האם אלקסה וגוגל אסיסטנט יזמינו לנו חלב תנובה או טרה?

השאלה הפשוטה הזו יכולה לעורר רעידת אדמה בקמעונאות. ליותר מ-20% מהאמריקאים יש כבר רמקול חכם בבית שמסוגל לערוך רשימת קניות ולהזמין אותה בקלות. אבל איך העוזרות האישיות יבחרו את המוצרים? איזה חלב הן יזמינו – תנובה או טרה? גוגל ואמאזון יכולות להרוויח מיליארדים ממותגים שמוכנים לשלם כדי להיות ברירת המחדל אצלן

תמונה: אמזון

מקורבן אסטרטגי למנצח אסטרטגי

קצת קשה לדבר על גוגל במונחים של קורבן, עם מעל מאה מיליארד דולר הכנסות בשנה, אבל ידעתם שבכל שנה גוגל משלמת 3 מיליארד דולר עבור חברת אפל, רק כדי להיות מנוע החיפוש של ברירת המחדל באייפונים?

אפל היא לא החברה היחידה שגוגל משלמת לה ״מס״ כדי להיות מנוע החיפוש של ברירת המחדל, היא משלמת ושילמה על זה בעבר גם לדפדפנים אחרים כמו פיירפוקס. את אותו התרגיל גוגל ואמאזון יוכלו בקרוב לעשות למאות אלפי קמעונאים בעולם – ולהכריח אותם לשלם כדי להיות ברירת המחדל בהזמנות.

ההזמנות ממכשירים קוליים עוד יגדלו בטירוף: גוגל ואמאזון יהיו המרוויחות העיקריות

היום ל-20% מהאמריקאים יש כבר רמקול חכם בבית שלהם. כל אחד מהם מצויד בגוגל אסיסטנט או באלקסה, והן יודעות כבר לעשות די הרבה דברים. רשימת יצירת קניות היא משהו שאמאזון ספציפית מאוד התמקדו בו, ועם הרכישה של whole foods יש להם פריסה של יכולת שילוח מוצרי מזון טריים למעל מאה מיליון אמריקאים. סביר להניח שגוגל ואמאזון כבר מתכננות את הבוננזה שהן הולכות להרוויח על זה.

אם תרצו שכשמישהו מבקש קטשופ, הוא יקבל קטשופ היינץ, אז כדאי שחברת היינץ תתחיל לשלם לגוגל ואמאזון מחירי ״ברירת מחדל״. כשסיפרתי על השאלה הזו – ״חלב תנובה או חלב טרה?” – למקור בגוגל, הוא אישר שהדיון הזה הוא בדיוק מה שקורה היום במסדרונות החברה בחשיבה על דרכי מוניטיזציה חדשות.

מקור: תוכניסט

השאלות שצריכים לשאול יצרני ענק כבר היום

האם מותגים חושבים על המעבר לקול? כנראה יהיו להם השלכות בסעיף הוצאת ההפצה והשיווק, שרוב המותגים אפילו לא שמים אסטרטגית על המפה ככזו שהם עומדים לספוג. אמאזון וגוגל הן לא חברות לתועלת הציבור, וכדי להיות בברירת המחדל של הרמקולים שלהם שעד 2020 יהיו ברוב הבתים האמריקאים, מותגים יאלצו לשלם מחיר. תחשבו על זה: דומינו׳ס פיצה למשל, אם הם יגיעו להסכם עם גוגל שבכל פעם שמישהו מבקש פיצה גוגל אסיסטנט תציע לו פיצה שלהם – זה שווה מאות מיליונים של הכנסות לפחות בשנה.

באופן מפתיע, מותגים שמשקיעים בפרסום ליצירת זכירות (שרבים מזלזלים בו היום) יוכלו להרוויח.
סביר להניח שכשאספר לאלקסה על רשימת הקניות שלי, אבקש ממנה חלב, ולא ״חלב תנובה״. אבל כשאבקש עוגיות, אני כנראה אגיד ״אוריאו״ כי אלו העוגיות שאני הכי אוהב, ולא אסתכן בקבלת עוגיות אחרות. חישבו רגע על עולם קולי, שבו פחות מסכים והוא נשען על דיבור טבעי: דברים שאתם זוכרים אותם, מותגים שחקוקים בזיכרון שלנו – הם אלו שיוזמנו בשיעורים גבוהים יותר.

זאת אומרת שאסטרטגית מותגים צריכים לחשוב כבר מהיום על העמקת הזכירות שלהם כיעד עסקי כדי להשיג פריחה בעידן הקולי.

הכתבה פורסמה לראשונה בתוכניסט

נאור נרקיס

הגב

6 תגובות על "האם אלקסה וגוגל אסיסטנט יזמינו לנו חלב תנובה או טרה?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אורח
Guest

למה לא לאלץ את ברירת המחדל לפי המחיר הנמוך ביותר?
במקום לשלם לגוגל או אמזון שישקיעו את הסכום בהורדת המחיר של המוצרים

DubelBoom
Guest

כי ככה אמאזון וגוגל לא ירוויחו, ובסופו של דבר הן מספקות השירות והן המרוויחות ממנו.

עופר
Guest

אתה יכול כמובן לציין את זה בבקשת הקניות שלך (תבחרי לי את החלב הזול ביותר) אבל אני לא בטוח שזה יעבוד לאורך זמן… למחיר זול יש מחיר…

אלמונימוס
Guest

הכתבה מאד מעניינת אך מלאה בבעיות תחביריות. טוב יעשה הכותב אם יעביר את הכתבות שלו הגהה מקצועית.

יאיר
Guest

כתבה משמעותית. תודה

GTA
Guest

המממ…יש הרבה אמת במה שכתוב כאן, אבל לדעתי ההבדל מהמצב הקיים לא כזה גדול.
גם היום כשאתה מחפש בגוגל פיצה נניח, פיצריות משקיעות המון מאמץ וכסף בשביל להיות בראש תוצאות החיפוש, שמן הסתם כמו ברמקול חכם מבוססות על כל מיני פרמטרים כמו מרחק, מחיר, דירוג וכמובן מי שמשלם יותר מופיע יותר גבוה. מי אמר שיש הבדל בכלל בין תוצאות החיפוש בגוגל לתוצאות של גוגל אסיסטנט? זה לא אותו אלגוריתם?
לדעתי זה רלוונטי בעיקר לקניות סופרמרקט, למוצרים שהם יותר גנרים כשלאנשים פחות אכפת מהמותג אז הם פשוט עושים רשימה של מוצרים ונותנים לAI לבחור.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: