בכנסת רוצים שנתקין אפליקציה, שתגבה תשלום על כל קילומטר נסיעה ברכב פרטי

ועדת הטכנולוגיה בכנסת מציעה לחייב להטמיע במכוניות רכיב GPS עם אפליקציה, ולחייב אתכם על כל קילומטר של נסיעה פרטית. המטרה הפחתה של 20 אחוז בנסיעות בכלי רכב פרטיים

תמונה: Pexels

כולנו סובלים מבעיית הפקקים הלא נגמרים בישראל, והרע ביותר עוד לפנינו. מדי שנה עולות על הכביש עוד מאות אלפי מכוניות חדשות, קצב בניית הכבישים והתחבורה הציבורית פשוט לא עומדים בעומס והנזק המיידי למשק מוערך בכ-40 מיליארד שקלים בכל שנה. בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת הוצגה היום תוכנית לביטול מיסוי הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו, ומעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב. המטרה היא צמצום מספר כלי הרכב ב-20% בשעות העומס.

נוסעים לבד ברכב? אתם עומדים לשלם יותר

כיום, נגבים כ-30 מיליארד שקלים ממיסוי רכב. מיסים אלו לא משמשים להקטנת העומס בכבישים, ועל כן לא מונעים את החרפת העומסים. ועדה המדע והטכנולוגיה הציגה היום תוכנית לשבע השנים הבאות, שנעזרת באמצעים טכנולוגיים, כדי לשנות את המציאות בה 80% מכלי הרכב, נוסעים עם נוסע אחד בלבד. על פי התוכנית, מערכת המיסוי של רכבים תומר לתשלום על פי השימוש בפועל ברכב.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

השימוש בפועל ברכב יחושב על פי מסלול הנסיעה, שעת הנסיעה ומספר הנוסעים ברכב. על פי החישובים שהוצגו בוועדה, התשלום הממוצע ממיסים לק”מ נסיעה יישאר כך שגובה הכנסות המדינה ממיסים לא יפגע (כ-30 מיליארד שקלים). הניטור יבוצע על ידי רכיב GPS שיוטמע ברכב, ויתקשר עם אפליקציה המותקנת בסמארטפון של בעל הרכב. לאחר הנסיעה, עלות הנסיעה תחושב ותשודר לרשויות, והתשלום בעבור הנסיעות יהיה תקופתי. לטענת הוועדה, המידע אשר ייאסף מהנסיעות יוצפן בטרם שליחתו אל מחוץ למכשיר. הנתונים שיאספו על הנהגים ישלחו גם לחברת הביטוח של הנהג, שתוכל להפחית את דמי הביטוח לפי מדדים שונים (בהנחה שאתם מאמינים שחברות הביטוח ישתמשו במידע כדי להוזיל לכם את דמי הביטוח, ולא רק כדי לייקר אותו).

המעסיק לא יוכל לכסות את העליה במיסוי אם תבחרו לנסוע לבד

במקביל, הוועדה מציעה כי המדינה תעניק תמריצים למעסיקים שיצמצמו את מספר העובדים המגיעים לבד ברכבם (על ידי הקלות בתשלומי החובה) ותסייע בארגון הסעות שיתופיות לעובדים, בעיקר במתחמי תעסוקה. כמו כן, תעודד המדינה את פיזור שעות העבודה ועבודה מהבית. אם חשבתם שהבוס שלכם יכסה את העלויות הנוספות המתוכננות, בועידה מסבירים כי המעסיק לא יוכל לשלם על דמי השימוש ברכב הצמוד שלכם, כפי שהמעסיק לא משלם בעבור קנסות.

אלו שיתקינו את רכיב ה-GPS ברכבם בשנים הראשונות, יקבלו פטור ממס הבלו על הדלק באמצעות דלקן, ויקבלו הנחה בביטוח הרכב. בוועדה מתכננים לבצע את התוכנית בשלבים, כאשר בכל שנה יעלה בהדרגה התשלום על כל ק”מ נסיעה.

הועדה מציעה להתחיל בניסוי באמצעות 100,000 מתנדבים אשר יזכו לתמריצים כספיים בהתאם לשינוי בהרגלי נסיעתם. המתנדבים יקבלו תקציב באפליקציה, אשר תנתח את ההתנהגות שלהם ותתכנן את התמריצים לפי השינויים. כמו כן האפליקציה תדע לתכנן נסיעות חלופיות לרכב הפרטי, כדי לשכנע את המתנדבים לצמצם את השימוש בו ותאחד את שירותי ה-Carpool השונים כדי ליצור מאגר רחב ככל הניתן.

הועידה עסקה גם באיסוף Big Data על זרמי התנועה ברחבי הארץ, ועל פי המידע שייאסף ייקבעו קווי אוטובוסים חדשים ישירים. כמו כן, המדינה תעודד שימוש בשאטלים אוטונומיים בעתיד, ושימוש בשירותים כמו Via המציעים מוניות שירות חכמות. רק היום הוכרז כי Via (הישראלית) חתמה על שיתוף פעולה עם חברת דן, במסגרתו תפעיל פיילוט של שירותי הסעות על פי ביקוש נוסעים בזמן אמת לאיזורי ביקוש ותעסוקה.

האם סופסוף הולכי הרגל יפסיקו לחכות ברמזור האדום?

בנוסף, הוצגה תוכנית בהיקף של 30 מיליון שקלים אשר לדברי הוועדה יכולה לצאת לפועל כבר בשנת 2020, ובמסגרתה יפרסו שלל אמצעים חכמים שינהלו את גודשי התנועה בצורה חכמה יותר. בין האמצעים שהוצגו: רמזור חכם אשר יודע לבצע העדפה בצומת בהתאם לתנועה; מצלמות חכמות ברכבים אשר אוספות מידע רב בזמן אמת על הנעשה בדרכים; מערכות לזיהוי הולכי רגל ברמזורים כדי שלא תצטרכו לחכות כל כך הרבה זמן לירוק; מערכות חכמות לזיהוי אירועים ומקטעים מסוכנים לרוכבי אופניים; מערכת לניתוח וטיפול בתאונות דרכים וחיזוי תנאי סכנה; טכנולוגיה לניהול וניטור תנועה בצמתים באמצעות מכ”מ.

בנוסף, אם נסעתם בכבישים בחו”ל, וודאי ראיתם נתיבי תחבורה השמורים לתחבורה ציבורית ורכבים המסיעים מספר אנשים ברכב. לפי הפרויקט, המדינה תשקיע בנתיבי HOB (רבי תפוסה) ובהם יוטמעו פתרונות לזיהוי מספר הנוסעים ברכב, כדי לוודא שרק אלו שעומדים בתנאי הסף נוסעים בו. הפתרון יכול להיות מבוסס מצלמה, או באמצעות אלומה (Beacon) שתזהה את מספר הסמארטפונים המחוברים בזמן אמת ברכב. לפי הוועדה, כבר ב-2019, יתבצע ניסוי בנתיבי איילון (כביש 20).

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

80 תגובות על "בכנסת רוצים שנתקין אפליקציה, שתגבה תשלום על כל קילומטר נסיעה ברכב פרטי"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יניב
Guest

קצת פספסו את 1 באפריל החבר’ה בכנסת….
טוב נו, בכל מקרה כולם רדומים שם במושב החורף

אנונימימי
Guest

כל פתרון הכרוך בתשלום כסף נוסף מהאזרחים הוא פתרון חרא.

רמי
Guest

הזיה
לא מאמין שזה באמת רעיון שעלה.
מה דעתכם שם בכנסת לייצר פתרונות תחבורה ציבורית נורמלים? נשמע לי כמו דרך יותר הגיונית להעביר את האזרחים מהרכב הפרטי.
זה ייצור מצב שבו מי שיש לו כסף יסע בסבבה ומי שאין לו יתקע בתחבורה ציבורית גרועה – הרי לא יהיה אינטרס לשפר אותה כי אנשים יהיו חייבים לסוע בה.
מאיפה הגנובים האלה שואבים את הרעיונות שלהם?….
שלא לדבר על בעיית פרטיות חמורה…. לשים GPS בכל רכב…. גנובים….

אור
Guest

צרות מחשבה…. אם יותר אנשים ישתמשו בציבורית ויהיו פחות פרטיים על הכביש.. התחבורה ציבורית יכולה להשתפר משמעותית. והם מדברים לא רק על מיסוי פה, אלא גם על אכיפה. אם יאכפו אץ נתיבי התחבורה ציבורית אז התחבורה ציבורית תהיה הרבה יותר כדאית.

איזה אשנים ציניים אתם וחסרי יכולת להתבונן לעתיד

הנתן
Guest

למה הכנסת אמורה לספק פתרונות תחבורה?
אולי כדאי להוציא את כל התחום הזה מהידיים המטונפות של הממשלה והעסקנים ולתת לשוק לעשות את שלו?

שניאור
Guest

ולמה לא לתת לאובר להכנס

מיכאל
Guest

פספסתי את הנקודה שבה המדינה מקבלת כסף מהאזרחים ברעיון שלך

Buy Li
Guest
אני אומר שכל ח”כ שמרוויח מעל 40,000 שח ישלם מיסים 75%. למה? כי כך אזרחי ישראל החליטו. אתם מקבלים משכורת כדיי לתת פתרונות לאזרחים ולא כדיי לקחת מהם עוד מיסים. המס שאני משלם לכם אמור לשלם על פתרון לתיקון התשתיות, לרווח את הכבישים כדיי שמכוניות יוכלו לנסוע בהן. כביש 444 הינו כביש עמוס ברכבים כל בוקר נסיעה מטייבה למחלף אייל אורך 30 דקות. הבעיה העיקרית היא שעת היציאה 7:00-8:00. 1. למה אין יציאה לכביש 6 מגשר טירה? 2. למה כביש 444 ממחלף אייל הוא נתיב אחד לכל כיוון?? 3. למה ישנם שוטרים שלא עוצרים את כל הטרנזיטים שנוסעים בשוליים בכביש… Read more »
אביבית
Guest

צודק בהחלט.הכביש הזה שהוא מדבר עליו. בושה וחרפה למדינת ישראל.זה כביש מקום המדינה.עמודי חשמל מעץ.כל התושבים בסביבה סובלים מפקקים מטורפים.המדינה במקום להשקיע בתשתיות בונה כבישים בשטחים.שם בקושי עובר אדם.פה שיש עומס מטורף לא מעניין שיסבלו.

יאיר מוטס
Guest

תגיעי לכביש 5 בבוקר או בערב, ולכביש המקביל, תסעי בכבביש 60 ואז תגידי שבקושי עובר שם אדם.
חיה בסרט.

יאיר
Guest

מסכים לגמרי!
חוץ מה’במקום’ בסוף דברייך. צריך להשקיע גם כאן וגם כאן – א. ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן יש המון כבישים של נתיב אחד שלא פרופורציונלים למספר התושבים. המון פקקים הזויים. וב. יש תוואי שטח קשים ומסוכנים יותר שצריך לשפר בטיחותית.

עינת
Guest

יש לך מושג כמה אנשים גרים בשטחים וכמה מחוץ להם? גרים שם 400000 איש. ואתה מעז להשוות תנאים? איפה אתה חי יאיר?

עינת
Guest

ולמה הכביש בין חיפה לת”א בקטע שבין חדרה לחיפה חשוך? בשטחים אין ק”מ אחד חשוך. כמה נוסעים שם, וכמה נוסעים על כביש 2? הפקרות של שנים

David
Guest

זה לא רק יוריד מכוניות מהכבישים אלא גם אנשים מהארץ… ״פתרון״ איום ונורא שיכול להגיע רק ממוח סוציאליסטי מעוות…

אדי
Guest

מוח סוציאליסטי? אתה נאיבי. מוח קפיטליסטי חזירי שרוצה להמשיך להעשיר את העשירים ולחזק את השליטה בפשוטי העם

David
Guest

לא נכון. קפיטליזם דוגל בשוק חופשי ובהגבלת מעורבות הממשלה בשוק. מה שהחוק הזה מציע הוא תוספת מעורבות של הממשלה בחיי האזרח. זה לא קפיטליזם. זה סוציאליזם. מציע לך לקרוא את ההבדל ביניהם.
שני ציטוטים קצרים מויקיפדיה:
1. קפיטליזם – ״קפיטליזם היא שיטה כלכלית וחברתית…בנוסף יש *לצמצם* בצורה משמעותית את התחומים בהם פועלת המדינה, וגם במקומות אלה להגביל את כוחה״.
2. סוציאליזם – ״סוציאליזם הוא שם אב…שמאופיינות ב*בעלות ציבורית* על אמצעי ייצור וניהול עצמי של העובדים״.

אלמ
Guest

אתה טועה, זה קפיטליסטי מאוד כי מתאימים את המס להיצע וביקוש.
הרבה יותר הגיוני מלקחת מכל אדם אותו מס כשחלק מהאנשים נוסעים עם חברים לעבודה, או לא נוסעים עם הרכב באמצע שבוע, או גרים בפריפריה

David
Guest

ואיך בדיוק התאמת מס להיצע וביקוש זה קפיטליסטי??? בדיוק להיפך! קפיטליזם שולל את האפליה הסוציאליסטית ודורש מס שווה לכל האזרחים בלי קשר לרכושם! ואין קשר בין זה לבין מה שכתבתי…

טובי ג
Guest

צריך עוד קצת ללמוד… ולהבין
לא ממקום של לפגוע אלא כדי להבין טוב יותר את האבחנה
ולהכיר את האמת
התערבות הממשלה נובעת כאן מכשל שוק חמור שנגרם עקב מדיניות שהממשלה יצרה….

מישהו
Guest

המטרה של חברי הכנסת היא למרר לאזרחים את החיים, את הפתגם כל כלב בא יומו אני מקווה שהם שמעו.

משה
Guest

רעיון נחמד, אבל בלתי ישִׂים. בפּוֹעל, כל מתכנת מתחיל יוכל ליצור מעקף לדבר הזה.
לי יש רעיון אחר, יעיל יותר ובלתי ניתן לעקיפה:
מס צל.
כל אזרח בישראל ישלם על הצל שהוא מקבל מהמדינה, בין אם הרכב נמצא אצלו בחצר או בכיכ מלכי ישראל, בחניה או בנסיעה.
מס צל.

Dr dr dr
Guest

מס חציל,
לחברי הכנסת במקום מוח יש חציל בראש

מארק
Guest

גאוני, קראתי הרבה תגובות , עצרתי על שלך. קלעת בול עם התיאור

מנחם
Guest

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח הרגת אותי עכשיו… בוכה פה…

ניתאי
Guest

עד שהרעיון הזה ייושם, רוב הרכבים בכביש יהיו אוטונומים ובגלל זה יירד העומס בכבישים

אופטימיות קוסמית
Guest
אופטימיות קוסמית

קודם כל רכבים אוטונומיים לא תראה לפני 2030 זה די בטוח
דבר שני- לא הבנתי איך רכב אוטונומי יוריד את העומסים בכביש

איתן
Guest

נראה לי שהוא התכוון רכבים אוטונומיים כשירות… כמו מונית בלי פוליטיקה :)

יואב
Guest
רק בישראל 80 אחוז נוסעים לבד בכבישים, ואז מתלוננים על העומס. דווקא רעיון שיחליף את המיסוי ההזוי על רכבים במיסוי מבוסס תמריצים וביצועים הוא רעיון חכם. זה לא להוציא עוד כסף מהאזרחים זה לקחת את אותו הכסף בשיטה שונה, שלשם שינוי תועיל עם כולנו ותקל בעומס. במקום שנשלם את זה ברכישת רכב נשלם את זה על בסיס נסיעות – למה זה רע? כולם מתלהמים ישר בכל יוזמה של הממשלה אך לא קוראים באמת מה כתוב. נכון, צריך עוד תחבורה ציבורית (בונים רכבת קלה..) וצריך עוד שבילי אופניים ועוד קווי אוטובוס (גם זה בתקציב אם קראתם את הכתבה) אז חבר’ה תורידו… Read more »
לא קראתי
Guest

תאמלק אח שלי

יואב
Guest

קח אמ לק –
תסתכלו על התמונה הגדולה אנשים. זה פיתרון אחד מסך פתרונות שלם ובסך הכל הוגן.

מדרפקרז
Guest
השר כץ באמת מקדם תוכניות שתקועות מימי ממשלת פרס, והרבה כבוד לו על כך. אבל להגיד שמס על קלומטרז זה רעיון טוב? זה לא יוריד את כמות הנהגים,כי אין מה לעשות אנשים מעדיפים להיות ברכב שלהם במקום להיצתופף בתחבורה ציבורית גרועה. אנשים חייבים את הרכב שלהם כי מהמקומות שהם באים אין תחבורה ציבורית העונה על הצרכים שלהם. אנשים צריכים את הרכב שלהם כי הם עובדים איתו( כמוני) אז אני יתחיל לשלם מס על זה שאני עובד? לא פיתרון ראלי שיוריד את הכמות רכבים רק יעלה את מירמור האזרחים. מה גם כל המעקבים האלה, ( אני יודע שכלאחד יכול כרגע לעקוב… Read more »
יואב
Guest

תודה על התגובה העניינית.
מספר נקודות למחשבה:
1. אם אנשים לא מוכנים לנסוע עם עוד 2-3 אנשים ברכב למה שהם ירצו לנסוע עם אלפים בתחבורה ציבורית? מנטליות ישראלית דפוקה
2. המס הזה הוא פיתרון אחד מתוך מספר פתרונות (תחבורה ציבורית, מיסוי, שביילי אופניים, יישומים טכנולוגיים להפחתת עומס, אפליקציות שיתופיות, עידוד מעסיקים ועוד)
3. ב – 2018 מה שמטריד אותך ברמת שמירה על הפרטיות זה רכיב GPS ברכב?

רמי
Guest

מה אם מקומות שאין אליהם תחבורה ציבורית?
צריך לשלם על נסיעה למקום שאין לי איך לסוע אליו בתחבורה ציבורית?
יש לי פיתרון גאוני – תשקיעו בתחבורה ציבורית נורמלית!!!

רמי
Guest

מי שילם לך?

ליואב
Guest

ברור ש80 אחוז נוסעים לבד בכבישים. אתה רוצה לעמוד כמו סרדין באוטובוס חנוק או לנסוע בישיבה על מושב מרווח באוטו הממוזג? רואים שאתה לא אחד מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל.
אם היית נוסע יום יום בתחבורה ציבורית היית רואה עד כמה היא לא נוחה. אוטובוסים לא מגיעים למקומות ששם צריכים אותם. אוטובוסים עמוסים באנשים, בתדירות נמוכה. אוטובוסים שלא יוצאים בזמן, נסיעות שלא מבוצעות כלל, דילוגים על תחנות.
לא סתם אנשים נוסעים במכונית לבד!!!!!!

קפטליסט
Guest

ה’ ישמור איזו חשיבה קומוניסטית. מהר מאוד השבכ ידרוש את הנתונים אלה והלכה לנו הפרטיות, אף אחד לא ירד מהכביש אלא אנשים רק יותר יקרסו תחת העומס הכלכלי, ולא לכל האוכלוסיות בישראל יש סמרטפון (חרדים, ערבים וכו’)
אם אתם רוצים להוריד רכבים מהכביש תייצרו תחרות אמיתית באוטובוסים, תפסיקו לחנוק ברגולציה על קארפול, אובר וכד’. בקיצור שחררו לנו ת’חיים.

מדרפקרז
Guest

לא לכולם יש סמרטפון… וגם אני חושב לאט לאט שאולי רעיון חכם לחזור לטלפון הישן והטוב עם כפתורים שמרגישים הוצא והכנסת שיחות שליחת sms וזהו! מה צריך יותר? ביחוד שהמדינה רוצה גם שתשלם דרך זה?

ASD
Guest

איזו הזייה בחיי. אני הכי בעד על הפחתת עומס אבל ברור שאיזה יצרן רכיבים כלשהו (תנו לי לנחש – מתחרז עם ״גוביל ביי״) הולך לעשות פה קופה.

רוצים לחייב לפי קילומטרים? תעלו את המס על הדלק וסגרתם עניין. הרי עושים החלטה להכפיל את המחירים ותוך רבעון רואים אם זה הזיז משהו.

אבל מעבר לכך, יש מלא אנשים שפשוט נוסעים כי אין ברירה אחרת. אתם פשוט תייאשו אנשים שצריכים לשלם יותר בלית ברירה.

חוק הזייה.

מנחם
Guest

יבטלו את המס בלו על הדלק ככה שתשלם יותר רק אם תבחר להגיע ברכב לבד ולא עם עוד אנשים או בתחבורה ציבורית

שולי
Guest

קודם שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית, שהאוטובוב יגיע בזמן, ושלא נצטרך להצטופף כמו סרדינים ברכבת

וכו\' וכו\'
Guest

כבר אין לי כוחות לרעיונות של אלו שיש להם ימי פגרה כמו חול
דייייייי חלאס עם הרעיונות האלה גם לדעת לאיפה אנחנו נוסעים ומתי אתם רוצים לדעת דיקטטורה

וכו\' וכו\'
Guest

די לדיקטטורה כמה אפשר לעקוב אחרינו יחבורה של ימי פגרה

אלי
Guest

האם גם חברי כנסת ישלמו את אגרה זו אבל מכיסם הפרטי ???

אדי
Guest

ישלמו 200 ש”ח בחודש ויגדילו לעצמם את המשכורת ב-2000

מס שתן
Guest

צריך להטיל מס על כל מי שמוריד את המים בשרותים אחרי שהשתין
זאת הדרך היחידה למנוע מישראל משבר מים

מועמד לרשימה השחורה
Guest
מועמד לרשימה השחורה

ממש האח הגדול :-(
מהאנשים שמביאים לכם מאגר ביומטרי וניטור של האתרים שאתם גולשים בהם עכשיו גם ינטרו איפה אתם נמצאים כל רגע.

עכשיו אם ירצו להפליל מישהו בפשע ניתן יהיה לשתול טביעת אצבע שהושגה מהמאגר הביומטרי (המיותר) ויישתלו במערכת ניטור הרכב (המטרידה) נסיעה בכביש שמוביל למקום הפשע והלך עליו. לא צריך להיות מומחה סייבר / מערכות מידע כדי לדעת שזה לא מסובך טכנולוגית במיוחד אם מדובר ב-insider.

ביזיון של מדינה. נכשלים בבניית תשתיות (כמו תחבורה ציבורית) בגלל חוסר כישרון, מינוי מקורבים ושחיתות ואז מנטרים למוות את האזרחים במעטה של פיתרון לבעיה. אה והם ישתמשו בbig-data אז זה בטח פיתרון מאוד חכם.

מיכאל
Guest

אני מציע הפגנה של 100 אלף איש לפיזור הכנסת העושקת והנטומטמת הזו….

מישהו
Guest

צריך לחשוב טוב על הדרך אבל הרעיון נשמע הרבה יותר הוגן

אין היגיון שמי שנוסע 10 ק״מ ביום ישלם ביטוח כמו מי שנוסע 100 (הסיכון והסיכוי לתאונה שונה).

כנ״ל לגבי אגרת רישוי.

רק שבמקום לעקוב אחרי האזרחים אפשר לגלם את הביטוחים ושאר התשלומים במחיר הדלק ואז המדד יהיה יותר נכון

חזון יפה מאוד
Guest

ביום שחברות הביטוח ישתפו פעולה עם הורדת מחירים וקיצוץ ברווחים השמנים שלהם
כבר לא נצטרך יותר ביטוח כי זה יקרה רק אחרי שהמשיח יגיע

קיריל
Guest

הלוואי שהחוק הזה יעבור וחייבים להוסיף GPS לאופנועים ולקורקינטים החשמלים – מלא כסף, בנוסף שיעבירו גם את חוק הפורנו, חייבים גם לחייב את כל אזרחי מדינה לעשות תז ביומטרית – חשוב כדי לשמור על המדינה, חייבים גם לאסור על קניית רחפים למה רחפן יכול לפוצץ מטוס. מדינה מפגרת

אדי
Guest

They paved paradise and put up a parking lot

אלחנן
Guest

They took all the trees
And put them in a tree museum
Then they charged the people
A dollar and a half just to see ’em

שיר המשך
Guest

they paved the parking lot and put up giant tower
then they charge the people 50nis an hour for parking

מדרפקרז
Guest

עוד דרך לגבות כסף מהאזרח לא מספיק הוציא לנו את המיץ על כל דבר שקשור לתחבורה ואנחנו משלמים ומשלמים בקיצור מדינה קיבוץ אתם תעבדו והכסף ישר אלינו… עכשיו תבינו מה יהיה בממשלת שמאל שחושבת שתחבורה ציבורית היא פתרון להכל וכל השאר שכבר משלמים ומשלמים ומשלמים ישלמו עוד כי כרגיל מעדיפים תחבורה ציבורית אבל בחיים לא יצליחו לשפר אותה ככה שכולם יוכלו להנות ממנה! את הציוד שאני עובד איתו ברכב אין מקום לרכבת ולא באוטובוס אז כל נסיעה שלי זה כמו כביש שש שלם אגרה על שאתה עובד?

המתנדב האחרון
Guest

מגמת מכירת רכבים בירידה, ה30 מליארד כבר לא שם, מחפשים דרך למנוע את המשבר הפיננסי של מדינת ישראל. ב30 מליארד אפשר לסלול כבישים בכל המקומות הפקוקים זה לא שהמדינה משלמת על הפקעת קרקעות… כמה עולה אספלט?

אף אחד
Guest

חבר’ה תירגעו, זה לא אומר לשלם יותר מסים, אלא לחלק את המסים לפי שימוש בפועל.
אם נתעלם לרגע משיקולי פרטיות, אני לא רואה שום דבר רע בזה.
מי שנוהג מעט ישלם מעט ומי שנוהג יותר ישלם יותר, סה”כ הגיוני מאד.

רמי
Guest

ומה עושה מי שצריך להגיע למקום שלא מגיעה אליו תחבורה ציבורית?
אם הייתה פה תחבורה ציבורית נורמלית, ועדדין היה צורך להוריד עומס, אז זה היה אולי רעיון נורמלי. קודם כל – להשקיע בתחבורה הציבורית!

אף אחד
Guest

עושה מה שעשה עד היום, מסכים שצריך להשקיע בתחבורה ציבורית אבל זה לא קשור לעניין הזה.

אחד שלא יודע
Guest

לא הבנת. שים לב:
“אלו שיתקינו את רכיב ה-GPS ברכבם בשנים הראשונות, יקבלו פטור ממס הבלו על הדלק באמצעות דלקן, ויקבלו הנחה בביטוח הרכב. בוועדה מתכננים לבצע את התוכנית בשלבים, כאשר בכל שנה יעלה בהדרגה התשלום על כל ק”מ נסיעה.”
בשנים הראשונות, אולי, המשתתפים יקבלו פטור מהבלו. והנחה בביטוח הרכב? אולי למי שנוסע דקה ביום

אף אחד
Guest

הבנתי. שים לב:
“תוכנית לביטול מיסוי הרכב כמו שאנחנו מכירים אותו, ומעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב”

אחד שלא יודע
Guest

הבנת ולא הבנת. הפירוש של “מעבר למיסוי על פי שימוש בכלי הרכב” בעגה של מדינת ישראל זה גם וגם. גם בלו וגם על פי צריכה. המדינה לא תוותר על ההכנסות של 30 מיליארד, וזה גם מצויין בכתבה. אז מי שבאמת צריך להגיע ברכב לעבודה, בכל מקרה ישלם יותר.

אף אחד
Guest

המדינה לא תוותר על ההכנסות של 30 מיליארד, היא פשוט תיקח אותם ממקום אחר. נכון, היא תיקח אותם ממי שבאמת צריך להגיע ברכב לעבודה, זאת בדיוק המטרה. מי שלא חייב יצליח למצוא דרכים חלופיות.
אם אף אחד לא ימצא דרך חלופית, אז הכל ישאר כמו שהיה.
אבל בתכל’ס זה לא נשמע לך הגיוני שסבתא תשלם פחות על הרכב כשהיא בקושי נוסעת לסופר פעם בשבוע לעומת מישהו שחורש את המדינה כל יומיים (מסיבות מוצדקות או לא, לא רלוונטי)?

אנונימי
Guest

JUST PAY US MORE MONEY LOL DUDE

Zach
Guest

סימוכין לכתבה ההזויה הזו?

איציק
Guest

הצעה הכי טובה לשלוח את כל 120 ח”כ חולי הכסף שיושבים בירושלים לגרדום.כל הצעה הפוגעת בכיסם של אזרחי ישראל הוא חרה

מועמד לרשימה השחורה
Guest
מועמד לרשימה השחורה
שלב הבא (שימושים ב-big-data): 1) נקנוס כל מי שרכיב הGPS ברכבו מדד מהירות גבוהה מדי או נמוכה מדי יחסית לפונקציה שמתחשבת בתנאי הדרך וכן נהגים שנוסעים יותר מדי בנתיב השמאלי. חסכנו מצלמות ומכמונות מהירות. 2) נזהה תבניות של נהגים מסוכנים לפני שהם עוברים עברה או תאונה ונעניש אותם מראש. לא ניתן לערער על העונש כי האלגוריתם bigdata יודע הכל. 3) נזהה את הנהגים שאשמים בכל הפקקים (אין באמת קשר להעדר תשתיות ותחבורה ציבורית) ונקנוס לפי עלות הזמן של כל מי שעמד בפקק (אנחנו יודעים גם מי אלו). 4) נציע תמיכה נפשית בתשלום לאנשים שעומדים הרבה בפקק ונעלה את עלות ביטוחי… Read more »
nuyh
Guest

נראה שהכותב לא הבין את ההצעה. אני חושב שהמקור הוא בוועדה עם המידע מהקישור הזה.
https://main.knesset.gov.il/Activity/committees/Science/Pages/CommitteeMaterial.aspx?ItemID=2075915

1984
Guest

ההצעה ששלחת מדבר על פילוט שתואם למה שנכתב בכתבה רק שהם לא ציינו בפירוש שהם מתכוונים ליישם את זה לכל האוכלוסייה.
אם הפיילוט יוכרז כהצלחה (על ידי מי שיוזם אותו) יאלצו את כל הנהגים “להשתתף בניסוי”.
מאוד מזכיר את המאגר הביומטרי.

סתם אחד
Guest

לאט לאט התחושה שאני צריך לרדת מהארץ מתחילה להתחזק אצלי.. כמו התחושה שיש לי לחזור לטלפון הפשוט שהיה לי פעם שיושב עכשיו במגירה..

יצחק כהן
Guest

ב”ה

מדוע להתקין GPS ולחייב ע”פ קילומטר ??
פשוט תעלו את מחירי הדלק ונגמר ככה לפחות אין ריגול והרווחתם את ה 20 אחוז צימצום
כנראה שיש כאן משהו עמוק יותר, ונתונים האלו באיזה שלב יפגעו בנו האזרחים

חוץ מזה ראיתי כבר שכתבו בתגובות המדינה צריכה לשפר את התחבורה הציבורית כיום היא פשוט אסון, תביאו לאנשים סיבות טובות להשתמש בה בנוחות ובמהירות, קחו דוגמה מיפן ותשאפו לשם

תקדמו פרוייקטים ברמה לאומית עם סוגי תחבורה חדשים, כמו לדוגמה דן שהוציאו טרנסית לפי הזמנה, או הפרוייקט של עיריית תל אביב של קפסולות על העמודים

בקיצור במקום להקשות עוד על חיי האזרחים חפשו איך לשפר

טובי ג
Guest

אחרי שמדיניות הממשלה היתה לפתח כבישים ולא תחבורה צבורית לעם, להזרים מאות אלפי רכבים בשנה כי המס הוא 100% וזה טוב לכלכלה
הרבה פחות לצבור ולפריפריה אבל הם הרי פחות חשובים…
כעת שהכבישים תקועים ומצב התחבורה הצבורית בארץ כל כך עגום. מציעים פתרון שיקנוס את הציבור על שימוש ברכב פרטי?
כלי נכון וחשוב אבל לא לפני , שהמדינה והרשויות יצרו מספיק פתרונות תשתית ותחבורה ציבורית זמינים, מהירים, יעילים ונגישים.
עצוב עד כמה מקבלי ההחלטות והוגי הרעיונות רואים רק את הכסף שיקחו מהעם ולא את הרווחה והבטחון שצריכים לתת לו.

Beeeebeeed
Guest

למה צריך להתקין רכיב gps עם כבר קים בטלפון של הנהג. שיעשו אפליקציה שלא תאפשר להניע את הרכב עד אשר הנהג מתחבר עם הטלפון.

עמית
Guest

בלי אלטרנטיבה ממשית, זה סתם עוד מס. אי אפשר להשתמש בלחץ כלכלי לשינוי התנהגות כלפי משהו שלא קיים.

קרמר
Guest

עוד חוק לקבירת העסקים הקטנים,
נהג ומטענו…
אז תשלום כפול כי אתה בדרך ללקוח?!

ניסו
Guest

הכנסת כלבים בני כלבים רוצים הכנסה נוספת מהציבור בשביל לגנוב יותר ולחגג על חשבון הציבור כמו תמיד פריירים מתחלפים ..

נרדמנו בעמידה
Guest

באיזה קטע מגלגלים את האחריות עלינו?
הרכבת קורסת מעומסים
אובר לא חוקי
תחבורה ציבורית לא יעילה ולא פועלת בשבת

פפפ מעדיפה כבר להידרס על ידי אופניים חשמליים
מאשר לשתף פעולה עם החרא הזה

צונג
Guest

פשוט הזויי ,יעשו הכל רק לא להקים את הרכבת התחתית ,שהיתה כבר צריכה להיות מרושתת בכל גוש דן , ומה שמקימים היום נראה לי יגמר עוד 30 שנה
אז יאללה לעבודה , הסינים חפרו 4 קווי מטרו בשנה בביגינג עבדו 24 7 , אז גם פה אפשר ועדיף אתמול

אזרח פשוט
Guest

תעלו את שכר המינימום שיספיק.
ואוטובוס כל עשר דקות לא יפתור את הבעיה, יתחלפו רכבים באוטובוסים בפקקים

משה
Guest

ירדו מהפסים לגמרי. זונות.

עינת
Guest

ואנחנו האזרחים רוצים אפליקציה שתגבה תשלום על כל ק”מ באוויר וביבשה של חברי הכנסת אוכלת החינם הזו ובני משפחותיהם. 10 שנים נריץ הכנסות מהם ונראה. להכניס את היד לכיסים של מי שדואגים רק לעצמם ולמקורבים להם

wpDiscuz

תגיות לכתבה: