השינוי של וואטסאפ: מספרים חדשים חושפים עד כמה טלגרם וסיגנל הרוויחו

וואטסאפ שינתה את תנאי השימוש והמשתמשים לא אדישים. נתונים חדשים חושפים ששתי המתחרות הגדולות – סיגנל וטלגרם – רשמו זינוק מרשים במספר ההתקנות

מקור: Unsplash

אתמול (ש’) נכנס לפועל השינוי בתנאי השימוש בוואטסאפ, שמאפשר לה לשתף מידע עם פייסבוק לצורך פרסום. מאז ההודעה הראשונית על השינוי בינואר היה ברור שאפליקציות מסרים מתחרות עומדות להרוויח מהרעש והבלאגן התקשורתי, אבל בזכות נתונים חדשים, אנחנו גם יכולים לראות עד כמה.

טלגרם הכפילה, סיגנל זינקה ב-1200%

חברת המחקר SensorTower פרסמה נתונים חדשים על הורדות 3 אפליקציות המסרים הפופולריות – וואטסאפ של פייסבוק, טלגרם וסיגנל – מתחילת 2021. על פי הנתונים – המבוססים על נתוני גוגל פליי והאפסטור, בחודש ינואר האחרון לבדו הותקנה סיגנל 50.6 מיליון פעם – עלייה של 5,000% לעומת ינואר 2020, אז היא הותקנה כ-992 אלף פעמים. בתקופה המקבילה הותקנה טלגרם 63.5 מיליון פעמים, עלייה של 283% לעומת ינואר 2020.

למרות ירידה בקצב ההתקנות אחרי חודש ינואר, האפליקציות המתחרות עדיין רושמות נתונים מרשימים בשאר חודשי השנה. בארבעת החודשים הראשונים של 2021 הותקנה סיגנל 64.6 מיליון פעמים, מה שמסמן עלייה של 1,192% בהתקנות שלה לעומת ארבעת החודשים הראשונים של 2020. באפריל האחרון לבדו היא הותקנה 2.8 מיליון פעמים, עלייה של 115% לעומת אפריל שנה שעברה.

נתוני ההתקנות של סיגנל וטלגרם בחודשים האחרונים | מקור: SensorTower​


בדקנו עבורכם את השאלה הבוערת: טלגרם, סיגנל או וואטסאפ – במי אתם צריכים לבחור?


בטלגרם “רק” הכפילו את מספר ההתקנות שלהם בתקופה הזו – עם יותר מ-161 מיליון התקנות בינואר-אפריל 2021. עם זאת, כמו בסיגנל – גם באפליקציית המסרים המיידיים של פאבל דורוב נרשם תיקון במספר ההורדות מאז ינואר, כשאפריל האחרון נרשמה אפילו ירידה קלה של 3% התקנות לעומת אפריל 2020 (26.2 מיליון התקנות בחודש שעבר לעומת 27 מיליון בשנה שעברה).

מנגד, מי שעוררה את הסערה – וואטסאפ, רשמה התרסקות משמעותית בעקבות המהלך – עם ירידה של 43% במספר ההורדות בחודשים ינואר-אפריל 2021 לעומת החודשים הדומים אשתקד. בסנסור טאוור מציינים כי הפעם הראשונה שבה נרשמה ירידה משמעותית בהתקנות הייתה דווקא לפני שנה – עם פרוץ מגיפת הקורונה – באפריל 2020. באותו החדש רשמה וואטסאפ 55.2 מיליון התקנות – ירידה של 28% לעומת אפריל 2020 (אז התקינו אותה 76.5 מיליון פעמים). אם נשווה את נתוני החודש שעבר, אפריל 2021, נראה כי הייתה ירידה משמעותית נוספת דווקא בחודש זה – כשאת וואטסאפ התקינו 38 מיליון פעמים, ירידה של 31% לעומת אפריל 2020 וחיתוך בחצי של מספר ההתקנות לעומת 2021.

בכל מקרה, בחברת המחקר מבטיחים להמשיך לבדוק את מצב ההתקנות בשבועות הקרובים – לאחר שהשינוי בתנאי השימוש ייכנס לפועל.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

4 תגובות על "השינוי של וואטסאפ: מספרים חדשים חושפים עד כמה טלגרם וסיגנל הרוויחו"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אור
Guest

יש למישהו רעיון איך מארגנים קמפיין תקשורתי כך שהמעבר לטלגרם/סיגנל יייכנס לתודעת מיינסטרים?

MusiCode7
Guest

קודם כל:
כסף מנלן?

למי האינטרס להשקיע כסף בזה?

משתמש
Guest
זה הזמן לרגולציה
Guest
זה הזמן לרגולציה

לחייב את פייסבוק לשתף את ההודעות ולבצע מעבר בקליק אם משתמש רוצה. דמיינו את דמי הקישוריות שלקחו חברות הסלולר בזמנו, פייסבוק יותר גרועה פי 1000.
זאת הסיבה העיקרית שבגללה ואצה לא ננטשה במאסות.
מחוקקים, יש לכם הזדמנות להרוויח את הלחם שלכם פעם בכמה שנים, קדימה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: