למה חשוב שתדעו כמה מרוויחים יתר העובדים בחברה? [הרצאת השבוע]

כשעובדים בחברה לא יודעים איך שכרם משתווה לעמיתיהם לעבודה, גדל הסיכוי שהם ירגישו שהשכר שלהם נמוך מדיי ושהם אולי אפילו מופלים לרעה. לכן, דיוויד בורקוס, העוסק בחקר הניהול, מציע אלטרנטיבה אחרת ופתוחה יותר, שבהחלט עשויה להשתלם לכל הצדדים

David Burkus, מקור: Ted

David Burkus, מקור: Ted

צפייה בהרצאות ברשת הפכה לדבר שבשגרה בשנים האחרונות. אתרים כמו יוטיוב הפכו את המלאכה לפשוטה מאי פעם ואתרים רבים מעלים הרצאות והדרכות מעניינות לרווחת הגולשים. במקביל, לפעמים נדמה שאנחנו מוצפים בעודף מידע, ומנת יתר של הרצאות דווקא בימים שאין לכם יותר מידי זמן, עשויה להיות לא יעילה. את השילוב היעיל בין זמן, עניין ותועלת מבצעים יפה מאוד ב-TED ובמקומות אחרים.

אנחנו בגיקטיים עוברים על מגוון רחב של הרצאות והדרכות ברשת ומאחר וכך החלטנו להציע לכם הרצאה מעניינת שאיתרנו מידי שבוע. לפעמים היא תהיה הרצאה קצרה מ-TED, לפעמים ממקומות אחרים, ולפעמים היא תהיה הרצאה ארוכה יותר. מה שבטוח – זאת תהיה הרצאה מעניינת.

אם יש לכם כמה דקות פנויות במהלך סוף השבוע, אתם מוזמנים להצטרף אלינו להרצאה וללמוד משהו חדש ומעניין.

אולי הגיע הזמן לפתוח מה שנחשב לטאבו?

דיוויד בורקוס פותח את ההרצאה בשאלה הישירה: ״כמה אתם מרוויחים?״. העולם מתחלק לאלו שמרגישים חופשי לדבר על המשכורת שלהם, בעוד שיש כאלו שעבורם מדובר בחדירה לפרטיות והם שומרים על דממת אלחוט בנושא. ההנחה הרווחת היא שאם כולם ידעו כמה כל אחד מרוויח, יהיה בה בלגאן. האמנם? לטענת בורקוס, פתיחות בנושא הזה דווקא יכולה לתרום לעובדים, לארגונים ולחברה, על ידי הגברת תחושת ההוגנות ושיתוף הפעולה בין העובדים. זה מה שיש לו להגיד.

במסגרת פינת הרצאות השבוע הופיעו לאחרונה:

  • קעקוע זמני למעקב וניהול מטופלים במרפאות – טוד קולמן רוצה להפוך את מערכת הבריאות להרבה פחות יקרה ופולשנית באמצעות פיתוח של קעקוע זמני שיאפשר לנטר את מצבם הגופני של המטופלים בלי שאלו יצטרכו להישאר באשפוז.
  • עד כמה מוטות התוצאות במנועי החיפוש? – מנועי החיפוש הפכו למקור המידע המהימן ביותר שלנו ולשופטי הצדק. יחד עם זאת, הסופר והעיתונאי אנדרס אקסטרום מזכיר לכולנו שמאחורי כל אלגוריתם ישנה סדרת אמונות אישיות ששום קוד בעולם לא יוכל לעקור, אמונות שבסופו של דבר משפיעות על תוצאות החיפוש.
  • מרכיב אחד חשוב להצלחת הסטארטאפ שלכם ורק הוא – ׳אתם לא צריכים להמציא את הגלגל, מספיק שתזיזו אותו בכמה מעלות׳. היזם יובל פרידמן משתף בהרצאה בניסיון שלו ובדרך שהוא עבר כשהקים סטארטאפ, וכיצד הצליח להתמודד עם מחסור במזומנים וידע בטכנולוגיה.
  • הצצה אל מאחורי הקלעים של Google X – מי שעומד בראש חברת X של אלפאבית, אסטרו טלר, מספר על התרבות הארגונית המיוחדת בחברה שמפצירה באנשים להיות יצירתיים ולהרגיש בנוח לעבוד על פרויקטים שאפתניים במיוחד.
  • אתם מכורים לסמארטפון שלכם, אבל יש גם פתרון – האם ידעתם שכל פעם שאתם שולחים הודעה בסלאק, לוקח בד׳׳כ כ-23 דקות בממוצע למקד את תשומת הלב של הנמען בחזרה? המעצב טריסטן האריס לא מגזים כשהוא אומר כשכולנו כל הזמן ׳עוברים עם בולדוזר על תשומת הלב של אחרים׳. אך לטענתו, ביכולתה של הטכנולוגיה גם לעזור לכולנו להיות קצת יותר פרודוקטיבים.

con

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: