אגדות אינטרנט במחיר הפסד: ורייזון נפטרת מיאהו ו-AOL

ורייזון מוכרת את חטיבת המדיה שלה, שכוללת בין השאר את יאהו ו-AOL, בכמעט חצי מחיר ממה ששילמה עליהן. הרוכשת: חברה שמפעילה קזינו

מקור: Verizon

הן אולי היו חלוצות האינטרנט אי שם בסוף שנות ה-90, אבל עתה הן נמכרות במחיר הפסד. ענקית התקשורת האמריקאית Verizon הודיעה היום (ב’) כי מכרה את חטיבת טכנולוגיית הפרסום שלה – Verizon Media – שכללה בין השאר את יאהו ו-AOL לחברת ה-Private Equity אפולו. העסקה צריכה לעבור עוד כמה אישורים, אך צפוי להיסגר בשווי של כ-5 מיליארד דולר – קצת יותר מחצי ממה ששילמה ורייזון על AOL ויאהו (8.9 מיליארד דולר).

ורייזון סוגרת הברז על הניסוי שלא צלח

גם אחרי הרכישה, החברה החדשה – שתיקרא שוב “יאהו” – תובל על ידי המנכ”ל הנוכחי גורו גוראפאן. בורייזון השאירו לעצמם גם 10% שליטה ביאהו המתחדשת, כשתקבל 4.25 מיליארד דולר מסכום הרכישה במזומן לצד 750 מיליון דולר במניות.

החברה הרוכשת, Apollo Global Management, היא הבעלים של מלון ה-Venetian שבלאס וגאס ושל רשת מוצרי היצירה מייקל’ס. עד ינואר אחרון עמד בראש החברה (כנשיא ומנכ”ל) איש העסקים ליאון בלאק – אך זה פרש מתפקידו אחרי פרסום בניו יורק טיימס לפיו שילם 158 מיליון דולר לעבריין המין ג’פרי אפשטיין כדי שזה יעזור לו בהתחמקות מתשלום מיסים.

את החברות שמכרה היום, ורייזון החלה לרכוש עוד ב-2015. זה התחיל עם רכישת AOL תמורת 4.4 מיליארד דולר, כששנתיים לאחר מכן שילמה 4.5 מיליארד דולר נוספים עבור יאהו – את שתי החברות היא חיברה לאחת תחת השם Verizon Media (בהתחלה זה היה Oath, אבל זה כבר נשכח).

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

בשנים האחרונות ורייזון מכרה בסכומים מגוחכים חלק מהנכסים שחיו תחת המטרייה של ורייזון מדיה ושנרכשו בעבר ע”י יאהו ו-AOL. זה התחיל במכירת פלטפורמת הבלוגים טאמבלר לחברת האם של וורדפרס בסכום שלא פורסם, אך הוערך בכ-3 מיליון דולר – גרושים לעומת מיליארד הדולרים שיאהו שילמה עבורו בעבר. בסוף השנה שעברה נפטרה ורייזון מאתר החדשות HuffPost, אותו מכרה לבאזפיד, בסכום שהוא קצת יותר משליש ממה ש-AOL שילמה עבורו לפני כעשור – כשרכשה אותו מאריאנה הפיגנטון.

בכך סיימה ורייזון את הניסיון, יש שיאמרו הכושל, שלה לטבול את רגליה בתחומים חדשים כמו המדיה והפרסום – כשמלבד האתרים שמכרה כמו האפינגטון פוסט וטאמבלר, היא הייתה גם הבעלים של אתרי הטכנולוגיה TechCrunch ו-Engadget. למרות שהיא דיווחה על גידול של 12% בהכנסות ברבעון הראשון של 2021, עם גידול משמעותי בנוכחות של חטיבת החדשות של יאהו בטיקטוק בניסיון להגיע לליבם של בני דור ה-Z – נראה שורייזון כבר הגיעה למסקנה שזה לא זה והחליטה לגדר את ההפסדים המשמעותיים שלה.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

3 תגובות על "אגדות אינטרנט במחיר הפסד: ורייזון נפטרת מיאהו ו-AOL"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שי יא
Guest

קצת עצוב לראות את יאהוו ככה.. :-(

שמיל
Guest

יאהו נראית כמקום להלבנת כספים כבר שנים. אין להם הכנסות משום דבר, והמייל שלהם (שהוא השירות העיקרי) הוא בעיקר הספאם מייל של כל העולם. לא ברור מי ישים כסף על החברה הזאת היום, ומה האינטרס בכלל.

אחד שיודע
Guest

אין ליאהו הכנסות משום דבר? תבדוק קצת את הנתונים לפני שאתה זורק. גם הקשקוש על האימייל לא נכון. ליאהו אין פעילות בישראל אז אתה מדמיין שזו חברה מתה, אבל בארה”ב זאת חברה עם הרבה נוכחות. לא כמו פעם ולא כמו גוגל, אבל זה עדיין עסק גדול.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: