הסטארטאפ הזה עלה על רעיון גאוני שיחסוך לנו כסף בסופרמרקט והוא מגייס לזה 2 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Wasteless מאפשר לסופרים תמחור דינמי שחוסך כסף ומונע בזבוז. היוגורט קרוב לתאריך התפוגה? המחיר יורד אוטומטית. עבר עוד יום? המחיר יירד שוב בהתאם

Wasteless

מקור: Wasteless

הסטארטאפ הישראלי Wasteless (ווייסטלס) מסייע לסופרמרקטים לצמצם את כמויות המזון שהם לא מצליחים למכור בזמן באמצעות מערכת תמחור דינמית. הפתרון מאפשר לתמחר מוצרי צריכה על פי תאריכי התפוגה שלהם, כך שמוצר שתוקפו קרוב יותר – יעלה פחות. בצורה זו, הצרכנים יכולים להחליט האם ״הדדליין״ מספיק להם, או שהם מעדיפים לשלם יותר עבור מוצר עם תוקף רחוק יותר. כעת מודיעה החברה כי סגרה סבב גיוס בסך 2 מיליון דולר בהובלת קרן Slingshot Ventures ההולנדית.

משתלם לסופר, לצרכן ולעולם

המערכת של Wasteless פועלת בהתבסס על מלאי, הזמנות ומכירות, ומחליטה על מחירים אשר מוצגים לצרכן על גבי צגים אלקטרוניים במדפי הסופר, או בחנויות האינטרנטיות של הקמעונאיות. בעזרת המערכת סופרמרקטים יכולים להגדיל את ההכנסות, צרכנים נהנים ממחירים נמוכים יותר, ובמקביל העולם מפיק תועלת מהפחתה בפסולת ובזבוז מזון.

בשיחה עם גיקטיים הסביר בן בירון, מייסד שותף וסמנכ״ל השיווק של החברה, כי הם לא מייצרים את החומרה עצמה של הצגים הדיגיטליים, אלא הם מתחברים אל צגים דיגיטליים קיימים, העשויים מדיו אלקטרוני. ״המערכת שלנו היא בעצם מנוע תמחור דינמי שמנהל את מערכת האספקה וההזמנות מול דוחות הבזבוז והרווחים של הסופר ומול קצב המכירות של הסופר הספציפי לפי המוצר הספציפי״. על בסיס הנתונים האלו, המערכת יודעת כיצד לתמחר כל מוצר, בהתאם לתאריך התפוגה שלו, כאשר המחירים מתעדכנים באופן אוטומטי לפי הפרמטרים של העלאת קצב המכירות וצמצום הבזבוז של הסופר.

תהליך הטמעת הטכנולוגיה מתחיל מלמידה של היקף הבזבוז והמכירות של המוצרים בכל סופר. לאחר מכן, המערכת מותקנת ביחד עם פתרון הקופה הקיים, ואם לא נעשה בסופר שימוש בצגים אלקטרוניים – גם את אלו יש כמובן להתקין. בשלב הבא יש להתחבר להליך ניהול המלאי בחנות, או ליצור כזה – אם הוא לא קיים או לא טוב מספיק.

Wasteless

מקור: Wasteless

איך המערכת יודעת מה נמצא במלאי, מה מסרב להתרוקן מהמדפים ואת תאריכי התפוגה השונים? זה לא דורש המון עבודה ידנית מהצוות בסופר לפני כן?

״נכון. כדי שהמערכת שלנו תעבוד טוב צריך לנהל מלאים היטב. חלק מהרשתות כבר עושות עבודה טובה וחלק צריכות להשתפר בשביל שהמערכת שלנו תעבוד. לצורך כך בנינו 2 תהליכים, תהליך אחד ידני ואחד אוטומטי ואנחנו בוחרים באיזה להשתמש בהתאם לרשת שאנחנו עובדים איתה. אם לרשת יש תהליכי ניהול מלאי טובים אז אנחנו מתחברים אליהם ומקבלים מהם את הנתונים, אם לא, אנחנו מספקים להם אפליקציה לאנדרואיד או ל-PDA שלהם כדי להעלות מלאים כשהם מגיעים לחנות. בנוסף אנחנו מתחברים לקופה כדי שהקופאית תוכל להזין את התפוגה שהיא מכרה ובכך לסגור את הלופ של המלאי״, מסביר בירון.

Wasteless

מקור: Wasteless

התהליך האוטומטי מתבסס על ברקודים שנקראים GS1 Databar – ברקודים שמכילים את תאריך התפוגה של המוצר בתוכם. את אותם ברקודים ניתן למצוא בארוחות מוכנות כמו סלטים, עוף, ולחם, והם מסייעים לנהל את כל התהליך של המלאים בחנות. בצורה זו, כל מה של-Wasteless נשאר לעשות הוא לקחת את המידע, ובהתבסס עליו להגיע להחלטות בנוגע לתמחור.

החברה הוקמה ב-2016 על ידי עודד עמר, בן בירון ויוסי רגב, שלושתם עבדו יחד בעבר ב-Weissberger, חברת הביג דאטה בתחום המשקאות שנרכשה ב-2018 על ידי יצרנית הבירה הגדולה בעולם. מוקדם יותר השנה Wasteless הטמיעה את הפתרון שלה אצל קמעונאית מזון ספרדית, והצלחה לחתוך בשליש את כמות פסולת המזון ובמקביל להגדיל את ההכנסות ב-6%. כיום פועלת החברה ממשרדיה במתחם AYEKA שבתל אביב.

בעזרת המימון האחרון תוכל החברה להרחיב את הצוות הקיים, להמשיך ולפתח את אלגוריתם התמחור הדינמי שלה ולפרוס את המערכת ברשתות מזון. ומה לגבי פיילוט בישראל? לדברי בירון, בקרוב. ״בזבוז מזון היא בעיה גלובלית וכמו בכל שאר העולם, גם פה צריך פתרון״.

וידאו: הפתרון של Wasteless

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

13 תגובות על "הסטארטאפ הזה עלה על רעיון גאוני שיחסוך לנו כסף בסופרמרקט והוא מגייס לזה 2 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
לירון
Guest

“הרעיון” אינו מקורי.
בטיול ללונדון ניתן להיכנס ולראות ש”הרעיון” עובד שם בכל המרכולים.
מחיר שונה עבור כל מוצר לפי תאריך פירעון.

grammer nazi
Guest

רעיון שאינו חדש הוא עדיין רעיון אז השימוש במרכאות שגוי.
זלזול מיותר.

דניאל
Guest

לא חייבים להמציא את הגלגל בשביל לחשוב על מערכת שלא הייתה קיימת ובעזרת טכנולוגיה יכולה לקצר תהליך של חישוב ותימחור מחדש במילי שניות, קשה לי להאמין שב”לונדון” שלך זה מתרחש מהר יותר ו seamlessly יותר

עוד אחד
Guest

כל הכבוד לך יזם כורסא. גם ה״רעיון” לפייסבוק, גוגל ואפילו חלונות לא היה מקורי. מה שקובע הוא הביצוע. אבל לך תסביר

זיקו
Guest

צוות מעולה של אנשים, הצלחה וודאית!!

יצחק כהן
Guest

ב”ה

גם בצרפת משתמשים בשיטה הזאת בחלק מהחניות, אבל זה מתנהל ידני ז”א שמדביקים מדבקות לירידת המחיר, וכמובן שכל מה שמתנהל ידני הוא לא מדוייק ולא עקבי

אם הם יציעו מערכת ניהול מסודרת שתאפשר לכל חנות בקלות לזהות מוצרים כולל התאריך או ליצור פתרון אחר שיאפשר זיהו מדוייק, אז הייתי קורא לזה פתרון גאוני

ניר
Guest

וכשיעדכנו את תאריך התפוגה, המחיר יחזור למחיר ההתחלתי או ימשיך לרדת?

ASD
Guest

אם מישהו ימציא דרך לעדכן תאריך תפוגה של מוצר שעומד להתקלקל ולהאריך לו את הימים אז המחיר צריך לעלות מרוב שזה רעיון מהפכני.

או במילים אחרות – על מה אתה מדבר לכל הרוחות?

BakaNano
Guest

זה לא בהכרח משתלם להם, תלוי כמה לאנשים אכפת מתאריך תפוגה…
לי לצורך העיניין לא אכפת לקנות יוגורט שישב עוד כמה ימים במקרר במחיר זול יותר, ואז אני אקנה רק מוצרים כאלו והסופר יפסיד. זה קצת כמו להשמיד ירקות – לפעמים עדיף לזרוק מוצרים לפח מאשר להוריד את המחיר כדי לשמור על המחיר גבוה.

ASD
Guest

לך לשוק בסוף היום ותראה שהמחירים יורדים לקראת הסגירה (הרבה משפחות עניות סומכות על העניין הזה ומתפשרות על הירקות הפחות טריים כדי שיוכלו להאכיל את המשפחה). החנות כנראה תוריד את המחיר עד לרמה שהוא יימכר באפס רווח ככה שהם לא יוכלו להפסיד על מוצר בכל מקרה, רק להרוויח פחות. הורדת מחירים מביאה יותר לקוחות ובטוטאל זה לפעמים מוביל לעלייה ברווח הכללי.

מישהו
Guest

אני לא מבין משהו, כל כמה זמן מתעדכן המחיר?
האם יכול להיות שהמחיר מתעדכן תוך כדי הקנייה?
הלקוח עלול להיפגע לדוגמא אם הם בוחרים להעלות מחיר (בגלל דרישה גבוהה)
או בגלל שהוא לא יודע שהייתה ירידת מחיר שלא עודכנה.

רק אם עדכון המחיר מבוצע כשהסופר ריק מלקוחות והם יודעים בוודאות מה יספקו במהלך יום העסקים הקרוב המערכת תהיה מספיק אמינה לטובת הלקוחות

ASD
Guest

אבל המחיר רק יורד, איך לקוח יכול להיפגע ממחיר יורד?
מדובר פה על מערכת שמורידה מחיר ככל שתאריך התפוגה שלו מתקרב לא על מערכת שמאפשר לבעל החנות לשנות מחיר מתי שבא לו סתם כי בא לו.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: