המחשבון של וובזילה יגיד לכם כמה יעלה לפתח אתר או אפליקציה

מחשבון חדש, שפיתח הסטארטאפ הצעיר, מאפשר לכם לאפיין אתר בכמה שאלות ולקבל מייד הערכת מחיר לבנייה שלו; בדרך: מחשבון עלויות פיתוח אפליקציה וקידום SEO

צילום מסך: גיקטיים

צילום מסך: גיקטיים

רבים משתמשים באתר זאפ לצורך השוואות מחירים של מוצרים או שירותים שונים. אבל בניית אתרים או אפליקציות אינם תחומים פשוטים להשוואה וכוללים עשרות משתנים ופרמטרים שמשפיעים על הצעת המחיר, כך שלא ניתן פשוט להשוות בין ספקים שונים או לקבל הצעת מחיר… האמנם? סטארטאפ ישראלי חדש בשם Webzilla פיתח שירות חדש וחינמי שמסייע בבחירת ספקים בעולם בניית אתרי האינטרנט, ומציג עלות של בניית האתר על סמך מחשבון שפיתח.

ענו על כמה שאלות ותקבלו מחיר

כדי להתחיל להשתמש בשירות אין צורך להירשם או להשאיר פרטיים אישיים, מה שכבר מעניק לשירות כמה נקודות מבחינתנו. לאחר מכן מתחיל תהליך האיפיון של האתר, שכולל שאלות רבות, בדומה לאלו שתישאלו על ידי חברות בניית אתרים. בין היתר תישאלו שאלות כמו מהו האופי של האתר: האם זהו אתר תדמית, קטלוג, חנות או אינדקס; היקף האתר; האם אתם מעוניינים להשתמש בתבניות מסחריות, מה שיוזיל כמובן את התהליך או שאתם מעוניינים באתר שיעוצב ויפותח במיוחד עבורכם; רכיבים שהוא יכלול כמו גלריית וידאו, פורומים, ניוזלטר, הרשמה עם חשבון פייסבוק, שיתוף ועוד. בסיומו של תהליך האיפיון תתבקשו להוסיף טקסט חופשי שבו תוכלו להוסיף נקודות חסרות.

צילום מסך: גיקטיים

צילום מסך: גיקטיים

בזמן האיפיון והמענה על השאלות, נכנסת המערכת של החברה לפעולה ומתאימה בזמן אמת את מבנה השאלון בהתאם לתשובות של המשתמש. המערכת כוללת אלגוריתם תמחור מבוסס מחירי בסיס וסטטיסטיקה הנשמרת ומתעדכנת לאורך זמן, מה שמאפשר למחשבון להציג טווח מחירים ריאלי, שתואם את מחיר השוק, עבור כל איפיון. כמובן שהמשתמש גם יכול לשנות מרכיבים שונים ולראות כיצד הם משפיעים על התמחור.

אם תרצו, תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם, ו-3 ספקים רלוונטיים, שעברו סינון של החברה, יצרו איתכם קשר. כשהיתרון הוא שלא תצטרכו לחזור שוב ושוב על האיפיון שלכם וגם טווח המחירים ידוע ומוסכם כבר. לדברי החברה, קיימים במאגר שלה מאות ספקים שעברו כבר סינון ומהם ייבחרו הספקים המתאימים ביותר. כרגע, כבר פעיל באתר מחשבון עלויות בניית האתרים, כשבתחילת מאי יעלה מחשבון קידום האתרים ובתחילת יוני יעלה מחשבון בניית האפליקציות.

ההכנסות מגיעות מהמפתחים לא מהמשתמשים

מייסדי Webzilla. מקור: עיבוד תמונה

מייסדי Webzilla. מקור: עיבוד תמונה

את Webzilla הקימו ב-2015 היזמים אריאל מורי, מפתח Web, בעל ניסיון בעולם המחקר והפיתוח של מערכות ומוצרי אינטרנט ועידו יערי, שמביא איתו ניסיון רב בעולמות השיווק, הפרסום והמוצרים הדיגיטליים. החברה השלימה סבב Seed ממשקיעים פרטיים, לפי שווי מוערך של כ-6 מיליון שקלים וכיום היא פועלת ממשרדיה ברשפון, שם מועסקים 5 עובדים. בשיחה עם גיקטיים, מסר לנו יערי כי האתר, שעלה לאחרונה, מיועד לכל סוגי המשתמשים החל מבעלי מקצועות חופשיים, עסקים קטנים, בינוניים ואפילו גדולים.

“למעשה”, מסביר יערי, “הופתענו לגלות כי המחשבון שלנו הפך להיות כלי בידי בוני אתרים, הממחישים באמצעותו ללקוחותיהם כי התמחור שלהם הוגן. כך, מאז תחילת הפעילות, סייענו כבר למאות לקוחות למצוא ספק איכותי לבניית האתר שלהם, בתקציב ריאלי והוגן ועל כך יעידו ההודעות שאנו מקבלים, הן מספקים והן מלקוחות, בהן מודים לנו על ה”שידוך”.

השירות עצמו ניתן בחינם למשתמשים, אז איך אתם עושים כסף?

יערי: “המודל העסקי של Webzilla מבוסס על הכנסות מספקי בניית האתרים ולא מהמשתמשים במחשבון. מדובר במודל עסקי על פיו מתקיימת מכירה של פרטי ההתקשרות של לקוחות המעוניינים בכך ל-3 ספקים שנמצאו רלוונטיים לדרישות הלקוח”.

אתם לא חוששים שבעידן Wix או וורדפרס אנשים יזדקקו פחות לשירותי בניית אתרים ובהכרח גם לוובזילה?

יערי: “ממש לא. ראשית, כל עוד יש אנשי מקצוע (ורבים, יש לציין) שמספקים את השירות הזה, גם על WIX ו-וורדפרס – יהיה צורך בכלי שלנו מכיוון שתמיד יהיו כאלה שינסו לנצל חוסר הבנה של לקוחות.
שנית, השירות שלנו לא מיועד למי שמחפש לבנות בעצמו אתר ולחסוך את הכסף (למרות שלפעמים גם כאלה פונים אלינו). בניית אתר ייצוגי מצריכה ידע, הבנה ויכולות מקצועיות. למרות שהשימוש במערכות כדוגמת WIX הוא בשיטת “עשה זאת בעצמך”, אין זה תחליף לחוש טכני גבוה, הבנה טכנולוגית ויכולת עיצוב. הדבר נכון גם לבניית אתר על תבנית וורדפרס קיימת. ולכן, כל עוד יש צורך בשירותים מסוג זה – יש צורך במחשבון שלנו. בדיוק כפי שאתה יכול לבנות בעצמך פרגולה (יש קיטים נפלאים) – עדיין יש כאלו שיזמינו שירות מאיש מקצוע…”

בוא נדבר רגע על הטכנולגיות. נדמה שכל דקה בערך צצה טכנולוגיה חדשה, ספריה חדשה, פלטפורמה חדשה לפיתוח. האם אתם מתאימים את המחשבון והאלגוריתם?

יערי: “בהחלט. מאחר ואנחנו מגיעים מהתחום הזה, אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק ומבצעים התאמות נדרשות במחשבון. בשלב זה ההתאמות מבוצעות על סמך בדיקות קבועות שאנחנו עושים עם השוק, הטכנולוגיות הקיימות והמחירים ובשלב מאוחר יותר – ישולב גם הדאטה שנאגר מהמשתמשים לטובת העניין. כך, המערכת שלנו תשקף יותר את המגמות הצרכניות ולא רק את המגמות הטכנולוגיות”.

אתם פועלים כרגע מול השוק המקומי. יש מחשבות גם על פעילות מחוץ לישראל?

יערי: “בהחלט. ישראל זה רק השוק שנוח היה לנו לחדור עם המערכת שלנו ולראות את התפקוד שלה. המטרה שלנו היא להמשיך גם לחו”ל ולהשיק אתר באנגלית (בשלב ראשון) עוד השנה”.

יניב אביטל

גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

8 Comments on "המחשבון של וובזילה יגיד לכם כמה יעלה לפתח אתר או אפליקציה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
ailaG
Guest
ניסיתי את המנגנון על אתר וורדפרס לא גדול ולא קטן של 4,000-5,000 וזה נתן 2,800-3,800. הפרמטרים בין אתרים כל כך שונים, והרבה מהם לא נכללים פה (בעוד שאחרים זניחים כן, כמו “לייק”, שבוורדפרס ממומש ע”י פלאגין) כך שמה שיקרה שלקוח יבוא עם אתר ששווה 10,000, המחשבון יגיד לו 7,000, והוא יכעס כאילו אנחנו לא בסדר. אם זה קורה באמצע הפרויקט הוא יכול גם להחליט לא לשלם – מספיק אנחנו מתמודדים עם כאלו. אני לא באה באנטי, דוקא הייתי שמחה לכלי שיעשה לי סדר בתמחורים וגם שאוכל להראות ללקוחות ש”אלו המחירים בשוק”. פשוט המימוש עדיין לא אידיאלי. אני לא בטוחה שאפשר… Read more »
Serge Krul
Guest

אם הפער הוא באיזור ה 20-30% המצב דווקא טוב יחסית, כי אפשר לבחון מאיפה הוא מגיע ולהצדיק אותו (במידה וקיימת הצדקה). אף אחד לא מצפה לדיוק של 100% כי כפי שרשמת זה בלתי אפשרי. כל עוד את קרובה למרכז הפעמון זו סטייה בגבול הסביר שגם הלקוחות מצפים לה.

הארי קרישנה
Guest

אפשר לעשות את זה ברופי?

הלוחש לאתרים
Guest
הלוחש לאתרים

קיים בשוק בצורות רבות, מחשבון לSEO ובכלל לקידום ושיווק יהיה מעניין ביותר אבל הערכה שלי שייתן תמונה כללית מדי, בכל מקרה זה נחמד לחולמים צעירים, שיידעו את המספרים פלוס מינוס 30%.

kgtrip
Guest

כמה אנשים משתמשים ב-webzilla?
http://www.visitorsdetective.com/profile/webzilla.co.il/he/

סדריק
Guest

הרבה לפניהם יצא המחשבון של קידומחיר לחישוב של עלות קידום אתר בגוגל, המגמה בשוק היא לתת שקיפות לצרכנים וזה חיובי, חבל שלא רואים זאת גם בתחומים אחרים…

משה
Guest

סדריק, טעות בידך. “המחשבון” של קידומחיר הועלה בפברואר 2016 ואילו של וובזילה עלה ב2015. שנית, זה אינו מחשבון – זהו טופס זהה שאינו משתנה עפ”י בחירות המשתמש והמחירים קבועים מתוך מטרה ברורה לייצר פניות מבלי לתת ערך למשתמשים…

אורי
Guest

אם אתם באמת רוצים לחשב על תעלה לכם אפליקציה ואתם לא עצלנים כשזה מגיע לקריאה ואין לכם בעיה עם אנגלית, יש מדריך שלם שמבוסס על מחקר עצום בנושא פה –
https://www.sellmyapp.com/how-much-does-it-cost-to-make-an-app-our-massive-research-reveals-it-all/

wpDiscuz

תגיות לכתבה: