הסטארטאפ הישראלי הזה רוצה להחליף את נציגי השירות בבוט עם קול אנושי לגמרי
חברת Voca.AI פיתחה את Voca, סוכנת וירטואלית וחברותית שרוצה להחליף את נציגי השירות ולפנות אותם להתעסק בפניות מסובכות יותר

מימין לשמאל: דני רוכמן, סמנכ"ל פיתוח, ד"ר אלן בקר, CTO ומייסד, עינב איתמר, מנכ"ל ומייסד. תמונה: גיא דביר
הסטארטאפ הישראלי Voca.AI מפתח טכנולוגיה המחקה את דפוסי הדיבור האנושיים, על מנת לאפשר למכונה/מחשב לתקשר עם בן אנוש, מבלי שהאחרון יידע שלא מדובר בנציג אנושי. נכון לעכשיו המוצר מתמקד בעיקר בנציגי שירות והרצון לשמש ככלי עזר עבור אלו, ובעצם להחליף את החלק ״הרובוטי״ בעבודתם, המורכב בעיקר מתבניות וטקסטים שנאמרים באופן אוטומטי. כעת, מודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס של 2.6 מיליון דולר בהובלת lool ventures ובהשתתפות Flint Capital ומשקיעים פרטיים נוספים.
צ׳אט קולי עם בוט שמרגיש אנושי
המוצר של Voca (ווקה) משתמש בטכנולוגיה המחקה את דפוסי הדיבור האנושיים, כגון שינויים בגובה הקול, מהירות הדיבור, שינוי אינטונציה, השהיות מכוונות ושימוש בהבעות קול. בניגוד למוצרים הקיימים בשוק, הטכנולוגיה שלהם משתמשת בנאמר בשיחה כדי ללמוד על כוונת הדובר, זאת במקום לתמלל את הנאמר לטקסט – ורק לאחר מכן לנתח אותו. לטענת החברה, ברגע שמתמללים שיחה קולית לטקסט נאבד מידע חיוני רב כמו אינטונציה ורגשות. המערכת של Voca מבינה את הנאמר בשיחה על ידי למידה ממצבור השיחות הקיימות במרכז השירות, וכך מתאימה עבור כל לקוח את מנוע השיחה המתאים לו.
באמצעות נציגי השירות הממוחשבים המופעלים כמובן באמצעות טכנולוגיית AI, עסקים יכולים לשפר את מרכזי השירות הטלפוניים שלהם. מרכזי השירות יוכלו להחליף סוכנים ונציגים המבצעים את ההפניות הראשוניות ללקוחות, עם בוטים אמינים, שמבטיחים להישמע ממש כמו הדבר האמיתי. עם הפניית חלק מהשיחות ל-Voca, יתפנה לנציגים האנושיים זמן יקר להתמודדות עם פניות מסובכות יותר, שלא לדבר על הפוטנציאל של הטכנולוגיה לקצר באופן משמעותי את זמן ההמתנה שלנו על הקו. כמו כן, בגלל שמדובר בבוט, המעסיקים שלו לא צריכים להתחשב בו יותר מידי ולהקפיד על מתן הפסקות מדי כמה שעות או ימי חופש.
אם הקונספט הזה נשמע לכם קצת מוכר, יכול להיות שנזכרתם בפיצ׳ר השיחות של גוגל, דופלקס. בקצרה, מדובר בפיצ׳ר שיחסוך לכם את הצורך להתקשר כדי להזמין תורים למסעדות או מספרות, והעוזרת האישית של גוגל תעשה עבורכם את השיחה ותתאם את הפגישה. עינב איתמר, מייסד ומנכ״ל החברה הסביר בשיחה עם גיקטיים כי הם לא מתחרים ישירות בגוגל דופלקס. לדבריו, הטכנולוגיה שלהם שונה מכיוון שהיא יודעת להתאים את עצמה ללקוח ולצרכים שלו באמצעות למידה מהיסטורית השיחות שלו. ״אנחנו פונים לפלח שוק שונה לגמרי ועם פתרון מלא לחברות שמעוניינות לשפר באופן משמעותי את תהליכי המכירות והשירות שלהן לא רק מבחינת עלויות, אלא גם מבחינת מדידה ושיפור ההכנסות״.
Voca הוקמה ב-2017 על ידי עינב איתמר, מייסד Corrigon שנמכרה לאיביי לפני כשנתיים וד״ר אלן בקר. כיום מועסקים במשרדיה שבהרצליה כ-9 עובדים.
הגב
13 תגובות על "הסטארטאפ הישראלי הזה רוצה להחליף את נציגי השירות בבוט עם קול אנושי לגמרי"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
וואו! נראה ממש טוב!!
יש להם עתיד (תשמעו את השיחות שיש להם באתר..)
דני יא תותח!
פששש- מוריד את הכובע…ההדגמות באתר הם הכי מתקדמות שראיתי עד כה
הסרטון המטופש עם האנימציה הזולה עושה להם עוול- מדובר בחברה רצינית
עם מוצר שלפי ההדגמות נראה מלוטש מאוד
?Live person
LivePerson?
כמה דברים אחרי ההאזנות לדגימות באתר.
א. יותר מדי פעמים חזרה על המשפט I just want to let you know
ב. השיחה לא נשמעת טבעית לא מהצד של העוזרת ולא מהצד של מקבל השיחה. קצב שיחה איטי מדי עם קטיעות מסויימות, יש מצב שזה הדבקות ועריכות, יש מצב שלא
ג. אם מאזינים לרצף של השיחה אפשר לזהות מיד משפטים מכניים מדי, לא טבעיים, גבהי וקצבי קול לא טבעיים, קול מונוטוני אחיד שדי חוזר על עצמו ומסוגל להגיד את אותו משפט לעשרות לקוחות בדיוק אותו דבר.
אבל אחרי כל הביקורת מוצר בהחלט מעניין.
תודה איציק על המשוב! אשמח לדבר איתך בפרטי על מנת להבין את הביקורת טיפה יותר לעומק
אין תגובה פרטית בגיקטיים. נראה לי שהדרך הטובה ביותר היא שאשמע 20 דגימות שיחה שונות מבלי לדעת מה מהן אמיתית ומה מנוהלת ע"י עוזרת דיגיטלית וכמובן מבלי המשפט המפורסם בתחילת השיחה, אני עוזרת דיגיטלית. במידה ואצליח למצוא את כולם יש לנו מנצחת.
כל הכבוד לחברים שמפרגנים באתר אבל זה לא ימנע את הסגירה שלהם תוך 18-24 חודשים .
התחרות .. כן.. התחרות. אני לא מדבר רק על live person . זה החיבור הקטלנוי למחזור מכירות ארוך בשוק ה אנטרפרייז.
מדהים שמשקיעים לא עושים גוגל לפני שהם שמים כסף, אבל למה לטרוח אם אחד המייסדים עשה פעם אקזיט.
למעט עיצובים מעט דומים לאתרים של החברות אני לא מוצא איפה השירות של LP מתחרה ישירות בשירות הזה. אם יש לו מתחרה ישיר זה דופלקס למרות שהיכולות שלה כרגע (או מה שפורסם) מתמקדות ב-קביעת פגישות ולא בניהול שיחה אמיתית.
Live engage של לייבפרסון יש להם כבר את כל הטקסטים של נציגי מכירות ועם טכנולוגיית AI שיש להם לא יהיה קשה לשיזר מה שאתם עושים.
אתה חושב בקטן- יציבו מודל עיסקי- יראו נוכחות ותוך 12-18 חודשים
הם באמת יסגרו…אחרי שימכרו את החברה ב300 מיליון לאיזה תאגיד
ויש גם את over.ai שכבר נמצאת בשוק עם פעילות בהרבה חברות גדולות בישראל ובעולם.