שווה כבר יותר מ-2 מיליארד דולר: Via גייסה 400 מיליון דולר

חברת התחבורה הציבורית החכמה, שעליה גם מתבסס שירות ”באבל דן” גייסה את ההון מהבעלים של פיאט וקבוצת הכדורגל יובנטוס וכן שורה של משקיעים קיימים וחדשים

שירות באבל-דן שמתבסס על הפלטפורמה של Via. צילום: גיקטיים

לא עוצרת בקורונה: חברת התחבורה הישראלית Via השלימה גיוס בגובה 400 מיליון דולר, שחצי ממנו מגיע מתאגיד Exor, והשאר משורת משקיעים קיימים וחדשים. הגיוס נעשה על פי שווי שוק של 2.25 מיליארד דולר ומסמן את כניסתה של החברה הישראלית למועדון חדי הקרן, דווקא בתקופה של חוסר ודאות.

שווה כבר 2.25 מיליארד דולר

Via פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לנוסעים להגיע מנקודה לנקודה בעיר בצורה מהירה ומשתלמת יחסית. כדי להשתמש בשירות, יש להזמין נסיעה באמצעות האפליקציה, כשהמערכת מתאמת בזמן אמת בין אנשים הנוסעים באותו כיוון כללי ומאפשרת להם לחלוק נסיעה ברכבי הסעות נוחים ומרווחים. זמני האיסוף הממוצעים קצרים מ-10 דקות ומשך הנסיעה דומה למשך הנסיעה במונית. האלגוריתם הייחודי שפיתחה החברה פותר בעיות מתמטיות, חישוביות ותפעוליות מורכבות, כדי להתאים את מסלוליהם של כלי הרכב באופן מיטבי לצרכי הנוסעים, תוך התחשבות במצב התנועה ומהווה מעין הכלאה בין מונית ל’מונית שירות’. החברה פעילה ביותר מ-70 ערים בעולם ב-20 מדינות, בהן ישראל – באמצעות מיזם “באבל-דן”.

מי שהובילה את סבב הגיוס האחרון היא חברת Exor, שתשקיע בחברה הישראלית 200 מיליון דולר; בהמשך להשקעה יצטרף נועם אוחנה – ראש זרוע ההשקעות בשלבים המוקדמים של החברה לדירקטוריון Via. בין היתר אחראית Exor על מותגים דוגמת פרארי, פיאט קרייזלר, CNH Industrial, מועדון הכדורגל יובנטוס וקבוצת Economist.

כ-200 מיליון דולר נוספים הגיעו משורת משקיעים חדשים בהם Shell Ventures Macquarie Capital ו-Mori Building, וכן משקיעים קיימים ב-VIA, בהם קרן פיטנגו, 83North, Hearst Ventures, Ervington Investments, Planven Ventures.

המייסדים המשותפים אורן שובל ודניאל רמות אמרו: “אנו גאים לשתף פעולה עם ג’ון, נועם וצוות Exor, כדי לעזור לערים לספק לתושביהן תחבורה נגישה, זולה וידידותית לסביבה. במיוחד בתקופות קשות אלה, אנו מעריכים מאוד את המחויבות של Exor לחזון של Via למערכות תחבורה ציבורית דינמיות, המבוססות מידע בזמן אמת, מספקות תחבורה חסכונית ושוויונית יותר בערים ומדינות מסביב לעולם. במהלך תקופת חירום זו, נפלה בחלקינו הזכות ליישם את הטכנולוגיה שלנו כדי לסייע לערים להתאים את מערך התחבורה הציבורית, ומערכים לוגיסטיים נוספים, לתקופת חרום זו.  לדוגמא, הסעת עובדים חיוניים, ושינוע סחורות ושירותים לאנשים אשר כרגע מוגבלים בתנועה”.

Via הוקמה ב-2012 על ידי דניאל רמות, מנכ”ל החברה ואורן שובל, סמנכ”ל הפיתוח ומאז גייסה יותר מ-700 מיליון דולר.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

6 תגובות על "שווה כבר יותר מ-2 מיליארד דולר: Via גייסה 400 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
משה
Guest

סליחה אבל בזבוז מוחלט של כסף. חבל… שירות גרוע ואוטובסים ריקים וזה ממש לא פתרון חכם ואנשים מספרים לי שהם נוסעים בשירות הזה שעות רק כדי להגיע ליעד שלהם במקום שזה יהיה קצר זה ארוך הרבה יותר מרכב, פי 3 או 4. בקיצור, זה לא שווה, וכולם יודעים את זה וגם הפיילוט הוכיח שזה לא עובד אבל כמובן מתעקשים לבזבז כספי ציבור. מפגרים.

אלי אלי
Guest

אבל לא מדובר על השרות, מדובר על הטכנולוגיה שעליה מבוסס השרות. זה שני דברים שונים לגמריי.

ממורמר
Guest

כמה מרמור משה

יובל
Guest

טעות זה ממש פתרון וצריך לנצל את באבאל.ממש פיתרון
ולדעתי משה אתה טועה כי אתה לו נוסע באבאל
וכמו כול ישראלי אתה בחיים לו לפרגן ותגיד יפה

אלי אלי
Guest

מה?… צריך AI כדי להבין מה רצית..
ההסגר בבית לא מטיב עמך..

אלישע לב
Guest

זה עובד גם בערים הרריות עם שכונות מסובכות כמו ירושלים וחיפה?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: