חברות הקורקינטים בדרך להשתלט סופית על הרחובות שלנו

אחרי Bird ו-Lime, דיווח חדש חושף כי גם חברת Wind הגרמנית עשויה להגיע לתל אביב כבר בשבועות הקרובים ולהציף את הרחובות בקורקינטים להשכרה באמצעות אפליקציה. אבל לא בטוח שהמדינה תאהב את זה

תמונה: Wind

תושבי ומבקרי תל אביב מתקשים בחודשים האחרונים שלא לשים לב לאורחים החדשים על המדרכות שלהם, הלא הם הקורקינטיים החשמליים השיתופיים. לאחר חשיפת גיקטיים’ נפרסו מאות קורקינטים של חברת Bird. בחודשים האחרונים נערכת גם המתחרה הגדולה ביותר של Bird, חברת Lime, לפריסה של שירות כמעט זהה ברחבי העיר. כעת, גלובס מדווח כי גם חברת Wind הגרמנית עושה את דרכה לישראל, ועומדת להוסיף מאות ואלפי קורקינטים למדרכות ישראל.

יותר מ-1,000 קורקינטים בשלב הראשון

על פי הדיווח, Wind מינתה למנכ”ל בישראל את שחף שב-ארצה ואת יוחאי עבאדי לתפקיד מנהל המוצר. השניים עבדו בחברת ofo הסינית אשר החלה להפעיל את שירותיה בישראל, והחליטה לבטל את פעילותה ולמשוך את כל זוגות האופניים השיתופיים שלה בתוך חודשים ספורים. בשלב הראשון החברה תפעל בתל אביב ותפרוס 1,200 קורקינטים, ומשם תתרחב לערים נוספות עד שתגיע לכ-3,000 קורקינטים ברחבי הארץ.


בדקנו האם משתלם להפוך למטעין של קורקינטים חשמליים


השירות של Wind פועל באופן די זהה לשירותים המקבילים: המשתמשים יכולים למצוא על גבי מפה באפליקציה את הקורקינט הקרוב אליהם, ובאמצעות סריקה של קוד ה-QR שעל גבי הכידון, לשחרר את הנעילה שלו ולהתחיל בנסיעה. בגמר הנסיעה, ניתן להשאיר את הקורקינט בכל מקום שלא גורם להפרעה למרחב הציבורי ולנעול את הקורקינט עם האפליקציה.

אם קיוויתם שהתחרות בין השירותים הכמעט זהים תביא לירידה במחירים, צר לנו לאכזב אתכם, כיוון שעל פי הדיווח מחירי השירות יהיו דומים לאלו של Bird: כ-5 שקלים להפעלת הקורקינט ותוספת של חצי שקל לכל דקת נסיעה נוספת. כמו כן, בדיווח נכתב כי החברה תחלק קסדות, אפודים זוהרים ואף תפעיל קורס רכיבה בטוחה כדי להתמודד אל מול התקנות החדשות של משרד התחבורה בהמשך, החברה מתכננת להשיק גם שירות של אופניים שיתופיים.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

פרשנות: בקרוב מאוד זה עשוי להתפוצץ

הקורקינטיים והאופניים החשמליים כבר זכו לקבלת פנים שלילית ועלו על הכוונת של משרד התחבורה, כאשר התקנות החדשות של משרד התחבורה עומדות להיכנס לתוקף כבר בשבוע הבא.
התקנות החדשות עשויות להפוך את חווית השימוש בקורקינטים השיתופיים להרבה פחות ספונטנית, כיוון שהקנסות על נסיעה ללא קסדה עומדים לנסוק ל-1,000 שקלים. כמו כן, התקנות החדשות מחייבות את הרוכבים לנסוע עם אפוד זוהר החל מרדת החשכה ובתנאי תאורה “לא אופטימליים”. כלומר, אם במקרה פספסתם את האוטובוס ואתם לא רוצים לאחר, לא תוכלו פשוט לקחת קורקינט מהרחוב ולהגיע למחוז חפצכם, אלא אם מה שחפצתם בו זה להיתפס על ידי הכמות האדירה של פקחים ושוטרים שהחליטו להפוך את רוכבי הקורקינטים למנוע הכנסות קל ומהיר.


תפסיקו לכעוס על רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים, ותתחילו להפנות זעם לרשויות


בראיון שערכנו עם מנכ”ל Bird בישראל, שאלנו אודות הספונטניות של השירות כנגד החוק הישראלי, והוא טען כי “אנשים פשוט יתחילו להסתובב עם קסדה”. למרות התמונה האוטופית והכמעט תמימה הזו, קשה להאמין שאנשים יסחבו לכל מקום קסדה, וכעת גם אפוד זוהר.

הקורקינטים והאופניים, שהפכו לסוג של אויב המדינה למשך מספר שבועות שהספיקו להשפיע על המחוקק, סובלים כעת מבעיית תדמית קשה. אם תוסיפו למדורה הציבורית אלפי קורקינטים דוממים שתופסים את המרחב הציבורי, התושבים שלא עושים שימוש בשירותי השכרת הקורקינטים עשויים להתחיל להתרגז, ואחריהם העיריות שיתחילו להערים קשיים נוספים על השירותים הללו. ראינו את זה קורה בארצות הברית, שם ערים גדולות סילקו את Bird ו-Lime מהרחובות באמצעות חקיקה, וכשלעיריית תל אביב יש רצון לקדם את שירות “תל אופן” העתיק שלה, היא עשויה לפנות גם כנגד השירותים המתחרים והמתקדמים יותר.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

15 תגובות על "חברות הקורקינטים בדרך להשתלט סופית על הרחובות שלנו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אהרון
Guest

אני לא יודע מה עיריית תל אביב רוצה לקדם ותככים פוליטיים אחרים.
אבל כהולך רגל אני רוצה ללכת בביטחון על המדרכה בלי שיחתכו אותי מכל כיוון, לא קורקינטים ולא אופניים חשמליות.
וללכת על מדרכה עם ילדים קטנים זו כבר סכנת נפשות.
קיצור, כך לא נראית קידמה!

אוראל
Guest

אז תפנה לעירייה ותכעס עליהם שהם לא דואגים לשבילי אופניים כמו שצריך. קורקינטים לא נוסעים על מדרכה, אלא על הכביש

השם שלי קצר מידי
Guest
השם שלי קצר מידי

תשמע קטע. זוגתי רוכבת על חשמליות, היא מאד זהירה בדרך כלל ודואגת לנסוע לאט בלי להפריע. לפני כמה זמן היא נסעה על הכביש במרמורק וקיבלה דו״ח משטרה.
מסתבר שאסור לנסוע על הכביש כשיש שביל אופניים!!!

במרמורק יש שביל בצד אחד של המדרכה. הוא מסוכן במיוחד כי אין שם מספיק מקום להולכי רגל והוא נקטע בפתאומיות. ממש סכנת נפשות. המשטרה עומדת הרבה בפינה של מרמורק שם ופשוט עוצרת כל אחד שרוכב על הכביש. בושה.

אנשים רוכבים על הכביש כדי לא להתעכב או לסכן הולכי רגל ומקבלים דו״ח. במקום לעצור את האנשים שבאמת מסכנים הולכי רגל המשטרה מחלקת דוחות לאנשים היחידים שלא מסכנים אותם…

ASD
Guest

זוגתך שתחיה צריכה ללמוד את החוקים. אם יש שביל אופניים – נוסעים עליו שכן לשם זאת הוא נוצר. רוכבי אופניים מיללים ללא הרף שהם רוצים שבילים ואז כשיש הם מחליטים שזה לא מספיק טוב ורוכבים על הכביש?

משה
Guest

כנסת ישראל מחוקקת חוק ליום. לא קל ללמוד אותם.
(ואם תשים לב, בכל פעם, לפני פיזור הכנסת הם מחוקקים עשרות חוקים ליום!!!).
במדינה לחוצה ומלחיצה כמו המדינה שלנו – הקשבה וגמישות חייבים להיות חלק אינטגראלי מההתנהלות מול האזרח (״זוּגתוֹ״ לעניין הנ״ל).

ASD
Guest

משה, לא צריך ללמוד עשרות חוקים. אם אתה נוסע על אופניים, תלמד את החוקים של האופניים בדיוק כמו שתעשה אם תרצה לנסוע ברכב.

והחוק שמחייב נסיעה על שביל כשהוא קיים הוא לא חוק חדש ומסובך כל כך.

גם השם שלי קצר מידי
Guest
גם השם שלי קצר מידי

זוגתך, כשהיא נוסעת על הכביש, מסכנת את עצמה ואת הנהגים מסביבה. כשהיא נוסעת על המדרכה היא מסכנת הולכי רגל.
עד שלא יהיו פיתרונות בתצורה של נתיבים נפרדים לאופניים וקורקינטים, מה לעשות שאין להם מקום ועדיף שתחזרו לתחבורה ציבורית או שתשלמו קנסות

מישהו
Guest

ממש קטע…. קטע שאישתך לא ידעה שאסור לנסוע בכביש כשייש שביל אופניים.
מה עושים כששביל האופניים שבור/קטוע/לא ישר מבחינת מפלס המדרכה/וכו’….?? פונים לרשויות. מפנים אליהם את כל הזעם והשנאה ולא לעבר הרוכבים או הולכי הרגל….

רוכבי האופניים הם כבר לא ערסים שמרכיבים עוד 3 על הכידון…. (נכון, עדיין יש כאלה).
רוכבי האופניים הם אבות ואמהות לילדים שבסך הכל רוצים להגיע לעבודה. רובם בעלי רשיון נהיגה (בתוקף – לא בשלילה), מכירים את חוקי התנועה, יודעים מה זה תמרור, מה זה רמזור, איך נכנסים לצומת וכו’. אבל משום מה הפכו אותם לעבריינים שכולם רוצים למלא בקנסות או לשלוח לכלא….

DubelBoom
Guest

כמה דרכים עקיפות להקשות….
שישימו נתיבי אופניים איכותיים בכל רחוב ראשי, שיהיו במפלס הרחוב ובין המדרכה לחניות, ככה הרוכבים מוגנים וגם לא מפריעים להולכי הרגל.
האופניים והקורקינטים ישתלבו בתנועה בצורה בטוחה, יהיו נוחים יותר ויספקו פתרון נוח וזול באופן יחסי לפקקים.

רחוב ראשי בעיר כמו תל אביב צריך נתיב אחד לכל כיוון לרכבים פרטיים (עם קו הפרדה רצוף!!), נתצ לכל כיוון, נתיב אופניים לכל כיוון ומדרכות רחבות ומוצלות. רק ככה העיר תהפוך לנעימה, שקטה, פחות פקוקה ופחות מזהמת.

מישהו
Guest

כל קורקינט נוסף (או זוג אופניים) משמעו פחות מכונית על הכביש ופחות צורך במקום חניה.
זה אמור להיות להשתלב במטרות העירייה והתושבים.
התפקיד של העירייה הוא לאפשר הפרדה בין המסלולים של הקורקינטים לבין המדרכות והכבישים

משה
Guest

העיריות והמדינה התעוררו יום אחד והיבנו שיש כאן מהפיכה של תחבורה ושאנשים מצאו דרך חכמה ואפקטיבית להתנייד בעיר מבלי לשלם מיסים. מה עשו? הלכו והעבירו שורה ארוכה של חוקים שכל מטרתם אינה בטיחות אלא למרר לרוכבים את החיים ולגרום להם לעבור לרכב. ומה קרה? הם הצליחו. אין אובר, אין ליפט, אין ווינד ובירד. אין כלום. יש מליון תקנות, דוחו”ת ולמעשה כל הסנקציות האפשריות כדי לגרום לאנשים לעזוב את הרעיון המעולה ולעבור לרעיון גרוע כמו לרכוש רכב ולהיתקע בפקקים. חברים – דברו עם כץ, הוא זה שמוביל את המהפיכה נגד האזרחים.

WTF
Guest

שב-ארצה?

שווארצה נשמע יותר טוב

pery mimon
Guest

תכלס בניינו כמה הולכי רגל כבר יש שצריך להילחץ שלא ידרסו כשיש אופניים באיזור . כולם בבית במחשב או בעבודה במחשב או תקועים בפקק ליד והרחובות מזמן לא מפוצצים. יש מספיק מקום לכול מי שרוצה להשתמש במרחב הציבורי הזה.

אני
Guest

מתי יגיע לחיפה? אשדוד? אשקלון? באר שבע? קריית שמונה?

אביקו
Guest

סליחה על שינוי הנושא, אבל השם של הבחור הוא שחף שב-ארצה?!?!
קראתי את הכתבה בקול רם והכלב שלי התבלבל.
הייתכן?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: