ערוץ Tech Talks


בחסות

למה פייסבוק משקיעה כל-כך הרבה ב-AR ומתי המכשירים שפותחו בישראל יגיעו לחנויות?

בפודקאסט Face 2 Face, מספר עדי פרי, מנהל פיתוח במעבדות המציאות של פייסבוק, על הפעילות של המעבדה בעולם ובישראל, ונותן כמה טיפים למי שרוצה לעבוד שם

אוקולוס קווסט. בלי חוטים או מחשבים (צילום: Oculus)

טכנולוגיות ה-VR וה-AR אמנם נמצאות בשוק כבר יותר מעשור, אבל בשנים האחרונות הן תופסות תאוצה רצינית. דו”ח של CCS Insights מצא שעד שנת 2025 יותר מחצי מיליון עסקים בינוניים וגדולים יאמצו את הטכנולוגיות האלו כחלק משגרת העבודה שלהם – כי הן פשוטות, חסכוניות והופכות את האינטרקציה הווירטואלית לעשירה יותר.

חלק גדול מהפיתוחים כבר תורגם למוצרים מוגמרים שנמצאים בשימוש בתחומים מגוונים – מגיימינג, דרך תעשיות ועד לרפואה. קחו לדוגמה את הולולנס של מיקרוסופט, את גוגל גלאס ואפילו את הפילטרים שהתמכרתם אליהם באינסטגרם.

אחת השחקניות הבולטות בתחום היא פייסבוק, שמפעילה את Facebook Reality Labs, או בקיצור – FRL, מעבדות המציאות של החברה. מדובר בארגון גדול יחסית בתוך החברה שהתחיל מרכישת אוקולוס, וכיום מתעסק בטכנולוגיות ומוצרי AR ו-VR מקצה לקצה – חומרה, תוכנה, פיתוח סיליקון, אפליקציות והרבה מאוד מחקר. המעבדה אחראית בין היתר על מוצרי הריפט והקווסט, על הפילטרים במסנג’ר ואינסטגרם ואפילו משתפת פעולה עם המותג Ray-ban כדי ליצור משקפי AR שגם נראים טוב.

עדי פרי, מנהל פיתוח במעבדות המציאות של פייסבוק, התארח ב”Face 2 Face” – הפודקאסט של מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק תל אביב – כדי לשפוך אור על הפעילות של FRL. הוא מספר כיצד המעבדה יוצרת סט חדש של חוויות שעד לא מזמן נתפסו כמדע בדיוני – צמיד שמתבסס על טכנולוגיית EMG ומאפשר שליטה באמצעות מחשבה וזיהוי עצבי, סביבת עבודה משוכללת שמשחקת על התפר בין העולם האמיתי לווירטואלי, פיתוחים של ממשק מוח-מחשב ועוד יכולות משמעותיות.

“הקבוצה בתל אביב מתמקדת בחיבור בין התוכנה לחומרה ולמחקר – ולמעשה מתרגמת את היכולות למוצרים”, אומר פרי. “אנחנו בונים את הטכנולוגיה כדי להבין את הסביבה של המשתמש ואת ההתנהגות של המשתמש באותה סביבה. מצד אחד אנחנו מפתחים יכולות ליצירת חוויות חדשות, ומצד שני משפרים את החוויות הקיימות”.

הוא מוסיף שהצוות הישראלי עוסק במחקר יישומי של הפיצ’רים השונים, בעיקר בתחום הראייה הממוחשבת (Computer Vision) ולמידה עמוקה (Deep Learning), ואימפלמנטציה שלהם. הצוות גם מבצע אופטימיזציה של האלגוריתמים לחומרה ומידול וביצוע סימולציות מתקדמות.

אז למה פייסבוק החליטה להתעסק בחומרה ומתי מוצרי ה-AR יהפכו לחובה בכל בית? פרי עונה על כל השאלות, מספר על הטכנולוגיות והשפות שבהן הצוות משתמש, חושף אילו אנשים פייסבוק מחפשת לצרף לצוות, מה הפתיע אותו בתרבות של פייסבוק – וגם מדבר על השיאים של חברי המעבדה ב-Beat Saber. כן כן, מידע מבפנים לגמרי עוזר להם עם זה.

האזינו לפרק המלא:

הכתבה בחסות FACEBOOK

מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל הוקם בשנת 2013 והוא אחד משני מרכזי המו"פ היחידים של פייסבוק מחוץ לארה"ב. המרכז בתל אביב מעסיק מאות מהנדסים, מנהלי מוצר, מדעני נתונים, חוקרים, מעצבים ועוד, שעובדים יחד על פיצוח אתגרים טכנולוגיים חסרי תקדים בקנה מידה עולמי. צוותי המו״פ בפייסבוק תל אביב מובילים פיתוח מקצה לקצה של מוצרים הנוגעים בחייהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, כמו פייסבוק ואינסטגרם לייט, אקספרס WIFI, נובי, מוצרי AR/VR, מערכות AI ועוד.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: