בכנסת רוצים שנתקין אפליקציה, שתגבה תשלום על כל קילומטר נסיעה ברכב פרטי
ועדת הטכנולוגיה בכנסת מציעה לחייב להטמיע במכוניות רכיב GPS עם אפליקציה, ולחייב אתכם על כל קילומטר של נסיעה פרטית. המטרה הפחתה של 20 אחוז בנסיעות בכלי רכב פרטיים
כולנו סובלים מבעיית הפקקים הלא נגמרים בישראל, והרע ביותר עוד לפנינו. מדי שנה עולות על הכביש עוד מאות אלפי מכוניות חדשות, קצב בניית הכבישים והתחבורה הציבורית פשוט לא עומדים בעומס והנזק המיידי למשק מוערך בכ-40 מיליארד שקלים בכל שנה. בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת הוצגה היום תוכנית לביטול מיסוי הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו, ומעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב. המטרה היא צמצום מספר כלי הרכב ב-20% בשעות העומס.
נוסעים לבד ברכב? אתם עומדים לשלם יותר
כיום, נגבים כ-30 מיליארד שקלים ממיסוי רכב. מיסים אלו לא משמשים להקטנת העומס בכבישים, ועל כן לא מונעים את החרפת העומסים. ועדה המדע והטכנולוגיה הציגה היום תוכנית לשבע השנים הבאות, שנעזרת באמצעים טכנולוגיים, כדי לשנות את המציאות בה 80% מכלי הרכב, נוסעים עם נוסע אחד בלבד. על פי התוכנית, מערכת המיסוי של רכבים תומר לתשלום על פי השימוש בפועל ברכב.
השימוש בפועל ברכב יחושב על פי מסלול הנסיעה, שעת הנסיעה ומספר הנוסעים ברכב. על פי החישובים שהוצגו בוועדה, התשלום הממוצע ממיסים לק"מ נסיעה יישאר כך שגובה הכנסות המדינה ממיסים לא יפגע (כ-30 מיליארד שקלים). הניטור יבוצע על ידי רכיב GPS שיוטמע ברכב, ויתקשר עם אפליקציה המותקנת בסמארטפון של בעל הרכב. לאחר הנסיעה, עלות הנסיעה תחושב ותשודר לרשויות, והתשלום בעבור הנסיעות יהיה תקופתי. לטענת הוועדה, המידע אשר ייאסף מהנסיעות יוצפן בטרם שליחתו אל מחוץ למכשיר. הנתונים שיאספו על הנהגים ישלחו גם לחברת הביטוח של הנהג, שתוכל להפחית את דמי הביטוח לפי מדדים שונים (בהנחה שאתם מאמינים שחברות הביטוח ישתמשו במידע כדי להוזיל לכם את דמי הביטוח, ולא רק כדי לייקר אותו).
המעסיק לא יוכל לכסות את העליה במיסוי אם תבחרו לנסוע לבד
במקביל, הוועדה מציעה כי המדינה תעניק תמריצים למעסיקים שיצמצמו את מספר העובדים המגיעים לבד ברכבם (על ידי הקלות בתשלומי החובה) ותסייע בארגון הסעות שיתופיות לעובדים, בעיקר במתחמי תעסוקה. כמו כן, תעודד המדינה את פיזור שעות העבודה ועבודה מהבית. אם חשבתם שהבוס שלכם יכסה את העלויות הנוספות המתוכננות, בועידה מסבירים כי המעסיק לא יוכל לשלם על דמי השימוש ברכב הצמוד שלכם, כפי שהמעסיק לא משלם בעבור קנסות.
אלו שיתקינו את רכיב ה-GPS ברכבם בשנים הראשונות, יקבלו פטור ממס הבלו על הדלק באמצעות דלקן, ויקבלו הנחה בביטוח הרכב. בוועדה מתכננים לבצע את התוכנית בשלבים, כאשר בכל שנה יעלה בהדרגה התשלום על כל ק"מ נסיעה.
הועדה מציעה להתחיל בניסוי באמצעות 100,000 מתנדבים אשר יזכו לתמריצים כספיים בהתאם לשינוי בהרגלי נסיעתם. המתנדבים יקבלו תקציב באפליקציה, אשר תנתח את ההתנהגות שלהם ותתכנן את התמריצים לפי השינויים. כמו כן האפליקציה תדע לתכנן נסיעות חלופיות לרכב הפרטי, כדי לשכנע את המתנדבים לצמצם את השימוש בו ותאחד את שירותי ה-Carpool השונים כדי ליצור מאגר רחב ככל הניתן.
הועידה עסקה גם באיסוף Big Data על זרמי התנועה ברחבי הארץ, ועל פי המידע שייאסף ייקבעו קווי אוטובוסים חדשים ישירים. כמו כן, המדינה תעודד שימוש בשאטלים אוטונומיים בעתיד, ושימוש בשירותים כמו Via המציעים מוניות שירות חכמות. רק היום הוכרז כי Via (הישראלית) חתמה על שיתוף פעולה עם חברת דן, במסגרתו תפעיל פיילוט של שירותי הסעות על פי ביקוש נוסעים בזמן אמת לאיזורי ביקוש ותעסוקה.
האם סופסוף הולכי הרגל יפסיקו לחכות ברמזור האדום?
בנוסף, הוצגה תוכנית בהיקף של 30 מיליון שקלים אשר לדברי הוועדה יכולה לצאת לפועל כבר בשנת 2020, ובמסגרתה יפרסו שלל אמצעים חכמים שינהלו את גודשי התנועה בצורה חכמה יותר. בין האמצעים שהוצגו: רמזור חכם אשר יודע לבצע העדפה בצומת בהתאם לתנועה; מצלמות חכמות ברכבים אשר אוספות מידע רב בזמן אמת על הנעשה בדרכים; מערכות לזיהוי הולכי רגל ברמזורים כדי שלא תצטרכו לחכות כל כך הרבה זמן לירוק; מערכות חכמות לזיהוי אירועים ומקטעים מסוכנים לרוכבי אופניים; מערכת לניתוח וטיפול בתאונות דרכים וחיזוי תנאי סכנה; טכנולוגיה לניהול וניטור תנועה בצמתים באמצעות מכ"מ.
בנוסף, אם נסעתם בכבישים בחו"ל, וודאי ראיתם נתיבי תחבורה השמורים לתחבורה ציבורית ורכבים המסיעים מספר אנשים ברכב. לפי הפרויקט, המדינה תשקיע בנתיבי HOB (רבי תפוסה) ובהם יוטמעו פתרונות לזיהוי מספר הנוסעים ברכב, כדי לוודא שרק אלו שעומדים בתנאי הסף נוסעים בו. הפתרון יכול להיות מבוסס מצלמה, או באמצעות אלומה (Beacon) שתזהה את מספר הסמארטפונים המחוברים בזמן אמת ברכב. לפי הוועדה, כבר ב-2019, יתבצע ניסוי בנתיבי איילון (כביש 20).
הגב
81 תגובות על "בכנסת רוצים שנתקין אפליקציה, שתגבה תשלום על כל קילומטר נסיעה ברכב פרטי"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
קצת פספסו את 1 באפריל החבר'ה בכנסת….
טוב נו, בכל מקרה כולם רדומים שם במושב החורף
כל פתרון הכרוך בתשלום כסף נוסף מהאזרחים הוא פתרון חרא.
הזיה
לא מאמין שזה באמת רעיון שעלה.
מה דעתכם שם בכנסת לייצר פתרונות תחבורה ציבורית נורמלים? נשמע לי כמו דרך יותר הגיונית להעביר את האזרחים מהרכב הפרטי.
זה ייצור מצב שבו מי שיש לו כסף יסע בסבבה ומי שאין לו יתקע בתחבורה ציבורית גרועה – הרי לא יהיה אינטרס לשפר אותה כי אנשים יהיו חייבים לסוע בה.
מאיפה הגנובים האלה שואבים את הרעיונות שלהם?….
שלא לדבר על בעיית פרטיות חמורה…. לשים GPS בכל רכב…. גנובים….
צרות מחשבה…. אם יותר אנשים ישתמשו בציבורית ויהיו פחות פרטיים על הכביש.. התחבורה ציבורית יכולה להשתפר משמעותית. והם מדברים לא רק על מיסוי פה, אלא גם על אכיפה. אם יאכפו אץ נתיבי התחבורה ציבורית אז התחבורה ציבורית תהיה הרבה יותר כדאית.
איזה אשנים ציניים אתם וחסרי יכולת להתבונן לעתיד
למה הכנסת אמורה לספק פתרונות תחבורה?
אולי כדאי להוציא את כל התחום הזה מהידיים המטונפות של הממשלה והעסקנים ולתת לשוק לעשות את שלו?
ולמה לא לתת לאובר להכנס
פספסתי את הנקודה שבה המדינה מקבלת כסף מהאזרחים ברעיון שלך
צודק בהחלט.הכביש הזה שהוא מדבר עליו. בושה וחרפה למדינת ישראל.זה כביש מקום המדינה.עמודי חשמל מעץ.כל התושבים בסביבה סובלים מפקקים מטורפים.המדינה במקום להשקיע בתשתיות בונה כבישים בשטחים.שם בקושי עובר אדם.פה שיש עומס מטורף לא מעניין שיסבלו.
תגיעי לכביש 5 בבוקר או בערב, ולכביש המקביל, תסעי בכבביש 60 ואז תגידי שבקושי עובר שם אדם.
חיה בסרט.
מסכים לגמרי!
חוץ מה'במקום' בסוף דברייך. צריך להשקיע גם כאן וגם כאן – א. ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן יש המון כבישים של נתיב אחד שלא פרופורציונלים למספר התושבים. המון פקקים הזויים. וב. יש תוואי שטח קשים ומסוכנים יותר שצריך לשפר בטיחותית.
יש לך מושג כמה אנשים גרים בשטחים וכמה מחוץ להם? גרים שם 400000 איש. ואתה מעז להשוות תנאים? איפה אתה חי יאיר?
ולמה הכביש בין חיפה לת"א בקטע שבין חדרה לחיפה חשוך? בשטחים אין ק"מ אחד חשוך. כמה נוסעים שם, וכמה נוסעים על כביש 2? הפקרות של שנים
זה לא רק יוריד מכוניות מהכבישים אלא גם אנשים מהארץ… ״פתרון״ איום ונורא שיכול להגיע רק ממוח סוציאליסטי מעוות…
מוח סוציאליסטי? אתה נאיבי. מוח קפיטליסטי חזירי שרוצה להמשיך להעשיר את העשירים ולחזק את השליטה בפשוטי העם
לא נכון. קפיטליזם דוגל בשוק חופשי ובהגבלת מעורבות הממשלה בשוק. מה שהחוק הזה מציע הוא תוספת מעורבות של הממשלה בחיי האזרח. זה לא קפיטליזם. זה סוציאליזם. מציע לך לקרוא את ההבדל ביניהם.
שני ציטוטים קצרים מויקיפדיה:
1. קפיטליזם – ״קפיטליזם היא שיטה כלכלית וחברתית…בנוסף יש *לצמצם* בצורה משמעותית את התחומים בהם פועלת המדינה, וגם במקומות אלה להגביל את כוחה״.
2. סוציאליזם – ״סוציאליזם הוא שם אב…שמאופיינות ב*בעלות ציבורית* על אמצעי ייצור וניהול עצמי של העובדים״.
אתה טועה, זה קפיטליסטי מאוד כי מתאימים את המס להיצע וביקוש.
הרבה יותר הגיוני מלקחת מכל אדם אותו מס כשחלק מהאנשים נוסעים עם חברים לעבודה, או לא נוסעים עם הרכב באמצע שבוע, או גרים בפריפריה
ואיך בדיוק התאמת מס להיצע וביקוש זה קפיטליסטי??? בדיוק להיפך! קפיטליזם שולל את האפליה הסוציאליסטית ודורש מס שווה לכל האזרחים בלי קשר לרכושם! ואין קשר בין זה לבין מה שכתבתי…
צריך עוד קצת ללמוד… ולהבין
לא ממקום של לפגוע אלא כדי להבין טוב יותר את האבחנה
ולהכיר את האמת
התערבות הממשלה נובעת כאן מכשל שוק חמור שנגרם עקב מדיניות שהממשלה יצרה….
המטרה של חברי הכנסת היא למרר לאזרחים את החיים, את הפתגם כל כלב בא יומו אני מקווה שהם שמעו.
רעיון נחמד, אבל בלתי ישִׂים. בפּוֹעל, כל מתכנת מתחיל יוכל ליצור מעקף לדבר הזה.
לי יש רעיון אחר, יעיל יותר ובלתי ניתן לעקיפה:
מס צל.
כל אזרח בישראל ישלם על הצל שהוא מקבל מהמדינה, בין אם הרכב נמצא אצלו בחצר או בכיכ מלכי ישראל, בחניה או בנסיעה.
מס צל.
מס חציל,
לחברי הכנסת במקום מוח יש חציל בראש
גאוני, קראתי הרבה תגובות , עצרתי על שלך. קלעת בול עם התיאור
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הרגת אותי עכשיו… בוכה פה…
עד שהרעיון הזה ייושם, רוב הרכבים בכביש יהיו אוטונומים ובגלל זה יירד העומס בכבישים
קודם כל רכבים אוטונומיים לא תראה לפני 2030 זה די בטוח
דבר שני- לא הבנתי איך רכב אוטונומי יוריד את העומסים בכביש
נראה לי שהוא התכוון רכבים אוטונומיים כשירות… כמו מונית בלי פוליטיקה :)
תאמלק אח שלי
קח אמ לק –
תסתכלו על התמונה הגדולה אנשים. זה פיתרון אחד מסך פתרונות שלם ובסך הכל הוגן.
תודה על התגובה העניינית.
מספר נקודות למחשבה:
1. אם אנשים לא מוכנים לנסוע עם עוד 2-3 אנשים ברכב למה שהם ירצו לנסוע עם אלפים בתחבורה ציבורית? מנטליות ישראלית דפוקה
2. המס הזה הוא פיתרון אחד מתוך מספר פתרונות (תחבורה ציבורית, מיסוי, שביילי אופניים, יישומים טכנולוגיים להפחתת עומס, אפליקציות שיתופיות, עידוד מעסיקים ועוד)
3. ב – 2018 מה שמטריד אותך ברמת שמירה על הפרטיות זה רכיב GPS ברכב?
מה אם מקומות שאין אליהם תחבורה ציבורית?
צריך לשלם על נסיעה למקום שאין לי איך לסוע אליו בתחבורה ציבורית?
יש לי פיתרון גאוני – תשקיעו בתחבורה ציבורית נורמלית!!!
מי שילם לך?
ברור ש80 אחוז נוסעים לבד בכבישים. אתה רוצה לעמוד כמו סרדין באוטובוס חנוק או לנסוע בישיבה על מושב מרווח באוטו הממוזג? רואים שאתה לא אחד מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל.
אם היית נוסע יום יום בתחבורה ציבורית היית רואה עד כמה היא לא נוחה. אוטובוסים לא מגיעים למקומות ששם צריכים אותם. אוטובוסים עמוסים באנשים, בתדירות נמוכה. אוטובוסים שלא יוצאים בזמן, נסיעות שלא מבוצעות כלל, דילוגים על תחנות.
לא סתם אנשים נוסעים במכונית לבד!!!!!!
ה' ישמור איזו חשיבה קומוניסטית. מהר מאוד השבכ ידרוש את הנתונים אלה והלכה לנו הפרטיות, אף אחד לא ירד מהכביש אלא אנשים רק יותר יקרסו תחת העומס הכלכלי, ולא לכל האוכלוסיות בישראל יש סמרטפון (חרדים, ערבים וכו')
אם אתם רוצים להוריד רכבים מהכביש תייצרו תחרות אמיתית באוטובוסים, תפסיקו לחנוק ברגולציה על קארפול, אובר וכד'. בקיצור שחררו לנו ת'חיים.
לא לכולם יש סמרטפון… וגם אני חושב לאט לאט שאולי רעיון חכם לחזור לטלפון הישן והטוב עם כפתורים שמרגישים הוצא והכנסת שיחות שליחת sms וזהו! מה צריך יותר? ביחוד שהמדינה רוצה גם שתשלם דרך זה?
איזו הזייה בחיי. אני הכי בעד על הפחתת עומס אבל ברור שאיזה יצרן רכיבים כלשהו (תנו לי לנחש – מתחרז עם ״גוביל ביי״) הולך לעשות פה קופה.
רוצים לחייב לפי קילומטרים? תעלו את המס על הדלק וסגרתם עניין. הרי עושים החלטה להכפיל את המחירים ותוך רבעון רואים אם זה הזיז משהו.
אבל מעבר לכך, יש מלא אנשים שפשוט נוסעים כי אין ברירה אחרת. אתם פשוט תייאשו אנשים שצריכים לשלם יותר בלית ברירה.
חוק הזייה.
יבטלו את המס בלו על הדלק ככה שתשלם יותר רק אם תבחר להגיע ברכב לבד ולא עם עוד אנשים או בתחבורה ציבורית
קודם שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית, שהאוטובוב יגיע בזמן, ושלא נצטרך להצטופף כמו סרדינים ברכבת
כבר אין לי כוחות לרעיונות של אלו שיש להם ימי פגרה כמו חול
דייייייי חלאס עם הרעיונות האלה גם לדעת לאיפה אנחנו נוסעים ומתי אתם רוצים לדעת דיקטטורה
די לדיקטטורה כמה אפשר לעקוב אחרינו יחבורה של ימי פגרה
האם גם חברי כנסת ישלמו את אגרה זו אבל מכיסם הפרטי ???
ישלמו 200 ש"ח בחודש ויגדילו לעצמם את המשכורת ב-2000
צריך להטיל מס על כל מי שמוריד את המים בשרותים אחרי שהשתין
זאת הדרך היחידה למנוע מישראל משבר מים
ממש האח הגדול :-(
מהאנשים שמביאים לכם מאגר ביומטרי וניטור של האתרים שאתם גולשים בהם עכשיו גם ינטרו איפה אתם נמצאים כל רגע.
עכשיו אם ירצו להפליל מישהו בפשע ניתן יהיה לשתול טביעת אצבע שהושגה מהמאגר הביומטרי (המיותר) ויישתלו במערכת ניטור הרכב (המטרידה) נסיעה בכביש שמוביל למקום הפשע והלך עליו. לא צריך להיות מומחה סייבר / מערכות מידע כדי לדעת שזה לא מסובך טכנולוגית במיוחד אם מדובר ב-insider.
ביזיון של מדינה. נכשלים בבניית תשתיות (כמו תחבורה ציבורית) בגלל חוסר כישרון, מינוי מקורבים ושחיתות ואז מנטרים למוות את האזרחים במעטה של פיתרון לבעיה. אה והם ישתמשו בbig-data אז זה בטח פיתרון מאוד חכם.
אני מציע הפגנה של 100 אלף איש לפיזור הכנסת העושקת והנטומטמת הזו….
צריך לחשוב טוב על הדרך אבל הרעיון נשמע הרבה יותר הוגן
אין היגיון שמי שנוסע 10 ק״מ ביום ישלם ביטוח כמו מי שנוסע 100 (הסיכון והסיכוי לתאונה שונה).
כנ״ל לגבי אגרת רישוי.
רק שבמקום לעקוב אחרי האזרחים אפשר לגלם את הביטוחים ושאר התשלומים במחיר הדלק ואז המדד יהיה יותר נכון
ביום שחברות הביטוח ישתפו פעולה עם הורדת מחירים וקיצוץ ברווחים השמנים שלהם
כבר לא נצטרך יותר ביטוח כי זה יקרה רק אחרי שהמשיח יגיע
הלוואי שהחוק הזה יעבור וחייבים להוסיף GPS לאופנועים ולקורקינטים החשמלים – מלא כסף, בנוסף שיעבירו גם את חוק הפורנו, חייבים גם לחייב את כל אזרחי מדינה לעשות תז ביומטרית – חשוב כדי לשמור על המדינה, חייבים גם לאסור על קניית רחפים למה רחפן יכול לפוצץ מטוס. מדינה מפגרת
They paved paradise and put up a parking lot
They took all the trees
And put them in a tree museum
Then they charged the people
A dollar and a half just to see ’em
they paved the parking lot and put up giant tower
then they charge the people 50nis an hour for parking
עוד דרך לגבות כסף מהאזרח לא מספיק הוציא לנו את המיץ על כל דבר שקשור לתחבורה ואנחנו משלמים ומשלמים בקיצור מדינה קיבוץ אתם תעבדו והכסף ישר אלינו… עכשיו תבינו מה יהיה בממשלת שמאל שחושבת שתחבורה ציבורית היא פתרון להכל וכל השאר שכבר משלמים ומשלמים ומשלמים ישלמו עוד כי כרגיל מעדיפים תחבורה ציבורית אבל בחיים לא יצליחו לשפר אותה ככה שכולם יוכלו להנות ממנה! את הציוד שאני עובד איתו ברכב אין מקום לרכבת ולא באוטובוס אז כל נסיעה שלי זה כמו כביש שש שלם אגרה על שאתה עובד?
מגמת מכירת רכבים בירידה, ה30 מליארד כבר לא שם, מחפשים דרך למנוע את המשבר הפיננסי של מדינת ישראל. ב30 מליארד אפשר לסלול כבישים בכל המקומות הפקוקים זה לא שהמדינה משלמת על הפקעת קרקעות… כמה עולה אספלט?
חבר'ה תירגעו, זה לא אומר לשלם יותר מסים, אלא לחלק את המסים לפי שימוש בפועל.
אם נתעלם לרגע משיקולי פרטיות, אני לא רואה שום דבר רע בזה.
מי שנוהג מעט ישלם מעט ומי שנוהג יותר ישלם יותר, סה"כ הגיוני מאד.
ומה עושה מי שצריך להגיע למקום שלא מגיעה אליו תחבורה ציבורית?
אם הייתה פה תחבורה ציבורית נורמלית, ועדדין היה צורך להוריד עומס, אז זה היה אולי רעיון נורמלי. קודם כל – להשקיע בתחבורה הציבורית!
עושה מה שעשה עד היום, מסכים שצריך להשקיע בתחבורה ציבורית אבל זה לא קשור לעניין הזה.
לא הבנת. שים לב:
"אלו שיתקינו את רכיב ה-GPS ברכבם בשנים הראשונות, יקבלו פטור ממס הבלו על הדלק באמצעות דלקן, ויקבלו הנחה בביטוח הרכב. בוועדה מתכננים לבצע את התוכנית בשלבים, כאשר בכל שנה יעלה בהדרגה התשלום על כל ק”מ נסיעה."
בשנים הראשונות, אולי, המשתתפים יקבלו פטור מהבלו. והנחה בביטוח הרכב? אולי למי שנוסע דקה ביום
הבנתי. שים לב:
"תוכנית לביטול מיסוי הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו, ומעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב"
הבנת ולא הבנת. הפירוש של "מעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב" בעגה של מדינת ישראל זה גם וגם. גם בלו וגם על פי צריכה. המדינה לא תוותר על ההכנסות של 30 מיליארד, וזה גם מצויין בכתבה. אז מי שבאמת צריך להגיע ברכב לעבודה, בכל מקרה ישלם יותר.
המדינה לא תוותר על ההכנסות של 30 מיליארד, היא פשוט תיקח אותם ממקום אחר. נכון, היא תיקח אותם ממי שבאמת צריך להגיע ברכב לעבודה, זאת בדיוק המטרה. מי שלא חייב יצליח למצוא דרכים חלופיות.
אם אף אחד לא ימצא דרך חלופית, אז הכל ישאר כמו שהיה.
אבל בתכל'ס זה לא נשמע לך הגיוני שסבתא תשלם פחות על הרכב כשהיא בקושי נוסעת לסופר פעם בשבוע לעומת מישהו שחורש את המדינה כל יומיים (מסיבות מוצדקות או לא, לא רלוונטי)?
JUST PAY US MORE MONEY LOL DUDE
סימוכין לכתבה ההזויה הזו?
הצעה הכי טובה לשלוח את כל 120 ח"כ חולי הכסף שיושבים בירושלים לגרדום.כל הצעה הפוגעת בכיסם של אזרחי ישראל הוא חרה
נראה שהכותב לא הבין את ההצעה. אני חושב שהמקור הוא בוועדה עם המידע מהקישור הזה.
https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Science/Pages/CommitteeMaterial.aspx?ItemID=2075915
ההצעה ששלחת מדבר על פילוט שתואם למה שנכתב בכתבה רק שהם לא ציינו בפירוש שהם מתכוונים ליישם את זה לכל האוכלוסייה.
אם הפיילוט יוכרז כהצלחה (על ידי מי שיוזם אותו) יאלצו את כל הנהגים "להשתתף בניסוי".
מאוד מזכיר את המאגר הביומטרי.
לאט לאט התחושה שאני צריך לרדת מהארץ מתחילה להתחזק אצלי.. כמו התחושה שיש לי לחזור לטלפון הפשוט שהיה לי פעם שיושב עכשיו במגירה..
ב"ה
מדוע להתקין GPS ולחייב ע"פ קילומטר ??
פשוט תעלו את מחירי הדלק ונגמר ככה לפחות אין ריגול והרווחתם את ה 20 אחוז צימצום
כנראה שיש כאן משהו עמוק יותר, ונתונים האלו באיזה שלב יפגעו בנו האזרחים
חוץ מזה ראיתי כבר שכתבו בתגובות המדינה צריכה לשפר את התחבורה הציבורית כיום היא פשוט אסון, תביאו לאנשים סיבות טובות להשתמש בה בנוחות ובמהירות, קחו דוגמה מיפן ותשאפו לשם
תקדמו פרוייקטים ברמה לאומית עם סוגי תחבורה חדשים, כמו לדוגמה דן שהוציאו טרנסית לפי הזמנה, או הפרוייקט של עיריית תל אביב של קפסולות על העמודים
בקיצור במקום להקשות עוד על חיי האזרחים חפשו איך לשפר
אחרי שמדיניות הממשלה היתה לפתח כבישים ולא תחבורה צבורית לעם, להזרים מאות אלפי רכבים בשנה כי המס הוא 100% וזה טוב לכלכלה
הרבה פחות לצבור ולפריפריה אבל הם הרי פחות חשובים…
כעת שהכבישים תקועים ומצב התחבורה הצבורית בארץ כל כך עגום. מציעים פתרון שיקנוס את הציבור על שימוש ברכב פרטי?
כלי נכון וחשוב אבל לא לפני , שהמדינה והרשויות יצרו מספיק פתרונות תשתית ותחבורה ציבורית זמינים, מהירים, יעילים ונגישים.
עצוב עד כמה מקבלי ההחלטות והוגי הרעיונות רואים רק את הכסף שיקחו מהעם ולא את הרווחה והבטחון שצריכים לתת לו.
למה צריך להתקין רכיב gps עם כבר קים בטלפון של הנהג. שיעשו אפליקציה שלא תאפשר להניע את הרכב עד אשר הנהג מתחבר עם הטלפון.
בלי אלטרנטיבה ממשית, זה סתם עוד מס. אי אפשר להשתמש בלחץ כלכלי לשינוי התנהגות כלפי משהו שלא קיים.
עוד חוק לקבירת העסקים הקטנים,
נהג ומטענו…
אז תשלום כפול כי אתה בדרך ללקוח?!
הכנסת כלבים בני כלבים רוצים הכנסה נוספת מהציבור בשביל לגנוב יותר ולחגג על חשבון הציבור כמו תמיד פריירים מתחלפים ..
באיזה קטע מגלגלים את האחריות עלינו?
הרכבת קורסת מעומסים
אובר לא חוקי
תחבורה ציבורית לא יעילה ולא פועלת בשבת
פפפ מעדיפה כבר להידרס על ידי אופניים חשמליים
מאשר לשתף פעולה עם החרא הזה
פשוט הזויי ,יעשו הכל רק לא להקים את הרכבת התחתית ,שהיתה כבר צריכה להיות מרושתת בכל גוש דן , ומה שמקימים היום נראה לי יגמר עוד 30 שנה
אז יאללה לעבודה , הסינים חפרו 4 קווי מטרו בשנה בביגינג עבדו 24 7 , אז גם פה אפשר ועדיף אתמול
תעלו את שכר המינימום שיספיק.
ואוטובוס כל עשר דקות לא יפתור את הבעיה, יתחלפו רכבים באוטובוסים בפקקים
ירדו מהפסים לגמרי. זונות.
ואנחנו האזרחים רוצים אפליקציה שתגבה תשלום על כל ק"מ באוויר וביבשה של חברי הכנסת אוכלת החינם הזו ובני משפחותיהם. 10 שנים נריץ הכנסות מהם ונראה. להכניס את היד לכיסים של מי שדואגים רק לעצמם ולמקורבים להם
לא בטוח שאהבתי את הפתרון הזה… בכל אופן המלצתי לכל מי שמחפש דרך לחסוך בעלויות ההסעות על הכתבה הזאת https://www.kolhair.co.il/businesses/122782/