15 טיפים ליותר לייקים, שיתופים ותגובות בפייסבוק

15 טיפים להגדלת החשיפה לדף המותג בפייסבוק. כך תגדילו את מספר הלייקים, התגובות והשיתופים ,ותזכו לנראות גבוה יותר משמעותית

תמונה: איריס שור

ניהול דף עיסקי מצליח בפייסבוק הוא הרבה מעבר לפן החברתי ופעמים רבות דיוק ואינספור ניסיונות ובדיקות יכולים להוביל לשינויים משמעותיים בהצלחת הדף. אתם בוודאי מכירים את זה מחשבון הפייסבוק האישי שלכם – לפעמים פרסום תוכן מדהים בשעה הלא מתאימה או תחת כותרת לא מושכת יכולים להוביל לכך שאף אחד לא ישים לב לתוכן. לדף הפייסבוק של AutoCAD WS יש כיום יותר מ-200,000 אלף מעריצים (לאפליקציה בלבד, לא לחברה).

היה לי את הכבוד ללוות את הדף החל משלב ה”צור דף חדש” ועד ל-100,000 מעריצים. בתקופה זו למדתי המון על כמה שינויים וטריקים קטנים יכולים להוביל לשינויים גדולים בתגובות המשתמשים. הנה 15 התאמות, טריקים ואופטימיזיות קלות למימוש שיכולים להוביל באופן מיידי ליותר לייקים, תגובות ושיתופים.

איך לגרום ליותר אנשים לראות את התוכן שאתה מפרסם

1. שתפו לינקים כתמונות (דרך ה-add photos במקום סטטוס): הטריק הקטן הזה מוביל לתוצאות כמעט קסומות ובדר”כ מכפיל את כמות הצפיות והלייקים שאותו פוסט מקבל. הבעיה העיקרית בשיתוף לינק היא פשוטה – הוא מאד קטן. הלינק מצומצם לתיבה קטנה עם תמונה מיניאטורית ולכן פחות מתבלט מול תכנים אחרים. במקום זה, אני בוחרת תמונה טובה מאותו המקור או כל תמונה מעניינית שקשורה לתוכן המפורסם וליד הטקסט שמתאר את התמונה אני מוסיפה את הלינק.

הכלל הוא פשוט, ככל שתופסים יותר נדל”ן בפייסבוק של הקוראים שלכם הסיכוי שיצפו בתוכן שלכם גדל. תמונה תופסת יותר מקום ומעניינת יותר מהאופן שבו פייסבוק מציג לינקים. MailChimp מתארים בפוסט הזה כיצד שילשו את כמות הלייקים שהם מקבלים ע”י שימוש בתמונות במקום בלינקים.

פרסום של אותו התוכן בשתי דרכים שונות. לאיזה תוכן הייתם שמים לב?

 

דף הפייסבוק של iTunes מפרסם תמיד קישורים לאלבומים כתמונות. הם גם נוטים לבחור תמונה יותר מתאימה לפייסבוק מזו באלבום וכך יוצרים תוכן מעניין ומושך במיוחד.

2. הקוראים שלכם אינם מעוניינים ב “פוסט חדש” אלא בתוכן עצמו: אתם עובדים קשה על מנת לתחזק בלוג חברה ברמה גבוהה, סיימתם לכתוב פוסט חדש ומרתק ופייסבוק הוא המקום הראשון לפרסם אותו. אנחנו גילינו שפרסום כותרות כמו ‘פוסט חדש’ או ‘מדריך חדש’ מקטינות את כמות הצפויות. במקום זה, התחלנו לפרסם את עיקרי הפוסט בנקודות או ציטוט מעניין מתוכו עם קישור של ‘המשך לקרוא’ (עם תמונה גדולה ומעניינת במקום לינק כמובן).

3. מרבית הקוראים אינם נכנסים לאלבומי תמונות: היחס בין מספר התגובות לתמונה שפורסמה בפני עצמה לבין תמונה שהיא חלק מאלבום עומד לרוב על 1:20. כן, אם תמונה ממוצעת בדף מסויים תקבל 100 לייקים, תמונה ממוצעת באלבום תקבל 5. כמובן שישנם מקרים שבהם הגיוני יותר לעשות שימוש באלבום, אם כן החלטתם ללכת על האופציה הזו: א) רוב הקוראים יראו את האלבום כמו שהוא מוצג ב-Newsfeed ולא יכנסו אליו. בחרו בקפידה את התמונה הראשונה ואת שלושת התמונות הבאות – זה מה שהרוב המוחלט יראו. נסו לגוון כמה שיותר בין התמונות האלה, גם אם בחירה זו אינה משקפת סדר כרונולוגי נכון.
ב) אם יש לכם תוכן מדהים או חשוב במיוחד – אל תשתמשו באלבום תמונות.

דוגמא מצויינת לאלבום ב iTunes – תמונת שער מעניינת, אימג’ים שונים זה מזה. למרות הביצוע המוצלח האלבום עדיין מקבל 1500 לייקים בניגוד ל 15,000 בממוצע לייקים לתמונה שאינה אלבום באותו דף.

4. מודיעים על פיצ’ר חדש? אל תשתמשו בתצלום מסך: אלא צרו אימג’ מעניין שמתאר את הפיצ’ר. התחרות עם מאות פוסטים ותמונות אחרות בדף הפייסבוק של הקורא שלך היא לא אתגר פשוט. התוכן שלך צריך למרפק את דרכו בין תמונות חתולים חמודים יותר או פחות, ממים חנונים ותמונות של האקסית. הודעה על פיצ’ר חדש היא אחד התכנים החשובים ביותר לחברה – הגעה לקוראים כאן היא קריטית. במקום להשתמש בתצלומי מסך של הפיצ’ר, תוכן שמרבית הקוראים עלולים להתעלם ממנו, נסו ליצור אימג’ שמייצג את הפיצ’ר. אימג’ שמאפשר בכמה שניות להבין על מה מדובר.

5. בחרו תמונות ממורכזות ובפורמט ריבועי על מנת להמנע מתקלות מביכות מאוחר יותר: כאשר אתם מפרסמים תמונה חדשה, פייסבוק מציג אותה במלואה בכל פורמט שתבחרו. כמה שעות מאוחר יותר, אחרי שתעלם מדפי הקוראים שלכם, אותה תמונה נידונה לבלות את שארית חייה בתא של 400*400 פיקסלים בטיימליין שלכם. שם מתחילות הצרות – טקסטים נחתכים, הפאנץ’ נשאר מחוץ לתמונה ופרטים חשובים נקטעים. נסו לתכנן לפני פרסום התמונות כיצד הן יראו מאוחר יותר בטיימליין.


Big Quotes הוא אחד האתרים הגדולים לציטוטים וללא ספק מעורר השראה. כאשר גוללים את התוכן בטיימליין כמעט כל הציטוטים מוצגים חתוכים בשל בחירה בעייתית בפורמט מלבני וצר.

איך לקבל יותר לייקים, שיתופים ותגובות

6. רוצים לקבל יותר תגובות? שאלו שאלות סגורות: מהניסיון שלי וצפייה בדפים מסחריים ואישיים רבים – כאשר שואלים שאלה סגורה עם 2-4 אופציות כמות התשובות מזנקת. זו יכולה להיות בחירה בין פיצ’רים עתידיים, שם, אייקון, עיצוב או אפילו שאלת “מה ללבוש”. שאלה סגורה יכולה גם לייצג תשובה אחרת מאד ברורה כמו באיזה מכשיר אנדרואיד אתם משתמשים או תשובה מספרית. נסו ותופתעו מההענות.

טיפ: שאלות “כן – לא” בדרך כלל מובילות לתוצאות פחות מוצלחות, אני אישית מנסה להמנע משאלות כמו “האם ניסיתם כבר את ה-X שלנו?”

לא שאלה כ”כ מסעירה (כמה קאפקייקים יש בתמונה) ועדיין קיבלנו 65 תגובות.

ודוגמא שאני אוהבת במיוחד, ליאור צורף מבקש עצה מחבריו בפייסבוק לבחירת הבגדים להרצאה בטד. 4 אופציות די סטנדרטיות ועם זאת – 1078 תגובות.

7. אפשרו למשתמשים לתייג את עצמם בפוסטים שלכם: ניתן לשנות את ההגדרות של דף הפייסבוק כך שהקוראים שלכם יוכלו לתייג את עצמם על גבי תמונות שפרסמתם. תיוג של משתמש חושף את התוכן שלכם למספר אנשים רב יותר באופן משמעותי מאשר לייק או תגובה. נכון, אין לכם תמונות אמיתיות של הקוראים שלכם אבל אפשר לשמור על הרעיון שעומד מאחורי תיוג – כלומר, משהו שמייצג את האדם. זה יכול להיות משהו שאותו קורא אוהב לאכול, מקום שהוא היה בו או כל דבר אחר שאומר “אני”.

זו דוגמא מוצלחת למשל בה ביקשנו מקוראים לתייג את עצמם על גבי דגם האנדרואיד בו הם משתמשים וזכינו להענות גבוהה.

8. רק תבקשו: בעוד שהתחלתי להשתמש בפייסבוק מימיו הראשונים אני צריכה להודות שאת חשבון הטוויטר שלי פתחתי לא מזמן. כשחיפשתי מה התוכן שמשתמשי טוויטר הכי נוטים לרטווט (to retweet) התשובה היתה מובהקת – טוויטים שמבקשים שיעשו להם ריטוויט. גם בפייסבוק המצב דומה, אם תבקש שישתפו את התוכן שלך יש סיכוי גבוה יותר שאכן יעשו זאת.

נכון, קל יותר להסביר למה צריך לשתף תמונה של כלב אבוד שמחפש בית חם מאשר הפיצ’ר החדש שלך, אבל שזה נעשה בצורה אינטליגנטית ורגישה זה יכול לעבוד. אם התוכן שפרסמתם אכן יכול להיות בעל ערך לחברים של המעריצים הקיימים שלכם נסו להדגיש זאת. ככל שתמקדו את בקשת השיתוף (למשל – אנא שתפו עם סטודנטים אחרים) יש סיכוי גבוה יותר לשיתופים. זה מאמר מרתק של HubSpot שמדגים שהתוכן שמקבל את מספר השיתופים, הלייקים והתגובות הגדול ביותר הוא, המממ, זה שמבקש זאת.

9. תראו אהבה בחזרה ל”Likers”: אוקיי, כולנו מכירים אותם. הם עושים לייק על כל דבר, לא משנה איזה תוכן פרסמתם. לא לגמרי ברור אם אותם המעריצים חושבים שהמוצר שלכם הוא מתנת האל או שהם סתם עושים שימוש לקוי בכפתור ה’לייק’. כך או כך, קבוצת המלייקקים הזו חשובה מאד, כאשר יש קצת תגובות ולייקים על תוכן מסויים, הסבירות שמשתמשים אחרים יגיבו לתוכן עולה (אף אחד לא רוצה לכתוב את התגובה הראשונה). תחזקו את הקשרים עם קבוצת הלייקים הנלהבים – אפשר לכתוב להם הודעה מדי פעם, להיות חברים שלהם באופן פרטי (חברי פייסבוק כמובן, לא יותר) ולהגיב על תוכן שלהם.

10. לא חייבים להתמיד באנגלית, מעריצים באים בכל הצבעים (והשפות): שחררתם פיצ’ר חדש בספרדית? קיבלתם כיסוי מעניין בבלוג איטלקי? הגעם לנקודת ציון חשובה בשוק הברזילאי? פרסמו את התוכן בספרדית, באטלקית או בפורטוגזית. כל עוד זה נעשה במידה, תוכן בשפה שונה בדרך כלל מקפיץ את כמות התגובות.

דרופבוקס מפרסמים בספרדית וזוכים למעל 1600 לייקים. רק להשוואה, פרסום אחר מאותו יום על פיצ’ר חדש (באנגלית כמובן) מקבל רק 336 לייקים.

סוגי תוכן פופולרים במיוחד

11. עשו שימוש בתמונות של הצוות בקונטקסט של המוצר: אני מוצאת את עצמי מטיפה באופן קבוע לכולם לעשות שימוש נרחב יותר בתמונות של אנשים ושל חברי הצוות שבונה את המוצר. אנשים יוצרים אפקט רגשי. אבל, כאשר אתם מפרסמים תמונות בסגנון “חברה מגניבים במשרד מגניב” בלי קשר למוצר אתם יוצרים תוכן כללי. בהנחה שהמעריצים שלכם עוקבים אחרי עוד כמה וכמה חברות (האמת הכואבת) לא בטוח שבכלל יקשרו את התמונה עם המוצר שלכם. כאשר מקשרים את המצולמים בתמונה לפיצ’ר חדש שעובדים עליו, לחגיגה של הישג משמעותי או באופן אחר למוצר – בדר”כ מספר הלייקים נוסק. באופן זה אתם מצליחים לספר משהו מעניין על המוצר יחד עם יצירת האפקט הריגשי.

רועי עושה בדיקות אחרונות של המוצר לפני העלאה לגוגל פליי. סוג תוכן זה עבד עבורינו מצויין.

12. חשיפה של פיצ’רים עתידיים, עיצוב מתוכנן, שיתוף תוכניות: אחד מסוגי התוכן שזוכים לרוב לפופולריות גבוהה הוא שיתוף בתהליך העבודה ובעתיד לבוא. בדרך זו אתם גורמים למעריצים שלכם להרגיש מיוחדים – איתם משתפים את מה שקורה עכשיו בפיתוח והם הראשונים לדעת על מה שמתוכנן. לפעמים סקיצה, פיצ’ר חצי אפוי או רעיון בוסרי יכולים להיות שינוי מרענן מתצלומי מסך נוצצים.

13. בחנו איזה סוגי תוכן הם הפופולרים ביותר בדפים מעריצים אחרים: אחד הדברים שאני מקפידה לעשות באופן קבוע הוא לעקוב (לרגל?) אחר דפי מעריצים של חברות בעלות תוכן דומה לשלי. אומנם, לא ניתן לראות את כמות הצפיות אבל חוץ מזה שאר המידע חשוף וזמין – איזה תוכן קיבל הכי הרבה לייקים? מאיזה סוגי תוכן מתעלמים והם נוטים לא לקבל התעניינות כלל? להשראה מיידית וכמה רעיונות רעננים, הנה רשימה של 20 דפי מעריצים נהדרים בפייסבוק.

מה לא עבד לנו?

14. המעריצים שלכם יודעים שיש לכם מוצר נפלא, אין צורך לפרסם בדף הפייסבוק שלכם כל פוסט חיובי: “או! עוד פוסט עם ביקורת מצויינת על האפליקציה שלנו! חייבים לשים את זה בפייסבוק”. אנחנו מאד רוצים לשתף עם המעריצים שלנו את כל הדברים הנהדרים שאנשים (ובעיקר בלוגרים) כותבים על המוצר. בתדירות נמוכה או פרסומים רק ממקורות גדולים וידועים במיוחד זה נהדר. אחרת זה מתחיל להיות מעייף, בעיקר שרוב הפוסטים עליכם מכסים תוכן דומה ולא מחדשים דבר למשתמשים הקיימים.

15. חשבו פעמיים לפני פרסום תוכן על אירועים כלליים שכולם כותבים עליהם באותו זמן (חנוכה, קריסמס, בחירות): בחזרה לבעיה העיקרית איתה דפי פייסבוק מתמודדים – הקושי לבלוט מעל כל שאר התוכן ב-newsfeed של הקוראים שלנו. במהלך חגים או אירועים כלליים כמו בחירות או האולימפיאדה למשל, הקיר של הקוראים שלכם מוצף בפוסטים ותוכן בנושא, לרוב דומים זה לזה. גם אם זכיתם בלייק נחמד לכבוד החנוכיה שלכם הסיכוי שהקוראים זוכרים את התוכן שלכם נמוך. פייסבוק גם מקבץ פוסטים דומים תחת קבוצה (“John and 14 others posted about Hanuka”), קרוב לוודאי שאתם לא רוצים למצוא את התוכן שלכם קבור שם. אירועים יותר מיוחדים וקטנים בדרך כלל עובדים מצויין וזוכים לכמות שיתופים גבוהה.

מה לדעתכם הפרמטר החשוב ביותר למדידה בדף פייסבוק – לייקים, תגובות או שיתופים?

הפוסט פורסם לראשונה באנגלית בבלוג Startup Moon.

 

איריס שור

איריס שור היא יזמת. כיום היא נמצאת בתחילת הסטארטאפ השלישי שלה - אוריבי (oribi.io) שבא לעזור לחברות להגיע לקהל ממוקד יותר ולרכוש לקוחות חדשים. הסטארטאפ הראשון שלה עסק בהבאת שרטוטים למובייל ולווב ונרכש ע"י אוטודסק ב-2009. טקיפי, הסטארטאפ השני עוזר למתכנתים למצוא בעיות קריטיות בקוד. תוכלו לקרוא עוד תכנים של איריס בנושא תרבות סטארטאפים ב-startupiko.com ובנושא שיווק ב-blog.oribi.io

הגב

21 תגובות על "15 טיפים ליותר לייקים, שיתופים ותגובות בפייסבוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Respect
Guest

פוסט איכותי עם המון מידע חשוב ! תודה רבה איריס

Aryeh Keshet
Guest

Great Lecure and very useful ideas !!!

דנית ששון
Guest

חובה לקרוא…

סטטוסים מצחיקים
Guest
סטטוסים מצחיקים

הרבה לייקים

סטטוסים מצחיקים
Guest
סטטוסים מצחיקים

הרבה לייקים באלי

סטטוסים מצחיקים
Guest

אכירדכסינ

סטטוסים מצחיקים
Guest

שלחו בקשות

סטטוסים מצחיקים
Guest

בקשות בקשות בקשות

סטטוסים מצחיקים
Guest

שלחו בקקשותתת ותנווו מלאא לייקים בסטטוסים !

מיככאל
Guest

[p[

ISES
Guest

אתר ישראלי חדש לקידום חינמי בפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות!

דיילי סטטוס
Guest

אבל איך לוקחים עמוד מ 0 ומעלים אותו, מה הבסיס?

אפרת
Guest

פוסט מצוין, תודה רבה

רן
Guest
אלוני פרזול
Guest

יופי של מאמר!

לייקבוקס
Guest

LIKEBOX \ לייקבוקס
http://www.likebox.co.il/
מכירת צפיות ביוטיוב, לייקים ליוטיוב, לייקים לפייסבוק, לייקים ועוקבים לפייסבוק
קידום מוזיקאי ביוטיוב וכל המוצרים לרשתות החברתיות.
בלעדיי רק אצלנו, צפיות ליוטיוב מישראל, וטראפיק תנועה לאתרים מישראל!
המחירים הזולים ברשת בהתחייבות!

הרשמה חינם!
המערכת היחידה והראשונה מסוגה בישראל!

דימה
Guest

#מוזמנים_לעקוב דימה טלזנר ?
https://m.facebook.com/19dima90

hot on ebay
Guest

אתר מעולה למוצרים מגניבים באייבי
http://bit.ly/2em4TP8
תשתפו כדי שכולם יהנו

גליה
Guest

היי,
האם גוגל “מרשה” לפרסם אותו תוכן גם בבלוג באתר וגם בפוסט בפייסבוק?
(הכוונה לחברה מסחרית כמובן).
או שעדיף להטמיע את הפוסט מפייסבוק ישירות באתר, כדי למנוע כפילות תכנים?

eli
Guest

בכל הקשור לפייסבוק וללייקים אני תמיד פונה לאתר הזה: https://www.master-like.co.il/ אחלה מאמר אגב.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: