תפקיד חדש בהייטק: מה עושה מנהל עבודה מרחוק ולמה בכלל צריך אותו?

פייסבוק ו-GitLab כבר שם: יותר ויותר חברות מאיישות את תפקיד מנהל העבודה מרחוק, לאחר שאימצו את השינויים בהרגלי העבודה פוסט-קורונה. מה המשמעות של התפקיד והאם הוא יכול להועיל גם לעסק שלכם?

הדבר הבא בעולם ה-HR (צילום: Pexels)

מאת עופר ויתקון

השנה האחרונה הייתה לא קלה, בלשון המעטה, בשוק התעסוקה: הקורונה, הסגרים וההגבלות שבאו איתה צמצמו מאוד תפקידים מסוימים ואף מחקו אותם. אך בצד הפגיעה הזאת נולדו כמה תפקידים חדשים, בעקבות הצורך להמשיך בחיים גם תחת מגיפה עולמית. אחד מהם הוא מנהל העבודה מרחוק.

הקורונה הגבירה את השימוש במודל העבודה מרחוק, שמתחזק בכל העולם – ונראה שהמגמה הזאת תישאר איתנו עוד הרבה אחרי. במנוע חיפוש העבודה Adzuna בדקו ומצאו כי מספר המשרות לעבודה מרחוק שפורסמו ב-2020 עלה ב-147% לעומת השנה הקודמת וכי שיעור החיפושים של עבודות מרחוק עלה ב-660%.

בתגובה לשינוי, חברות שונות יצרו תפקידי ניהול לטיפול באנשי הצוות שממשיכים לעבוד מרחוק באופן קבוע. מה עושה מנהל עבודה מרחוק? תחשבו עליו כמו על מנהל השינוי הארגוני, האחראי לשימור התרבות הארגונית. כלומר, מטרתו היא לעזור לעסק להתמודד עם הצרכים החדשים שלו.

אז מה צריך כדי למלא את התפקיד? מי שיאייש את התפקיד החדש הוא אדם המנוסה בתחום משאבי האנוש ובעל זיקה לצוותים מבוזרים, וירטואליים והיברידיים. בעידן הפוסט קורונה הוא אחראי לבנייה, פיתוח ושליטה באסטרטגיית כוח העבודה מרחוק של העסק, ליישום תוכניות עבודה מרחוק ולמתן תמיכה למנהלים.  

איך זה עוזר לעסק שלכם?

המרצה העסקי ד”ר ג’ון סאליבן סקר בבלוג שלו את התפקידים ותחומי האחריות הרבים של מנהלי העבודה מרחוק, ובהם קביעת הקריטריונים ההולמים לגיוס עובדים; שמירה על מעורבות ומוטיבציה של עובדים מרחוק; הערכת טכנולוגיות חדשות לעבודה מרחוק; ושימור התרבות התאגידית הקיימת. הוא סבור כי מי שמאייש את התפקיד אחראי גם על מעקב אחר המדדים החשובים בעולם העבודה החדש: “מנהל העבודה מרחוק צריך להיות מסוגל לבצע החלטות המבוססות על נתונים ולבנות מודל עסקי אפקטיבי”, הוא כותב, “הוא צריך להיות אחראי גם על מדידת היעילות היחסית, כדי לשמור באופן המשכי על הרמה הרצויה של חדשנות, פריון ובטיחות עבור העובדים”.

החברות הגדולות כבר שם

חברת התוכנה בקוד פתוח GitLab, שבה כל העבודה מתבצעת מרחוק כבר משנת 2011, איישה מזמן את תפקיד מנהל העבודה מרחוק, וממלא אותו דארן מרף. בכתבה שפרסם עליו ה”וושינגטון פוסט” נכתב כי האחריות שלו כוללת עזרה לחברי הצוות ברילוקיישן למקומות שאינם במרכז העיר, עזרה למנהלים הבכירים בבניית פרויקטים חדשים באופן ידידותי לעבודה מרחוק וזיקוק מדיניות העבודה מהבית לספרי הדרכה בנושא.

מבט על מודעות הדרושים שפרסמו כמה מהחברות המוכרות בשוק שופך אור נוסף על מהות התפקיד. על פי מודעה שפרסמה פייסבוק, החברה מחפשת מישהו שיעזור לה לפתח תוכנית עבודה מרחוק לטווח הארוך ויוביל את המעבר שלה למודל “Remote-First”. כנראה שזה הולך להיות תפקיד קריטי במיוחד: מארק צוקרברג התייחס לנושא העבודה מהבית בכלי תקשורת שונים, ובריאיון ל”ביזנס אינסיידר” הודיע כי חצי ממצבת כוח האדם של החברה תעבור לעבודה מהבית בעשור הקרוב.

פלטפורמת השאלות והתשובות Quora, שבה 60% מהעובדים הצהירו שהם מעדיפים להמשיך לעבוד מהבית גם אחרי שמגבלות הקורונה יתפוגגו, פרסמה גם היא מודעת דרושים. “אנחנו צריכים מישהו עם רקע במשאבי אנוש, אבל הוא צריך להיות גם מאוד חזק במיומנויות תקשורת ובעל ניסיון רב – או לפחות קצת ידע – בטכנולוגיה”, אמר מנכ”ל Quora, אדם ד’אנג’לו, ל”וושינגטון פוסט“. “המגיפה הזו פשוט הכריחה אותנו לעשות סוויץ’ בחשיבה שלנו ועכשיו זה הפך פתאום לתפקיד שהרבה חברות צריכות לאייש”.

“מנהל עבודה מרחוק הוא אחד התפקידים שצמחו הכי הרבה בשנת 2020”, אומר מייסד Adzuna, אנדרו האנטר. “יכול להיות שזו תהיה המשרה החמה ביותר בעולמות ה-HR ב-2021 וגם אחריה”.

הכתבה בחסות Regus

ריג'ס – ריג'ס ישראל היא חלק מקבוצת IWG החברה הגדולה בעולם לחללי עבודה משותפים. עם מעל 3000 מיקומים במעל 1000 ערים ו 110 מדינות, החברה נותנת מענה גלובלי מקצועי לכל צורך משרדי. בין אם מדובר בפרילנסר, חברה קטנה ועד לקוח אנטרפרייז – יש לריג'ס פתרון עבורכם. בישראל פועלים היום 22 אתרים ב 15 ערים ומציעה פתרונת שעתיים, חדרי ישיבות, משרדים בודדים ומתחמים יעודיים לחברות. ריג'ס הוקמה ב 1989, פעילה בישראל מ 1999 והינה השחקן הותיק בתחום.
גלה כיצד Regus יכולה לעזור לחברה שלך לאמץ את גישת העבודה מכל מקום​


כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

2 תגובות על "תפקיד חדש בהייטק: מה עושה מנהל עבודה מרחוק ולמה בכלל צריך אותו?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מאור
Guest

מגניב! חדשנות זה לא רק טכנולוגיה , חדשנות צריכה להיות בכל התחומים גם בצורת החשיבה של המנהלים והארגון.

מוגי
Guest

מחזק.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: