי בגובה של כ-40 מיליון דולר. סבב הגיוס הרביעי של החברה הובל על-ידי הקרנות Insight Venture Partners ו-DAG Ventures והשתתפו בו גם הקרנות שהשקיעו ב-Wix בשלושת הסיבוב הקודמים, Mangrove Capital Partners, Bessemer Venture Partners ו-Benchmark Capital. בעקבות הגיוס האחרון, תעמוד Wix על גיוס כולל בסך של כ-61 מיליון דולרים עד היום.

חברת Wix הוקמה ב-2006 על-ידי גיורא קפלן והאחים נדב ואבישי אברהמי במטרה לאפשר לכל משתמש פשוט לייצר אתרים מעוצבים, מבוססי פלאש, ללא צורך בידע טכני. הפלטפורמה שפיתחה החברה, מאפשרת למשתמשים לבנות אתרים מבוססי פלאש באמצעות ממשק ידידותי למשתמש, ונועדה לקרב את הגישה גם של האנשים הפחות טכניים אל בניית אתר אינטרנט לעצמם. היתרון החשוב של הטכנולוגיה של WIX הוא שלא צריך לדעת לתכנת פלאש כדי לבנות אתרים יפים באמצעות המערכת שלהם. המערכת מאפשרת יצירת אתרים פשוטים ומסובכים כאחד, בצורה קלה ונוחה.

השירותים ש-WIX מציעה למשתמשים נעים בין שירותי חינם לשירותים בתשלום. בדומה לצורות מימון אחרות ברשת, המשתמש יכול לבחור בין בניית אתר בחינם, אשר יכיל פרסומות. הוא יכול לבחור לשלם תשלום כדי שלא יהיו פרסומות באתר שלו.

אפשרויות שדרוג נוספות שמציעה החברה כוללות אפשרות הגדלת שטח האחסון שהחברה מציעה עבור האתר הספציפי, תמיכה בהפנייתו לשם מתחם ייעודי שבבעלות המשתמש, רכישת שמות מתחם עבור המשתמש, ועוד. באמצעות כל אלה יכול כל משתמש חדש לבחור את המועד שנוח ומתאים לו להגדיל את התקציב של אתר האינטרנט, ולנצל את הגמישות שהחברה מאפשרת לו לפתח את האתר של החברה או העסק שלו, במקביל לפיתוח של החברה עצמה.

גדילה מטאורית

עומר שי, סמנכ”ל השיווק של החברה מספר בראיון מיוחד לניוזגיק כי בשנה האחרונה החברה גדלה בצורה מטאורית. החברה מעסיקה היום מעל ל-180 עובדים, מתוכם כ-160 במשרדי החברה בתל-אביב. בשנה האחרונה פתחה החברה מרכז תמיכה בסן-פרנסיסקו והיא מחזיקה משרד נוסף בניו-יורק, המשמש בתור טרקלין עבודה ליזמים ומעצבים (WixLounge), שיכולים להגיע ולעבוד על עם המוצרים של החברה ולהנות מהאווירה במקום, מאינטרנט אלחוטי בחינם ומתמיכה מקומית במוצרי החברה.

לדברי שי, המוצר המרכזי של החברה, ה-Website Builder, משמש כיום קרוב ל-9 מיליון משתמשים, אשר בנו באמצעותו כ-8.5 מיליון אתרים מבוססי פלאש והחברה גדלה בקצב של קרוב למיליון משתמשים חדשים מדי חודש. בנוסף, מפתחת החברה מספר מוצרים נוספים שנועדו לסייע למשתמשים לפתח אתרים מעוצבים ורק לאחרונה השיקה החברה את אפליקציית ה-Wix לפייסבוק, המאפשרת למשתמשים לבנות עמודי מעריצים (Fan Pages) מעוצבים בקלות.

האתגר הבא

אחד האתגרים העומדים בפני החברה היום הוא להתכונן ליום בו תעבור התעשייה, ואיתה המשתמשים, לעבוד ב-HTML5 כתחליף לפלאש. אף שמעבר זה אינו ברור ובטוח בעתיד הנראה לעין, ישנם סימנים רבים היום המעידים כי אנחנו צועדים בצעדי ענק לשם. כשהחברה תצליח להמיר את הטכנולוגיה שלה ל-HTML5, היא תוכל לקבל דחיפה רצינית בדמות של מיליוני משתמשים פוטנציאלים חדשים בשירות, אשר משתמשים היום במכשירים שאינם תומכים בפלאש, דוגמת סדרת מכשירי ה-iOS של אפל.

שי ציין כי החברה עובדת בחודשים האחרונים על מוצר חדש, שמיועד לעולם המובייל, במטרה להביא את אותם יכולות שהביאה Wix למעצבי אתרי האינטרנט, גם למעצבי אתרי המובייל. המוצר נמצא כעת בשלבים הפיתוח האחרונים וצפוי לראות אור כבר בשבועות הקרובים.

גיוס גדול במיוחד

בנקודה הזאת ראוי לציין כי גיוס של 40 מיליון דולר הוא בהחלט לא דבר של מה בכך, לא לחברה ישראלית ולא בכלל. מדובר באחד מהגיוסים הגדולים בתקופה האחרונה ובהיסטוריית חברות האינטרנט בישראל בכלל. כשחברה מגייסת סכומים כאלו, זוהי בדרך כלל הצהרה לא רשמית שהחברה מכוונת גבוה ולא בונה על אקזיט בצורת מכירה לחברה גדולה. “המטרה של Wix היא להיות הבית של בוני האתרים, בכל מקום וכל צורה. המוצר החדש שאני מפתח לפלטפורמת המובייל יאפשר לבוני אתרים לפתח אתרים ב-HTML5 המותאמים לפלטפורמת המובייל בדיוק באותה פשטות שהם היו רגילים לקבל מה-Website Builder” אמר שי בראיון לניוזגיק.

שי ציין כי מוקדם יותר השנה סירבה החברה למספר הצעות רכישה, כאשר הגבוהה מביניהן הייתה בסכום גבוה יותר מ-200 מיליון דולר. “אנחנו מתכננים לבנות כאן חברה גדולה ואנחנו בונים אותה לטווח ארוך. המטרה שלנו היא לשלוט בתחום בניית האתרים ולספק לכל מי שרוצה לבנות אתר, פתרון Cross-Platform, בין אם הוא רוצה לפתח בפלאש או ב-HTML5, לאינטרנט או למובייל”.

לדברי שי, הגיוס הגדול של החברה נועד בעיקר לצורך השקעה בשיווק ועל-מנת לאפשר לחברה לגדול בצורה מסודרת. “החברה מפתחת כיום מספר מוצרים במקביל ואנחנו מאוד רוצים לקדם גם את שאר המוצרים שאנחנו מציעים. אנחנו מתכוונים להשקיע מאמץ מיוחד בכל הקשור לאפליקצית המובייל שתושק בקרוב”. שי גם ביקש לציין כי בהמשך לגיוס ההון האחרון, החברה ממשיכה להתרחב גם מבחינת כוח האדם והם מחפשים כיום מפתחים ומעצבים מוכשרים שירצו להצטרף ל-Wix (ניתן לשלוח קורות חיים ל-jobs@wix.com).

וידאו: חברת WIX מציגה במסגרת ThinkNext 2010

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

10 תגובות על "חברת WIX הישראלית משלימה סיבוב גיוס רביעי בגובה 40 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Yosef
Guest

טעות כתיב: “הפלטפורמה שפיתחה האחברה, מאפשרת למשתמשים לבנות ”

האחברה – החברה

אבישי בסה
Guest

חברה מדהימה, שירות מעולה ומדהים ביופיו, רק חבל שהאתרים שלהם לא ידידותיים למנועי חיפוש.

אבירן
Guest

טעות בידך, האתרים של וויקס כן מותאמים למנועי חיפוש למרות שהם בפלאש. אתה יכול לבדוק בעצמך פשוט תסתכן על הקוד HTML שהאתר מיצר

אבי
Guest

עוד טעות – מחשבי חברת אפל כן מציגים פלאש, זה רק המכשירים הניידים כמו האייפד והאייפון.

יגאל
Guest

השירות שלהם פשוט לא מתאים לשוק הנוכחי כיום, שבו SEO זה חלק בלתי נפרד מהאתר. וזה בין בלתי אפשרי למאוד קשה לקדם אתר פלאש. כך שהמוצר שלהם מתאים אולי לצלמים ולאתרים אישיים.

gig
Guest

ה SEO בוויקס עובדת פתרנו את זה

אבישי בסה
Guest

אפשר לדעת כיצד?

ישי סמיט
Guest

מזל טוב!
אחת מחברות האינטרנט הטובות בארץ.
לגבי הSEO:
http://lmgtfy.com/?q=SEO+wix+flash&l=1

wpDiscuz

תגיות לכתבה: