ערוץ Tech Talks


בחסות

צפו: מה זה Classifier ומהי הדרך הכי נכונה להשתמש בו?

איך בונים Classifier, מהם השלבים החשובים בתהליך וכיצד מבצעים עליו ניסוי יעיל? כל מה שצריך לדעת בהרצאה מתוך קורס ה-Data Science של פייסבוק ישראל

בדרככם להפוך ל-Data Scientist תיתקלו באחד ממושגי המפתח שחשוב להכיר: ה-Classifier. אבל מה זה ומתי עושים בו שימוש?

חיים סימון, Data Scientist בפייסבוק ישראל, מסביר בהרצאה מתוך קורס Data Science של פייסבוק ישראל את עקרונות הבסיס ליצירת Classifier אפקטיבי. הקורס מיועד לקהל הרחב והוא מקנה ללומדים את הבסיס לעולם המרתק הזה.

לסווג, לדייק ולבחון

ה-Classifier הוא כלי עבודה המסייע ל-Data Scientist בתפקידו. זהו תהליך שמחלק אייטמים, אנשים או פעולות לקבוצות שונות. הצעד הראשון בבניית Classifier הוא להבין את המטרה לשמה בונים אותו. כך, לדוגמה, חברה המציעה ללקוחותיה מאגר מוזיקלי המורכב מז’אנרים שונים יכולה לייצר Classifier שמטרתו לאתר מעריצי מוזיקת רוק בקרב לקוחותיה, על מנת להציע להם שירים בסגנון.

כדי לעשות זאת צריך להגדיר מנבאים, כאשר השאיפה היא למצוא את הסט המינימלי של מנבאים שיאפשר את רמת הדיוק הגבוהה ביותר. בשלב הבא בוחנים את ה-Classifier ואם המנבאים שנבחרו נכונים עבורו.

ה-Classifier הוא חברו הטוב של ה-Data Scientist (צילום: Pixabay)

אם נחזור לדוגמה המוזיקלית, זה הרגע שבו נבחן את המשתמשים – שאנחנו יודעים בוודאות שהם חובבי מוזיקת רוק – ונבדוק אם המנבאים זיהו אותם ככאלו. לאחר מכן נבצע את מדידת ה-Classifier באמצעים סטטיסטיים שונים (True Positives+False Negatives ו-True Negatives+False Posities).

השלב האחרון הוא ניסוי. דרך יעילה לבצע אותו היא להשוות אותו ל-Classifier קיים, אם ישנו כזה, ואם לא – לנתונים הקיימים. אם הבדיקה מגלה כי ה-Classifier פועל טוב ומשפר את המצב הנוכחי – אפשר להטמיע אותו.

עוד מושגים, שיטות ופרטים מחכים לכם בסדרת הרצאות הוידאו שהכנו לכם כאן

 

הכתבה בחסות FACEBOOK

מרכז המחקר והפיתוח של פייסבוק בישראל הוקם בשנת 2013 והוא אחד משני מרכזי המו"פ היחידים של פייסבוק מחוץ לארה"ב. המרכז בתל אביב מעסיק מאות מהנדסים, מנהלי מוצר, מדעני נתונים, חוקרים, מעצבים ועוד, שעובדים יחד על פיצוח אתגרים טכנולוגיים חסרי תקדים בקנה מידה עולמי. צוותי המו״פ בפייסבוק תל אביב מובילים פיתוח מקצה לקצה של מוצרים הנוגעים בחייהם של מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם, כמו פייסבוק ואינסטגרם לייט, אקספרס WIFI, נובי, מוצרי AR/VR, מערכות AI ועוד.

מערכת גיקטיים

גיקטיים, אתר חדשות הטכנולוגיה הגדול בישראל, פועל משנת 2009, ומהווה הבית של קהילת ההייטק, הסטארטאפים והטכנולוגיה בישראל

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: