אחרי סמסונג ואפל, לא תאמינו מי יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם

סמסונג מובילה את טבלת מכירות הסמארטפונים בעולם. זו לא הפתעה. גם לא אפל שנמצאת במקום השני. אז מי זו החברה הצעירה, שהגיעה למקום השלישי וגברה על חברות ותיקות ומוכרות כמו LG, לנובו וסוני? רמז: 小米科技

Mi 4, מכשיר הדגל של החברה. מקור: Xiaomi

Mi 4, מכשיר הדגל של החברה. מקור: Xiaomi

אנחנו רגילים למלחמת ההכרזות, הפטנטים והמוצרים שמוגשות לנו על בסיס יומיומי כמעט בחסות סמסונג ואפל. 2 חברות הענק שולטות בשוק הסמארטפונים עם נתח שוק משותף של כ-37%. אולם מי היא היצרנית השלישית בעולם? אם נישאל, סביר להניח שרובנו נזרוק שמות כמו LG, HTC, לנובו או מוטורולה, אולם מחקר חדש מצביע על יצרנית צעירה ומפתיעה שכובשת את המקום השלישי, בדרך אולי לפסגה.

חברה בת 4 בלבד מביסה את הותיקות

小米科技, או Xiaomi, או שיאומי היא חברה פרטית, בת 4 בלבד, והיא הכוכבת של הדו”ח החדש של חברת המחקר האמריקאית Strategy Analytics. על פי הדו”ח מכרו יצרניות הסלולר ברבעון השלישי של 2014 כמות שיא של 320 מיליון מכשירים, לעומת 252.9 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מבחינת היצרניות, ממשיכה להוביל סמסונג עם מכירות של למעלה מ-79 מיליון מכשירים ברבעון, כשאחריה בפער עצום אפל עם קצת יותר מ-39 מיליון מכשירים. עם זאת, יש לציין שהפער בין החברות הצטמצם לעומת הרבעון המקביל ב-2013. אחריהן, מופיעה יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם, חברת Xiaomi הסינית, שמפתיעה עם רבעון מצוין ומכירות של 18 מיליון מכשירים. ראוי לציין שמדובר בזינוק דרמטי של כמעט 250% בשנה אחת, מ-5 מיליון מכשירים שמכרה החברה ברבעון המקביל אשתקד. החברה שנדחקה מהמקום השלישי היא LG הקוריאנית שנהנתה מרבעון מצוין גם היא ומכירות של 16.8 מיליון מכשירים מתוצרתה. אחרי LG מדורגת Huawei הסינית  עם מכירות של 16.5 מיליון מכשירים ואחריהן שאר היצרניות שאחראיות על 47% נתח שוק.

ה”אפל” הסינית שמכה את סמסונג

היצרנית הסינית מתגאה בכך שתקציב השיווק שלה עומד על… ובכן 0$, זאת לעומת מאות מיליוני הדולרים ששופכות אפל וסמסונג למשל. אז מה הסוד של היצרנית הסינית? לא פעם טוענים נגדה שהיא, איך נאמר זאת בעדינות, מושפעת מאפל. ה”השפעה” מתחילה בעיצוב המוצר, עוברת דרך אסטרטגיית השיווק של יצירת באז לקראת ההשקה והכרזה מתוקשרת, ומגיעה עד למנכ”ל החברה הצעיר ליי ג’ון, שנוהג להציג את מוצרי החברה בדרך דומה עד זהה להצגת מוצרי אפל. אפילו הדרך שבה הוא מתלבש עם ג’ינס וחולצה שחורה מזכירים את סטיב ג’ובס זצ”ל. אולם יש הבדל קטן. בניגוד לאפל, שמתמחרת את מוצריה כפרימיום ומקפידה על “גן סגור”, מתבססת Xiaomi על אנדרואיד ומתמחרת את מוצריה במחירים נגישים, למרות שהם מציעים מפרט מתקדם. לדוגמה מכשיר הדגל של החברה, ה-Mi 4 מציע מסך 5 אינץ’, ברזולוציית 1080, ערכת מעבדים Snapdragon 801 עם מעבד 4 ליבות במהירות 2.5GHz ומצלמת 13 מגה-פיקסל. המחיר? כ-400 דולר בלבד, לעומת כ-650 דולר, מחירו של גלאקסי S5 חדש.

רוב המכירות של החברה מגיעות מסין, שם פגעה החברה לא במכירות של אפל, אלא דווקא באלו של סמסונג, יריבתה המושבעת. Xiaomi נכנסה לטריטוריה של סמסונג ומציעה אלטרנטיבה אנדרואידית זולה יותר. אולם בחברה יודעים שכדי לצמוח ולהגיע לליגה של הגדולות, עליהם להתבונן על השווקים שמחוץ לסין. זאת אחת הסיבות שלפני כשנה גייסה החברה את הוגו בארה, ששימש כסגן נשיא בגוגל וכ”פנים” של האנדרואיד ומינתה אותו לסגן נשיא בחברה. בראיון שנערך עימו לאחרונה הוא פסל את ההאשמות בנוגע להעתקה מאפל, ואמר ש”כולם מושפעים מכולם”. לדבריו, אפל מושפעת מאנדרואיד בפיתוח ה-iOS ומושפעת מ-HTC בעיצוב. לדבריו, הסוד להצלחה של Xiaomi הוא בכך שהם אינם מכנים את לקוחותיהם לקוחות כמו מיקרוסופט או משתמשים כמו גוגל, אלא “מעריצים”, וגם הקשר עימם הוא יומיומי עם פורומים פעילים ביותר.

 

 

 

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

5 תגובות על "אחרי סמסונג ואפל, לא תאמינו מי יצרנית הסלולר השלישית בגודלה בעולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי
Guest

יש לכם טעות בחישוב נתחי שוק. לא יכול להיות שלאפל ולסמסונג יש 47 אחוז, ושליצרנים מקום 5 ומעלה יש גם 47 אחוז. כי אז צריך להיות של מקומות 3-4 יש רק 6 אחוז וזה לא הגיוני מהמספרים

יוסי
Guest

סטיב ג’ובס זצ”ל
חח מה?

חיים
Guest

כנראה הכתב לא יודע מה הפירוש.

קובי
Guest
ממש “קשר יומיומי” עם המעריצים. אני קניתי אצלם מכשיר Mi4 והוא נהדר והכל טוב ויפה, באמת. אבל בכל מה שנוגע לשירות לקוחות לאחר רכישה, הם פשוט על הפנים!!!!! שלחתי להם שאלה פשוטה לגבי משהו במכשיר וקיבלתי התייחסות רק אחרי חודש וחצי. ואני קורא לזה התייחסות בלבד, כי תשובה לא קיבלתי. הם ענו במשהו לאקוני ביותר כדי לקבל עוד מידע ונכון לרגע כתיבת הודעה זו עדיין לא קיבלתי תגובת המשך. טוב, מה אני מתלונן? עוד לא עבר חודש וחצי… אבל שיהיה ברור, מהמכשיר עצמו אני מרוצה מאוד. הוא באמת ברמה גבוהה וממש לא עונה על ההגדרה של איכות סינית ירודה כפי… Read more »
יוסי
Guest

תגובתך לא נכונה, 2 החברות הגדולות מחזיקות ב37% ממכר הענף. מקום 5 ומעלה מחזיקות יחד 47% שזה מתחלק בין עשרות חברות… מקומות 3-4 מחזיקות יחד 16% כ-8% כל אחת.. זה הגיוני.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: