במקום שהרכב שלכם ישאר בחניה, למה שלא תשכירו אותו תמורת תשלום?

הסטארטאפ הישראלי Weelz מציע פלפטורמת שיתוף רכבים חברתית שמאפשר לכל אחד לשכור או להשכיר רכב. בכך, ניתן להועיל לסביבה, לסייע לבעלי הרכבים לצמצם את ההוצאות ולאפשר לנהגים אחרים להשכיר רכבים בעלויות נמוכות יותר

Weelz

מקור: Weelz

לפני כחצי שנה יצא לדרך מערך התחבורה השיתופי של תל אביב – אוטותל. לאלו שלא מכירים, מדובר במיזם שיתוף רכבים המיועד לנסיעות קצרות ברחבי העיר, כשהרעיון מאחוריו הוא לאפשר לתושבי העיר לשכור רכב בנקודה אחת, ולהחזיר אותו בנקודה אחרת. מטרת העל של המיזם היא לחסוך בהוצאות הרכב ובתהליך חיפוש החניה המייגע בעיר, תוך כדי שמירה על איכות הסביבה. כעת, סטארטאפ ישראלי חדש בשם Weelz מציע פלטפורמה דומה, שרוצה לייצר מערך שיתוף רכבים פרטיים בין אנשים (ולא בין עסק לבין אנשים פרטיים). במילים פשוטות וחרושות: כמו Airbnb רק לרכבים.

Weelz מבוסס על עקרונות הכלכלה השיתופית ומנצל משאבים קיימים – רכבים החונים במשך שעות ארוכות ללא שימוש בבית או במקום העבודה. הפלטפורמה מאפשרת מצד אחד לבעל הרכב לצמצם את עלות אחזקתו השנתית, ומצד שני מנגישה כלי רכב לנהגים שלא מחזיקים באחד, במחירים שאמורים להיות משתלמים יותר.

איך זה עובד?

בין אם אתם רוצים להשכיר או לשכור רכב, עליכם להירשם לאתר ולהזין לא מעט פרטים בהם תמונה שלכם, מספר רישיון, תעודת זהות וכתובת מגורים. כמובן שאם אתם מעוניינים להציע את הרכב שלכם, תתבקשו לציין את הדגם, מספר המושבים, השנתון והאיזור שבו אתם מתגוררים. כמו כן, בתהליך ההרשמה הראשוני תצטרכו לאשר שב-3 השנים האחרונות לא היו לכם תביעות ביטוח ו/או שלילות למיניהן. מנהלה אחרונה היא שכדי לשכור רכב, תתבקשו להעלות תמונה של רישיון הנהיגה שלכם, אחרת לא תוכלו להתקדם בתהליך.

נעבור ברשותכם לדבר על התרחיש שבו אתם מחפשים אחר רכב להשכיר; את הרכבים המוצעים ניתן לסדר לפי סוג, מיקום ומחיר, כאשר לפני שליחת הבקשה להשכרה יש לוודא שהרכב בכלל זמין במועדים שבהם אתם מעוניינים. לאחר מכן, תישלח הזמנת שיתוף לבעל/ת הרכב, שיבדקו את פרטי הבקשה שלכם. בכל מקרה, בכל שלב ניתן לשוחח עם הבעלים באמצעות צ’אט מובנה, ולאחר אישור ההזמנה תגיעו לשלב התשלום. בשונה מאוטותל, בגלל שכאן מדובר ברכבים של ‘אנשים רגילים’, עליכם להיפגש איתם באופן פיזי ולקבל את מפתחות הרכב (וכמובן שגם בסיום השימוש).

Weelz

מקור: צילום מסך, Weelz

בואו נדבר על המספרים

ב-Weelz אין עלות הצטרפות או דמי מנוי, והמשתמשים משלמים רק את המחיר היומי שנקבע על ידי בעלי הרכבים (בעתיד צפוי להתווסף גם תעריף לחצי יום). ממה שראינו, המחירים נעים בין 80 ש”ח ועד ל-120 ש”ח ליום. אין יותר מידי הבדלים בתמחור בין רכבים חדשים לישנים, ובעוד שרכב בן למעלה מעשור עולה כ-80 ש”ח, רכב בן 4-5 עולה כ-90 ש”ח. המודל הכלכלי של החברה מתבסס על עמלה מהעסקה, כאשר זו נגבית מבעלי הרכבים בלבד.

לצד העלות היומית, יש גם את הנושא של דלק: התשלום הוא לפי ק”מ (ולא לפי דקה כמו באוטותל), ועל כל ק”מ תשלמו 70 אגורות. כלומר, התעריף הזה כולל בתוכו את הוצאות הדלק. כעקרון, בעלי הרכבים אמורים למסור אותם עם לפחות חצי מיכל דלק, אבל אם תצטרכו לתדלק באמצע הנסיעה, תוכלו לעשות זאת על ידי תדלוק בסכום השווה למחצית מכמות הק”מ שנסעתם ולקבל החזר בתום הנסיעה. (נניח שנסעתם 200 ק”מ, תוכלו לתדלק ב-100 ש”ח ולקבל החזר עד סכום זה). כמו כן, עלות הביטוח כלולה במחיר (ביטוח חובה ומקיף).

במקרה של תאונה מופעל הביטוח של השירות, כך שהפרמיה והעבר הביטוחי של בעלי הרכבים עצמם לא ייפגעו. כדי שזה יקרה, עליכם לשים לב היטב לכפתור “תחילת/סיום שיתוף” בפלטפורמה, שכן הוא זה שיקבע אצל מי נמצאת החזקה על הרכב במקרה של אירוע כלשהו (דו”ח חנייה/מהירות או קנס על שתיית קפה במהלך נהיגה).

מאחורי Weelz עומדים אייל אזולאי, רז טמיר ורועי סחף. המיזם יצא בפיילוט בתל אביב לפני כשבועיים והוא ימשך עד אמצע פברואר. אמנם הרכבים שמשתתפים בפיילוט שייכים לתושבי תל אביב, אבל כמובן שניתן (ומומלץ) גם לצאת איתם מהעיר (בניגוד לאוטותל, המוגבל כרגע לשימוש בעיקר בתחומי תל אביב). בינתיים הפלטפורמה זמינה באתר המותאם למובייל, ובהמשך תושק גם אפליקציה למובייל.

Related Post

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

14 תגובות על "במקום שהרכב שלכם ישאר בחניה, למה שלא תשכירו אותו תמורת תשלום?"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נועם
Guest

זו לא המצאה ישראלית. זה התחיל בארהב לפני שנתיים כבר. זה לא יעבוד עם הקהל הישראלי.

מרינה
Guest

מי שמאמין לא מפחד..
להרים ידיים לפני שמנסים זה ללוזרים :)

אור
Guest

אמרו את זה על הרבה דברים.. אם לא ינסו לא נדע

אורי
Guest

חברה אני מאחל לכם בהצלחה הממה קשה לי להאמין שזה יעבוד עם הקהל הישראלי.
יש המון חורים, אי אפשר לסמוך שהרכב שלך יחזור כמו שהוא היה לפני.
אני לא מכיר אף אחד מהסובבים אותי שיסכים לתת למישהו זר את הרכב שלו.
יש כל כך הרבה סיבות למה לא. אבל בהצלחה שיהיה.

Joe
Guest

כל ישראלי ממוצע יהרוס את האוטו: ״מה קרה? אני שילמתי, זכותי״

עופר
Guest

אתה מגדיר את עצמך ממוצע?

רן לוי
Guest

משתמש בשירות הזה פה אצלנו בסן פרנסיסקו, בשם get around. לא מבין מדוע להפגש עם בעלי הרכב להחלפת מפתחות- נשמע לי די אייטיז. האפליקציה פה פותחת הרכב לבד

עופר
Guest

כי הם בשלב ה-MVP.
כשיראו שיש שוק פורח לזה, יעברו שלב ויתקינו אמצעי אלקטרוני ברכבים שפותח/נועל.

שוכר קבוע
Guest

מחירים של חברת השכרת רכב.

תומר
Guest

בחיים לא הייתי מסכים… לך תדע איזה נהג יעלה לך על הרכב ואיך הוא יתייחס אליו.
לא סתם מכוניות מהשכרה הן שחוטות.

כרובי
Guest

זה הזמן להתחיל לחשוב על התקנת משהו שיעקוב אחרי אופן ההתייחסות לרכב…

יושב פה על הגדר ומחכה
Guest
יושב פה על הגדר ומחכה

הכוונה טובה והמוצר נשמע מדליק.. , המחיר קצת פחות.. אבל לצערי בגלל תרבות הנהיגה ואופי הישראלי לא מתאים בישראל.. לא הייתי נותן את האוטו שלי לאיזה ערס שישחט לי אותו בנהיגה פרועה בגלל השילמתי אז מגיע לי..

ASD
Guest

אבל זה בדיוק העניין, אתה זה שמחליט למי לתת אותו. יבוא ערס ויבקש, אתה לא תיתן.

הכי קל לחשוב על התסריט הכי נורא ולשלול בגללו את כל הרעיון.

Guest
Guest

לא פותר בעיות כגון חריגה בזמנים, עישון ברכב או לכלוך (כגון שפיכת כוס קפה על המושב בטעות או בשל חוסר זהירות). ומה קורה כאשר מפסיקים את השיתוף באמצע הנסיעה? באפליקציות תשלום חניה למניהן המשתמש חשוף לקנסדוח אבל מי מוודא שאכן השיתוף הסתיים ואיך?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: