4 שנים אחרי הרכישה: פייסבוק מתחילה לעשות כסף מוואטסאפ

אפליקציית וואטסאפ מציגה פיצ’רים חדשים, שמיועדים לחברות ולארגונים, אבל כדי ליהנות מהם, הם יצטרכו לפתוח את הארנק

Whatsapp

מקור: Whatsapp

בעוד שפייסבוק ואינסטגרם מוצפות בפרסומות שהופכות אותן לרווחיות למדי, אפליקצית המסרים שרכשה פייסבוק לפני 4 שנים, וואטסאפ, עוד לא הכניסה לפייסבוק סנט אחד, כשבין ‘האשמים’ ניתן למנות את מייסדי החברה שהתחייבו שווטסאפ לעולם לא תמכור פרסומות. אבל בפייסבוק רציניים מאוד במאמציהם להרוויח כסף מאפליקציית המסרים הפופולאריות ביותר בעולם, ועכשיו מודיעה החברה כי תחל לגבות תשלום מעסקים עבור השימוש ב-WhatsApp Business, שמסייעת לעסקים לנהל תקשורת עם לקוחותיהם.

תתמכרו, ואז תשלמו

על מנת לשכנע את העסקים לפתוח את הארנק ולהתחיל לשלם על מה שעד כה היה חינמי, וואטסאפ מציגה 3 כלים חדשים; הראשון יאפשר לשלוח ללקוחות מידע שימושי על הזמנות שלהם כמו למשל מעקב אחרי משלוח או כרטיס עלייה למטוס. יש לציין שאופציה זו תהיה רלוונטית רק עבור משתמשים שהזינו את מספר הטלפון הנייד שלהם באתר אינטרנט, אפליקציה או בחנות שבה הם ביצעו את הרכישה – כלומר, לא תופצצו בספאם, כל עוד שלא נתתם את המספר שלכם לחברה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

כלי נוסף יאפשר ללקוחות להתחיל שיחה עם בית העסק בלחיצת כפתור באתר האינטרנט שלו או לחילופין על ידי הקלקה על מודעה שתופיע בפייסבוק (והנה לכם עוד אפיק הכנסה חדש). פיצ׳ר שלישי שהתווסף יאפשר לעסקים לספק תמיכה בזמן אמת ישירות בוואטסאפ.

מבחינת תמחור, וואטסאפ לא חושפת יותר מידי מידע בנושא, אבל ככל הנראה עסקים יוכלו להגיב ללקוחות בחינם, כל עוד הם יעשו זאת בחלון של 24 שעות מרגע שליחת ההודעה. עבור מענה מאוחר יותר, הם יידרשו לשלם. יש לציין שלא מדובר כאן במהלך פילנטרופי, אלא בצעד טיפוסי לפייסבוק, במסגרתו היא תעודד עסקים לענות כמה שיותר מהר כדי לא לשלם, מה שיגרום ללקוחות להתלהב מהשירות המהיר שהם מקבלים, ולהתמכר אליו. מוכר לכם מאיפשהו? כן, ככה בדיוק הייתה פייסבוק בתחילת דרכה. כנראה שבהמשך היא תחל לגבות מעסקים תשלום עבור כל הודעה, גם עבור כזו שתישלח תוך דקה.

לפי דיווח שעלה ב-Wall Street Journal תעריפי ההודעות ינועו בין 0.5 סנט ל-9 סנט עבור כל הודעה. פרט רלוונטי נוסף הוא שכל משתמש שירגיש שעסק מסוים מספים אותו, יוכל לחסום אותו בלחיצת כפתור.

אגב, הפיתוח של הפיצ’ר החדש נעשה בחלקו בישראל על ידי חברת Vonage האמריקאית, שמחזיקה מרכז פיתוח בישראל. רון מעיין, סמנכ”ל המוצרים בחברה, מסר שבעתיד הקרוב יתווספו לפלטפורמה שפיתחה החברה גם אפל לעסקים, WeChat וחברות נוספות: “אני גאים בצוות הפיתוח הכחול-לבן שסייע בהשגת מטרה זו”.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

2 תגובות על "4 שנים אחרי הרכישה: פייסבוק מתחילה לעשות כסף מוואטסאפ"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דניאל
Guest

מה הקשר בין פייסבוק לוונאז’?

דן גן
Guest

היום אני משתמש בווטסאפ לעסקים.
בהנחה שלא השתמש ב3 כלים החדשים עדין
אצטרך לשלם כסף על ההודעות

wpDiscuz

תגיות לכתבה: