פרסום ראשון: וולמארט רוכשת את Aspectiva הישראלית
לפני כולם: ענקית הקמעונאות האמריקאית רוכשת את הסטארטאפ הישראלי, שפיתח מנוע המלצות על מוצרים, שמתבסס על ניתוח ביקורות מהרשת; סכום הרכישה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים
לפני כולם: ענקית הקמעונאות האמריקאית Walmart (וולמארט) מבצעת רכישה ראשונה בישראל. לגיקטיים נודע כי וולמארט רכשה את הסטארטאפ Aspectiva (אספקטיבה). הסטארטאפ הישראלי, פיתח פלטפורמה שאוספת את כל הביקורות וחוות הדעת אודות מוצרים ברחבי הרשת, ומאפשרת לרוכשים לגלות מראש את המידע שרלוונטי אליהם עוד לפני שהם מבצעים את הרכישה. פרטי העסקה טרם פורסמו, אולם על פי מידע שהגיע לגיקטיים מדובר בעשרות מיליוני דולרים.
עדכון: 26.2.19 | 08:00 | הוספנו את התגובה הרשמית של JVP לרכישה
חוכמת ההמונים מגיעה לרכישות
Aspectiva בעצם מאפשרת לבעלי אתרי e-Commerce להעשיר את חווית הקניות באתר שלהם באמצעות מספר מנגנונים חכמים במיוחד. הפלטפורמה של החברה אוספת ביקורות וחוות דעת על מוצרים ברחבי העולם, מנתחת אותו ומצליחה להפיק ממנו את התובנות העיקריות במגוון נושאים. בעלי האתרים שמטמיעים את המוצרים של Aspectiva באתר שלהם יכולים לאפשר למשתמשים למצוא מוצרים בקלות על פי ההעדפות שלהם ועל פי הצרכים המדויקים שלהם, ולעזור להם לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורם, ואם למשל המשתמש בחר שמוצר ספציפי כנראה פחות מתאים לו מסיבה מסוימת, המערכת יודעת להמליץ לו על מוצר אחר שיעשה את העבודה, ויודעת גם להשוות בין מספר מוצרים בקטגוריות שונות על פי אותן ביקורות. בנוסף, האתר והמשתמשים בו נהנים גם מחיפוש מתקדם יותר שמאפשר למשתמש לחפש בדיוק את מה שהוא צריך כבר בשלבי החיפוש הראשונים.
כך, הלקוחות נהנים מרכישות הרבה יותר מותאמות אישית ויכולים לרכוש מוצרים עם תחושת בטחון, והם יכולים למצוא את המוצרים המושלמים עבורם. המערכת מאפשרת למשתמשים גם לחפש בדיוק את מה שמעניין אותם, אז אם אתם מתלבטים על דגם טלוויזיה כלשהו, ואתם למשל גיימרים, תוכלו לחפש את המילה Gaming, ולראות ציטוטים של משתמשים אחרים שמדברים על הנושא, ולראות מה בסך הכל משתמשים אחרים שרכשו את המוצר חושבים עליו בכל הנוגע לגיימינג. המערכת של Aspectiva מתאימה גם לחנויות פיזית, ומסייעת לרוכשים למצוא מידע על המוצרים שהם מחפשים בזמן אמת.
Aspectiva הוקמה ב-2013 על ידי עזרא דאיה, שמכהן כמנכ"ל החברה, ואייל הורוביץ, ה-CTO שלה, ומאז שהוקמה גייסה החברה כ-4.5 מיליון דולר בין היתר מקרן JVP, קרן Reinvent, קרן Union Five, קרן Global Brain Corporation וחברת LivePerson. על פי המידע שהגיע לידינו, הקשר בין וולמארט לסטארטאפ הישראלי נוצר בשנה שעברה, כאשר משלחת של בכירים מוולמארט ביקרה בישראל. במהלך הביקור הגיעה המשלחת האמריקאית לחממת הסטארטאפים של JVP בירושלים – שם פגשה לראשונה את הסטארטאפ הישראלי.
העסקה הזו היא הרכישה הראשונה שביצעה Walmart בישראל, אבל היא מעורבת היטב באקוסיסטם הישראלי. בין היתר ביצעה הענקית האמריקאית השקעה אסטרטגית במיזם הסייבר Team8, השיקה מיזם משותף עם חברת המדיה האינטראקטיבית Eko, והצטרפה לאחרונה ל-The Bridge, אקסלרטור בינלאומי. משרד עורכי הדין שבלת ושות' ליווה את העסקה מצד Aspectiva.
מקרן JVP, שהיתה המשקיעה המובילה בחברה נמסר: "כמשקיע המוביל בחברה, אנו שמחים על כך שוולמארט בחרה לרכוש את Aspectiva, חברת פורטפוליו של JVP, שנוסדה וגדלה בחממת המדיה של JVP בירושלים. אנו גאים בשותפינו חיים קופנס, חבר במועצת המנהלים של Aspectiva, אשר מוביל את החברה מאז הקמתה ועד לרכישה המוצלחת היום. אנחנו מאמינים שרכישה זו תביא לישראל הזדמנויות חדשות. זו דוגמה נוספת לאופן שבו החדשנות הישראלית מעצבת את עולמנו, באמצעות חיבור בין טכנולוגיות פורצות דרך לשווקים גלובליים".
הגב
3 תגובות על "פרסום ראשון: וולמארט רוכשת את Aspectiva הישראלית"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
כל הכבוד לאיילללל
ולעזרא (:
מוכשרים
זוכר את יועד מימיו בClicktale (החברה בה עבד עד שעזב על מנת להקים את אספקטיבה). אדם רציני שיודע לעבוד קשה. כל הכבוד!
מוצר שימושי וחכם
כל הכבוד!