בקרוב: ערוצים לצפייה בתשלום ב-YouTube

ענקית הוידאו בוחנת שותפים פוטנציאליים להשקת ערוצי תוכן בתשלום חודשי החל מסוף חודש אפריל הקרוב. מהפכה בדרך שבה נצרוך תכני וידאו או סתם ניסוי חסר משמעות?

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

האם פרק חדש בהיסטוריה של תכני הוידאו המקוונים עומד להתחיל? דיווח מהאתר AdAge טוען כי יוטיוב מתכננת להשיק מנוי בתשלום חודשי לערוצי תוכן על פלטפורמת הוידאו שלה. על פי מקורות המקורבים לנושא, יוטיוב הגיעה אל קבוצה קטנה של יוצרי תוכן בעלי ערוצים בשירות וביקשה מהם ליצור ערוצים בתשלום, אשר יעלו למשתמשים בין 1-5 דולרים לחודש. כמו כן, הדיווח גורס גם כי יוטיוב שוקלת לגבות תשלום עבור גישה אל שידורים חיים וספריות תוכן על פי מודל של תשלום על פי צפייה.

תוכן של רשתות כבלים בתשלום חודשי, כבר באפריל?

לא ברור עדיין אילו ערוצים יהיו חלק מההשקה הראשונית של הפיצ’ר החדש, אך ב-AdAge מאמינים כי יוטיוב תישען על חברות מדיה שונות אשר סחפו אחריהם בסיס גדול של עוקבים בפלטפורמת הוידאו של החברה. כולל רשתות כמו, Machinima, Maker Studios ו-Fullscreen. על פי הדיווח, יוטיוב מחפשת מועמדים נוספים מחוץ לשיתופי הפעולה הגדולים הנוכחיים.

על פי המקורות, יוטיוב תציג את הערוצים המדוברים בתשלום כבר ברבעון השני של 2013. אחד מהם אמר כי הערוצים יכולים להיות באוויר כבר לקראת סוף חודש אפריל, במסגרת Digital Content New Fronts, שם משתתפות חברות המדיה הגדולות בינהן AOL, Yahoo ו-יוטיוב כמובן.

זוהי לא הפעם הראשונה בה אתר הסרטונים הפופולארי מתייחס לאפשרות של מנויים בתשלום חודשי על גבי פלטפורמת הוידאו. בכנס התקשורת של AllThingsD מנכ”ל יוטיוב, סאלאר קאמאנגאר דיבר על הפוטנציאל הטמון בצירוף של רשתות כבלים וגופי הפקה שונים שמתקשות לבנות קהלים מספיק גדולים על גבי הטלוויזיה בכבלים ולגבות דמי מנוי חודשיים ממפיצים. הפצה דרך האינטרנט, על פי קאמאנגאר, הייתה מאפשרת לחלק מהרשתות האלו קו ישיר יותר אל בסיס המשתמשים שלהם, בעלויות נמוכות יותר. “אם יש לנו מודל מנויים, אז זה בהחלט משהו שהופך לאפשרי”

הנוסחה להפיכת יוטיוב לרווחית?

החברה מתייחסת, נכון לעכשיו, למנוי בתשלום לערוצים כניסוי ארוך בהתהוות, כמו שהתייחסה אל שירות השכרות סרטי וידאו אשר החל ב-2010. הקבוצה הראשונה של הערוצים תהיה קטנה במיוחד, סביר להניח שבסביבות ה-25 בתחילת הדרך וההכנסות על פי חלוקה של 55-45 בדומה אל מודל הפרסומות של החברה. השותפים יוכלו, כמו כן להטמיע פרסומות בערוצים בתשלום, אך כפי שזה נראה לא סביר שזה מה שיקרה.

יוטיוב מחפשת להרוויח כסף בכל דרך אפשרית, אך השאלה הגדולה היא האם תצליח ליצור תוכן מספיק איכותי אשר יהיה שווה לשלם עבורו על בסיס חודשי. עם קהל יוצרי תוכן אשר בנו את בסיס המנויים החינמי שלהם במשך שנים דרך עבודה קשה בעיקר, קשה לראות כיצד המשתמשים יגיבו אל הדרך החדשה שתציע החברה.

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: