מדוע Rovio גייסה 42 מיליון דולר ובשביל מה בדיוק?

מפתחת אנגרי בירדס הפינית הודיעה היום על גיוס הון בסכום כולל של 42 מיליון דולר. מה יש לחברה של 40 עובדים מפינלנד לעשות עם כל-כך הרבה כסף?

עיבוד תמונה. אתר Rovio

מוקדם יותר היום הודיעה חברת המשחקים הפינית Rovio, המוכרת בעיקר בעקבות פיתוח המשחק הפופולארי (מאוד) Angry Birds, על סיום סבב גיוס הון בסכום כולל של כ-42 מיליון דולר.

בין המשתתפות בסיבוב ההשקעה הנוכחי ניתן למצוא את קרן ההון סיכון Accel Partners המוכרת מהשקעותיה בפייסבוק, Admob (שנמכרה לגוגל) ו-Baidu (מנוע החיפוש הפופולארי בסין), יחד עם הקרנות Atomico Ventures (שהוקמה על-ידי אחד ממייסדי סקייפ) וקרן הסופר-אנג’לים Felicis Ventures.

כסף גדול לחברה קטנה

אחת מהיתרונות המדהימים של החברה, היא שלמרות ההצלחה המטאורית, הצליחו מייסדי החברה לשמור עליה קטנה ויעילה ולא נכנעו ללחץ דעת הקהל, אשר גורמת ליזמים רבים לפתח סוג של “שגעון גדלות” ולהגדיל את החברה בקצב מהיר, דבר שעלול בהמשך לייצר לחץ על החברה במקרה של בעייה בתזרים המזומנים.

שאלת ה-42 מליון דולר

השאלה הגדולה שעולה מהגיוס האחרון היא מדוע צריכה חברה, שהיא בעצם סטודיו למשחקים שממוקם בפינלנד, עם 40 עובדים בלבד, סכום ענק של 42 מיליון דולר? התשובה לכך נעוצה כפי הנראה, בשינוי המיקוד המשמעותי שמתכננת החברה לזמן הקרוב מעולם המשחקים לעולם הבידור.

החברה ציינה לאחרונה כי חצתה את רף 75 מיליון ההורדות של משחקי Angry Birds השונים (כולל הגרסאות החינמיות והגרסאות בתשלום) ונכון לנתונים העדכניים, מעל ל-40 מיליון שחקנים משחקים ב-Angry Birds מדי יום. הטירוף שמסביב לציפורים הכועסות הוביל את המשתמשים לייצר עולם שלם של תכנים כולל סרטוני וידאו מצחיקים, בלוגים המוקדשים לסדרת המשחקים ואפילו קבוצות מעריצים בפייסבוק.

Rovio מצידה, הבינה את הפוטנציאל והחליטה להוציא את הציפורים הכועסות מתוך הטלפונים הסלולריים אל מסכי הקונסולות והמחשב וממש לאחרונה גם למסכי הקולנוע (באמצעות סרט הקולנוע Rio) ולמציאות עם בובות ה-Angry Birds שהושקו בחנויות לפני כחודשיים בלבד ונחטפות כמו שוקו ולחמניה בקייטנת קיץ.

יותר גדולים מסופר-מאריו?

לדברי החברה, הגיוס הגדול מיועד על-מנת לסייע למאמצי המיתוג והשיווק של החברה בשוק הבינלאומי ובעיקר על-מנת להרחיב את סל המוצרים שלה ולהפוך אותה מאולפן משחקים לחברת מדיה ובידור סביב המותג של Angry Birds בדומה למה שעשתה בזמנו נינטנדו עם האחים סופר-מאריו. אך האם זה המהלך החכם לעשות? אין ספק ש-Rovio עלתה כאן על תרנגולת (או ציפור) שמטילה ביצי זהב, אך גם ביצי זהב נגמרות בסוף.

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

1 תגובה על "מדוע Rovio גייסה 42 מיליון דולר ובשביל מה בדיוק?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ליאור
Guest

יניב, אני חושב שצריך להבדיל בין ההצהרה הרשמית של החברה לבין מה שהחברה מתכננת לעשות בפועל. גם אם 80% מהגיוס ישמשו למטרה המוצהרת, הרי שעם ה-20% הנותרים הם יכולים בקלות רבה לייצר תרנגולות חדשות המטילות ביצים לא פחות מוזהבות….

wpDiscuz

תגיות לכתבה: