מה זה CrowdTesting והאם זה מתאים לחברה או לסטארטאפ שלכם?

כולנו רוצים שהמוצר שלנו יספק את החוויה המושלמת, אבל איך מצמצמים את הסיכוי שמשהו ישתבש? כאן בדיקות Crowdtesting לבקרת איכות נכנסות לתמונה

קרדיט תמונה: www.pexels.com

מאת מארק גרנות, סגן נשיא ומנכ”ל אפלאוז ישראל

אתם עוסקים בפיתוח ויש לכם מוצר מוגמר שמוכן לתהליכי בדיקה כדי לאתר בו תקלות ולוודא שכל משתמש בכל מקום בעולם יזכה לחוויה מושלמת. בשלב הזה כבר ברור לכם מהו הפרופיל של המשתמשים שאמורים לבחון את המוצר, אז מהו הצעד הבא?

מבדקי העולם האמיתי (Real World Testing) הופכים לחלק בלתי נפרד מתהליכי הפיתוח בקרב חברות מובילות, מכיוון שהם מספקים להן את התאמת ההיקף והכיסוי הנדרשים כיום במחזור חיי פיתוח התוכנה. הדבר מסייע לחברות להגדיל את הגיוון, ההיקף והגמישות של הבדיקות שלהן. במקביל, מותגים מבינים כיצד החוויה שפיתחו נראית באמת אצל משתמש הקצה, משוב שקשה לקבלו מצוות בדיקה פנימי. היתרונות הללו מובילים לפופולריות רבה של בדיקות מבוססות קהילה – Crowdtesting – ברחבי העולם, הן עבור ארגונים ומותגים גדולים והן עבור חברות סטארטאפ.

כיצד זה עובד?

במודל Crowdtesting ניתן לבצע התאמה מדויקת של צוות הבדיקות הנדרש. המפתחים עצמם יכולים לקבוע כל מאפיין של הבודקים – החל במיקום שלהם על הגלובוס ועד למכשיר בו הם משתמשים, מערכת ההפעלה ושפת הממשק. על בסיס התוצאה הרצויה להן, חברות יכולות לחפש בודקי איכות, מקצועני UI/UX או מומחי נגישות. ברגע שהצוותים ערוכים, ארגונים יכולים לעבוד עם בודקים חיצוניים על פרויקטים שונים או לחלופין לבדוק את המוצר בנוסף לחברי צוות פנימיים כדי לקבל נקודת מבט רעננה.

לכן, בין אם מדובר בבחירת צוות בוחני אוטומציה דוברי אנגלית בדרום אמריקה או בהרכבת צוות מקצועני UX דוברי מנדרינית בסין או סינגפור – מבדקי ה-Crowdtesting מספקים טווח עצום של אפשרויות לבדיקת מוצרים על ידי משתמשים אמיתיים שפועלים בדיוק כמו משתמש הקצה.

ומה יוצא מזה לבודקים?

עבור כל פגם (באג) בעל משמעות שמוצאים הבודקים ועל כל משוב שהם מספקים, הם מקבלים תשלום. ישנה גם אפשרות להרוויח יותר עבור משוב שנתפס כבעל ערך גבוה, מה שמעודד את הבודקים להתמקד בבעיות החשובות ביותר לארגונים.

קרדיט תמונה: www.pexels.com

מפתחים יכולים להוציא את המרב מבדיקות Crowdtesting בשתי דרכים: האפשרות הראשונה היא לחשוף שגיאות פנימיות של יישומים – גיוס בודקים עם ניסיון קודם בבקרת איכות ישמש לאיתור שגיאות שייתכן שהצוות הפנימי החמיץ. התרחיש השני הוא עבור אלו המעוניינים לבדוק ולשפר את חוויית המשתמש במוצר – ניתן למנף בודקים שכמעט אין להם ידע בבקרת איכות כדי לבדוק את ידידות המוצר למשתמש. לא רק זה, ניתן להפעיל בודקים כדי לבצע בדיקות נגישות, בדיקות מתוסרטות או בדיקות חופשיות (Exploratory).

לא מתאים לכולם

עם זאת, למרות היתרונות, המודל הזה אינו מתאים לכולם. חברות המעוניינות בבדיקת מערכות עסקיות פנימיות ואינן ערוכות תפעולית להחצנה של סביבת הבדיקות הפנימיות למשתמשים חיצוניים לא כדאי לבחור במודל זה, וכך גם במקרים בהם לחברה אין הכלים לאפשר גישה מרחוק לבודקי ההמון, על מנת שיוכלו לגשת למוצר ולבצע את הבדיקות הנדרשות.

מעצבים את עתיד הטכנולוגיה

במחקר של הובסון אנד קומפני, נמצא כי עסקים שבחרו בשירותי Crowdtesting  דיווחו על ירידה של 75% בעלויות מעבדת הבדיקות; מספר השקות התוכנה צמח ב-150% בשנה; ונפח הפעילות של צוות הבדיקות הפנימי זינק ב-200%. בצד העסקי, מותגים השיקו מוצרים עם קיטון של 50% במספר השגיאות וזיהו גידול של 10% בשיעור המרה ושימור לקוחות.

המספרים נוטים בבירור לטובת בדיקות מבוססות קהילה. התחזיות שלנו מצביעות על כך שהפופולריות תגדל בכל העולם, וסטארטאפים רבים יותר יוכלו לבצע בדיקות תוכנה במהירות ולהציג תוצאות משופרות. ההתעניינות ב-Crowdtesting גוברת כאשר מדובר בהרצת בדיקות לצורך לוקליזציה מלאה של המוצר, כולל אימות בדיקות, התאמה לסביבות, תהליכים ואמצעי תשלום מועדפים, וידוא מאפיינים של מסחר אלקטרוני כגון חישובי מס ומשלוח או דיוקים תרבותיים כגון מיקום של כפתור ודרכי ניווט.

בהתאם, הצפי הוא שנראה תוכנה וחוויות דיגיטליות באיכות גבוהה יותר מארגונים שהחלו להשתמש בבדיקות מבוססות קהילה בשלב מוקדם יותר, מה שיסייע להם לאבטח ולשמר לקוחות במהירות ובקלות.

הכתבה בחסות Applause

אפלאוז מספקת פתרון פורץ דרך לביצוע בדיקות איכות ובדיקת חווית משתמש לאפליקציות מובייל, ווב, יישומים ארגוניים, חנויות מקוונות ופתרונות אינטרנט של דברים באמצעות גישת Crowd Testing שנשענת על קהילה מנוהלת של יותר מ-500 אלף מומחים המספקים שירותים על פי דרישה. החברה מספקת ללקוחותיה תובנות אותנטיות, הנסמכות על בדיקות אנושיות אמיתיות בכל שלב של פיתוח תוכנה. באמצעות קהילת המומחים של אפלאוז יכולים ארגונים לבצע מגוון עצום של בדיקות על פי כל מאפיין נדרש - החל משפת מערכת ההפעלה, עבור בסוג ההתקן ועד למאפיינים אנושיים יחודיים. לקוחות המשתמשים בפתרונות היחודיים של אפלאוז נהנים מחוויות דיגיטל ברמה גבוהה, הבונות נאמנות לקוחות, מאיצות חדשות ומגדילות הכנסות. לפרטים נוספים לחצו כאן.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

1 תגובה על "מה זה CrowdTesting והאם זה מתאים לחברה או לסטארטאפ שלכם?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מאיר
Guest

מה קרה אפלאוז שאתם מוחקים תגובות? לא יעזור לכם. מאז שקרן ההון סיכון רכשה אתכם התשלומים לטסטרים ירדו פלאים. כבר לא משתלם להצטרף בישראל לפלטפורמה. לא משנה כמה תמחקו תגובות זו המציאות.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: