פרסום ראשון: ווייז מפסיקה לסבסד את הקארפול; המשתמשים זועמים

אפליקציית הקארפול הפופולרית בישראל מפסיקה לסבסד את הנסיעות של המשתמשים. בנוסף, מעבירה Waze Carpool את האחריות לקביעת גובה תשלום הוצאות הנסיעה לאחריות הנהגים והנוסעים

למרות שלאחרונה מפנה משרד התחבורה משאבים רבים לתחום הקארפול, הרי שצעד חדש של Waze, חלוצת האפליקציות בתחום, עלול לפגוע בשיעורי השימוש שלו. כ-5 שנים לאחר ההשקה החגיגית של שירות הקארפול של ווייז, Waze Carpool (לשעבר RideWith), החליטו בווייז לשנות את אופן התמחור של הנסיעות, וקהילת הנהגים והנוסעים ממש לא מרוצה.

הנהגים והנוסעים יצטרכו לקבוע את מחיר הנסיעה, ובווייז יפסיקו את הסבסוד

כך תראה שיטת התמחור החדשה

מאז ההשקה, התעדכנה לא מעט שיטת התמחור של הנסיעות בקארפול של ווייז. לרוב היה מדובר בשינויים מינוריים למחיר הסופי שהנהג מקבל בהתאם להחלטות של האלגוריתם, אך הפעם מדובר בשינוי משמעותי מאוד.

במסגרת השינוי, מתכננת ווייז להטמיע מערכת הצעות מחיר חדשה, שבה המשתמשים יוכלו להזין את מסלולי ומועדי הנסיעות שלהם כרגיל, ולאחר מכן כל אחד מהצדדים יקבע את המחיר שהוא מעוניין לגבות או לשלם עבור הנסיעה. אם תהיה התאמה בין המסלולים והמחירים, יתבצע הצימוד בין הנהג לנוסע. אמנם ווייז תשאיר את המחיר שמציע האלגוריתם שלה, אבל בניגוד למצב הקודם, כבר לא יהיה מדובר במחיר הנסיעה, אלא “מחיר מומלץ”. בווייז מסבירים כי מטרת הניסוי החדש היא למצוא את האיזון בין הסכום שהנוסעים משלמים לסכום שהנהגים יקבלו, כדי להגדיל את הסיכוי לשידוך בין שני הצדדים.

עם זאת, המכה המרכזית שעלולים לספוג הנוסעים היא הפסקת סבסוד הנסיעות, שעל פי החברה, עלול לגרום ל”שינוי בתמחור”, או במילים אחרות, העלאת מחירים לשירות.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

ווייז מנסה מזה שנים להפוך לסוג של כוח מניע של הקארפול בישראל, אבל תרבות הנסיעה הזאת לא בדיוק הפכה לטרנד לוהט אצל הישראליים שאוהבים לנסוע ברכב הפרטי שלהם בעצמם. ווייז אפילו שילבה כוחות עם המתחרה הישירה Moovit שהשיקה בעצמה שירות מקביל.

השינוי המשמעותי שווייז הציגה היום למשתמשים גרר עשרות תגובות זועמות בקבוצת הפייסבוק של השירות. “כנראה שצריך לחזור לרכב הפרטי”, “כמשתמש כבד בשנתיים האחרונות, זו בשורה נוראית”, ו”…חבל שהקהילה לא תמשיך לגדול בשל ההחלטה הזו”, הן רק חלק מהתגובות להחלטה. התגובות הללו רק מצטרפות לאי-שביעות הרצון שהיתה משיטת התמחור הקיימת, כשנהגים טענו שהם נשלחים לבצע עיקופים משמעותיים למסלול הנסיעה שלהם תמורת סכום כסף זעום.

פרשנות: ווייז תרמה מספיק, עכשיו תור המדינה

עצם ביטול הסבסוד של ווייז הוא צעד בלתי נמנע, אבל בדרך כלל חברות מפסיקות לסבסד את השירותים שלהן בהדרגה ולאחר שהשירות כבר הצליח להגיע למסה קריטית של משתמשים ושינה את הרגלי השימוש שלהם. במקרה של ווייז קארפול, אמנם יש קהילה די תוססת של נהגים ונוסעים, אך היא עדיין לא מורגשת בהכרח בשטח, והיא טרם שינתה את ההרגלים של ישראלים רבים.

מדוע נוקטת עכשיו ווייז בצעד? לא מן הנמנע, כי בווייז מרגישים שהמדינה כבר עושה את העבודה ומקדמת את התחום במקומה. ובמקום שגוגל תדמם כסף בסיבסוד, המדינה היא זו שתדרבן את הנהגים והנוסעים להשתמש בקארפול – הן על ידי סלילת מסלולים חדשים והן על ידי הסברה.

מווייז נמסר לגיקטיים: “עם צמיחתה של קהילת הקארפול בישראל, החלטנו לסיים את מחירי ההיכרות שלנו ולהתקדם אל עבר מודל מחירים דינמי, המבוסס ביו היתר על מידע מהנוסעים והנהגים. מעורבותם של המשתמשים תמיד הייתה ב-DNA שלנו כחברה ולכן, נהגים ונוסעים יכולים לבחור את המחיר המתאים עבורם באמצעות הפיצ’ר הזמין לקביעת המחיר (Set Price), במטרה לזהות את האיזון הנכון בין הסכום שהנוסע משלם לסכום שהנהג מקבל. בנוסף, ניתן להצטרף לקהילת הפייסבוק שלנו ולהשאיר לנו משוב גם שם”.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

12 תגובות על "פרסום ראשון: ווייז מפסיקה לסבסד את הקארפול; המשתמשים זועמים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלעד
Guest

חייבים לכם משהו שאתם מתבכיינים?

יוני
Guest

קודם כל לתפוס שוק ואז להעלות מחיר.
כל סטארטאפ שקיבל כסף מ-VC הוא בדיוק כזה.

אני כבר לא מופתע, ולכן לא חושב על לגעת במוצרים של סטארטאפים
עד שיתגלה ה-“מחיר האמיתי”

אומנם לוויז יש זכות לעשות מה שבא להם אבל כמה פעמים אפשר
לפני שאנשים יבינו?
מצד שני… כולנו שוחכים מה קרה לפני חודש….

מישהו
Guest

לא. אני מלכתחילה לא רציתי שקל מווייז ואפילו חשבתי שהמודל הכלכלי הוא גביית עמלה קטנה. אבל להפסיק סבסוד ובבת אחת לשחרר Fixed Priced למחיר חופשי זה מהלך שבהכרח יפגע במשתמשים. אין הרבה נהגים שנוסעים את המסלול שלי והם יוכלו להעלות את המחיר ברמה שתאלץ אותי לחזור ולנסוע באוטובוס. זה מבאס

פופאי
Guest

מישהו חייב לכם משהו?
וואלה יופי.
בכיינים.
לא רוצים סעו ברכב הפרטי ותשלמו פי 5.

Truth
Guest

אחרי שגנבו את כל המפות ארזו מחדש ומכרו לגוגל אתם באים למכור עוד חארטות?

The real truth
Guest

קשקשן – אחרי שעשו מהפכה ויצרו את כול המפות ואפליקציה חכמה, יש עוד כמה רודפי בצע קטנים שחושבים שמגיע להם. אף אחד לא גנב כלום. נהפוך הוא. נתנו אפליקציה ומפות בזמן אמת בחינם מה שעלה מאות שקלים בעבר.
יאללה לך תקנה תוכנת ניווט בכסף, קשקשן.

אריה
Guest

הבעיה תהיה שהחוויה שוויז יצרו היתה מלאכותית.
היא היתה נוחה למשתמשים ולנהגים בעיקר בגלל הסבסוד.
בשבילי בתור נהג להתחיל להתחשב בנוסע בשביל פחות מעשרה שקלים לא משתלמת
ובשבילי כנוסע לשלם יותר מעשרה שקלים לנסיעה של 20 דקות כשיש לי אוטובוס בפחות, זה לא כזה להיט.

מעניין איך זה ישפיע בעוד חודש על כמות הנסיעות שיהיו.

אבי
Guest

סבסוד?אני קורא נכון?
איפה כאן הסבסוד, מתי ווייז שלחו יד לכיס והצטרפו להנחה?
בסך הכל הם הפסיקו את הפיקוח שלהם על המחיר, ומתקדמים כעת למוד שוק חופשי וגמיש יותר

מישהו
Guest

היה סבסוד של ממש, ולאחרונה סבסוד כפול למשתמשי גוגל One.

לירז
Guest

הם שילמו משהו כמו 15₪ מעלות הנסיעה לנסיעה של שעה

בעכ
Guest

המחיר עולה גם לנהג וגם לנוסע, הנקודת מפגש באמצע הסתיימה והשירות הזה ידעך. היתה יוזמה ברוכה

א.א
Guest

Carpoop

wpDiscuz

תגיות לכתבה: