גם מרצדס בפנים: Via הישראלית מגייסת 220 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי Via מציע שירות דמוי ‘מוניות שירות’ ופעיל כבר במספר ערים בצפון אמריקה. עתה מודיעה החברה על העמקת שיתוף הפעולה עם יצרנית מרצדס והתרחבות לאירופה; סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה עומד על כ-357 מיליון דולר

מקור: Via

שירות שיתוף הנסיעות הישראלי Via (ויה), שמציע לאמריקאים מה שמוכר לנו בארץ כ’מוניות שירות’, ממשיך לצמוח. היום (ב’) מודיעה החברה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקית הרכב הגרמנית דיימלר, שכולל גם השקעה ב-Via. החברות לא פרסמו את סכום ההשקעה אולם לגיקטיים נודע כי מדובר ב-220 מיליון דולר והוא כולל גם את המשקיעות הקיימות כמו קרן Pitango. בנוסף, השיקו החברות גם חברה משותפת, שתפעיל שירות נסיעות דינמי בלונדון, ובה הושקעו עוד 50 מיליון דולר.

מביאים לאמריקאים את בשורת מונית השירות החכמה

Via פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לנוסעים להגיע מנקודה לנקודה בעיר בצורה מהירה ומשתלמת יחסית. כדי להשתמש בשירות, יש להזמין נסיעה באמצעות האפליקציה, כשהמערכת מתאמת בזמן אמת בין אנשים הנוסעים באותו כיוון כללי ומאפשרת להם לחלוק נסיעה ברכבי הסעות נוחים ומרווחים. זמני האיסוף הממוצעים קצרים מ-10 דקות ומשך הנסיעה דומה למשך הנסיעה במונית. האלגוריתם הייחודי שפיתחה החברה פותר בעיות מתמטיות, חישוביות ותפעוליות מורכבות, כדי להתאים את מסלוליהם של כלי הרכב באופן מיטבי לצרכי הנוסעים, תוך התחשבות במצב התנועה ומהווה מעין הכלאה בין מונית ל’מונית שירות’. כיום פעילה החברה בניו יורק ובשיקאגו – בהן היא מפעילה גם שירותי הסעה לשדות התעופה וכן, וושינגטון די.סי. ובסך הכל נהנית מיותר ממיליון נסיעות בחודש.

שיתוף הפעולה בין דיימלר הגרמנית ו-Via החל כבר ב-2015, ועתה הן לוקחות אותו צעד אחד קדימה עם השקעה של 50 מיליון דולר של חברת Mercedes Benz Vans, והקמת חברה משותפת. החברה צפויה להציע שירותי הסעה דינמיים ברחבי אירופה באמצעות הטכנולוגיה של חברת Via ובהתבסס על יכולות הייצור של דיימלר שאחראית בין היתר על מותגים כמו מרצדס-בנץ, סמארט ומייבאך. על פי החברות, לונדון תהיה העיר הראשונה בה יושקו שירותי ההסעה השיתופית הדינמית, והתרחבות לערים נוספות באירופה מתוכננת תוך זמן קצר לאחר מכן.

תוך 5 שנים: השקעות של 357 מיליון דולר

Via הוקמה ב-2012 על ידי דניאל רמות, מנכ”ל החברה ואורן שובל, סמנכ”ל הפיתוח. שני המייסדים הם בוגרי תוכנית תלפיות של חיל האויר, כשלרמות תואר דוקטור במדעי המוח מאוניברסיטת סטנפורד ורמות הוא בעל תואר בביולוגיה של מערכות ממכון ויצמן. מאז הקמתה גייסה החברה כ-357 מיליון דולר כשבין היתר השקיעו בה קרן ההשקעות בחברות צומחות של פיטנגו, אליה הצטרפו פועלים שוקי הון, בתי השקעות פרטיים, שורת משקיעים אסטרטגיים מאסיה, אירופה וארה”ב, פסקל קאני, לשעבר מנהל מכירות בכיר באפל; Ervington Investments בבעלות איש העסקים רומן אברמוביץ, בקרן Hearst Ventures מבית תאגיד Hearst, מחברות המדיה הגדולות בארה”ב; וקרן 83North (לשעברGreylock IL).

בין היתר מתכננת החברה להשתמש בהון שגייסה לצורך גיוס עובדים נוספים למרכז הפיתוח הישראלי שלה שמונה כ-100 עובדים – מתוך 200 עובדי החברה בעולם.

דניאל רמות, מיסד ומנכ״ל Via, מסר בתגובה לגיוס: “אנחנו שמחים על כך שדיימלר ומרצדס-בנץ ואנס מצטרפות אלינו כמשקיעות ושותפות אסטרטגיות. שילוב הטכנולוגיה הייחודית של ויה עם מסורת העיצוב והנדסת האנוש היוצאים מן הכלל של מרצדס-בנץ ואנס הוא אידיאלי עבור הגשמת החזון שלנו לספק נסיעות שיתופיות יעילות, זולות, אקולוגיות ונוחות בכל מקום”.

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר שיתופי פעולה בין יצרניות רכב לבין חברות הסעות ונסיעות שיתופיות; כך למשל חתמו Gett הישראלית על הסכם שיתוף פעולה, שכולל השקעה של 300 מיליון דולר, עם חברת פולקסווגן הגרמנית, חברת Lyft זכתה להשקעה של 500 מיליון דולר מ-GM ו-אובר זכתה להשקעה מענקית האחזקות והרכב ההודית TATA.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: