זה המשחק הישראלי הראשון שפותח ל-PlayStation 5 החדש

חבורה של גיימרים החליטו לקחת את התשוקה לתחום צעד אחד קדימה, ולפתוח חברת משחקים. עכשיו הם עומדים לעשות היסטוריה עם המשחק הישראלי הראשון לקונסולות הדור הבא

תמונה: We Create Stuff

בשבוע שעבר סוני הצליחה לשגע את עולם הגיימינג כשחשפה לראשונה את עיצוב הפלייסטיישן 5, קונסולת הדור הבא שלה שתושק (אם תרצה הקורונה) במהלך תקופת החגים הקרובה של 2020. סוני גם חשפה לא מעט משחקים שיצאו לקונסולה החדשה, ועליהם נמנה גם משחק של חברה ישראלית, ומה אתם יודעים, סוני אפילו בחרה לשתף את הטריילר של המשחק.

יצרו מחווה ל-Portal, וכמעט קיבלו מכתב תביעה

עידו טל וחן מצ’ולסקי הכירו האחד את השני בפורום באינטרנט בשנות ה-2000 המוקדמות (אתם יודעים, בתקופה ש”גיימר” היה אתר חובה לכל חובבי העניין), ועסקו ביצירת אנימציות בתוכנת פלאש. “היינו מתכתבים ב-MSN Messenger, משחקים באינטרנט ביחד, לאחר מכן למדנו להנפיש ולתכנת והתחלנו ליצור אנימציות ומשחקים ביחד'”, מספר טל.  ב-2007, השניים צמספרים כי הם לא יכלו לחכות ליציאת המשחק האגדי Portal, והחליטו ליצור גירסת פלאש דו מימדית שהיא סוג של מחווה למשחק.

“זה התפוצץ והפך להיות אחד ממשחקי הפלאש הכי פופולריים בכל הזמנים”, נזכר טל. “מה שגם לא הבנו שמה שבנינו היה גבולי בהפרת זכויות יוצרים”. אבל במקום לקבל תביעה מ-Valve, מפתחת המשחק (והמפתחת של Half Life האגדי גם הוא), השניים קיבלו הצעה לרכוש מהם את עיצוב השלבים. עיסקה שבסופו של דבר הובילה להטמעה שלהם במשחק “Portal: Still Alive” לאקסבוקס.

ממסיבות חנונים, למשחק אמיתי

מאז השניים התפצלו איש איש לדרכו, כאשר מצ’ולסקי הוביל את הפיתוח של משחק האימה Nightmare House שפותח על מנוע Source וזכה לפופולאריות אדירה, ואפילו יוטיוברי ענק כמו PewDiePie
ו-Markiplier שיחקו בו וחשפו אותו למיליוני צופים.טל פיתח במקביל את משחק האסטרטגיה Echoes בפלאש. במקביל, הם הכירו את יואב לנדאו שלימים מוכר בקהילת הגיימרים והמוזיקאים בתור The Living Tombstone ביחד עם אור כהן. ערוץ מוזיקה מבוססת גיימינג אשר מתחזק יותר מארבעה מיליון משתמשים רשומים.

“היינו ילדים ביישנים”, נזכר טל. “היינו צוחקים שאם אי פעם ניפגש העולם יתפוצץ. פיתחנו את כל הפרויקטים בהתכתבויות. בשלב מסוים בתיכון התבגרנו ונפגשנו, התחלנו לעשות Lan Parties שכל אחד מביא את המחשב מהבית ויושבים ביחד ומשחקים כל הלילה. מסיבת חנונים בקיצור”. הצבא והחיים שלאחר מכן הפרידו בין החבורה, והאתר שהקימו ביחד, We Create Stuff, הוקפא למשך כמעט עשור.

צוות We Create Stuff. צילום: ניר מירצקי

לפני שנתיים בנה מצ’ולסקי דמו למשחק בשם “Town” שהציג מכניקות של משחק אימה, שבוסס על עיצוב משחק שיצר לפני עשור. “זה היה כאילו מהתקופה ההיא רק חיכינו שמישהו ישאל את השאלה- רוצים לבנות משחק ביחד שוב? הכוכבים הסתדרו בצורה כזו שהתאימה לכולנו ונכנסנו לזה ביחד”, מספר טל

ואכן, הכוכבים הסתדרו. עידו טל הפך למפיק המשחק ומנכ”ל החברה; חן מצ’ולסקי אחרי על עיצוב המשחק ומוביל הקריאטיב; יואב לנדאו ואור כהן הם המוסיקאיים מאחורי המשחק; ועמית ארנון, בעל 15 שנות ניסיון בפיתוח משחקים בארץ ובעיצוב חדרי בריחה, מוביל את הפיתוח. אותו Nightmare House שמצ’ולסקי פיתח, הוא הבסיס עליו פיתחה החברת את “In Sound Mind”, משחק אימה-פסיכולוגי בגוף ראשון בוא אתם צוללים אל תוך התודעה של הדמות הראשית, פותרים פאזלים ומתמודדים אל מול בוסים מפחידים. כל זאת בזמן שמוזיקה מקורית של The Living Tombstone מתנגנת ברקע ומעצימה את התחושות.

מתוך In Sound Mind

הצוות התחיל לפתח את המוצר במימון עצמי, וב-Gamescom 2019, הציגו ארנון וטל את המשחק בפני מפיצות משחקים. “הגענו עם דמו קצר ואחרי הרבה מינגלינג, בירות ופיצ’ים פגשנו את הפאבלישר שלנו, Modus Games”. לפי ההסכם של החברה, המפיצה מממנת מעתה את הפיתוח ומטפלת בהפצת ושיווק המשחק, כאשר ההכנסות מהמכירות העתידיות ילכו ישירות אליה עד לכיסוי הפיתוח, ולאחר מכן יתחלקו בהתאם להסכם חלוקת הרווחים. “אין לנו בחברה משקיעים זרים, ואנחנו הבעלים של ה-IP”, מסביר טל.

היו אמורים לעשות היסטוריה, עד שהמציאות הגיעה שוב ושוב

אחרי תחילת העבודה עם Modus, החברה הישראלית קיבלה הצעה כמעט בלתי נתפסת: הזמנה להצגת המשחק ב-E3, כנס הגיימינג הגדול ביותר בעולם. “התרגשנו בטירוף. עבור הרבה בתחום, E3 זה החלום”. אבל אז הגיעה הקורונה ועימה גל הביטולים הענק של אירועים ברחבי העולם, וגם E3 בוטלה לראשונה. “התבאסנו”, הוא מודה, “אבל לקח לנו רק כמה ימים כדי לקבל פרופורציות. יש אנשים שחטפו הרבה יותר קשה מאיתנו בתעשיה, ובטח בתעשיות אחרות”. מהר מאוד צצה הזדמנות נוספת, כאשר ה-PC Gaming Show שבדרך כלל מתקיימת בנוכחות קהל הפכה לוירטואלית, והצוות הישראלי קיבל הזדמנות נוספת להציג את המשחק.

תמונה: We Creat Stuff

כתנאי לאותה הצגה, הצוות היה צריך להספיק להכין דמו חינמי שבו כל הקהל יוכל לשחק תוך זמן קצר. טל מסביר כי כל הצוות החל לעבוד על אלמנטים שבדרך כלל נדחים לסוף תהליך הפיתוח כמו ליטוש חוויית משתמש, תמיכה בבקרי משחק שונים, מערכת שמירה, יציבות, פתרון באגים ועוד. “זה כבר דמו קטן ומבוקר, זה חייב לרוץ לאלפי אנשים על מחשבים שונים”. הצוות הספיק לעמוד הזמנים הלחוצים, אבל המציאות שוב טפחה על פניהם.

המחאות בארצות הברית הובילו לדחייה של ה-PC Gaming Show, אם כי למזלו של הצוות, האירוע לא בוטל אלא נדחה בשבוע אחד. “העולם כולו עצר לרגע. לא ראיתי דבר כזה, בטח שלא בתעשיה הזו. עם כל הלחץ והבאסה שבדבר, אני חושב שזה היה רגע מגניב בתעשיית המשחקים. בחיים לא עצרו לרגע את הכל ואמרו ‘שניה, יש דברים חשובים יותר לדבר עליהם’. זה מראה על בגרות מסוימת”, מעיד טל. ב-13 ביוני נחשף לראשונה הטריילר הראשון למשחק, ועימו גם הדמו שזמין כרגע להורדה בחינם בסטים. “קיבלנו אישור מאלפי גיימרים שהם רוצים לראות עוד”.

המשחק הישראלי המוכרז הראשון שמפותח לקונסולות המדוברות ביותר


יום למחרת, הגיעה הפתעה מיוחדת במינה, כאשר הטריילר ל-In Sound Mind שותף על ידי החשבונות הרשמיים של פלייסטיישן. הישג נדיר מאוד לתעשיית הגיימינג הישראלית ומה שמסתמן בתור המשחק הישראלי הראשון שיצא לקונסולה החדשה של סוני. “לצערי אני עוד לא יכול לספר יותר מדי פרטים, אבל המשחק מיועד למחשב וקונסולות דור הבא – זה כולל את ה-PlayStation 5 החדש ואנחנו ממש מתרגשים לגבי זה”, חושף טל. הסרטון עלה לערוץ היוטיוב הרשמי של סוני ותוך זמן קצת צבר יותר מ-450 אלף צפיות ולא מעט תגובות חיוביות של גיימרים שלא יכולים לחכות לשחק במשחק עם המוזיקה של The Living Tombstone.

In Sound Mind מעסיקה כעשרה עובדים “בחלקי משרות משתנות”, כאשר חצי מהצוות יושב בישראל והשאר מפוזרים בחו”ל. טל מסביר כי עד לפני הקורונה, הצוות ממרכז הארץ עבד ב-Ludo, חלל עבודה ליוצרי משחקים, אך עבר לאחרונה בעיקר לעבודה מרחוק. טל טוען כי מאז שחרור הדמו והטריילר, הצוות קיבל לא מעט פידבקים מהקהל. “אנחנו מרוצים בסך הכל, אבל יש עוד מקום לשיפור בחוויה וביציבות. לדוגמא, מערכת הפריטים במשחק (Inventory) קיבלה תגובות שליליות. זה לא פגע בחוויה הכוללת מדי”. טל אף מזמין את הקהל להצטרף לערוץ הדיסקורד של החברה ולתת לצוות פידבק חי.

In Sound Mind צפוי לצאת ל-PC ולקונסולות הדור הבא במהלך 2021, והדמו זמין כבר עכשיו להורדה ב-Steam.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

13 תגובות על "זה המשחק הישראלי הראשון שפותח ל-PlayStation 5 החדש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שלמה
Guest

הלוואי שיקומו חברות משחקים (לא הימורים, מזה יש יותר מידי) איכותיות בישראל כמו Blizzard של פעם שכבר מתה מזמן. אולי עוד יום אחד לא נהיה רק מעצמת סטארטפים וגם נהיה מוכרים בתחום המשחקים.

אני בטוח שלא חסרים ישראלים עם יכולת וכישרון לעשות זאת.

יואב
Guest

אני חבר של הQA של החברה ושיחקתי במשחק בשלביו הראשונים לצורך בקרה.
כבר אז המשחק היה נראה מדהים ואני מחכה לרגע שתצא הגרסה המלאה כדי לשחק בו

AAA
Guest

נראה מדהים – הלוואי שיעשו מאות מיליונים ויתנו קצת תמריץ למשקיעים בארץ להשקיע בתעשיית המשחקים

אלכס
Guest

נראה כמו Alan Wake על סטרואידים

גיימר מכור
Guest

וואו כל הכבוד לכם אני מכור למשחקי אימה
אתם תותחים שאפו כל הכבוד לכם.

שורד האילומינטי
Guest
שורד האילומינטי

אז גם הם עבדים של האילומינטי.
לכל הספקנים בתאוריית הסדר העולמי החדש של האילומינטי,
שימו לב לעיניים, ולאמרות, שמודיעים לכם כבר עכשיו, מה תוכניתם לעתיד הקרוב. להחריב את העולם, ושהם ימשיכו לחיות בבונקרים מפלצתיים.
שליטה מלאה בתודעה של האנשים, ע”י ג’י 5, שימו לב בתאורת רחוב, וחיסוני הצ’יפים. ואז אתה בעצמך אשם שלא שרדת את הרוע ואכזריות הבלתי מוגבלת של הבונים החופשיים ואילומינטי.
זה צפוי, כמו ששמו רמזים כבר בעבר במשחקים וסרטים, שהתקיימו.
חבר’ה, תתעוררו!!!!!!!!!!!!!

שורד האילומינטי
Guest
שורד האילומינטי

אם אתם צריכים קצת רקע, תסתכלו ‘נפילת הקבאל’ ותישארו עם הלשון בחוץ…

אף אחד
Guest

מביך שיש בעולם אנשים כלכך מטומטמים

בצל כחול
Guest

המשחק נראה ממש מושך.
למרות שהגראפיקה לא ממש נראית יותר מידי “הדור הבא”…

אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

כל הכבוד!!!!

אלירן
Guest

אולי זה רק הסרטון אבל הגרפיקה לא נראית כמו שמצופה ממשחק בקונסולה חדשנית ביותר בשנת 2021..

און
Guest

החלום…
בתור מנכל של חברת סייבר אני יכול לאמר שלבנות חברת משחקים זה החלום שלי, אבל מציאות ופרנסה לחוד והחלום לפחות בנתיים לחוד.

כל הכבוד לאילו שמצליחים להגשים חלומות, הרבה הצלחה!

Asaf
Guest

תותחים!
בלי טובות מאף אחד. ישר כח!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: