להזמין רכב כמו פיצה: Vroom מגייסת 30 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ Vroom של אלון בלוך ואלי וורטמן רוצה לבטל את כל הטרחה שבדרך המסורתית של קניית רכב יד 2 בארה׳׳ב ומציעה ממשק קנייה דמוי אמזון. הרכב מגיע אל הרוכש ישירות עד הבית ויש לו שבוע להתחרט

מקור: Vroom

חברת הסטארטאפ הישראלית-אמריקאית Vroom (ורום) מנסה בשנים האחרונות להמציא מחדש את תחום מכירות הרכב מיד שנייה ולהפוך את ההזמנה של רכב כזה למשהו שמזכיר יותר הזמנה של פיצה או חפץ באמזון. עתה נודע כי החברה הצליחה לגייס 30 מיליון דולר מתוך 70 מיליון דולר אותם היא מנסה לגייס בסבב חדש.

להזמין רכב הביתה כמו שקונים מוצר באמזון

על פי דיווח של TechCrunch הגישה חברת הסטארטאפ מסמכים ל-SEC, רשות ניירות הערך האמריקאית, ובהם היא חושפת כי היא מבקשת לגייס 70 מיליון דולר בסבב גיוס חדש, כש-30 מיליון דולר מתוכם כבר הושגו. הגיוס מגיע אחרי ימים לא פשוטים בחברה ותחרות גוברת מול חברות מתחרות דוגמת Carvana ו-Shift ודיווחים על פיטורים מוקדם יותר השנה.

Vroom רוצה להעביר את כל השלבים בתהליך רכישת הרכבים לאינטרנט, החל מהמימון ועד לרכישה עצמה. בשונה מסוחרי רכב רגילים שרק משמשים כמתווכים, החברה רוכשת את כלי הרכב מהצרכן הפרטי ולאחר מכן הוא מגיע למרכז הלוגיסטי של החברה. שם הוא עובר בדיקה יסודית, שיפוץ ותיקון יסודי היכן שצריך – כולל אפילו תיקוני פחחות וצבע. לאחר מכן, מתועד הרכב מכל הזוויות האפשריות, כולל פנים הרכב ומועלה לאתר החברה – כשבחברה מדגישים כי לא נעשה שימוש בתוכנות דוגמת פוטושופ.

לקוח שמעוניין לרכוש רכב מ-Vroom נעזר במנוע החיפוש של החברה, כדי להגדיר בדיוק את הרכב שבו הוא מעוניין מאלפי כלי הרכב השונים שנמצאים בכל רגע נתון במאגר שלה. לאחר שקיבל את כל הפרטים וצפה ברכב בכל הזוויות, הוא מכניס את פרטי התשלום והרכב הנרכש מגיע עד לביתו בתוך ימים ספורים. מרגע שהלקוח מקבל את הרכב יש לו 7 ימים להתחרט ולקבל את כספו חזרה, ללא צורך לפרט מהי הסיבה להחזרה.

מקור: Vroom

מוכרים שמעוניינים להציע את הרכב שלהם ב-Vroom נדרשים לשלוח מידע על הרכב כולל תמונות ולהמתין מספר דקות עד לקבלת הצעת מחיר לרכב שלהם בתיבת המייל. ברגע שתהיה הסכמה בין הצדדים (לא מדובר במשא ומתן כמו שנהוג לנהל בתעשיית הרכב) הכסף יכנס ישירות לחשבון הבנק של המוכר, ו-Vroom גם תטפל בכל הנושא הבירוקרטי של העברת הבעלות.

Vroom הוקמה על ידי שני היזמים הישראלים אלון בלוך ואלי וורטמן. וורטמן, יזם הייטק ותיק, הוא גם זה שעומד בראשה של קרן ההון סיכון הירושלמית Pico Venture Partners, שאף הובילה את ההשקעה הקודמת בחברה והשתתפה בהשקעה ב-SpotInst עליה דיווחנו לפני מספר ימים.

נכון לעכשיו פונה Vroom רק לשוק האמריקאי, ולכן היא פועלת מניו יורק, שם מועסקים למעלה מ-600 עובדים. בעבר הפעילה החברה מרכז פיתוח ברחובות, אולם לפני כשנתיים היא סגרה אותו ופיטרה את 30 העובדים בו. למרות שהפעילות כולה עברה לארה״ב, בחברה נוהגים להדגיש שהבסיס שלה הוא לגמרי ישראלי, וכי 2 מתוך 7 חברי הדירקטוריון הם ישראלים. מאז הקמתה גייסה החברה 320 מיליון דולר, כשהגיוס המדווח האחרון ביולי 2017 נעשה על פי הערכת שווי של 655 מיליון דולר.

פנינו ל-Vroom לקבלת תגובה, אונעדכן את הידיעה לכשתתקבל

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: