עדכון קרוב בפייסבוק: מה קורה עכשיו?

פייסבוק בוחנת מתיחת פנים לדף הבית שלה ומציגה מאפיין חדש עם כל הדברים שהחברים שלנו אהבו. נשמע קצת כמו מה שפייסבוק מציגה כבר עכשיו, לא?

flickr, cc-by, birgerking

מוקדם יותר השבוע, החלה פייסבוק בבדיקות של פיצ’ר חדש שיתווסף בקרוב לכלל המשתמשים בשם “מה קורה עכשיו?”

מדובר באסופה של קישורים, תגובות, חברים חדשים וצ’קאינים שחברינו פרסמו בקיר האישי שלהם, ועליהם נתנו או קיבלו “לייקים” (Like). החלון החדש ממוקם לצד ציר החדשות הרגיל שמתפקד כדף הבית של האתר (בדומה להתראות בזמן אמת שהיינו רגילים לקבל עד כה על תגובות ותיוגים שלנו).

כיום, בדף הראשי של פייסבוק ממוקמים בצד ימין רשימת האירועים שאליהם אנו מוזמנים, המלצות על דפים הרלוונטיים לנו, הודעות וכמובן Pokes. על פי צילומי המסך המסתובבים ברשת שצולמו על ידי המשתמשים שקיבלו הצצה מוקדמת, המאפיין החדש יחליף את התפריט הקיים, וכל אותם מאפיינים כנראה יעלמו לחלוטין.

תוכן חברתי נטו

מבין הדברים שהורדו לטובת הציר הצדדי החדש, ואולי אחד החשובים בהם הוא הורדת המודעות מהדף הראשי של פייסבוק. הדף החדש מציג רק מידע רלוונטי וחדשותי למשתמש, והקישורים הממומנים נעלמו. כנראה שהמטרה החדשה של החברה היא לתת למשתמש את כל המידע שהוא רוצה וצריך ללא כל צורך מצידו לנווט לדפים אחרים, גם אם הם מכניסים לחברה כמה דולרים בחודש.

ההשוואה המתבקשת

לא קשה לחשוב מהיכן מפתחי פייסבוק שאבו את ההשראה. הפיד של “מה קורה עכשיו” מזכיר מאוד את הרעיון שמאחורי טוויטר על ידי הצגת רשימה של תכנים שהחברים שלנו נתקלו בהם, וסימנו אותם כאהובים במיוחד. התהליך הזה דומה לתהליך ה-“ריטוויט” (RT), שבו משתמש טוויטר שאהב הודעה מסויימת בוחר לפרסם אותה מחדש בחשבון האישי שלו, עם קרדיט לכותב המקורי.

אחד הדברים שלא מופיעים בפיד החדש הוא עדכוני סטטוס. במידה ואחד מחברינו פרסם טקסט פשוט, דווקא אותו לא נוכל לראות. מהלך לא כל כך מפתיע, בהתחשב בעובדה שכבר מההתחלה כל הרעיון של המאפיין החדש נשמע קצת מוזר. הרי העדכונים שיופיעו בו הם אותם העדכונים שמופיעים ויופיעו בציר החדשות הרגיל, ובעצם מדובר על הצגת אותו התוכן פעמיים. נדמה כי החברה מנסה בכוח לחקות את חווית השימוש בטוויטר, מבלי לחשוב על כך בצורה הגיונית.

נכון לעכשיו פייסבוק טוענת שהיא רק בודקת את המאפיין החדש מול אחוז קטן ממשתמשיה. בשבועות הקרובים היא מקווה להפיק לקחים מתגובות המשתמשים וההיענות לשירות החדש ובכך לשפר אותו, וכמובן להמשיך ולהפיץ אותו למגוון רחב יותר של גולשים.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

1 תגובה על "עדכון קרוב בפייסבוק: מה קורה עכשיו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גפן מלכי
Guest

כמישהו שמשתמש רק בטוויטר כשימוש אישי ועיקרי (יש פייסבוק אבל משתמש בו יותר לצאט), אפשר להגיד ב 100% שפייסבוק בחיים לא תגיד לחווית המשתמש של טוויטר והיא גם לא מנסה..
טוויטר זה מיקרובלוגינג, זה סטטוסים של 140 תווים בלבד על מה שאתה רוצה, פייסבוק זאת רשת חברתית (ואם תשאלו אותי היא יותר מדי חברתית) ובפייסבוק לא מדברים רק על הסטטוסים אלא גם על האפליקציות, צאט, קבוצות, עמודים.. זה בעצם הדרך הכי טובה לתקשור באינטרנט, בקיצור הכל לא טוויטר..

wpDiscuz

תגיות לכתבה: