גוגל מציגה פטנט מקורי למדי למניעת פגיעת רכב אוטונומי בהולכי רגל

פרויקט המכוניות של גוגל רושם פטנט על זיהוי של פגיעה פוטנציאלית בהולכי רגל, ושינוי פיזי של הרכב בזמן אמת כדי למזער פגיעה בבני אדם

קרדיט תמונה: Waymo

מכוניות אוטונומיות הן חלום שמתחיל להתגשם. נראה שהפנטזיה על לשתות כוס קפה בנחת ולקרוא את עיתון הבוקר בזמן שהמכונית שלכם לוקחת אתכם אל העבודה בעצמה, קרובה מתמיד. זהו שחר של עידן חדש בו מכוניות יוכלו לדבר אחת עם השניה ואולי למנוע את תאונת הדרכים הבאה שעלולה להגרם מטעויות של הגורם האנושי, אך מה יקרה כשהמכוניות יפגשו את הולך הרגל במעבר החציה? את הילד שמתפרץ לכביש? את רוכב האופניים החשמליים שחוצה את הצומת ברמזור אדום? בדיוק בשביל המקרים הללו, ואולי בשביל להרגיע את פחדיהם של אלו שפוחדים שהמכוניות יקומו כנגדנו, חברת Waymo, ששייכת ל״אלפאבית״ (״Google״), רשמה פטנט שעלול להציל את חייהם של הולכי הרגל.

המכונית נהיית רכה יותר (יחסית)

על פי רישומי הפטנט, ברגע שחיישני המכונית יזהו פגיעה בלתי נמנעת עם הולך רגל או רוכב אופניים, הכבלים, מוטות וקפיצים אשר ממוקמים מתחת לפגוש ושאר חלקיו הקדמיים של הרכב ישתחררו ויזוזו בהתאם כדי ליצור משטח מותאם ועדין יותר (באופן מאוד יחסי), ולמזער את הנזק הפוטנציאלי. במידה והמכונית תזהה שהיא עומדת בפני פגיעה במכונית אחרת, היא לא ״תרכך״ את החלק הקדמי של הרכב. בכך, הרכב בעצם יזהה את סוג האובייקט בו הוא עומד לפגוע ובהתאם לשיעור עוצמת הפגיעה הקרובה, יתאים את צפיפות וחיבורי חלקיו השונים בכדי ליצור אפקט פגיעה יותר ״רך״, או יותר נכון, קצת פחות קשה.

לצערנו, עד כה מדובר רק ברישום פטנט מוקדם. נכון לעכשיו אין אינדיקציה כלשהי שהרעיון יוטמע ברכבים האוטונומיים של החברה או כל חברה אחרת, ואף אין מחקרים שמוכיחים את יעילות הרעיון (או האם הוא מסוכן לנוסעים בתוך הרכב). עם זאת, הרעיון עשוי להוביל ליוזמות נוספות שיכולות לשפר את בטיחות הולכי הרגל לקראת העידן בו מכוניות יתקשרו אחת עם השניה אך לא עם בני האדם שעומדים להתקיל את האלגוריתם של מכוניות העתיד.

גוגל החלה להתעניין בתחום המכוניות האוטונומיות כבר בשנת 2009, בדצמבר 2016 הפך הפרויקט ליישות נפרדת מגוגל בשם ״Waymo״, תחת מטריית ״אלפבית״ (חברת האם של גוגל). בשנת 2015 קיימה החברה את הנסיעה האוטונומית המלאה הראשונה בכבישים ציבוריים כאשר הסיעה אדם עיוור ברחבי אוסטין, טקסס. ב-2017 הודיעה החברה על הזמנת תושבי פיניקס, אריזונה, להרשם לניסוי פומבי של רכבים אוטונומיים.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

5 תגובות על "גוגל מציגה פטנט מקורי למדי למניעת פגיעת רכב אוטונומי בהולכי רגל"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יהושפט
Guest

וואו אהבתי מאד את החדשנות!

Sine
Guest

אם היו שואלים אותי מה זה רק לפי הכותרת הייתי מנחש משהו בסגנון. וזה דבר טוב! מקווה לראות את זה.

יצחק כהן
Guest

ב”ה

חברת Volvo כבר עושה את זה, ויש להם חיישנים לפגיעות ישירות פגיעות צד

כאן בקישור אפשר לראות
https://www.google.fr/search?q=volvo+Injury+to+pedestrians&num=50&rlz=1C1CHBD_enFR753FR753&tbm=isch&imgil=KeIsCf2-CbPw5M%253A%253B7id67ZCG6v7vsM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.dailymail.co.uk%25252Fsciencetech%25252Farticle-2113692%25252FThe-car-hit-pedestrians-Safety-Volvo-outside-airbag-reduce-impact.html&source=iu&pf=m&fir=KeIsCf2-CbPw5M%253A%252C7id67ZCG6v7vsM%252C_&usg=__T-oTsNuF8gYpkDFqaqGPMG4CWj4%3D&biw=1920&bih=950&ved=0ahUKEwjmxpyf3NfVAhVSJFAKHYq3BDkQyjcIMg&ei=Dx2SWaaDBNLIwAKK75LIAw#imgrc=NFd8CM_KVUrT3M:

החיסרון שאצל וולוו צריך אח”כ להתקין כרית חדשה במכון מורשה שהעלות גבוהה, יתכן ואצל גוגל זה שונה, אין לי בדיוק מושג מה הפטנט שלהם אבל בהחלט מרגיע שחושבים על אפשרויות כאלה

SDD DWE
Guest

לפי מה שאני רואה מהתמונות, הכרית הרכה לא נועדה להגן על הולך הרגל. הרי הכרית לא מוקמה במקום בו הולך הרגל ייפגע. אז הרעיון לא זהה לרעיון של גוגל…

Ari
Guest

כריות אוויר חיצוניות יהיו יותר יעילות וקלות להתקנה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: