עכשיו כשכולם עוברים לקניות ברשת, אתרי הקניות חייבים להיות חדשניים עוד יותר

גם ענקיות קמעונאות שכבר החלו להשקיע בכלים מתקדמים שישפרו את חוויית הקנייה ברשת, לא שיערו שהמעבר יהיה כל כך חד ופתאומי. מי שישקיע בכלים מתקדמים של AR יוכל לתת מענה גם ללקוחות שמעדיפים לראות ולמשש את הסחורה לפני הרכישה

Image by Photo Mix from Pixabay

מאת יחיאל אטיאס, Hexa ,Co-Founder & CEO

מרץ 2020. משבר הקורונה. מדי יום מדינות נוספות מורות על סגירת גבולות והטלת הגבלות על האזרחים. חברות התעופה מדווחות על הפסדי ענק, שנאמדים בעשרות מיליארדי דולרים בשנה; המניות של ענקיות הקמעונאות, שנתפסו עד כה כיציבות, רושמות ירידות דרסטיות; ובישראל – חנויות ריקות, מסעדות סגורות וכחצי מיליון אזרחים הצטרפו למעגל האבטלה.

אין ספק שהכלכלה העולמית במשבר מתגלגל, והיקפו או מועד סיומו אינם ידועים. אך לצד הקשיים, ההפסדים וחוסר הוודאות, השוק מפגין יכולות הסתגלות חדשות בצילה של המגיפה. כך למשל, בעוד ש- Macy’s מדווחת על סגירה של לא פחות מ-360 סניפים ברחבי ארה”ב ושולחת יותר מ-130,000 עובדים הביתה לתקופה בלתי ידועה, מניית Netflix דווקא עלתה ב-3% ומניית Chewy – ענקית האיקומרס האמריקאית שמוכרת אוכל לכלבים – עלתה בכ-8%. המגיפה העולמית אמנם איתנו רק שבועות בודדים, אך הרגלי הצריכה מהבית כבר תפסו את הבכורה, ומוקדם מהצפוי.

למה צרכנים ישראלים מעדיפים אתרים זרים?

זהו אינו סוד ששוק האון-ליין תופס תאוצה בשנים האחרונות. היתרונות עבור הצרכן המקוון ברורים: מגוון רחב וזמין של מוצרים, מחירים נמוכים, נגישות להשוואה בין חברות, פריטים ועוד. יחד עם זאת, ברכישה המקוונת יש קושי מובנה – הצרכן נדרש לקבל החלטה על סמך נתונים יבשים ומספר מוגבל של תמונות. למעשה, המידע המועט שעומד לרשותו עלול להוביל אותו לבצע את הרכישה דווקא בחנות הפיזית, על אף הטרחה והעלויות הגבוהות יותר.

תמונה: Pixabay

הקמעונאיות הענקיות הבינו זה מכבר שהשקעה באון-ליין בטווח הקרוב בהכרח תביא עמה חיסכון משמעותי בעלויות וגידול ברווחים בעתיד. הן כבר החלו להשקיע בבניית תשתית חזקה, כזו שתעזור להתגבר על הקושי המובנה שברכישה מקוונת באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים, וכך בתוך כמה שנים צרכנים רבים ירגישו בנוח לעזוב לגמרי את החנויות הפיזיות ולרכוש בחנות האינטרנטית. אולם גם חברות הענק לא צפו שהן תידרשנה ליישם את הכלים הללו תוך שבועות ספורים, וגם הן לא היו ערוכות למעבר חד ופתאומי לחנויות המקוונות בלבד.

ובישראל, על אף היותנו Start-Up Nation, בכל הקשור לרכישות מקוונות השוק הישראלי מזדנב אף מאחור. על פי דיווחים מהימנים, כ-79% ממשתמשי פייפאל הישראלים טוענים שהם מבצעים רכישות באתרים מקוונים מהעולם, לרוב סין וארה”ב, ולאו דווקא בישראל.

מלבד העלויות הנמוכות יותר, ההעדפה של האתרים הזרים בולטת גם בזכות חוויית משתמש טובה יותר, באופן משמעותי. כבר כיום אתרים כגון ASOS או Next Direct מציעים לצרכן הישראלי חוויית משתמש מרעננת וחדשנית, שמאפשרת לו בין היתר לפלטר ברזולוציה גבוהה את המוצרים שמעניינים אותו ולצפות בפידבקים של לקוחות בצירוף תמונות. לכך מתווסף מגוון רחב של תמונות, סרטונים וזווית צפייה של 360 מעלות, שלרוב לא זמינים באתרי האופנה הישראלים. התוצאה היא שהצרכן הישראלי שמעדיף סחורה מקומית לרוב לא יסתמך על המידע הדל שברשת, אלא יבצע את רכישותיו בחנות פיזית.

ובחזרה למשבר הקורונה. שוק האון-ליין בשיאו ולצרכנים המקוונים התווספו, בעל כורחם, צרכנים שעד כה העדיפו לרכוש בחנויות הפיזיות. יתרה מזו, כתוצאה מהסגר האווירי במדינות רבות ומצמצום הטיסות לישראל – לקוחות רבים נמנעים מביצוע הזמנות מקוונות באתרים זרים, ובצדק – לאחרונה אף התבשרנו שאמזון הפסיקה לבצע משלוחים לישראל. הלקוחות הללו מחפשים מענה בשוק הישראלי המקוון.

אז איך מגדילים מכירות בערוץ הרכישה היחיד שנותר?

לא במפתיע, חברות רבות מציעות כיום טכנולוגיות שונות למקסום המכירות האינטרנטיות, כמעט בכל קטגוריה. לרוב מדובר בכלים טכנולוגיים שפונים למי שממילא עושה את הקניות שלו ברשת ומסייעים בהגדלת סל הרכישה – משל באמצעות הכרת הלקוח והעדפותיו, איתור המוצר הבא שייכנס לסל ועוד.

אך מסתמן שהכלים הנפוצים בשוק כיום אינם מספיקים על מנת לייחד ולבדל את המוצרים המקוונים. 75% מהלקוחות שביקשו לבצע רכישה באינטרנט מדווחים כי לא רכשו בסוף את הסל בגלל חוסר היכולת שלהם לחוש, לגעת או לנסות את המוצר. גם בתקופת משבר, כאשר מדובר במוצרים שאינם מוצרי צריכה בסיסיים (כדוגמת מזון), לא מן הנמנע שחסם זה ימשיך להשפיע על הצרכנים.

ברגעים אלו ממש מתוך אתר איקאה (צילום מסך)

כפי הנראה, חברות הענק הפנימו את המצב החדש וכבר עכשיו מטמיעות טכנולוגיות חדשניות באתרים המקוונים שלהן. למשל, בשיא משבר הקורונה איקאה השיקה פיצ׳ר חדש המאפשר ללקוחות לרהט את הבית שלהם באמצעות טכנולוגיית AR (מציאות רבודה), שבאמצעותה ניתן ״להניח״ את רהיטי החברה בבית ולראות כיצד הם משתלבים בחלל. טכנולוגיה כזו נותנת מענה לחסם המאפיין את שוק האון-ליין, במיוחד בענף שבו רבים אוהבים לחוש בדים ולקבל פרספקטיבה מוחשית של גודל, ויכולה להניע את הצרכנים המקוונים לבצע רכישות מבלי לצאת מהבית. למרבה הצער, הטכנולוגיה הזו אינה זמינה לרכישה באתר החברה בישראל, אך השוק הישראלי משווע לפתרונות דומים.

גם סריקה של ה-QR (לחצו כאן אם אתם גולשים מהנייד) תאפשר חוויית AR והטמעה של מודל של כיסא מעוצב בפינת האוכל של הלקוחות באמצעות הטלפון שלהם.

דוגמה נוספת היא גוגל, שמשיקה בימים אלה גרסת בטא למודעות AR. הגרסה החדשה תאפשר לייצר מודעות אינטראקטיביות מבוססות תלת ממד, שיאפשרו ללקוח לסובב את המוצרים בזמן הצפייה במודעה ואף להניח אותם במרחב.

אנו רואים בבירור כי מאז תחילתו של משבר הקורונה בכל העולם, וכמובן גם אצלנו בישראל, חלה עלייה ניכרת בביקוש לתוכן תלת ממדי תואם מציאות רבודה, והחברות השונות נדרשות לספק כלים אלה ללקוחותיהן במהירות. טרקלין חשמל למשל כבר הספיקה להמיר בשבוע האחרון עשרות ממוצריה ולהטמיע אותם בעמודי המוצר שלה, וכעת ללקוחותיה הקונים בעיקר בחנויות יש כלים רבים וטובים שנותנים ביטחון לקנייה און-ליין.

גם סריקה של ה-QR (לחצו כאן אם אתם גולשים מהנייד) תאפשר חוויית AR בטלפון שלכם.

לפעול כדי להשיג יתרון בתחרות של ממש

משבר הקורונה טומן בחובו לא מעט קשיים, אך גם הזדמנויות רבות עבור קמעונאים שישכילו לנצלן. בתקופה שבה הצרכנים מנועים כמעט לחלוטין מביצוע רכישות בחנויות פיזיות, נוצרה תחרות של ממש בין הקמעונאים הישראלים על תנועת קונים באתרים המקוונים שלהם. קמעונאי שיעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, אך גם נגישות, בהחלט יכול לבדל עצמו מאתרים אחרים ולהתגבר על צמצום המכירות בחנויות.

הכתבה בחסות Hexa

Hexa מתמחה בייצור תוכן תלת מימדי עבור חברות הקמעונאות הגדולות בעולם. אלו, משתמשות בטכנולוגיה שלה על מנת להמיר את התמונות הקיימות שלהן לתוכן תואם מציאות רבודה, המשמש בין היתר להגדלת מכירות, הקטנת עלות רכישת המדיה הפחתת עלויות הצילום שלה.
Hexa הינה החברה היחידה בעולם המציעה את התוכן שלה בחינם וגובה רק עבור השימוש.

Avatar

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

5 תגובות על "עכשיו כשכולם עוברים לקניות ברשת, אתרי הקניות חייבים להיות חדשניים עוד יותר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוני
Guest

פתרון מעולה. בזמנים בהם אנשים יעדיפו לצאת פחות, האפשרות הזו חוסכת התלבטויות רבות בקניית מוצרים הביתה והתאמה לבית שלהם. גאווה שיראלית

מוטי
Guest

מגניב!!!

אלון
Guest

אם הם מצאו את הדרך לייצר מודלים בכמות גדולה, בזמן קצר ובאיכות גבוהה זה ללא ספק שירות שיכול לשנות את המשחק.
אנחנו כבר מעל שנה מנסים לפתח אצלינו ולמצוא פיתרון חיצוני לייצור מודלים בכמות אבל ללא הצלחה.
יחיאל, ללא ספק הצוות שלך ישמעו מאיתנו בימים הקרובים.

DNA
Guest

לקח לי כמה שניות להבין למה חסרה פואנטה ולוגיקה בסיסית בכתבה הזו ואז הבחנתי בלוגו של החסות…
בכל אופן, AR הוא בעיקר גימיק נחמד נכון לעכשיו, מבחינה טכנולוגית זה עוד לא מושלם ולראות בטלפון הדמייה של איך ייראה כיסא בבית שלך זה ממש לא כמו לראות כיסא פיזית בחנות.
כשיהיו בשוק משקפי AR ברמה גבוהה זה יתחיל להיות קצת רלוונטי ואולי אפילו שימושי.

appweb technologies
Guest

מדהים

wpDiscuz

תגיות לכתבה: