יד שניה מסטארטאפ: vroom מגייסת 54 מיליון דולר כדי לעשות מהפכה במכירת הרכב [גיוס]

vroom רוצה להפוך את התהליך המייגע והמבלבל של רכישת רכב יד שנייה לפשוט כמו רכישה באמזון. עתה, מודיע הסטארטאפ של אלון בלוך ואלי וורטמן על גיוס של 54 מיליון דולר

מקור: אתר vroom

מקור: אתר vroom

חדש בגיקטיים: לוח משרות הייטק שמתמקד רק במשרות מתחום ההייטק, מתעדכן באופן קבוע ופתוח למגייסים ולמחפשי עבודה.


קניית רכב מיד שנייה כרוכה בלא מעט כאבי ראש: החל במצב הרכב וכלה בטרטורים הרבים שכרוכים בהגעה למוכרים או למגרשי הרכב. כאן נכנס לתמונה vroom, הסטארטאפ המסקרן של היזמים הישראליים אלון בלוך ואלי וורטמן, שרוצה להפוך את תהליך הרכישה של הרכב לפשוט וקל כמו רכישה של ספר באמזון. עתה, מודיעה החברה על השלמת סבב גיוס B בגובה 54 מיליון דולר.

כמו להזמין תיק מאמזון

לאחר ש-vroom רוכשת את כלי הרכב מהצרכן הפרטי, הוא מגיע למרכז הלוגיסטי של החברה. שם הוא עובר בדיקה יסודית, שיפוץ ותיקון יסודי היכן שצריך ואפילו תיקוני פחחות וצבע. לאחר מכן, מתועד הרכב מכל הזוויות האפשריות, כולל פנים הרכב ומועלה לאתר החברה, ללא שימוש בפוטושופ. לקוח שמעוניין לרכוש רכב מ-vroom נעזר במנוע החיפוש של החברה, כדי להגדיר בדיוק את רכב שהוא מעוניין מתוך 900 כלי הרכב שכרגע נמצאים במאגר שלה. ברגע שהלקוח בוחר את הרכב שבו הוא מעוניין, הוא מכניס את פרטי האשראי ומזמין אותו. לאחר מספר ימים מגיע הרכב היישר אל דלת ביתו של הלקוח כאילו היה מטען באיביי או תיק באמזון. מרגע שהלקוח מקבל את הרכב יש לו 7 ימים להתחרט ולקבל את כספו חזרה, ללא צורך לפרט מהי הסיבה להחזרה. אם הוא יחליט להשאיר את הרכב אצלו, הוא ייהנה מ-90 ימי אחריות על הרכב.

החברה הוקמה לפני כשנתיים בלבד על ידי היזמים הישראליים אלון בלוך ואלי וורטמן וכבר היא נהנית ממכירות של 20 מיליון דולר בחודש אחד, ובדרך לסיים את 2015 עם מכירות של 300 מיליון דולר. בלוך כיהן בעבר כמנכ”ל משותף של Wix ו-MySupermarket ואלי וורטמן הוא יזם סדרתי שהקים כבר 3 חברות שנסחרות בנאסד”ק ושימש כשותף בקרן Benchmark Capital. בסבב הגיוס הנוכחי, שעומד כאמור על 54 מיליון דולר, השתתפו מספר משקיעים ביניהם קרן Catterton Partners, קרן General Catalyst Partners שהשקיעה בסנאפצ’ט ו-kayak ומשקיעים פרטיים ביניהם ג’פרי בויד ובוב מיילוד בכירים לשעבר ב-Priceline. הגיוס הנוכחי מצטרף לסבב A, אותו גייסה החברה לפני כשנה ועמד על 19 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים. כספי הגיוס יופנו הן לצורך שיווק ופרסום והן לצורך הגדלת מספר מרכזי השיפוץ של החברה, כשהמטרה של החברה היא להגיע למצב שבו תוך 24 שעות מרגע ההזמנה, המכונית תגיע אל הצרכן. המטה של החברה ממוקם בארצות הברית, כשמרכז הפיתוח שלה נמצא בנס ציונה.

בתגובה לגיוס מסר אלון בלוך, מנכ”ל vroom: “אנחנו מקלים על הלקוח למצוא את המכונית המתאימה לו, במחיר שנמוך ממחיר השוק על ידי הסרת העלויות הקבועות. אנחנו גאים מאוד ביכולות השיפוץ שלנו ומתמחים במכוניות עם קילומטרז’ נמוך, דגמים חדשים והיסטוריית רכב ללא רבב”.

vroom פועלת בשוק צפוף, למרות שהמודל הייחודי שלה, עשוי לעזור לה לבלוט מעל המתחרות. בין החברות שמציעות רכב יד שנייה דרך אתר אונליין ניתן למצוא את TrueCar שמתווכת בין מוכרים לקונים; Shift שגייסה 23 מיליון דולר לאחרונה ו-Beepi.

וידאו: כך פועלת vroom

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

3 תגובות על "יד שניה מסטארטאפ: vroom מגייסת 54 מיליון דולר כדי לעשות מהפכה במכירת הרכב [גיוס]"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אריק
Guest

אפשר לקנות איתם מכוניות בארץ?

איציק
Guest

למה לא לפרגן פה בגיקטים קודם כל לישראלים שהביאו את ענף מכירה וקניית הרכבים לסמארטפון
אפליקצית לוקי – למכור ולקנות רכבים בקלות דרך הנייד
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.looki.android

אודי
Guest

לא הבנתי איך הם מרוויחים כסף?

קונים מכונית יד שנייה ומוכרים הלאה במחיר גבוה יותר – איך זה נמוך ממחיר השוק?

האם הסוד הוא קניית מכונית פגומה ושיפוץ מכני/אסתטי ברמה גבוהה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל