בקרוב ב-Whatsapp: שיחות קוליות [MWC 2014]

מייסד וואטסאפ הכריז מעל במת ועידת המובייל העולמית על השקת שיחות קוליות באפליקציה מאוחר יותר השנה.

מקור: צילום מסך

מקור: צילום מסך

פחות משבוע לאחר שנודע כי פייסבוק רכשה את וואטסאפ בכ-19 מיליארד דולרים, עלה לבמת MWC 2014 מנכ”ל ומייסד החברה, יאן קום, והכריז על השדרוג הקרוב: שיחות קוליות.

ממשיכים כרגיל

במסגרת הנאום המרכזי שהעניק מנכ”ל וואטסאפ על בימת MWC 2014, הצהיר האחרון כי החברה מעוניינת לוודא שלמשתמשים יש את היכולת להשאר בקשר עם חבריהם תמורת מחיר סביר ולכן תציג בקרוב תמיכה גם בשיחות קוליות. למעשה, החברה מעוניינת להציג את האפשרות החדשה למשתמשיה כבר במהלך הרבעון השני של 2014, כלומר, כבר במהלך החודשים הקרובים.

קום הבהיר כי מטרת החברה היא להשתמש בכמה שפחות מרוחב הפס של המשתמשים, אך לנצל את הכמות הפחותה בצורה הטובה ביותר עבורם. כלומר, הפוקוס של החברה הוא על פשטות, במטרה להציע למשתמשים את חווית השימוש הטובה ביותר, גם בתחום השיחות הקוליות.

בשלב הראשוני, שיחות הקול יושקו למשתמשי אנדרואיד ו-iOS ולאחר מכן יגיעו גם אל שאר הפלטפורמות בהן תומכת החברה, כגון נוקיה, בלקברי ואחרות. על מנת להכנס לשוק זה, ואטסאפ מעוניינת לחבור אל ספקיות הסלולר עצמן. למעשה, החברה כבר הודיעה על שיתוף הפעולה שלה עם המפעילה הגרמנית E-Plus, והבהירה כי עובדת עם ספקיות נוספות בשווקים מבוססים על מנת להביא ערך גבוה למשתמשיה.

מישהו הזכיר את סקייפ או האנגאאוט?

המהלך הנוכחי של החברה יציב אותה, וכתוצאה מכך גם את פייסבוק בתחרות מול הענקיות השולטות בשוק שיחות הקול כיום. חברות אלה כוללות שמות מוכרים כגון סקייפ, Line, KakaoTalk וכמובן וייבר, שנרכשה גם היא לפני כשבועיים על ידי Rakuten היפנית בסכום מעט יותר צנוע, העומד על 900 מיליון דולרים.

השדרוג המדובר מגיע לאור רצונו של קום להגדיל את מספר המשתמשים בשירות והוא מאמין כי הוספת שיחות קוליות היא דרך מצויינת לעשות זאת. למעשה, מסתמן כי גם לפני ההכרזה הנוכחית וואטסאפ חוותה גידול משמעותי במספר המשתמשים, שהגיעו לאור הפרסום הרב לה זכתה עסקת הרכישה.

קום חשף כי נכון להיום, החברה מונה 465 מיליון משתמשים חודשיים פעילים ו-330 מיליון משתמשים מידי יום ומדובר בעלייה של 15 מיליון משתמשים מאז ההודעה על הרכישה. ההודעה וההכרזות הללו מגיעות על רקע משמח במיוחד – יום ההולדת של החברה, שנוסדה ב-24 בפברואר 2009.

קום סיכם בכך שהחברה אינה מתכננת להציג שינויים משמעותיים בכל הנוגע לאסטרטגיה שלה, ומתכננת להמשיך באותה מתכונת גם לאחר הרכישה – כלומר, אינה מתכננת להשתמש באמצעי שיווק כאלה ואחרים ובוודאי שאינה מתכננת להכניס פרסומות מכל סוג שהוא – כך שהמשתמשים יכולים להיות רגועים, לפחות בינתיים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: