זו הסיבה שחברות ענק בוחנות אקסלרטורים שיתאימו להן

חברות טכנולוגיה גדולות מעוניינות לייצר מנועי חדשנות אצלן ומחפשות סטארטאפים שמתאימים לצרכים העסקיים שלהן. איך הן מאתרות אותם? שיתופי פעולה בינן ובין אקסלרטורים הפכו לכלי מרכזי שמכווין יזמים באסטרטגיה העסקית שלהם ומחבר ביניהם ובין חברות גדולות

תמונה: Pexels

מאת יונית סירקין, מנכ”לית מסצ’אלנג’ ישראל

בנייה של תשתית נכונה ואיכותית היא אבן יסוד לפיתוח מוצלח של חדשנות בכל התחומים, והיא קריטית במיוחד לחברות בראשית דרכן ששואפות להתפתח ולהצליח, אך גם עבור חברות גדולות וותיקות. הדבר נכון במיוחד כאשר פועלים בשוק בינלאומי משוכלל, המציע שלל אפשרויות לתרגם רעיון למוצר שאולי יצליח להגיע לפריצת דרך גלובלית.

בתעשייה המקומית והבינלאומית מבינים את זה, ומשקיעים משאבים ביצירת שיתוף פעולה עם יזמים וסטארטאפים במטרה לקדם חדשנות המתאימה לאסטרטגיה העסקית שלהן. מגמה זו נמצאת בעלייה, וכיום חברות ענק מקדישות הון, זמן והמון מאמצים לגילוי וטיפול בחדשנות באופן עצמאי, ובמקביל נעזרות בגופים היכולים להוות גשר בינן לבין היזמים במגוון הרחב והמורכב של הפרמטרים המקדמים חדשנות.

להרחיב את ההזדמנויות העסקיות

ישנם גם תאגידים וחברות גדולות המקימים אקסלרטורים פנימיים, עם מטרה ממוקדת המתאימה לטכנולוגיה שהם מפתחים. אלה פונים ליזמים מסוימים מאוד, שיש להם קהל לקוחות מוגדר וטכנולוגיה ספציפית הרלוונטית למטרות של אותה חברה הגדולה.

אך חברות גדולות מחפשות חדשנות במגוון עצום של ורטיקלים, ומהבחינה הזו להשתתפות בתוכניות של אקסלרטורים רב תחומיים יתרונות גדולים. תוכניות אלה מרחיבות את האפשרויות הניצבות בפני היזם ומאפשרות לו לרכוש ידע ממגוון חברות המקיימות שיתוף פעולה עם האקסלרטור, וכך להרחיב את ההזדמנויות העסקיות העתידיות שלו.

גם ניהול הסיכונים של היזמים הופך לגמיש יותר, שכן ניתן לבצע שינויים אסטרטגיים בהגדרת המטרות ובמהלכים העסקיים תוך כדי התוכנית ובסיוע של אנשי מקצוע ממגוון רחב של תאגידים. ההסתייעות במספר תאגידים גדולים המשתפים פעולה עם האקסלרטור מאפשרת ליזמים להכיר קהל לקוחות מגוון יותר,ולהבין את צרכיו דרך העיניים המקצועיות של מומחים במספר גדול של סגמנטים בשוק.

תמונה: Pixabay

משולש עסקי שעובד לכולם

אקסלרטור בינלאומי ורב תחומי הוא גוף טבעי לשיתופי פעולה עם חברות מקומיות וגלובליות, המשתלבים היטב במגמה לחפש דרכים חדשות שבאמצעותן ניתן לקדם חדשנות. בנוסף, הם מרחיבים את התפקיד של האקסלרטור: מצד אחד לעזור לחברות הגדולות בתהליכי האיתור וההתאמה של היזמים והטכנולוגיות וללוות אותן בתהליכי בדיקת היתכנות ותהליכים נוספים; ומצד שני, להכשיר את היזמים בבניית התשתית הנכונה והיסודות העסקיים האיתנים, שיאפשרו להם להיות אטרקטיביים עבור חברות אלה. שיתוף הפעולה עם תאגידים מאפשר לאקסלרטור להקנות ערך מוסף משמעותי ביותר, שכן הוא מרחיב את הגישה של היזמים לשווקים ולקוחות בינלאומיים.

כאשר היזם או החברה הצעירה מחשבים את צעדיהם הראשונים בעולם העסקי, הם עדיין אינם מכירים  את מארג הזדמנויות הקיים וההכרחי לתכנון נכון ומדורג של המהלכים העסקיים העתידיים. בהתאמה, החברות הגדולות לא חשופות לשלל ההזדמנויות הקיימות בשוק הדינמי והמתפתח של חדשנות. יצירת סינרגיה הדוקה יותר בין קצוות אלו מאפשרת ליזמים לא רק להכיר מגוון גדול יותר של שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים, אלא גם להבין טוב יותר צרכים ומגמות בשווקים הגלובליים ולהתכונן בהתאם. למעשה, הקשר המשולש בין היזמים לאקסלרטור ולחברות הגדולות מקדם את היכולת של היזם לפתח טכנולוגיה או מוצר שיתאים ברמת דיוק גבוהה ללקוחות שלו בשווקים שונים בעולם.

זיהוי מגמה זו הביא אקלסרטורים רבים להרחיב את שיתופי הפעולה עם חברות רבות, הפועלות במגוון תחומים, על מנת לספק לסטארטאפים שלהם ערך ייחודי ומשמעותי. מסצ’אלנג’ לדוגמה הצליח להעמיק את שיתוף הפעולה שלו עם אלתא הישראלית, תאגיד המוזיקה העולמי יוניברסל ו-Ingram Micro הגלובלית, שיחד יהפכו את תהליכי מימוש החזון של סטארטאפים ליעילים יותר. במקביל, חברות הענק ייחשפו לטכנולוגיות חדשניות המשרתות את צורכיהן, יוכלו לסייע לקדם מיזמים חדשניים ולייצר מנועי צמיחה חדשים עבור חברות גדולות.

אך סטארטאפים שרוצים ליצור שיתוף פעולה עם חברה גדולה צריכים לבחון גם את מערך המנטורים שעובד עם האקסלרטור. מערך גלובלי המשלב מנטורים מישראל ומרחבי העולם מספק ליזמים זווית רחבה על מכלול של נושאים ושל אתגרים בהם יתקלו במהלך חייהם העסקיים. ההיכרות עם אנשי מפתח בשלל מקומות ובמגוון תפקידים מייצרת הזדמנויות נוספות לשותפויות אסטרטגיות בין לאומיות ומפתחת את הקשרים העסקיים הכל כל חשובים לחברה צעירה.

לא רק המיקוד העסקי, הליווי ופיתוח המוצר של החברה הם מטרות שסטארטאפים משיגים בעת ההשתתפות בתוכנית האצה, אלא גם טוויית רשת קשרים שתשרת אותם שנים רבות ותועיל במהלכים עסקיים בכל מיזם שיקימו. הליווי השוטף של המנטורים הישראלים והבינלאומים ושיתופי פעולה עם חברות גדולות מקומיות ובינלאומיות, מהווה שילוב מנצח שמעצים את פוטנציאל החדשנות שיזמים יכולים להביא לעצמם, לחברות גדולות ולתעשייה כולה.

הכתבה בחסות מסצ'אלנג'

האקסלרטור מסצ'אלנג' נוסד בבוסטון בשנת 2009. יש לו מרכזים בישראל, שוויץ מקסיקו ואוסטין טקסס והוא אחד מהאקסלרטורים הגדולים והידידותיים בעולם. המאיץ פועל ללא מטרת רווח והוא אינו לוקח אחזקות בחברות המשתתפות בתוכניות שלו. בתוכניות של מסצ'אלנג' ישראל, שנוסד לפני ארבע שנים, השתתפו כ- 200 יזמים. היקף גיוסי ההון שלהם הגיע ל-300 מיליון דולר. 87% מהחברות שהשתתפו בתוכניות של מסצ'אלנג' ישראל ממשיכות לפעול. למסצ'אלנג' מערך מנטורים ישראלי ובינלאומי רחב והוא מפעיל שתופי פעולה ותוכניות מיוחדות עם חברות גדולות מהשוק המקומי והגלובלי הפועלות במגוון רחב של תחומים. לפרטים נוספים, לחצו כאן.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה על "זו הסיבה שחברות ענק בוחנות אקסלרטורים שיתאימו להן"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שלא יודע
Guest

כתבות ממונות מיותרות…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: