הסטארטאפ הבא יאתר אתכם בתוך אצטדיון כדורגל, רק כדי להודיע שהגיע מוכר נקניקיות חדש לאזור שלכם

חברת סטארטאפ בריטית פיתחה מערכת המסוגלת לזהות את מיקומו המדוייק של המשתמש באמצעות חיבור ה-WiFi שלו, להציע לו הצעות רלוונטיות למקומו ואף להשתלט על המכשיר שלו, או לפחות על אלמנטים ספציפיים בו.

מקור: Mobbra

מקור: Mobbra

סטארטאפ בריטי מעוניין להשתמש בחיבור ה-WiFi של מכשירי הסלולר השונים על מנת לזהות את מיקומם המדוייק של המשתמשים, גם כשנמצאים בין קהל אדיר של מכשירים ומשתמשים נוספים. המטרה? להתריע להם היכן נמצא מלאי חדש של נקניקיות או בירה באצטדיון, בין היתר.

שומרים על קשר

חברת הסטארטאפ הבריטית Mobbra פיתחה מערכת הנקראת Massivity, המסוגלת להפוך את חיבור ה-WiFi לסממן הממקם את המשתמשים, גם אם הם נמצאים בין קהל עצום. כך, מסוגלת המערכת להתריע למשתמשים הרעבים שביציע הסמוך להם נשארו נקניקיות, להציע להם קופונים לרכישת מאכלים או מוצרים במזנון או אפילו להציע להם שירות מוניות נוח, כשזיהו כי יצאו מהאולם ונמצאים בדרכם הביתה.

מאחורי הקלעים, המערכת של החברה מסוגלת למפות את נקודות ההתחברות מהמכשירים לרשת ה-WiFi המסויימת, כאשר בניגוד ליכולות הקיימות של רשתות WiFi מסוגלת להתמודד עם חיבורים מ-500 מכשירים שונים בו זמנית, במטרה לזהות את מיקומם.

המיפוי של החברה מתבצע באמצעות אפליקציה ,Fangage, שעתידה לצאת במהלך החודש הקרוב למשתמשי אנדרואיד ו-iOS. האפליקציה מבצעת שינוים והתאמות לחיבורים של המשתמשים, במטרה לזהות אותם בצורה קלה יותר וואף לזהות כל מכשיר ומכשיר לכשעצמו.

המטרה של הטכנולוגיה אותה פיתחה החברה היא, כמובן, להציע פרסומות רלוונטיות למקום הישיבה שלהם, או לחילופין להעשיר את החוויה שלהם במהלך האירוע. כך לדוגמה, מארגני האירוע יוכלו להתחבר אל המכשירים השונים ולהציע להם שידור חוזר או סרטון וידאו הרלוונטי לאירועים מתרחשים ברקע, על מנת שלא יפספסו אפילו רגע אחד – גם אם נמצאים בצידה השני של הבמה.

בנוסף, האפליקציה תאפשר למארגני האירוע לשלוט, בצורה מינימלית, על המכשירים השונים. למעשה, במסגרת בדיקה שערכה החברה עם שתי נקודות התחברות, הצליחה לגרום ל-1,000 מכשירי סמסונג לנגן את אותו סרטון הוידאו, להפעיל את מנגנון הרטט ואף להאיר באמצעות פלאש ה-LED במכשירים השונים – והכל באותו זמן. המשמעות היא שהחברה יכולה להשתמש בפנסי המכשירים על מנת לייצר “גל” אורות, לערב את המשתמשים בצורה עמוקה יותר במתרחש ולאפשר להם להיות חלק מהאירוע, מבלי לקום מהכסא.

איחרה את המועד?

אם הקונספט נשמע לכם מוכר אין זה מפתיע, שכן לאחרונה הודיעה גוגל על פרוייקט טנגו, טלפון חכם המריץ טכנולוגיה הכוללות מצלמות וחיישני עומק תפיסתיים, שנועד למפות בזמן אמת את הסביבה הפיזית של המכשיר. זאת, במטרה לבנות תמונה של אותה הסביבה ישירות על מסכי המכשירים המדוברים.

המטרה של גוגל היא להציע למפתחים אפשרויות חדשות לניווט בתוך מבנים, משחקים או שימוש חדש ומעניין לחיישני התנועה, כאשר הטלפון ידע בכל עת היכן המשתמש עומד, איזה אובייקטים או אלמנטים נמצאים מסביבו וכאמור, לזהות את מיקומו המדוייק של המשתמש גם באצטדיון הומה.

עם זאת, קיימים הבדלים בין שני הפרוייקטים הנוכחיים. בעוד שגוגל רוצה לאפשר למפתחים להעשיר את האפליקציות השונות, בעיקר בתחום המשחקים והפרסום, Mobbra מצידה מעוניינת להעניק את השליטה למארגני האירוע בו נמצאים המשתמשים, שיוכלו “לנהל” את ההצעות הפרסומיות והשימושיות של המכשיר, בהתאם למיקומם הנוכחי.

בשורה התחתונה, הפיתוח מבית גוגל כמו המערכת אותה פיתחה חברת הסטארטאפ עדיין נמצאים בשלביהם הראשונים, ונקווה שיהיה מספיק מקום בשוק לשתי החברות לגדול ולהתפתח. מי יודע, ייתכן שבמידה והחברה הבריטית תתקדם בצורה מהירה ותציג תוצאות בשטח גוגל אף תשקול לרכוש אותה – אך אנחנו במקומה לא היינו סומכים על כך.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: