"קיבלנו טרם-שיטים יותר יפים מזה שלקחנו אבל אתה חושב לעצמך – אני בכלל רוצה לעבוד איתו?"

השוק שהתבגר, המפגש עם הלקוחות שמחזק את האמונה בדרך, למה כדאי לבחור משקיעים שאפשר גם לשבת איתם על בירה, ואיך המסלול כחובל הכין את אמיר נחמיה למסע הארוך עד ל-connecteam, חברה עם 200 עובדים בישראל ועשרות אלפי לקוחות ברחבי העולם. פרק חדש של "עוד פודקאסט לסטארטאפים"

הצוות של קונקטים | צילום: גיל חיון

"השוק שאנחנו פונים אליו זה משהו שמאוד מייחד אותנו". פותח ומספר אמיר נחמיה, מנכ"ל ומייסד-שותף של Connecteam (קונקטים). "אנחנו פונים לחברות ש-70% מהעובדים שלהם או יותר לא יושבים מול מחשב, לא מקבלים מחשב מהעבודה ובמקרה היותר קיצוני, הם אפילו לא מקבלים אימייל". נחמיה מסביר שלמרות שלמאזיני הפודקאסט ולקוראים כאן, הדבר עלול להישמע מוזר, ישנו אחוז גבוה של עובדי לואו-טק ביותר מ-200 ורטיקלים שקונקטים פועלת בהם, שעבורם המציאות שבה הם מקבלים מחשב ומייל מהעבודה היא המוזרה.

"לחברות האלה יש לנו הבטחה מאוד בסיסית – על הטלפון של העובד תהיה אפליקציה אחת שכל מה שקשור לארגון יהיה שם". הוא מתאר שלושה עולמות שהעובדים מקבלים באפליקציה – תקשורת פנים ארגונית, הכוללת וואטסאפ פנים ארגוני, ספר טלפונים, סקרים, תיבת פניות וכדומה; עולם שני שבו כל מה שקשור בתפעול וכולל שעוני נוכחות, ניהול משימות או משמרות; והעולם השלישי שמקבל העובד דרך האפליקציה, הוא כל מה שקשור ברווחה ו-HR כמו הטבות לעובד, תנאים או ציון לשבח. "עבור ההנהלה זו פעם ראשונה שהכל מדיד והם יכולים להגיע לכל עובד ועובד בקליק".

קונקטים מפתחת פלטפורמה פנים ארגונית עבור חברות שמרבית עובדיהן אינם נגישים למייל ולמחשב ארגוני, ומהווים כ-80% משוק העבודה העולמי. הפלטפורמה הארגונית של קונקטים מאפשרת לחברות להקים בקלות אפליקציה פנים-ארגונית לניהול, תקשורת ותפעול עובדים. החברה נוסדה ב-2015 ומשרתת מעל ל-20,000 לקוחות בכ-80 מדינות ובכלל זה ישראל, מדינות באירופה ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה של החברה ניתן למצוא חברות קטנות של כ-5 עובדים, וחברות גדולות ובינלאומיות דוגמת סודה סטרים, תנובה, ישרוטל, פוקס, נייקי, yes, Sodexo, מקורות ועוד. לאחרונה גייסה החברה 120 מיליון דולר בסבב C, מה שהביא אותה לסך גיוסים כולל של 160 מיליון דולר. את החברה הקים נחמיה עם יונתן נוריאל ודניאל נוריאל.

בוא נדבר על תחילת הדרך

"נפגשתי עם מנכ"ל של חברת מזון ומשקאות מאוד גדולה, עם אלפי עובדים והרבה סניפים. אני מציג לו את המוצר הישן שלנו, מוצר הדרכה למובייל, ואז הוא אומר ׳תגיד לי, עם המוצר הזה שלך אני יכול לדעת כמה עובדים יש לי?׳. לא האמנתי שהוא לא יודע כמה עובדים יש לו". נחמיה מספר כי זה היה הרגע שבו נחשף לראשונה לעובדה שההנהלה לא מכירה את מה שמתרחש בסניפים המתנהלים באופן עצמאי. שבוע לאחר הפגישה הזו, הייתה פגישה נוספת עם מנהל מפעל גדול שבה הוצג אותו מוצר, הפעם המנהל התעניין אם אפשר להשתמש באפליקציה על מנת לשלוח הודעה לכלל העובדים ולראות מי קרא אותה כדי למנוע תאונות.

"כשהתחלנו את החברה הגעתי לגיוס כסף הראשוני עם לקוחות," מספר נחמיה, "בתחילת 2014 גייסנו מיליון דולר בסיד-ראונד. זה היה גיוס ענק אז, לתקופה הזאת זה היה וואו". הוא מתאר כי הרעיון של החברה עבר לא מעט גלגולים, "התחלנו כחברת גיימינג, ואז הדרכה במובייל, ואז B2B להדרכה". ההדרכה הייתה הרעיון שתואר בפגישות עם המנהלים הבכירים ובאותה התקופה הביא לגיוס סבב הסיד.

"גייסנו את הכסף, היו לנו את המשרדים שלנו, היו עובדים הכל היה טוב ויפה. אבל כמובן שדברים עברו הרבה יותר לאט, עובר רבעון ועוד רבעון וכל פעם יש עוד לקוח אחד ולא משהו שהוא מספיק משמעותי. התחילה ההבנה שעם כל הכבוד למובייל והדרכה, אם אין לך לקוחות גדולים זה מאוד קשה". הוא מספר שהם בזבזו המון כסף ועשו אינסוף טעויות בדרך, "הגענו לשלב שסגרנו את המשרדים, חזרנו לעבוד מהדירה, ופיטרנו את העובדים".

"חברה שרגילה לא לדעת מה קורה עם 70% מהעובדים שלה כי הכל אוף-ליין, לא יודעת לדמיין איך נראה און-ליין".

באותה נקודה נחמיה היה בארצות הברית והבין שעולם התקשורת עם עובדים קיים, וארגונים נעזרים בבתי תוכנה חיצוניים בכדי לבנות אפליקציה, כל אחד עבור העובדים שלו. "חברה שרגילה לא לדעת מה קורה עם 70% מהעובדים שלה כי הכל אוף-ליין, לא יודעת לדמיין איך נראה און-ליין". הוא נפגש בתקופה הקשה הזו עם עשרות מנכ"לים במקומות נידחים ולמד את השוק, והוא מוסיף ומתאר "איזה כיף זה שאין לך כסף. אתה עושה פיבוטים מהר ולא משכנע את עצמך בשטויות. אתה עושה פיבוט על פיבוט על פיבוט ומבין שאתה מוכר מוצר שהצורך אליו קיים".

אמיר נחמיה, מנכ"ל קונקטים | צילום: גיל חיון

בשלב הזה מבינים בקונקטים שיש ביקוש למוצר שיש לו צורך בחברות ענק כמו וולמארט, כמו בחברות קטנות של 5 עובדים, הם מבינים שהוא צריך לכלול הרבה היבטים שיש לארגון ונחמיה מעיד כי "פה הבנו את גודל המשימה שלקחנו על עצמנו בטעות, הכל פה קורה בטעות והרבה מאוד מזל. הבנו שאנחנו צריכים להיות האפליקציה הזו שעושה הכל מהכל".

איך חינכת את השוק להשתמש באפליקציה לצורך תקשורת? זה לא היה כמו היום עם סלאק

"אני אתחיל מזה שלא חנכנו את השוק. בתור סטארטאפ אתה לא יכול לחנך את השוק, בטוח לא סטארטאפ קטן מארלוזרוב, שבקושי יש לו כסף לשלם משכורות במשך חצי שנה. אני חושב שאחת ההצלחות של קונקטים בשנתיים האחרונות ובאמת הצמיחה המטאורית," אומר נחמיה, "זה בגלל שהשוק הולך לכיוון הנכון. זה הרבה מזל, באותה מידה זה היה יכול לקחת עוד שנתיים והיינו מתים כבר. חשוב להבין שאנחנו תקופה חיינו מהיד לפה, כל חודש לא הייתי יודע איך אני שורד את החודש הבא. היינו ממש יושבים ומלקטים כל דולר מלקוחות ואז הגיע הרגע שבו הרבה מהנחות היסוד הסתדרו פתאום, ובעצם גרמו לצמיחה שלנו לקרות. השוק לאט לאט נפתח וכל החסמים ירדו".

המשקיעים נמנעו בהתחלה מהשקעה בלואו-טק

בהתייחס למשקיעים, נחמיה מתאר מצב שבו לא רק שהם לא התחברו לבעיה, הם גם נמנעו מהשקעה בלואו-טק או בחברת תקשורת פנים ארגונית נוספת לאלו הקיימות בשוק. "הם צדקו. באמת קשה למכור תוכנה לשוק הזה, וקשה למכור No Touch לשוק הזה. חשוב רגע להבין – זה שוק שיש בו חסם רציני על המחיר של התוכנה. אתה מדבר על עובדים שהרבה פעמים מקבלים שכר מינימום, אתה מגייס עובדים כאלה לפעמים לאירוע או שבוע. ארגון לא יכול להשקיע בהם כל כך הרבה כסף, בטוח לא להדרכה וזה לא הגיוני. חברות ניקיון היום לא נותנות אפילו מדים לעובדים אלא ז׳קט קטן, למה? כי אז לא צריך לדאוג למדי קיץ או חורף. הרווחים הם כל כך נמוכים שאתה לא יכול לקחת מחיר גבוה, אם אתה לא יכול לקחת מחיר יותר גבוה אז כל המערכת צריכה להיות No Touch. אתה לא הולך לאנשי מכירות, אתה לא הולך לאנשי הטמעה ואתה לא יכול להדריך את העובדים". נחמיה מתאר כי בעבר הדברים האלו באמת לא היו אפשריים, אך השוק התבגר עם הזמן. "לי ולך קל לעשות אונבורדינג למוצר, אנחנו משתמשים בסלאק, מאנדיי והכל אותו דבר. אנחנו מוכרים מוצר לאנשים שלא רגילים להשתמש בתוכנה. ה-IP שלנו הוא היכולת למכור מוצר תוכנה לאנשים שלא יודעים מה זה תוכנה".

אולי תרחיב על המגמות שהטו את השוק לכיוון שלכם והביאו לצמיחה של החברה

"היום יש מגרש לשחק בו. לפני 4-5 שנים, המחיר של סלולר בארה"ב היה מאוד יקר, היית משלם מאות דולרים" משיב נחמיה, "עובדים לא היו מוכנים להוריד אפליקציה מבלי שיקבלו על זה כסף. זה בלוק רציני. לפני שנתיים וקצת המחירים השתנו לחלוטין והיום לעובד האמריקאי אין בעיה להוריד אפליקציה של החברה לטלפון הפרטי שלו". בהמשך ישיר לכך, הוא מתאר כי מגמה שנייה שסייעה לצמיחה היא חדירת הטלפונים החכמים לשוק והצורך לשכנע מנהלים שגם לעובדי הקצה שלהם יש כאלו. חסם נוסף שנעלם הוא העובדה שאנשים לא היו מספיק טכנולוגיים, אך מרגע שפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות הגיעו לעולם אנשים נחשפו לכך יותר ויותר, וכעת כל אחד יודע לתפעל אפליקציות פשוטות. "בזכות מארק צוקרברג אני יודע להגיד שכל אדם מתחת לגיל 55 יודע להתנהל באפליקציה. סבתא שלי שלא יודעת להדליק מחשב, יודעת לקבל תמונות של הנכדים בוואטסאפ. אז אוטומטית חינכו לי את כל האוכלוסייה, אני לא צריך לשלם כסף כדי שמישהו ידריך אותם. דבר נוסף ומדהים זה הדור החדש של המנהלים, המנהלים החדשים בני ה-35-40 לא מתכוונים לעבוד כמו ההורים שלהם. הם רוצים שהכל יהיה מאוד מהר ומדיד". כל הדברים שנחמיה מתאר לא מובנים מאליהם, והיוו חסם מרכזי עד לפני כ-5 שנים לערך, נוסף עליהם ישנן גם רגולציות חדשות המחייבות מעסיקים לשקיפות מול העובדים. "כל יום הוא יום טוב לקונקטים – הפלאפונים יותר חכמים, האינטרנט נהיה יותר מהיר, הדור נהיה יותר חכם ומתוחכם והרגולציה דוחפת להיות יותר בעד העובד".

כשמדברים על היכולת להחזיק כמעט 7 שנים עם מעט מאוד כסף נחמיה מעיד כי מסלולו הצבאי כחובל סייע לו להבין שמסלול ארוך טומן בחובו הבטחות טובות. בעזרת העובדה ששהה מרבית השירות בצוללת ולא בזבז יותר מידי, הוא הרגיש שלא היה בלחץ כלכלי. "אתה פוגש את הלקוחות ואתה מאמין בצדקת הדרך". הוא מוסיף.

מה לגבי סבבי הגיוס האחרונים?

"היו לנו אפשרויות מדהימות ובחרנו את האפשרות הכי נכונה לנו בתהליך הזה," אומר נחמיה, "אתה רוצה לראות אנשים שיודעים מה זה להתמודד עם קשיים. אתה בוחר משקיע ורוצה לדעת שהוא מהחומר שלך, שהוא מבין קושי. קיבלנו טרם-שיטים יותר יפים מזה שלקחנו אבל אתה חושב לעצמך ׳אני רוצה בכלל לעבוד איתו? אני רוצה שהוא יהיה מסביב לשולחן שלי? במקרה ותהיה נפילה, איפה הוא יהיה?׳ אנחנו מתגאים ביכולת שלנו לשנות דברים מהר מאוד, בדקנו כמה זמן לוקח לקרן לקבל החלטות בדקנו פוליטיקה פנימית. אין לי פוליטיקה בפנים אז אני צריך להביא פוליטיקה מבחוץ? בחרנו באמת אנשים שאנחנו רוצים לצאת איתם לבירה, להתייעץ איתם ויש להם את אותו ויז׳ן. מי שלא עשה לנו דו-דיליג׳נס לא רציתי אותו, הוא לא מכיר אותי בכלל".

איפה אתם רואים את עצמכם בעתיד?

"השוק הזה רק מתחיל, מי שאני עובד איתם עכשיו אלה המאמצים המוקדמים". משיב נחמיה, "אנחנו רק בתחילת הדרך. יש לנו את האופציה להשפיע על מיליוני עובדים. למערכת שלנו לא צריך אימייל כדי להיכנס ויש עוד מלא דברים שאנחנו עושים אחרת. אנחנו רק בתחילת הדרך וזה כיף גדול לראות איך השוק משתנה ולהשתנות יחד איתו".

הפרק המלא מחכה לכם כאן:

היי, יש עוד הרבה פרקים מעניינים של עוד פודקאסט לסטארטאפים

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

2 תגובות על ""קיבלנו טרם-שיטים יותר יפים מזה שלקחנו אבל אתה חושב לעצמך – אני בכלל רוצה לעבוד איתו?""

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יניב
Guest

מדהים

רוני נחמיה
Guest

פרק מדהים
סוף סוף מישהו בוגר שנלחם ומנצח קשיים של ריל ביזנס

wpDiscuz

תגיות לכתבה: