6 הטרנדים החמים בעיצוב אתרים ל-2015

השינויים הקיצוניים שעבר העולם הטכנולוגי בשנים האחרונות סחפו אחריהם טרנדים שחלקם ילוו אותנו הלאה ומחלק נפרד בקרוב. קבלו את קולקציית חורף 2015

design shutterstock

הפוסט נכתב על ידי איתן ישראלי, מייסד folyou, פלטפורמה ישראלית לבניית אתרים.

בשנים האחרונות עולם ה-web desing תופס תאוצה אדירה. ההתפתחויות הטכנולוגיות, האופן בו אנו צורכים מידע והרצון לשווק משתלט על הנראות הדיגיטאלית. תופעות עיצוביות שמתחילות בקטן הולכות ותופסות תאוצה עם השנים, חלקן נשארות, חלקן מהוות בסיס לפיתוחים עתידיים וחלקן נעלמות כלא היו.

אז מה מצפה לנו בעתיד הקרוב, ובעיקר מה צריך לדעת? הנה כמה נקודות:

1. עיצוב פונקציונאלי

לקח לנו עשור להבין את המדיום שנקרא אינטרנט. עד לפני כמה שנים, אנשים בנו אתרי אינטרנט עתירי גרפיקה ואנימציות בעלות הקמה ותחזוקה גבוהים מתוך אמונה שזה מה שיגרום לאתר לעבוד טוב יותר. כתוצאה מכך, אתרים רבים נשארו לא מעודכנים ולא הצליחו להביא תוצאות. כיום גוברת ההבנה שאתר אינטרנט הוא כלי שיווקי, וחשוב יותר שהוא יישאר מעודכן ורלבנטי מאשר שיהיה עתיר גרפיקה וניסיון להרשים.

החוקים מאד פשוטים: תשקיעו קודם כל בתוכן איכותי, והשתדלו לשמור על עיצוב שנוצר מהתוכן, הטיפוגרפיה וערכי המותג. שמירה על כללים אלו יתרמו לתחזוקת אתר מקצועי, מעודכן, שנראה טוב ועובד מצוין בעלויות נמוכות ובזמנים מהירים.

2. טיפוגרפיה

(צילום מסך www.duck-design.co.il)

(צילום מסך www.duck-design.co.il)

השימוש בטיפוגרפיה היום הרבה יותר נפוץ מאשר בעבר. אם עד לא מזמן רשיון לשימוש בפונטים היה עניין יקר, וקשה היה להטמיעם באתר בתור פונט רשת, בשנים האחרונות, עם הכניסה לשימוש של גופני רשת רבים בחינם, ובראשם Google Fonts,
אנו עדים לשימוש הולך וגובר בטיפוגרפיה מדויקת ושימוש בגופנים מיוחדים במשקלים ובגדלים שונים ליצירת בידול והעברת מסרים בצורה נעימה ואפקטיבית.

3. תמונות

אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים, ואנחנו בהחלט הולכים לראות את זה גם בשנת 2015 עם תמונות גדולות יפות ומקצועיות. יצירת תוכן ויזואלי איכותי יגרום לאתר לבלוט ויכניס את הגולש לעולם התוכן הפרטי שלך. זו גם ההזדמנות להיפרד סופית מטכנולוגיית הפלאש שלא נתמכת במכשירי iOS והתפתחות הווידאו כחלק אינטגרלי מ-HTML-5 שיביא איתו גידול בשימוש בוידאו כרקע האתר.

(צילום מסך:lev-dance.com)

(צילום מסך:lev-dance.com)

4. כפתורי “רוח רפאים” (Ghost Buttons)

העיצוב השטוח (flat design) ממשיך לשלוט וזו כבר אינה תופעה חולפת אלא להיפך, כזו הממשיכה להתפתח. דוגמא אחת היא כפתורי “רוח רפאים”, כפתורים שקופים עם מסגרת דקה, עם רקע שקוף, עם או בלי שינוי במעבר עכבר (Hover), על גבי תמונת רקע גדולה, הקוראים לפעולה מיידית.

אין ספק שכפתורי רוח רפאים הם הגרסה העדכנית להנעה לפעולה. הם לא צועקים “תלחצו עליי”, אבל באלגנטיות המינימליסטית שלהם, מזמינים באופן נעים לבצע את הפעולה הרצויה. בדרך כלל נמצא אותם בחלק הראשון של העמוד הראשי של האתר, מלווים בתמונה גדולה, ומעט הסברים הקוראים לבצע פעולה מסוימת כגון הרשמה לשירות, הצטרפות לרשימת תפוצה, הפעלת וידאו, ועוד.

(צילום מסך: bilderphoto.com)

(צילום מסך: bilderphoto.com)

5. חווית משתמש שהולכת איתך לכל מקום/ רספונסיביות

למי שפספס את הפרקים הקודמים, רספונסיביות היא שם המשחק. שנת 2015 תסמן את השליטה של עיצוב רספונסיבי. הרי אם לא קל ונעים לך לגלוש באתר מהמובייל, כנראה שלא תחזור אליו. את זה הבינו כבר מזמן קהילת המפתחים, ועכשיו גם כולם.

אם לפני כמה שנים היה יקר ומסובך להקים אתר כזה, הכלים הקיימים כיום נותנים מענה ומאפשרים לכל אחד להקים אתר רספונסיבי בעצמו.

היכולת האוטומטית של האתר להתאים את עצמו לגודל המסך, להציג את המידע באופן מסודר ומושך הופכים את האתר ככלי שיווקי מותאם לכל מכשיר.

(צילום מסך: www.ncarch.com)

(צילום מסך: www.ncarch.com)

6. תוכן מותאם אישית (Personal UX)

pic5

נטפליקס עושים את זה, גוגל עושים את זה, Youtube עושים את זה, ובטח ובטח שפייסבוק עושה את זה.
ועכשיו- נראה שכולם עושים את זה.

תוכן מותאם אישית הוא הכלי שלנו להגביר את המחויבות של הגולשים אלינו, וטכניקה מצוינת למיקוד התוכן לקהלים שונים. בעצם, אנחנו ממשיכים לתקשר איתם ממש מהנקודה האחרונה בה נפרדנו. למשל נוכל להציג הודעת “ברוך השב” (ולא ברוך הבא), להראות הודעות ועדכונים אחרונים מהבלוג מאז הכניסה האחרונה של אותו גולש, או כל מידע רלוונטי אחר שנרצה לקדם מול הגולש הספציפי.

בשנה האחרונה ראינו שימוש הולך וגובר בטכניקה הזאת גם באתרים קטנים יותר שגילו את הקסם להגברת המחוייבות (Engagement) אצל הגולשים על ידי הצפת תוכן מותאם אישית.

ופרידה אחת,

Parallax design נכנס לחיינו כרוח סערה והציג טכנולוגיה מרשימה. אולם, התחזוקה הגבוהה שנדרשה, חוסר היכולת לעדכן את התכנים המופיעים בו באופן פשוט, וזמן הטעינה הרב וחוסר היכולת לקדם חלקים ספציפיים ממנו במנועי חיפוש, הובילה להתפתחות “פילים לבנים” ברשת, מונומנטים אינטרנטים יפים אך כאלו שלא משתנים ולא מתעדכנים, וכתוצאה מכך לא יכולים לשרת ככלי עבודה דינמי. לכן, נראה שהתופעה הזו תעלם באותה מהירות שהיא הגיעה.

תמונה: design stock by shutterstock

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

4 תגובות על "6 הטרנדים החמים בעיצוב אתרים ל-2015"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דג ברשת
Guest

הבעיה שמעצבים רוצים רושם לתיק עבודות ולא נוחות וחוויה למשתמש

שימו עיצוב פשוט, לא רווי פעלולים, לא יותר מידי מקום לפרסומות או תוכן שאינו לעניין – וככה תמשכו אותנו, המשתמשים.
לא רוצים וידאו ברקע, לא תמונות כבדות, לא טיפוגרפיה מהממת – כיאז האתר עולה יחסית לאט ולא מתאים עצמו לדפדפנים מכל הסוגים ולמכשירים עם מסך קטן או למכשירים/מחשבים עם יכולת רגילה-נמוכה. יש המון כאלו בשוק.
פשוט, נקיף נעים והיכ חשוב שימושי. ככה תצליחו.
די לפלצנות ועיצב למוזיאון שאף אחד לא מבקר בו.

אורי
Guest

תשמע דג, הפגנת צרות עין מרגשת. ממליץ לך לגלוש באתרים של פלאנט נענע.

למה
Guest

האתרים הפכו להיות משעממים ומכוערים וכן אני מקווה שזו תופעה חולפת של עיצוב דבילי.

אריאל
Guest

האמת שאלה ממש לא טרנדים רלוונטים ל- 2015. יותר כמו 2012.
רספונסיביות זה כבר סטנדרט ולא טרנד, ‘כפתורי רפאים’ זה לא טרנד באמת אלא סתם הדרך שבה המעצב רוצה להציג את הכפתור שלו. ו’תמונות’ או ‘טיפוגרפיה’ זה משהו שקיים כבר מעל 200 שנה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: